Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2013
‎Dirudienez, Martin Usategik ez zituen agindu horiek zuzen zuzen bete. Honen seme Manu Araibarren kontzientzian ere ez dute kezkarik sortzen eta agindu horiei jaramonik egin gabe biziko da, maitemintzen eta ezkontzen den arte: orduz gero, ez ditu tentazio iturri.
‎Artikulu honek ikerlerro interesgarri bat jorratzen du diskurtso espezializatuaren azterketan. Izan ere, orain ari dira sortzen eta finkatzen euskarazko hizkera juridikoan hizkuntza usadio eta tradizio diskurtsiboak, eta alderdi horretatik ezin emankorragoa izan daiteke diskurtso markatzaileen azterketa. Egia esan, Andres Urrutiaren lan bat (Urrutia, 2008) dago gure ikerlanaren abiaburuan, han esaten baitu Urrutiak (2008:
‎Corpusari dagokionez, eskerrak eman behar dizkiogu lehenik Ametzagaiña I+G+ b taldeko Josu Landari, corpusa arakatzeko tresna ezin hobea, eta gure beharretara egokitua? sortu eta ikertaldearen eskura jarri duelako; orobat eskertu behar diogu UPV/EHUko Euskara Institutuaren zuzendari Pello Salabururi (http://www.ei.ehu.es), Institutuaren corpusak gure zerbitzura jarri dituelako (ZIO, Pentsamenduaren Klasikoak, Ereduzko Prosa Dinamikoa eta Goenkale). UPV/EHUko Euskara Zerbitzuaren zuzendari Jesus Mari Makazagari eskertu behar diogu, halaber, EHUko ikasliburu itzuliak gure eskura jarri izana.
‎LU bilduma auzo hizkuntzetan sortu eta euskarara itzulitako literatura lanez osaturiko liburu bilduma da. Liburuok 1989az geroztik argitaratzen dira, Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak eta EIZIE Euskal Itzultzaile, Zuzentzaile eta Interpreteen Elkartearekin egindako hitzarmenari esker.
‎Marfilezko dorrean isolatu gabe, egileak kolektibitate batekin bat egitea bilatzen du. Mundu berezia sortuaz eta mundu hori mintzaira berezi baten bidez adieraziaz nekez bategin daiteke kolektibitate batekin. Kolektibitate baten mundua eta kolektibitate horrentzat ulergarri izan daitekeen eran adierazia eramaten da gehienetan testura.
‎Eskuliburuak, Foucaulti jarraikiz, eta Jesus Apodakak jadanik aztertu dituen moduan,, ni aren teknologia erlijiosoak? dira, kristau subalternoaren kontzientzia indibiduala sortu eta erregulatzeko, hots, diskurtso eta diziplina teknologiak dira.
‎(Axular, 1643, 19). Liburuak sortu eta argitaratzeko beste hizkuntzetako erabiltzaileek betetzen zuten posizio bera euskaldunek (batez ere Euskal Herri penintsularrekoek) ere betetzeko modurik ote zuten da galdetu beharrekoa.
‎Horregatik, antologia orokorrek funtsean bermatu egiten dute literaturaren historietan finkaturiko kanona; baina inoiz edo behin hari zuzenketak egiten edota ñabardura baloratiboakeransten ere ausartzen dira antologoak. Aldiz, aro mugatu bateko edota talde jakin bati dagozkion antologietan, bereziki garaikide eta moderno edo postmodernoetan helburua hipotesi berriak probatzea izan ohi da, kanon berri bat sortzea eta aurreko epean izandako poetika gainditua dela frogatzea, testu corpus baten bidez argudiatuz aurrekoa, zahartua, geratu dela.
‎Juan San Martinen antologiari arretaz erreparatzea komeni da, zeren, garai jakin eta labur bateko produkzioaren antologiek ohi duten moduan, San Martinen Uhin berriak hogeita bost poeta bildu zituen, 1930az geroztik sortuak eta 1963 eta 1969 artean plazaratuak. Aldi jakin bateko euskal olerkigintzaren poetika berri bat eman nahi zuen ezagutzera antologia horrek.
‎Lesbianismoak nobela beltzaren hautua egin du, heterosexismoa patriarkatuaren erakunde nagusia dela eta patriarkatuak emakumeen mundua baztertu egiten duela argudiatuta. Hala, eleberrigintza horren egitekoa nahitaezko heterosexualitateari kritika egitea, komunitate femenino alternatiboak sortzea eta emakumea identifikatzea ere bada (Rul, 1975; Riche, 1978; Wittig, 2005).
