Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2012
‎eta geometria parametroetatik abiatuta, metal zabalduko sareta baten 3D ko modeloa sortu eta haren egun argi faktorea eta eguzki faktorea kalkula litezke. Espero dezagun ekarpen txiki hori laster gauzatzea eta beste ekarpen askori batuta inguru hobe bat eraikitzen laguntzea.
‎galderaren ordez, luke? nolatan giza ohitura ezberdinek sortzen eta erabiltzen dituzten espazio kontzeptualizazio ezberdinak??. (Harvey, 2006:
‎Aitzitik, apenas ikusi dugu proposamen berririk hilabete hauetan. Hiritarrekin ez da benetako saiakerarik egin debatea sortu eta inplikazioa lortzeko, ez da beroketarik egin. Eta ez jendearen gogo faltagatik, baizik eta jendarteak parte hartzeko bide egokirik jartzen asmatu ez dutelako, teknikariei zuzendutako jardunaldi teknikoak lehenetsiz.
2013
‎Hirien arteko lehia global horretan, hiri irudiak sortu eta salduko ditu Bartzelonak. Mediterraneoko hiri nagusia; hiriaren aberastasun eta konplexutasun guztia irudi batera mugatua.
‎Eskaintza horri, hala ere, batu behar zitzaizkion beste eskaintza batzuk momentu hartan horren garatuta ez zeudenak: oinezkoentzako bide sare egokitua, interpretazio zentro erreferentzialak, seinaletika, erreferentziazko dokumentazioa, ibilbide gidatuak edo autogidatuak, etab. Horretan, Urdaibaiko bulego teknikoak indarrak batu ditu azken urteetan oinezkoentzako bide sarea egokitu eta markatzeko ingurumen interpretaziorako materialak sortzeko eta seinaletika ezartzeko hainbat lekutan, beste ekintza batzuen artean. Bitartean, administrazioek edota partikularrek beste turismo eredu osagarri batzuei ekin diete:
‎ERABILERA: sortze eta komunikazio enpresak, jatetxeak, antzokia, parkea, dendak
‎ERABILERA: sortze eta komunikazio enpresak, jatetxeak, antzokia, dendak
2014
‎Modernity and Hegemony of Vision izenburua daraman David M. Levin en saiakera filosofikoen bildumak azaltzen duen bezala, «greziarrengandik hasita, Mendebaldeko kultura paradigma begizentristak menderatzen du, ikusmenean sortu eta zentratu den ezagutza, egia eta errealitatearen interpretazioa da gurea».
‎Esku hartze hauek hiria egiteko ereduan aldaketak sortzea eta hiriak ziklo desberdinetara moldatzea dute helburu. Proiektua ezin da ulertu konponbide final bat bezala.
‎Zinismoa eta parodia estrategia erabakigarri bihurtzen dira DIY barnean, batez ere, protesta politikoaren bitartez egoera soziala aldatzearen ezintasunari aurre egiteko. Mainstream edo korronte nagusia DIYk sortu eta ekoitzitakoa bereganatzen saiatu bada ere, DIYk underground kulturarekin duen harremanak zuzena izaten jarraitzen du, merkatuan aurkitutakotik bereiziz.
2015
‎Begiradak integrala izan behar du beti. Partzialtasunean doktrinak eta estilo eskolak gehiago sortzen eta finkatzen dira, eta gauzak egiteko errezeta azkarrak ematen. Bai KAPetan bai profesioan.
‎Beharbada, guztion parte hartzea bermatzen duten espazio zabalak direlako hainbat ekintzetarako bereziki leku aproposak dira herritako plazak eta kaleak (Lekuona, 2015). Herriaren kultura sortzen eta hedatzen laguntzen duten biltoki bilakatu dira historian zehar. Azken finean bertakotasunaren identitate zeinuak munduari erakutsi aurretik bertan finkatu dira indarturik lau haizetara zabaltzeko.
‎Baina oreka egoki hori sortzea eta mantentzea ez da batere erraza eta sor litezkeen arazoak asko eta askotarikoak dira. Berez, azken urteetan publikoaren eta pribatuaren arteko oreka hautsi egin da, eta, ongizate sistemaren beste hainbat arlotan gertatu den bezala, osasunean, hezkuntzan, edota segurtasunean, adibidez?
‎Proiektu honek bilatu duen gauzetako bat, hain zuzen ere, landa paisaietan bizi, lan egin edo aisialdiko jarduerak burutzen dituzten pertsonek hautematen dituzten paisaia desberdin horiek azaleratzea da. Bestetik, Europako Paisaiaren Hitzarmenaren eskutik jaso dugun definizioak dio paisaia natura eta gizakiaren elkarreraginaren ondorioz sortua dela, eta landa paisaiei dagokienez, elkarreragin horrek zuzenean lehen sektoreko eragileetara garamatza, baserritarren lanari esker sortu eta mantentzen baitira paisaia horiek. Beraz, proiektuaren helburu nagusietako bat lehen sektorearen ekarpenari dagokion errekonozimendua ematea eta gizartea horren inguruan sentiberatzea da.
‎Nekazaritzak eta abeltzaintzak sortu eta mantendutako paisaiak gure izaera eta nortasunaren oinarri dira, baita historiaren eta ondarearen gordailu ere. Bertakoen bizi kalitatean sekulako eragina dute, egunerokotasuna atsegin bihurtuz eta aisialdiko denboran naturarekin harremanetan egoteko aukera eskainiz.
2016
‎44). Horrenbestez, errepresentazioak sortu eta transmititzeko hainbat bide daude: mass mediak, arkitektura, hezkuntza... baina beti helburu berarekin:
‎dementzia duten pertsonen artean segurtasun arrisku handienak mugikortasun arazoengatik sortzen dira, eta noraezean ibiltzeko joeragatik. Horretarako, segurtasuna bermatzeko ekintzak min eman dezaketen oztopoak edo elementuak kentzera bideratzen dira, distirak eta kolore biziak ekiditera, noraezean ibiltzeko ibilbide egokiak sortzera eta dementziari lotuta dagoen ihes egiteko joera kontrolatzera.
‎Jakina denez, industrializazioaren legeetan oinarrituta sortu eta garatu ziren hiriek ekoizle ziren kolektiboak hartu zituzten bakarrik aintzat, beste hainbat bizilagun eta kolektibo hiriaren plangintzaren oinarritik kanpo utziz, eta horien artean, alboratutako kolektibo bat haur eta gazteena da. Jendarte neoliberal honek, umeak, etorkizuneko heldutzat hartzen ditu, ume diren bitartean oraindik pertsona oso ez balira bezala (18 urte bete arte adibidez, ez dago demokrazian parte hartzeko eskubiderik).
‎Eta Eskola Bideak biztanle guztien parte hartzea lortu behar du haur eta gazteen jabekuntzan pauso irmoak emateko. Hasieratik aldaketa bortitzari ekin beharrean, neurrira datozen aldaketa txikiak eta probak eginez sortu eta une oro birmolda daitekeen egitasmo kolektiboa izan behar du, probak eginez eta esperimentatuz, modu, egitura eta azpiegitura baliagarriak finkatzen joateko. Adibidez, herritar guztiek badakite eguneko une jakin batzuetan haur eta gazteak joan etorrian ibiliko direla, dendariek, erretiratuek?
‎momentu eta toki intimoa da. Erlazioak sortzen eta sendotzen diren lekua eta denbora. Begiradek, keinuek, laztanek, masajeek, ahotsek erlazioak sortzen dituzte, umea bere gorputz eta irudiaren kontzientziaz jabetzen da.
‎Arrisku kimikoen taldean, eraikinaren akaberen, altzarien eta espazioaren parte diren edozein elementuren osagaiak aztertzen dira.Gaur egun, industria kimikoen presentzia handia da gizakion bizitzan eta sortzen eta konposatzen dituzten sustantziak arreta handiz aztertu dira osasungarriak direla zilegitasunez ziurtatzeko.Gogoratu beharra dago umeek usaimenaren, ikusmenaren eta dastamenaren zentzumena piztu berria dutela; lurrean ibiltzen dira (katamarka edo jolasten), elementuak ahora eramateko joera dute eta lehen usainak hartzen dituzte. Beraz, arreta handia jarri behar zaie aipatutako elementuak osasungarriagoak izateko.
‎Bestalde, lege horrek, bai eta hura garatzen duen «Euskal Autonomia Erkidegoko Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma sortu eta ezartzekoak», eskoletan jorratu beharreko edukiei dagokienez, Gizarte Zientziak, Geografia eta Historia delako ikasgaian, hiriarekin lotutakoak jasotzen ditu. Hala ere, gizarte zientziek duten ikuspegitik lantzen dira batez ere.
‎Umeen LEGO bidezko eraikuntzak erabat kaotikoak izaten dira jolasean aritzen direlako, piezak jarri bai, baina era berean kentzen doaz, aurrera eta atzera etengabean eta operazio horretan datza sormena eta aukeraketa. Sortuz eta deseginez, era oso arinean, pieza lurretik jaso eta maketan kokatu, beste hura kendu, 10 segundoko istant batean; bat batean aldaketa horien emaitzak angelu ezberdinetatik ikusten eta ukitzen diren bitartean. Unean uneko tartetxo bat dago soilik aldaketa eta egiaztapenaren artean, eta hori intuizioan finkatzeko baliabide egokia da, intuizioari irakasteko.
2017
‎Horretaz arduratuta, urbanizazio kapitalistak iruditeria berriak sortu eta txertatzen dizkigu han hemenka modu narkotiko lasaian. Kapitalaren hegemoniak hiriak bere forma eta beharren arabera moldatzen ditu.
‎Kontraste handia sumatu genuen bi elementuren artean: jolas-lekuak amen arteko harremanak, hala nola lankidetza sareak sortzeko eta zaintza lanak indartzeko zuen ageriko funtzioa batetik, eta horri erantzuteko eskaintzen zituen baliabide gutxiak bestetik. Esaterako, umeentzako jolasek aniztasun handia erakusten zuten bitartean, oso gutxi ziren haiekin zetozen helduentzako egonlekuak.
‎Badirudi ere ikaskuntzan laborategiek zer esanik badutela, unibertsitatean lehenago aipatu bezala gero eta ohikoagoak direlako halako gune hibridoak, baina Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan ere aurrera doazelako apurka eredu berriak. Gauzak sortu eta diseinatzeko tresna eta teknika hauek zeharka jotzen dituzte etorkizunean erabilgarri izan daitezkeen eta oraindik ikaskuntza sisteman leku zehatzik ez duten hainbat ezaguera arlo. Robotika, kodea edo elektronika ikasgeletan sartzen ari direla argi dago, baina horiekin batera ere diseinu parametrikoa, modelatua eta tresnen DIY (do it yourself) sorrera probatzeko aukera eta eredu berriak agertzen dira egunero.
‎Zentzu horretan, orain tresna parametrikoek objektu eta eraikinak sortzeko eta eraldatzeko moduan duten eraginak izan zituen aitzindariak lehenago ere kode eta ideien arloan, tresnen «demokratizazioa» esan ohi den horrek aspaldi lortu baitzituen erabiltzaile, amateur eta zaleen ekarpenak software eta kodearen esparruan nahastea. Baita objektuen irekitze eta deskodetzean ere, hackeo deitu ohi diogun prozesuarekin, adibidez.
2018
‎Horra edozein auzotar joan zitekeen, haren etxebizitzaren gabezien konponbide bila. (3 irudia) Ikasleek kasu bakoitza ikasten zuten, auzotarrekin harreman estua sortuz eta haien konplizitatea lortuta, haien beharrei hoberen erantzuten zien proposamena eskaintzen zieten, obra arkitektoniko handiak baztertuta eta diseinu alternatiboak eginez, Omarren kasuan bezala.
‎Bide honetan guretzat oso garrantzitsua da ekonomiaz birjabetu garen herritar eta eragileen sarea osatzea, eskualdeko eragile sozioekonomiko komunitarioa sortzeko eta aurrerantzean orain arte gure gainetik hartu dituzten lurraldearen eta ekonomiaren gaineko erabakiak, guk herritarrok hartzeko. (3 irudia)
2019
‎Ohiko bi praktika bereizi daitezke: aditu teknikariek sortutakoa hezkuntza komunitateak erabili edota hezkuntza komunitateak sortu eta asmatutakoa aditu teknikariek gauzatu. Bi errealitate horien artean, ordea, askotariko egoera pedagogikoak ahalbidetuko dituzten espazioak diseinatu eta eraikitzeak sortzeko modu eta praktika berriak aldarrikatzen ditu, bitarteko mugatan kokatuz.
‎2006koa da lurzoruari eta hirigintzari buruzko euskal legea, eta aurreko eredu berbera iraunarazten du, hau da, lurzoruaren birkalifikazioak sortzen duen gainbalioan oinarritzen den sistema bermatzen du. Lurzoruaren euskal Legea hiriak zabaldu, auzo berriak sortu eta etxe mordoa eraikitzeko pentsatuta dago. Gogoratu behar da legea argitaratu zen garaian eraikuntzaren negozioa pil pilean zegoela.
‎Era horretan, Trantsizioaren hasieran sumatzen zen norabide politiko eta kultural berriarekin, esan daiteke iraganeko xede hori nolabait lortu egin zela. Izan ere, testuinguru politiko berrian, Euskal Herriko kaleetan ikurrina eta haren koloreak, baserriko erremintak edo txalaparta moduko ikonografia tradizionala ageriagoak bihurtu ziren heinean, norabide berari jarraitzen zioten ikur berriak, modernoak, hasi ziren sortzen eta gizartean finkatzen, hala, aldaketaren iruditegi gaurkotu bat espazioan eraikiz.
‎Beraz, egungo ikuspegitik, euskal iruditegi kolektiboaren parte bihurtu den estetika hau aztertzea baliagarria gerta daiteke sortuak eta zabalduak izan ziren garai eta errealitateetara hurbiltzeko. Hortaz gain, estilo artistiko honek zer ez duen kontatzen edo islatzen ere har daiteke kontuan; alegia, euskal komunitatearen zer atal edo kolektibo uzten duen kanpoan.
‎Ume umetatik ezkutalekuak maite ditugu; gure neurrira egindako tokiak, non babestuta eta lasai sentitzen garen era naturalean aritzeko. Zelaiaren neurri zabalak ez du aukera hori eskaintzen, zaila baita hainbat gune sortzea eta erabilera anitzerako zerbitzuak txertatzea (barbakoa, mahaiak, eguzkitakoak, ur jolasak, etab.) lengoaia bakarra mantentzen duen espazio handian.
2020
‎Arkitektura diseinuak espekulaziorako teknologia gisa dihardu; etorkizuneko fikzioak diseinatu eta orainean ezartzen ditu, lortu nahi diren etorkizunak eta arketipo tipologikorako hiri eredu ergonomikoak eraikitzeko. Horretarako, gorputz, hiri eta lurraldeetan ikusezinak eta agerikoak diren mugak sortu eta errepikatzen ditu. Espazioa ez da kaltegabea, norabide guztietan dago politizatua, eta arkitektura funtsezko alderdia da narratiba historikoen eraketan.
2021
‎Hala ikusten da esate baterako parte hartze prozesuetan, arkitektura mailan hain garrantzitsuak bilakatu direnak. Aldiri helburu batekin jaio zen, arkitekturari buruz euskarazko materiala edukitzea, sortzea eta biltzea. Beharbada orain euskaraz aritzea izan daiteke helburua, alegia, prozesua bera euskaratzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia