2002
|
|
Konpondutako estutze aipagarriena, agian, kanpoko sektoreari zegokiona izanzen. Atzerriko kapitalen sartzeak, emigranteek igorritako diru kopuruek eta turismoak
|
sorturiko
diru sarrerek aukera eman zuten kanpoko merkataritza balantzarendefizitak kitatzeko eta, horrenbestez, industria jarduerarako behar ziren petrolioaren, ekipo ondasunen eta lehengaien inportazioa areagotzeko.
|
2004
|
|
Eskualdaketatik edo alokairutik lortzen diren onurak opakoak dira maiz, partikularren kasuan fakturarik gabe ematen baitira eta, beraz, Ogasunari aitortu gabe. Hala ere, legez egin behar da, eta PFEZn errentari bati hileko alokairutik
|
sortutako
diru sarrera gisa aitortu behar da: garaje plaza bat, zerga gisa, higiezinen kapitalaren etekin gisa.
|
2005
|
|
Tasa hau entitate kudeatzaileak jada kobratu dituenei gehitzen zaie, erreproduzitu, zabaldu, gailuetan grabatu, grabazio euskarri eta bestelako prestazioengatik. Hala, bada, hiru urteko indarraldia izango duen hitzarmen honen arabera, 2004an, SGAEk dei tonuekin
|
sortutako
diru sarreren %10 jasoko du; ehuneko hori %11ra egokituko da 2006ko eta 2007ko ekitaldietan. Gaur egun, sektoreko enpresek 0,90 eta 2 euro artean kobratzen diete erabiltzaileei sakelako telefonoetan jotzen duten doinuengatik (monofonikoak, polifonikoak edo “errealak”).
|
2009
|
|
Indarrean jarraitzen duten helburuak bi ziren. Batetik, mugikorrak berrerabiliz
|
sortutako
diru sarrerak proiektu humanitario, sozial eta hezkuntzakoetara bideratzea. Eta bestetik, zelularrak berrerabiltzea eta birziklatzea sustatzea, ingurumenaren kontserbazioa bultzatzeko.
|
2010
|
|
NBEren ustez, turismo jasangarriak
|
sortutako
diru sarrerek laguntza handia eman diezaiokete naturaren kontserbazioari
|
|
Gogorarazi zuen, behin eta berriz ohartarazita ere, “planetako espezieen kopuruak atzeraka jarraitzen duela aurrekaririk gabeko abiaduran”, eta turismo industriako eragile guztiei dibertsitate biologikoa babesteko konpromisoak indartzeko eskatu zien. Turismo jasangarriak
|
sortutako
diru sarrerek natura zaintzeko eta garapen ekonomikorako “laguntza handia” eman dezaketela ziurtatu zuen. Ildo horretatik, adierazi zuen turismo jasangarriak balio behar duela turisten eta tokiko agintarien artean kontzientzia sortzeko biodibertsitateak eguneroko bizitzan duen garrantziaz.
|
|
baliabide ez berriztagarrien ustiatze tasak ikerketaren eta inbertsioaren bidez ordezko berriztagarriak garatzeko tasaren parekoa izan behar du. Baliabide ez berriztagarriak erabiltzeagatik
|
sortutako
diru sarreren zati bat ordezko berriztagarriak garatzeko inbertitu litzateke (Goodland & Daly, 1996).
|
2011
|
|
4 Garatzeko aukerak Bere lurraldean gertatzen diren gatazkak gaindituta, Hego Sudan aukera handiko herrialdea izango litzateke. Azpiegiturak gaitzea, milaka barne desplazatu itzultzea, konstituzio bat idaztea edo petrolioak
|
sortutako
diru sarrerak banatzea, Manos Unánek gogorarazten duenez, “munduko pobreenen artean inbidiagarria ez den zerbait ematen dioten gizarte izaerako erronka ugariei” gehituko litzaizkieke. Eskolak eta ospitaleak lehentasunezko instalazioak dira Ekonomia bultzatzen lagunduko duten irakasleak, osasun langileak eta, oro har, hainbat esparrutako profesionalak behar dira.
|
2015
|
|
Bestalde, diru sarrera garbien kontzeptua soberakin kontzeptuarekin aldatu da, eta horrek interpretazio akatsak eragin ditzake; izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Protektoratuaren Araudia onartzen duen ekainaren 19ko 100/ 2007 Dekretuan oinarrituta (21.c artikulua), diru sarrera garbiak guztizko diru sarrera gordinei horiek lortzeko beharrezko gastuak kentzearen emaitza dira, administrazio gastuak kontuan hartu gabe. Aldiz, egungo legean soberakin kontzeptua erabiltzen da; irabazi asmorik gabeko erakundeen kontabilitate plana onartzeari buruzko Kontabilitate eta Kontu Ikuskaritza Institutuaren 2013ko martxoaren 26ko Erabakian emandako definizioan oinarrituta, soberakina da «urteko kontuei dagokien aldian
|
sortutako
diru sarrera eta gastuen arteko aldea[?]» (4 taula ikusi).
|
|
. Horrela bakarrik eskuratu ahal izango dira baliabide ekonomiko gehiago hilabetea pasatzeko. 6 Diru sarrera gehigarriak Lanean edo ondasun materialen baten alokairuan (pisuak, garajeak, etab.)
|
sortutako
diru sarrerak izan behar dira. ).
|
2016
|
|
Aduana zergak. Beste herrialde batzuetako produktuen inportazioek
|
sortutako
diru sarrerak dira.
|
2021
|
|
Gardenak dira: erabiltzaileen bilaketek
|
sortutako
diru sarrerak eta nola gastatzen dituzten erakusten duten txostenak argitaratzen dituzte. Kutsatzen ez duten bilaketa motor nagusiak Zure bilaketak ekologikoki egitea erabakitzen baduzu, hauek dira bilaketa motor garrantzitsuenetako batzuk:
|
2022
|
|
Gainera, YouTube dirua ematen du erabiltzaileek iragarkietan egiten duten klik bakoitzeko igotzen diren bideoetan ateratzen direnak. Ondoren, zure sorkuntzei esker
|
sortutako
diru sarrerak partekatuko dituzu zurekin. Zenbat ordain dezake YouTubek?
|
2023
|
|
Araban eta Bizkaian ere aurrezki garbi negatiboa duten toki erakundeek ezin izango dituzte epe luzeko kreditu eragiketarik egin eta, aurrezki garbia negatiboa denean, toki erakundeek hiru urterako finantza saneamendurako plana egin behar izango dute. Hortik aurrera, aurrezki garbi positiboa duten toki erakundeek bakarrik izango dute zorpetzeko aukera, baina Araban eta Bizkaian, Estatuan gertatzen den bezala, ezin izango da zor gehiago hartu zorpetze maila %110 baino gehiagokoa denean likidatutako edo
|
sortutako
diru sarrera arruntekin alderatuz, kontsolidatutako kontabilitateko egoera orrietatik kendutako zifren arabera635 Esangura horretan, Bizkaiako kasuan, esate baterako, toki erakundeek bizirik duten zorra berfinantzatzeko kreditu eragiketak bai itundu ditzakete, beti ere jatorrizko %110eko muga gainditzen ez bada (Bizkaiako Lurralde Historikoaren Aurrekontua onartzen duen abenduaren 28ko 10/ 2022 F...
|
|
Araba, Bizkaia eta Gipuzkoak gero aipatuko ditugun aurrekontu egonkortasunaren politiketara egokitzeko zor biziaren muga %60n zehaztu dute eta honek finantza zaintzako politikak ere aldatu egin ditu. Esangura horretan, lurralde historikoetako toki erakundeek likidatutako edo
|
sortutako
diru sarrera arrunten %60a gainditzen duten eta %110a baino gutxiagoko kreditu eragiketak egiteko finantza zaintzako organo eskudunen, Foru Aldundien, baimena dute. Beraz, TOLTBren bide berdina jorratuz, toki erakundeek kreditu eragiketa horien gaineko kontrola izango dute, aurretiazko baimena dute.
|
|
Araba eta Bizkaiak, TOLTBk ez bezala, kreditu eragiketen gaineko bestelako kontrol teknika ere erabiltzen du: zorpetzearen gaineko informazio betebehar orokorraz gain, toki erakundeek likidatutako edo
|
sortutako
diru sarrera arrunten %10etik gorako (Bizkaiaren kasuan) edo %5etik gorako (Arabaren kasuan) kreditu eragiketak ituntzeko, Foru Aldundien aurretiazko txostena dute. Txosten hori derrigorrezkoa da, baina ez loteslea.
|