2014
‎Gaurko gomita, beraz, Daniel Landart, Donoztirin sortua eta Mugerren bizi. Gau on, Daniel.
‎inperio hiri asko biziki nazionaldu dira, izan ere, Modernitateko eredu nagusia nazio hiria izan da. Ondo dakigunez, nazio estatuak hiri baten edo hiri sare baten inguruan sortu eta trinkotu ziren: hiritarrak (burgesak, jakina) dira lehendabiziko nazio klasea.
‎bizimodua, arrunta eta berezia, zertzen duten zernahikoak biltzeko, batzeko, eta hala behar izanez gero, uniformatzeko ariketa diziplinatua. Labur, espazioa (hala nazio lurraldea, nola espazio publiko nazionala) sortzeko eta han eszena bakarra (nazioaren bizitza, alegia) antolatzeko jardun saiatua.
‎rusticum vocabulum. Errenazimentuan, edo hobe esan Europa modernoa sortu eta eratuko zuten erlijio gerren garaian izan zuen aukera bat: gorte bateko korridoreetan ibili zen estatu modernoak sortzen eta trinkotzen hasi ziren garaian.
‎Errenazimentuan, edo hobe esan Europa modernoa sortu eta eratuko zuten erlijio gerren garaian izan zuen aukera bat: gorte bateko korridoreetan ibili zen estatu modernoak sortzen eta trinkotzen hasi ziren garaian. Gorte hura guztiz periferikoa zen, ordea, eta euskara periferia horren periferia xume bat besterik ez.
‎Euskaraz bizi izan dira eta euskarari atxiki, eta euskararen alde borrokatu eta lan egin ere bai, baina lotura guztiz praktikoa izan dute euskararekin, euskara sano erabili duten artean. Erabilera trakestu zenean, oztopoak eta gutxiespenak topatu zituztenean, orduantxe hasiko ziren euskarari buruzko paradigma bat sortzen eta horretan erdal mundutik zetozen ideiei eusten. Erregimen Zaharrean Elizaren dotrina biblikoetatik elikatu ziren euskararen aldeko ahaleginak.
2015
‎Zenbait filologo, hizkuntzalari edo normalizatzailek uste dute honelako gorabeherek belaunaldi bat, bat eta erdi ala gehienez bi iraun ohi dutela eta behin batasuna, estandarizazioa eta normalizazioa erabakiz gero, ahoskera ohiturak biderkatzeko gaitasuna eta ahala duten hedabide, hezkuntza eta administrazioak gizartearen eta geografiaren alderdi gehienetara lerraraziko eta bideratuko dituztela ondotik ahoskera arau estandarizatuak: jende batzuk zaharrez hiltzea eta beste batzuk sortzea eta heztea bezain gauza automatiko eta lineala delakoan.
‎Hasteko, iker saio honetan aipagarriak iruditzen zaizkidan ezaugarri batzuk; batetik, EHSaren metodologia propio sortua eta berria izatearena nahiz eta nazioarteko produkzio soziolinguistikoaren (teoriko praktikoaren) azterketa sakonean oinarritutakoa izan (batez ere Joshua A. Fishmanen lanean). Bestetik, ez da bakarrik aplikagarria euskararen kasuan, antzerako egoera soziolinguistikoan dauden beste hizkuntza guztiei aplika dakieke.
2016
‎Hitza bera, testuinguru frankofonoan, garai hartako kultur potentzia handienean, alegia? sortu eta garatu zen, baina berehala zabaldu zen Europako beste nazioetara eta baita Estatu Batuetaraere. Iberiar penintsulara, ordea, geroago iritsi zen; Pulido Tirado ren arabera, adibidez, Espainian literatura konparatua ez zen garatu XX. mendeko 80 eta 90 hamarkadak arte (2001, 11).
‎Ahozko tradizioak kultura bakoitzaren istorioak, ohiturak eta ezagutzak biltzen ditu, ahozko literatura sortuz. Ahozko literatura literatura herrikoia izan da, herriak sortu eta garatu du, eta gehienetan gauzak irakasteko erabiltzen zen. Transmititzen ziren istorioetan gizarte sistemaren kritikak zeuden, beti ironiaz eta umorez beteak (Etxaniz, 2011).
‎ahozko tradiziotik hurbil dagoenez, tradizioa berpizteko lagungarria. Pertsona bakoitzak irakurketa bat egiten dio tradizioari, interpretazio berriak sortuz eta tradizioa eraldatuz; horrela, tradizio bizia sortzen da.
‎Hala, esaterako, Donostiako Batzen izeneko koordinakundeak Siadecoren 2011ko martxoko Donostiako Euskararen Plan Orokorra txostenaren inguruan aurkeztu zuen proposamenean, beste hainbat neurriz gain, alkatetzaren eta zinegotzien hizkuntzaz, Udalaren barneko lan hizkuntzaz, hiriburuko kirol eskaintzaren hizkuntza jardunez, Euskara Familian programaz, sortu eta birbihurtu beharreko hedabide euskaldunez?, proposatzen zen jada hirian halako Euskal Zabalguneak sortzeko beharra (Euskal Zoneak aipatzen ziren han ere), kasuan, artean Donostian falta zen eta oraindik falta den balizko Euskararen/ Euskaldunon etxe baten inguruan antolatu zitekeena (inguru proposamenak ere luzatzen ziren), Donostiako eguneroko Euskal Agenda kudeatuko zukeena, euskarazko era guztietako hitzaldiak, Ted emanaldiak euskaraz, aurkezpenak, eztabaidak, mikroteatroak, kantautoreak, musika emanaldiak??, garrantzi berezia eskainiko liokeena Gazteen Asteburuak Euskaraz itxurako plangintzei, gazteentzako ostegunetik hasitako euskarazko asteburuak antolatuz, astero kontzertu eta DJ emanaldi jarioak ziurtatuko zituena, eta bertako euskaldun zahar zein berrien etengabeko gorazarre antolatuz, Donostia inguruko herrialde zabaleko gazte eta heldu euskaldun eta euskaltzaleak kultura programa bizien inguruan erakarri eta bildu zitzakeena, bereziki hiriburuaren hurbilekoenak, baina baita Donostia hurbileko erreferentzia izan lezaketen Iparralde hurbileko zein Nafarroa Garaiko euskaldunentzat, ekintzak guztiak ere zalantza gabe lagunduko liguketenak hiria euskalduntzen.
‎Baizik, gureak direlako. Eta gureak ezagutaraziz, guk eta gure arbasoek euskaraz sortu eta garatu dugun historia ikertuz, eztabaidatuz, zabalduz bakarrik egin geniezaiokeelako ekarria gizarteari, humanitateari. Zeinek emango du hemengoen berri, guk ez badugu?
‎Erabilera neurtzeko metodoaren sortzailea Siadeco Ikerketa Taldea izan zen (Iñaki Larrañagaren gidaritzapean etorri zen oinarri hau); izan ere, 1981eko EAEko zentsuak estreinakoz jasotako hizkuntza gaitasunari buruzko datuak euskararen egoera soziolinguistikoa deskribatzeko nahikoa ez zirela nabarmendu zen garai hartan. Hala, kezka horri aurre eginez, 1983 urtean Kale Erabileraren Neurketa metodologia sortu eta Gipuzkoako udalerri guztietan neurketak egin zituzten.
2018
‎Ildo horretan, ikerketa galderak proposatzen dira marko horren bidetik, besteak beste, AGAko datuak ustiatzeko. Bestetik, ikerketa programa hori baliatzen da euskal eremuko Frankismoaren zentsura instituzionalari buruzko datuak sailkatzen hasteko (testu idatziekin lotutako zentsura kasuen adibideetara jotzen da) eta itzulpena ukitzen duten gizarte egituren osagaiak eta diskurtsoak, sortutako eta ezabatutako corpusak eta kanonak, eta zentsura ekiditeko edo zentsuratzeko itzulpen estrategiak hizpide hartzeko.
‎Liburu honen hasieran, bertsolaria publiko baten aurrean bertsoak inprobisatzen dituena dela esan badugu ere, egokiago litzateke bertsolaria emozioen kudeatzaile dela esatea. Emozioak sortzea eta eragitea, horixe da bertsolariaren helburu nagusia. (2012:
2019
‎Lehenean buru (caput) hitza da egitura bihurkariaren oinarri, eta bigarrenean gorputz (cors), hau da, biek GAIak darabiltzate, euskarak bezala. Gainera, latineko adibidea (3a) Hegoaldetik biziki hurran izkiriatua da, Gaztelaren eta Arabaren arteko mugan, eta okztianierakoa (3b) Iparraldetik ez hagitz urruti, egungo Frantziako hego mendebaldean, sortu eta hazi zen trobadoreak egina. Horrelako adibideak ez dira bakanak erromantzeen historian zehar, ugariak baizik, 2 atalean erakutsiko den moduan.
‎Horretarako, italieraren estandarizazioari begiradatxo bat eman diezaiokegu, haien questione della lingua aspalditik delako eztabaidagai popularra. Italiera" batua" sortu eta sendotzeak arazo nabarmenak ekarri dizkie italiera hiztunei, selva dei dialetti (Mioni eta Arnuzzo Lanszweert, 1979) hartan kontsentsua lortzea latza bezain ezinezkotzat joaz. Harira joanez, italiera estandarraren jatorrian toscaniera dago.
‎Oharra: Basaburua aldean sortu eta Eratsun eta Ezkurra herriek muga egiten duten tokitik pasatzen den erreka da Basakaitz, Ezkurra ibaian isurtzen dena.
2020
‎Niri begira gelditu zen, eta nik lehe5 Bitxia da aipu honetan esaten dena, ezen egiazki emakumeek gerra garaiaz kontatzeko gehiago izan arren, eleberri hau izan da helduentzako euskal eleberrigintzan emakumezkoei ahots narratiboa ematen dien lehena (gogora dezagun, dena den, haur eta gazte literaturako Martin Ugalderen Itzulera baten historia (1990) nobelan deserrian bizi izan den neska bat dela narratzaile protagonista). Emakumeen testigantzen beharra adierazteak, gorputza presente egiteak, emakume narratzaileak sortzeak eta abarrek erakusten dute genero kontzientziadun idazlea dela Uxue Alberdi. Era berean, aipatu behar da Aulki jokoa eleberrian lekukotzetara mugatutako ahots narratiboen ibilbidea ez dela eraikitako unibertso literarioan hedatzen, baizik eta irakurlea duela helmuga bakarra. nengo aldiz ikusi nuen gerra emakume baten begietan" (85).
‎Gainera, Espainiako Gerra Zibilaren ondorenak eta Francoren errepresioak bultzatuta, Euskal Herrian sortutako erresistentzia mugimendu indartsuak euskal nazioa eraikitzeko nahia indartzeaz gain, bai hizkuntzaren defentsan, bai kulturan bide propioa urratzeko beharra azalarazi zuen. 50eko hamarkadatik aurrera, aurretik espero gabeko produkzioan lehertu zen euskal kultura, baina ez zen tradiziora mugatu, ez zuen aurreikusitako programarik jarraitu, garaiko errealitatea sortu eta eraldatzeari ekin zion nazioarteko esnatze politikoekin bat eginik (Ansa 2019: 37).
‎Besteekiko lotura horrek nerabe eta gazteen jardunean eragina du. Lehen auzoan, eskolan, lanean edota musika mugimendu baten barruan ehuntzen ziren sareak, orain sare birtualen" munduan" sortu eta elikatzen dira. Horrek harremanen nolakotasunean edo izaeran, harreman horiek irudikatzeko garaian, eragina du.
‎Lehenengo ideiak, erabilera ezaren izaerari edo ontologiari egiten dio erreferentzia. Erabilera urria datu objektibo gisa hartu behar dugu, baina, horren gaineko diagnostikoa eta egonezina, neurri handi batean, sozialki sortua eta eraikia dela uste dugu. Soziolinguistikak, beste diziplina batzuen laguntzarekin," gaitzaren" nondik norakoa zehaztu du eta" hiztunak artatzeko" tratamenduak proposatu ditu eta proposatzen ditu egun ere.
‎Ezagutzatik erabilerarako jauzia (ia)" automatikoa" izango zela pentsatu zuten, eta orain argi dago uste hori zuzena ez zela. Baina ezagutzaren zabalkundean baliabideak jartzen ari ziren bitartean, erabilerarako baldintzak ere sortzen eta garatzen ari ote ziren?
‎Arabako prentsan 1948an aurkitzen dugu Zayas aldaera, eta uste izatekoa da albistearen iturria eta hortaz ibai izenarenadagokeela urte haietan energia elektrikoa sortzea eta Bilboaldea hornitzea xede zuen proiektuaren inguruan sortutako dokumentazio tekniko eta administratiboan:
‎Halaber, Baionako suprefeturaren garai hartako agiriak kontsultatu dira Paueko Artxiboan, astekariari buruzko datu administratibo gehiago lortzeko. Zerrenda horretan agertzen diren pertsonen sortze eta heriotza datak, falta zirenean, begiratu dira Pirinio Atlantikoetako artxiboan dauden estatu zibileko aktetan. Eta akta horiek artxiboan eskuragarri ez zeudenean (berriegiak zirelako), bilatzen zen pertsonaren herriko Herriko Etxean galdetu zen aktaren kopia igortzea.
2021
‎Aurrez aipatu bezala, emakumezko poetek ahots eta hizkera berriak sortu eta plazaratu behar izan dituzte. Zenbait modu ezberdin daude horretarako, baina Meaberi dagokionez, gorputza da ahotsari bide egiteko darabilen bitarteko nagusia.
‎Proiektu kolektibo bat da eta" patriarkalak ez diren tresna analitikoak sortzea" dute xede. Azkenik, ezin aipatu gabe utzi azken urteotan sortu eta indarra hartzen joan diren emakumezko poetak, besteak beste, Itziar Ugarte (Gu gabe ere 2021), Oihana Arana (Lazunak azkazaletan, 2021), Leire Vargas (Dena ametsa den irudipena, 2021)... Gazteak indartsu datoz eta horren erakusle da, adibidez, Liberoamerika, euskal idazle gazteen bilduma, non jada bi liburu argitaratu diren euskal idazle gazteen testuekin.
2022
‎Kasu batzuetan, gainera, hutsaren sormena iradokitzen da; esaterako, ondoko bi erranairuetan: ontzi utsak, soñu aundia eta gizona hutsetik sortzen eta hautsetan finitzen.
‎Euskal Herrian irakurle klub feministak sortzen eta saretzen ari diren egiturak dira. Horien hedapenaren eta horietan emakumeen jabetzarako metodo bezala erabiltzen diren tertulien berri ematea du xedetzat artikulu honek.
‎Eta Iturbek, Txurrukak eta Castañedak (2020) euskarak Euskal Herriko Unibertsitateko Zientzia eta Teknologia Fakultatean sartzeko egin duen bidea kontatzen dute lekukotasun historikotik. Baina azken urte gutxitan asko garatu da ekoizpen zientifikoak sortu eta baloratzeko modua, eta egun kezkatzen gaituena da jakitea zer gertatzen den ezagutza zientifikoaren hedapenarekin, gaur egun ulertzen dugun bezala. Horretarako, 80ko hamarkada funtsezkoa izan zen, euskarak normalizazio prozesua hasi zuen (10/ 1982 Legea) eta hala Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU, 1981ean) nola Nafarroako Unibertsitate Publikoa (NUP, 1987an) sortu ziren garai berean.
‎zeintzuk dira euskarazko testu genero horien ezaugarri nagusiak, izan diskurtsiboak edo izan linguistikoak? Testu horiek sortu eta irakurtzen dituzten pertsonentzat identifikagarriak eta erreproduzigarriak al dira. Lan honek ekarpen bat izan nahi du ildo horretan.
‎Jakinekoa da eskolaren zeresana handia dela euskal hiztunari hizkuntza baliabideak eskaintzeko arduran. Egitekoak egiteko eta erantzukizunak erantzukizun, ikasleen hizkuntza ezagutza zabaltzeko buruhausteek itzalpean utzi ohi dute ikastetxeek hizkuntzekin, eta batez ere hizkuntza gutxituekin, duten zeresana uste positiboak sortzeko eta transmititzeko eginkizunean. Hain zuzen ere, eskolak euskararekiko atxikipen edo atxikipen ezarengune erabakigarriak dira, hots, euskara hiztun berrien autoestimuan, hizkuntzarekin hertsiki lotutako uste indargarri edo ahultzaileen harrobi izatean.
‎bat, hiru administrazioek bat egiteko aukera dute euskararen aferan, Nafarroako hizkuntza politika hastapenetan izanik (Euskarabidea) eta Iparraldean hizkuntza politikari buruzko erabaki politiko partekatu eta instituzionalerako lehen habeak jarririk (EEP); bi, harreman hizkuntzan gaztelaniak eragin handia izanik eta berau aldatzea zinez zaila baldin bada ere, egin egingarria da, baina halere kezkagarria da haurren artean erabilerak egin duen beherakada; hiru, euskararen erabilera instrumentala hazi egin da, baina norberaren beste espazioetakoak ez; lau, euskararen aldeko jarrerak gora egin duen heinean, erabilerak ez du joera berdina izan, eta, etorkizun hurbilean, hiztunaren hautua izango da euskaraz mintzatzea, esaterako, Bilbo bezalako hiri batean hamar hiztun berriren artean batek soilik izanik erraztasun handiagoa euskaraz mintzatzeko; bost, jarrera eta usteak alde ditu euskarak, eta baliabideak nahiz eragileen (publiko eta euskalgintzaren) elkarlana profitatu beharrean da erabileran aurrerapausoak emateko. Testuinguru horretan, Martmez de Lunak (2018) zehazten du euskararen errealitatea Europako beste hizkuntza gutxituen antzekoa dela, eta eleaniztasunaren paradigma baliatu behar duela Euskal Herriak euskaltasun berri bat sortu eta helduleku berriak eraiki ahal izateko hizkuntza gutxituaren etorkizuna bermatzeko; izan ere, teorian, Europako testuinguruan eleaniztasuna onartzen bada ere, praktikan, nabariak dira elebakartasunaren zantzuak.
2023
‎Bizimodua aldatzearekin batera, hitz egiteko era bat ihartzen ari da eta bestelako bat sortzen eta indartzen. Hori ondotxo dakigu bi hazaldietakook; guztiok antzematen diogu beste belaunaldiarekin mintzatzeko eran dagoen aldeari.
‎Joan den mendeko hirurogeiko hamarkadatik gizartea eta, aldi berean, hizkuntza ingurumaria nabarmen aldatu dira. Hain zuzen, azken bospasei hamarraldiotan, bizimodua mudatzearekin batera, hitz egiteko era bat ihartzen ari da eta beste (berri) bat sortzen eta indartzen. Hori bistakoa da gure eta aurreko belaunaldiko mintzairei erreparatzen badiegu.
‎Handik urte batzuetara, 1897an, bigarren saiakera bat izan zen. Hartan, Diputazioak Maisu Maistren Eskolarako(" Escuela Normal" erako) katedra sortu eta 1.500 pezetarekin hornitzea onartu zuen, eta deialdia ere egin zuen. Epaimahaikide izan ziren Dámaso Legaz, Resurrección María Azkue eta A. Campión jaunek, ordea, aurkeztu ziren lau hautagaien artean bakarrik ere gaitzat eman ez zutenez gero, lanpostua hutsik geratu zen, eta nonbait Diputazioak ez zuen interes handirik izan bigarren deialdi bat egiteko (Urmeneta 1996:
‎239). Zenbait urte geroago, 1913an, Diputazioak, berriz ere, onartu zuen Maisu Maistren Eskolarako Euskara katedra sortu eta 2.000 pezetaz hornitzea, baina abian jartzeko falta zen urratsa ez zuen gauzatu, ez baitzen deialdirik egin. Zer zela eta ez zen gauzatu hiru saiakera horietatik bakarrik ere?
‎Baina eraginik handiena izan zuen ekimena Euskal Erria sortzea eta gidatzea izan zen. Euskal gaiei arreta jarri zieten kultur aldizkari gehiago ere plazaratu ziren garai hartan, baina itzalik handiena Manterolak zuzendutakoak izan zuen, baita iraupenik luzeena ere, 1918ra arte jarraitu baitzuen.
‎San Martinen iritziz, Manterolaren" ekintzarik handiena" Euskal Erria aldizkaria sortzea eta haren inguruan" garaiko jakitun eta idazle guziak" biltzea izan zen: " Gure kulturgintzan ari zirenek lehen aldiz izan zuten elkarturik lana egiteko aukera" (1984:
‎Azkuek sortu eta zuzendutako Euskalzale astekaria, Euskal Herrian euskara hutsean egindako lehena, literarioa zen informatiboa baino gehiago; baina kazetaritza ere egin zuen, Euskal Herriko eta munduko gertaerei buruzko albiste eta iruzkin laburren bidez. Ondoren etorri zen Ibaizabal astekari periodistikoagoa(): Azkuek bultzatua zen hura ere, nahiz eta Ebaristo Bustintza Kirikiñok zuzendua, baina honek hurrengo mendera garamatza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia