2005
|
|
Apurka apurka eta orri zuri eta hutsaren aurreko bildurrari aurre eginaz, lorik bako gauetan
|
sortutako
gaiak, gaubeilako amesak papeleratuz, zirriborroak idazten hasi zan. Gauekoa ezezik, gauekoari egunez, egunerokotasunaren gurpil errukibakoan bueltaka eta jiraka asmautakoa gehitu eutsan, gaua eta eguna, batean zein bestean egindakoa, continuum baten antzera.
|
2017
|
|
Obabakoak ek sor ditzakeen irakurketa posibleen artean bada aipaturiko kaltegarri hori, baina irakurlearen igurikimen horizonteari dagokio egilearen mundu ikuskerari bainoago. Horrezaz gain, Obabakoak bada irakurketa onuragarriak ere
|
sortzeko
gai, alegia, euskal kulturari munduko beste kulturen artean berdintasuneko tokia aitortzen diotenak. Horien artean, berriki plazaraturiko bat dago, Atxaga bera bereziki poztu duena, literatura unibertsalaren historian inoiz asmaturiko 100 fikziozko mundurik garrantzizkoenen artean Obaba ere kokatu duena.82
|
|
Bazkiderik gehien izan genduanean, 150 inguruan ibili ginan. Euren Alkarteak
|
sortzeko
gai izan ez ziran beste auzo batzuetako jentea be gugana etorri zan. Esate baterako Ibarruri eta Gorozikatik.
|
2021
|
|
9 Euskal literaturak beste kultur adierazpide batzuekin duen lotura eta osagarritasuna interpretatzeko eta
|
sortzeko
gai da.
|
|
LI3: Nik uste dut ez garela hainbeste zentratu
|
sortzearen
gaian.
|
|
Hori guztia aintzat hartuta, alfabetizazio anitzetan trebatuta egotea edo pluriliterate izatea pertsonaren garapen integrala eta alfabetizazioa bezalako alderdiak garapen maila egokira eramatean datza, baina, halaber, sistemei dagozkien bakarkako eta komunitate egiturak aktibatzean nahiz garatzean ere badatza. Markoaren arabera, Ezagutzaren Aroan ikasle konpetenteak alfabetizatuta egon du hizkuntza batean baino gehiagotan, baina, aldi berean, jakintza arlo, ezagutza zein kultur osagaien arteko konexio egiturak
|
sortzeko
gai izan du, eta, hori ikasleen ahalduntzetik igarotzen da (Meyer eta besteak, 2018).
|
|
Da adibide bat. Netflixen euskaraz gutxi dago, baina horrelakoak
|
sortzeko
gai izango balira, hor legoke gakoa. Edo Instagramen.
|
|
Hau da, ikasle konpetentearen ideiak trebetasun desberdinak mobilizatzea eta antzekoak izan daitezkeen egoeretan ere aplikatzea eskatzen du, eta, horretarako beharrezkoa da: (1) Ezagutzei buruz hausnartu eta horiek komunikatzeko erregistro eta hizkuntza maila desberdinetan komunikatzeko, adierazteko gai izatea; (2) trebetasunei dagokienez, horiei buruz ikas prozesuetan duten parte hartzeaz eta interakzioaz diskurtsoa
|
sortzeko
gai izatea; (3) jarreren kasuan, jarrera irekiak izateko gai izatea ikas prozesuak modu sozialean eraiki ahal izateko, eta, halaber, nork bere ikas prozesuarekiko ardura erakustea. Horretan, arestian aipatu diren ezaugarriak, autonomia, ikuspegi kritikoa, inteligentzia eta sormena, hain zuzen ere, ikasle gaituaren profil horretara hurbiltzeko ezinbesteko osagaiak izango dira.
|
|
[...] Hezkuntza literarioak eskatzen dituen gaitasunetara hurbiltzea gure ikasleak, bai irakurmenean bai sormenean. Hau da, ikuspegi kritikoz irakurtzea, testu literario eta genero desberdinak ulertzea eta erabiltzea, testu horiek norbere bizipen eta barne munduarekin lotzea, mundua ulertzeko tresna gisa erabiltzea, etab. Literatura testuak
|
sortzeko
gai izateak motibazioan modu positiboan eragingo luke, adibidez". (BE1)
|