Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 277

2006
‎Soziolinguista gehiago ez kontratatzea eta ikerketa lerroa ez indartzea dira mehatxu nagusiak soziolinguistika arlorako Deustuko Unibertsitatean. Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da talde lana sortzea eta ikerketa ildoa indartzea.l
‎Soziolinguistikan interes berezia duten irakasleak egon ezik gaitza da sortzea eta ikerketaildoa indartzea.
2007
‎• Ikastaldeak sortzeko eta ikastaroak bideratzeko modulu eta eskakizun bereziak: modulu akademikoa, ratioa, eskola ordu kopurua,...
‎linguistikoak, testualak, soziopragmatikoak, eta estrategikoak. ...zioak betetzeko dituen beharren arabera landu genituzke, hau da, bere testuinguruak esango digu zeintzuk diren ikasleak dituen gaitasun linguistiko premiazkoenak, testuinguruan izan ohi den erabilerara moldatzeko landu behar dituen abileziak, zeintzuk testu mota erabili behar dituen... Adibidez, Haur Hezkuntzako irakasleak ipuinak edo haur hizkera landu ditu, baina saltzailea produktuen katalogoak sortzen eta aurkezpenak egiten trebatu da. Kurrikulu honetan horien arabera antolatu dira edukiak, helburuak eta ebaluazio irizpideak.
‎Bilakaera aztertuta, pentsatzekoa da hurrengo urteetan ere egitasmo berriak sortu eta partaide gehiago erakartzen jarraitu ahal izango dela. Horretarako, aurreikuspenak zabalkunde plan batean jaso eta elkarlanak hitzartzeari ekin diote zenbait eragilek, tartean Topaguneak.
‎Erronka aunitz ditugu etorkizunerako mintzapraktika egitasmoen arloan: dinamizatzaileen arteko koordinazioa hobetzea, programen aldaera berriak lantzea (proiektuak jendearen beharretara gero eta gehiago egokitzea), programaren eraginkortasuna modu zehatzean ebaluatzeko neurgailuak sortzea eta aplikatzea, eta noski, programak zabaltzea.
‎Hasieran aipatu dugun modura, neurketek eragiten diguten irakurketa gazi gozoa da, baina batez ere, lanean jarraitzeko bide erakusle direla esan genezake. Kale hizkera (hizkera informala) sortu eta aisialdiko hizkuntza ohituretan eragiteko guneak sortzen eta ereduak lantzen jarraitu behar dela erakusten dute datuek. Horretarako tresnak sortzea dagokigu euskararen normalkuntzan ari garenoi.❚
‎Hasieran aipatu dugun modura, neurketek eragiten diguten irakurketa gazi gozoa da, baina batez ere, lanean jarraitzeko bide erakusle direla esan genezake. Kale hizkera (hizkera informala) sortu eta aisialdiko hizkuntza ohituretan eragiteko guneak sortzen eta ereduak lantzen jarraitu behar dela erakusten dute datuek. Horretarako tresnak sortzea dagokigu euskararen normalkuntzan ari garenoi.❚
‎3. Kulturak gugan eragina duen eran, guk ere eragiten dugu kulturan, sortu eta moldatzen baitugu. Kultura ezberdinetatik jasotzen dituen joerak hartu eta moldatuz, komunitateek arazo edo bizipenen aurrean jokatzen duten moduak egokitzen ditu kulturak egunik egun. Norabide bikoa da beraz pertsonen eta kulturen artean dagoen harremana, kulturak komunitatearengan eragiten baitu eta komunitateak ere eragina baitu kulturarengan.
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. batzuk osatzen dute gutako bakoitzaren kode erreferentziala (kulturgileak, ekintza bereziak, errito bereziak, gizartearentzako garrantzitsuak izan diren norbanako zein taldeak,...).... Guzti horiek gure kodean txertatuta taldeko kide sentitzen gara, besteekin harremanetan jartzen gara, komunikatu egiten gara...
‎Horrela esanda irudi luke zenbait eta produktu hobea eginda orduan eta jendea gehiago erakarriko duela kulturak, baina dinamika bestelakoa da oso. Produktuak sortu eta ematea ez da nahikoa kulturak galdu ahal izan dituen funtzioak berreskuratzeko edo indartzeko, kulturatik kanpo geratzen diren faktoreek eragin itzela dutelako gutako bakoitzarengan, ohartzen ez bagara ere. Jendeak ez du musika ingelesa entzuten euskal musika gustatzen ez zaiolako, baizik eta hori delako eskuragarrien duena, publizitate gehiena eman eta sortzen duena, mundu erreferente kulturalak ez zaizkiolako arrotz egiten, munduko" lingua franca" nagusia ingelesa delako,...
2008
‎Gaur egun, hizkuntza baterako hizketa teknologiak garatzeko oinarri nagusia ahots baliabideak dira; hau da, ahotsa eta ahotsari buruzko informazioa, betiere sortu nahi den aplikazioaren araberakoa, daukaten datu baseak. Oso prozesu garestia eta luzea da ahotsen datu base handiak ezaugarri jakin batzuen arabera eraikitzea eta audio seinaleei buruzko informazioa sortzea eta egokitzea. Hortaz, ezinbestekoa da edozein ikerketa talderentzat baliabideak eskuragarri izatea, ikerketak behar bezala eta modu eraginkorrean gauzatuko badira.
‎batetik, hizkuntzaren industria garatzeko eta egonkortzeko urrats erabakigarriak ematea, eta, hala, ikerketen emaitza eta gailuak merkatuaren beharretara egokitzea eta produktuen komertzializazioa bideragarri bihurtzea. Bestetik, oinarri teknologikoko enpresa berriak sortzea eta dagoeneko sortuta daudenen egonkortasuna lortzea. Azkenik, jakintza sortzea, ildo estrategiko horretan I+G+Bko erronka eta helburuei autonomiaz erantzuteko ikertzaile talde sendoa prestatuz.
‎Horregatik, jendaurreko azalpen horretara iritsi aurretik treba daitezen eta beldurrak nahiz lotsak uxa ditzaten, teknologia berriek eskaintzen dituzten aukera apartez baliatzen gara. Gauzak horrela, ikasle bakoitzak audioblog bat (ahozko mezuak edo podcastak grabatu ahal diren gune bereziak) sortu eta, gutxienez, 4 mezu grabatu behar ditu (minutu bateko mezuekin hasi eta 4 minutura arte). Horietako mezu bakoitzak aurretik aipatutako prozedura jakin bati jarraitu behar dio (sarrera, garapena, hitzuztea, eskema...).
‎Jendaurreko azalpen horretara iritsi aurretik treba daitezen eta beldurrak nahiz lotsak uxa ditzaten, teknologia berriek eskaintzen dituzten aukera apartez baliatzen gara. Gauzak horrela, ikasle bakoitzak audioblog bat (ahozko mezuak edo podcastak grabatu ahal diren gune bereziak) sortu eta, gutxienez, 4 mezu grabatu behar ditu.
‎Hainbat lanketa ezberdin diseinatu dut alor honetan murgiltzeko eta guztiek aipatutako filosofia jarraitzen dute: ezagutza sortu eta berau gizartearen esku ipini. Horietako lau azpimarratuko nituzke:
‎• Ikasleak dira, irakaslearen laguntzarekin eta honen gidaritzapean, ikasteko materialak sortu eta gainerako ikasleen aurrean irakasle papera hartzen dutenak, euren lanaren nondik norakoa eta emaitzak azalduz.
‎Atal honek hiru web aplikazio espezifiko ditu: tipologia anitzeko jarduerak sortzeko eta antolatzeko Designer izeneko aplikazioa, tresna informatiko mugikorrean ikasleak jarduerak exekutatzeko Trainer izeneko aplikazioa eta, azkenik, irakasleek ikasleek egindako lana kontrolatzeko eta jarraitzeko sortu den Inspector izeneko aplikazioa.
‎Eduki horien egituraketa oso lotuta dago Ikastolen Elkartean garatu diren beste proiektuekin, Txanela Proiektuarekin esate baterako. Bestalde, edukiak sortzen eta zuzentzen ikastola askotako profesionalak aritu dira taldean lanean, eta horrek guztiak, jakina, proiektuari behar duen sendotasuna eta bermea ematen dio.
‎E. Baxok eta bere biografia hobeto ulertzeko denak dira lagungarriak, berekin izandako esperientziek eraginda idatzi baitira, denak goxoak egia esan. Horiek, alabaina, aipa daitezkeen guztien etsenplu gisa bakarrik har daitezke, izan ere, ez dute osatzen Baxokek euskalgintzan sortu eta elikatu duen sare sozialaren eragin zabal eta aberatsa.
‎1) zenbait urtetan Québec en ondo bizi eta gero, Euskal Herrira etortzen zarete, 1980 hamarkada hasieran, indarrez eta egitasmoz beteta: euskaltzaletasuna orokorrean, eta Euskara bereziki, bultzatu nahian; 2) behin etorrita, zenbait egitasmo sortu eta/ edo indartu dituzu, mota eta maila ezberdinetakoak, ofizialagoak batzuk eta herrikoiagoak besteak, gehienetan modu nekezean, baina hala ere etengabe. Nire ustez, Iparraldeko euskalgintzaren eta Euskararen gaurko egoeraren alderdi onenak neurri handian zure parte hartzearen esker lortu dira.
‎Hizkuntza politika publikoaren sortzea eta bilakaera euskalgintzaren historiari lotua da Ipar Euskal Herrian. Erramun Baxokek historia horretan parte hartu, aitzindarietatik bat izanez (ikus bere biografia), eta hori buruz asko idatzi du.
‎Gure ustez, hobe litzateke hitzez hitz" hizkuntzalerrakuntzaren alderantzikatzea" edo" hizkuntza aldaketaren alderantzikatzea" erratea," hizkuntza indarberritzea" (HINBE) baino, edo holako zerbait. kulturaren estatutu baten alde] dokumentua onartu zuten. 1988an, Europako Parlamentuak 1987/10/10ean onartua den Kuijpers ebazpena erabiliz, Euskaldungoaren eskubideak/ Les droits culturels basques apaindu zituzten13 Euskararen eta euskarazko irakaskuntza garatu zen (1969an lehen ikastola, 1983an lehen klase elebiduna), euskal irratiak sortu eta indartu ziren (1981ean Gure Irratia), Pizkundeak eta Deiadar mugimenduak ekintza desberdin antolatu zituzten (1988, 1990, 1995, 1999), Euskal Kultur Erakundea eta Euskal kultura sustengatzen duen herrien arteko sindikata sortu ziren (1990).
‎Hizkuntza politika publikoaren sortzea eta bilakaera euskalgintzaren historiari lotua da Ipar Euskal Herrian. Erramun Baxokek historia horretan parte hartu, aitzindarietatik bat izanez (ikus bere biografia), eta hori buruz asko idatzi du. deetako hizkuntzak, bizi publikotik kasik baztertuak izanez, familietan gutxi transmititzen direla.
‎Zorigaitzez, politika berri horren emaitzak jadanik hor dira. 2008an, hiru lanpostu eta erdi kenduko dituztela jakinarazi dute irakaskuntza elebidunean, bi lanpostu berri sortuz eta bost eta erdi ezabatuz. Aldi berean, neurri berri bat hartu dute:
‎Hedabide hauek duten ikustekotasunean (irudiak, grafismoa, gainprimaketak...) oinarritu euskara modu goxoan txertatzeko, ulermen maila baxua edota ohiturarik ez duten ikus entzuleak erakargarriz. b) Digitalizazioak irekitzen dituen aukerak baliatu: kanalen kopurua handituz, euskarrien arteko sinbiosiak sortuz eta azpititulaketa eta emisio dualak erabiliz. Modu honetara, EITBren euskarri guztietan euskara presente izan da, modu batera ala bestera.
‎Berritasun legez, gunearen beraren erabiltzaileak izango dira bere edukiaren egileak, eta edonork eman dezake albiste baten berri, aldez aurretik han erregistratuta. Horrela, bisitariek egina den albiste gunea sortzea eta sarean euskara sustatzea ditu helburu egitasmoak. Adibidez, zabaldu.com8.
‎3 Hedabideen eta euren produktuen indar zentripetua ekoizten eta kudeatzen lagunduko duen eztabaidaeta diseinu erreminta bizi bat sortu eta eskuragarri eduki behar dute hedabide euskaldunek aurrera egiteko, sendotzen joateko, euskal hiztun komunitateari gero eta zerbitzu interesgarriago eta hobeagoa eskaintzeko.
2009
‎7 Bestalde, 66/ 2005 Dekretuak, apirilaren 5ekoa, Hezkuntza Bereziko lan legepeko hezkuntza langile ez irakasleen hizkuntz eskakizunak sortu eta arautzen ditu.
‎Baina katalanaren eta galegoaren atzean ez da orririk egongo: sistemak egingo du gaztelaniazko orria hartu, testua bereizi, behar den hizkuntzara itzuli, berriro orria sortu eta pantailan erakutsi... Eta hori guztia segundo pare batean!
‎Nirea hizkuntza globala da, ez da ingelesa, ez espainiera, ez italiera, baina nirea ere globala da hala izateko borondatea dagoelako, eta hizkuntza globalen talde horretan sartzea lortu da, globalizazioaren aurrean isolaturik gelditu nahi ez duten hizkuntzen artean, beste edozein baino gutxiago izan nahi ez dutenen artean. Beraz, aintzat hartuak izan daitezen sortzen eta lan egiten dute, eta horrek aldaketa handiak dakartza.
‎Egoera horretan, ezer gutxi edukiko dugu geure kontrolpean. Horrekin bukatuko da deslokalizazio ekonomiko eta politikoa, bai eta kultura sortzen eta arautzen duten zentroena ere. Lokalizazio deslokalizatzailea da.
‎9 Leialtasuna: Ikasleen arteko komunikazioa sortzeko eta mantentzeko bitartekari egokia da euskaltegiko bloga.
‎ikasgela. Premiazkoa da horrekin hautsi eta gazte hauentzako erabilera esparruak sortzea eta alor guztietan euskarazko eskaintza indartzea.
‎Saio batetik bestera, eduki teorikoei buruz errepasatzeko dokumentazio laburra emateaz gain, gurasook ipuin bana irakurri beharra zieten seme alabei aste beteko epean. Ipuinok ez ziren nolanahikoak, Ibarrola psikologoak adimen emozionala lantzeko sortu eta bideratutakoak baizik. Ipuin hauek baliatuz eta bakoitzaren ondorengo galderak erabiliz, seme alabekin elkarrizketak eragin nahi ziren zenbait emoziori buruz (haserrea, tristura...).
‎Azkenik, hiru saiootan azaldu, sortu eta bizitutakoak ordenatzeko eta kokatzeko ahalegina egin zen, alfabetatze emozionalaz taldekide bakoitzak zenbait ideia, gutxi izanda ere, argi izan zitzaten amaitutakoan.
‎Euskara planari GOAZEN deitu genion duela 5 urte. Harez geroztik, ekimen, proiektu eta berrikuntza ugari sortu eta sartu ditugu planean, eta aurten egokitu zaigu egindakoa aztertzea: batzen, jasotzen, hausnartzen, jendearekin egoten, gastuei eusten, esfortzua optimizatzen ibili gara aurten.
‎—" Etxeko lanak euskeraz": udaleko hirigintza arloarekin elkarlanean antolatutako kanpaina, euskara zerbitzuan sortu eta sail naturalak beregain hartzea proposatu dugu (bide naturala alegia).
2010
‎Elementu estetikoa egon badago, horrenbestez, eta gaztelaniak aportatzen du. Leitzak berak, bertan euskararen bizitasuna handia izanagatik, ez dauka euskarazko gazte hizkera propio bat sortzeko eta bertan hedatzeko behar besteko indarrik. Gisako hizkerak sortzeko behar adinako bizitasuna badauka Leitzan euskarak, baina hori ez da aski hizkera molde hori sortu eta hedatzeko.
‎Leitzak berak, bertan euskararen bizitasuna handia izanagatik, ez dauka euskarazko gazte hizkera propio bat sortzeko eta bertan hedatzeko behar besteko indarrik. Gisako hizkerak sortzeko behar adinako bizitasuna badauka Leitzan euskarak, baina hori ez da aski hizkera molde hori sortu eta hedatzeko. Herri euskaldunek duten bizindar linguistikoa litzateke gazte hizkera sortzeko, baina herri erdaldunek duten pisu demografikoa, soziologikoa eta kulturala ezinbestekoa da bestetik.
‎Euskal Herrian inoiz gazte hizkerarik sortuko bada eta arrakastaz hedatuko bada," herri" euskaldunen multzoan zenbait" hiri" sartu dira. Gaurko herri euskaldunek, oro har, ez dute eredu hori sortu eta hedatzeko indarrik, gure ustez.
‎Euskara biziberritzeko estrategia eta formulazio teorikoen artean, euskaldunon hizkuntza komunitatea trinkotu beharra indartsu agertu da, eta euskalgintzan isla eta emaitza praktikoa izan du, euskara elkarteak horren lekuko. Hizkuntza komunitatea konpaktatzeko estrategiak, planak eta ideiak sortu eta gauzatu dira, euskaldunak elkartu eta harremansareak trinkotzeko helburuarekin. Emaitzak, jakina, askotarikoak izan dira, hainbat faktorek eraginda.
‎Lehen apunte bezala hizkuntzak eta ekonomiak elkarren artean duten funtsezko lotura aipatuko dugu: hizkuntzak zeregin nagusia betetzen du gizarteen garapen ekonomikoan, gizarteko kideen arteko harremanak ahalbidetzen dituelako, eta harreman hauek bilakaera ekonomikoaren oinarria direlako, lana antolatu, ondasunak sortu eta trukatu, zerbitzuak eskaini eta aberastasuna banatzeko orduan.
‎Bigarrenak, 1985ean" La théorie des environnements linguistiques" argitaratu zuen, eta bertan, ordura arte askotan ikerketa gai izandako Quebeceko lan merkatua oinarritzat hartuz, langileengan lanpostuen ingurune linguistikoaren eraginaren ondorioak eredu teoriko batez azaldu egiten dira, tresna matematiko sakonez lagunduta. Lan honen ondoHizkuntzak zeregin nagusia betetzen du gizarteen garapen ekonomikoan, gizarteko kideen arteko harremanak ahalbidetzen dituelako, eta harreman hauek bilakaera ekonomikoaren oinarria direlako, lana antolatu, ondasunak sortu eta trukatu, zerbitzuak eskaini eta aberastasuna banatzeko orduan.
‎Ordutik hona zerbitzu honek unibertsitateko euskararen erabileraren zuzentasunez arduratzen da. Bere ardurapean daude, besteak beste, testuliburuen eta ikasmaterialen zuzenketak, hobekuntza ikastaroen ardura, dokumentu administratiboen itzulpena eta euskaraz lan egiteko tresna informatikoen sortze eta mantentzea. Azken hauei dagokienez, aipatzekoak dira EHULKU, euskara zuzenaren inguruko zalantzak argitzeaz arduratzen dena, AZPidazki administrazioan euskaraz lan egiteko lagungarri den tresna eta EHUtsi euskararen erabilpen okerraz ohartarazten gaituena.
‎Hirugarren milurtekoaren hasiera honetan, buru belarri dihardugu Europa eraikitzeko lanean. Goi Hezkuntzako Europar Eremu bat sortzea eta ikasleen eta langileen mugikortasuna sustatzea dakar horrek (ikus
‎Hizkuntza gutxitua ikasteko eta erabiltzeko baliabide eraginkorrak bideratzea beharrezkoa da eleaniztasun giroan, hizkuntza askoren geroa hiztun komunitatearen jarrera edo borondatearen baitan dagoela jakinez. Beraz, corpusa lortu, erabilerarako espazio sozialak sortu eta hiztun komunitatearen partetik hizkuntzari eusteko eta enpresako jardunean funtzioak emateko aldeko jarrera babestea prestakuntza eraginkor batekin ezinbesteko gutxieneko osagaiak dira hizkuntzak biziberritzeko espazio produktibo globalean.
‎Lan munduan hizkuntza kudeaketa Euskara Planen inguruan garatu da, nagusiki pertsonak trebatuz, erabilera sustatuz, hizkuntza eskakizunak ezarriz eta kudeatuz, itzulpenak sustatuz, irudi korporatiboa garatuz, emozioen kudeaketan trebatuz (coaching eta motibazioa landuz), prozesuak eta prozedurak sortuz eta kudeatuz, e.a.
‎Lan munduan hizkuntzakudeaketa Euskara Planen inguruan garatu da, nagusiki pertsonak trebatuz, erabilera sustatuz, hizkuntzaeskakizunak ezarriz eta kudeatuz, itzulpenak sustatuz, irudi korporatiboa garatuz, emozioen kudeaketan trebatuz (coaching eta motibazioa landuz), prozesuak eta prozedurak sortuz eta kudeatuz, e.a.
‎Aldaketarako ekinbide horien emaitzak adierazle sistema baten bidez jasotzen eta neurtzen dira eta, berrikuntzarako ezagutzak landuz, premia berrietara egokitzen dira. ...keta teoriko metodologikoa izan du. hau da, akzio gune bakoitzean landutako aspektuaren kontzeptualizaziorako erreferente teorikoak eskaini eta gaiari buruzko autore, kontzeptu, ikuspegi, erreferentzia eta eredu teoriko nagusiak jaso dira. halaber, akzio guneen garapenerako erreferente praktikoak ere eskaini dira. erreferente praktiko horiek akziogune bakoitzean estrategia metodologikoak garatzeko sortu eta diseinatu diren azpi eredu operatiboetan gauzatu dira. azpi eredu horietan, modelizazioarekin batera, sekuentzia metodologikoak, lanabes teknikoak eta erreferentziazko adibide praktikoak eskaini dira, akzio gune horretan garatu beharreko estrategia metodologikoak modelizatu eta operatibizatu asmoz. horrela, bederatzi akzio guneen bitartez egituratutako ereduak bide ematen du azaltzeko, bateti...
‎ENEKuS ereduak organizazioen errealitate ezberdinei eta konplexuei eman nahi izan die erantzuna eta, zentzu horretan, situazio anitzetan soluzio egokituak sortzeko eta zenbait interbentzio praktika eraikitzeko eta kudeatzeko erreferentziazko sistema gisa planteatu da. bestalde, eredua aurkezterakoan, azalpena errazteko eta ulergarria egiteko, elkarren segidako urratsen eskema gisa azaltzen da. hala ere, erakundeen errealitate konplexuetan egoera nahasiak gertatzen dira eta ez da ulertu behar ereduaren faseak linealki kontsekutiboak direnik. aitzitik, erakun... izaera modularra duen eredu dinamikoa dela. eta modularra den neurrian, irekia ere bada. horrek esan nahi du ereduaren erreferentzia erabiliko duenak, bere egoera partikularraren ezaugarrien arabera, erreferentzia dakiokeela bere interbentzioa akzio gune bakar bati, akzio gune multzo bati edota sistema osoari, uneko baldintza eta premien arabera. hori bai, inoiz ahaztu gabe pertsonek eta egiturek osatzen dituzten erakunde konplexuetan dihardugula eta ezin dugula osotasunaren ikuspegi sistemikoa ahaztu.
‎• hirugarren ekarpena, ENEKuS eredu globalaren baitan sortu eta diseinatu diren azpi eredu operatibo ezberdinak izan dira. azpi eredu horietako bakoitzean hainbat erreferentzia, metodologia eta lanabes biltzen dira. azpi eredu horiek ereduaren aplikazio modulatua ahalbidetzen dute, tokian tokiko premien araberako egokitzapenetan aplikaziorako aukerazko erreferentzia partikularrak bihurtzen diren neurrian.
‎EnEkuS ereduak organizazioen errealitate ezberdinei eta konplexuei eman nahi izan die erantzuna eta, zentzu horretan, situazio anitzetan soluzio egokituak sortzeko eta zenbait interbentziopraktika eraikitzeko eta kudeatzeko erreferentziazko sistema gisa planteatu da.
‎%13 eta %5, hurrenez hurren. elebitasuna, bi hizkuntzen parekidetzea, ikusten du gehiengo batek gizarte honen elkarbizitzarako aukera egokien bezala, baina badira, gutxiengoa izanik ere, hizkuntza bat zein bestearen elebakartasuna nahi dutenak. hizkuntza bat zein bestea nahiago izatea aukera pertsonal bat izan daiteke, baina gauza ezberdina da herri bezala aukerak egin behar direnean. gure gizartean bi hizkuntzek presentzia erreala izan eta hizkuntza bakar baten aukera eginez gero, gure gizarteko hizkuntza bati bestearengan nagusitasuna aitortzea esan nahi du. Jarrera honek eta ondorengo jokabideek hizkuntzaren eta hiztunen menpekotza eta gizarte banaketa sortzeko arriskua dakarte. hiztunen artean arerioak sortzea eta baita gure herriaren lurralde banaketa areagotzeko arriskua ere. bide horretatik gatazkak pizten dira eta herritarren elkarbizitzari ez zaio laguntzen.
‎nahikoa da euskara ikastea bi munduko egoera gainditzeko? ...skara heldutan ikasi arren, inguru erabat erdaldunetan bizi diren partaideek ez dutela lortu euskararen mundura sartzea, nahikoa euskarazko sareetan parte hartzen ez dutelako. euskara ikasi arren, atzerritar hizkuntza bat bailitz egiten bada, hizkuntza komunitateko kide bihurtu gabe, nekez gaindituko da bi munduko egoera. horregatik, batez ere inguru elebakarretan euskarazko mota guztietako sareak sortzea eta daudenak trinkotzea ezinbestekoa da.
‎zein tradizio idatzi izan zuten erlijiosoek orduan? beharbada ondare hori galduta dugu, baina zaila da sinestea hamarkada haietan ez zela egin, geroago XViii.ean ezagutu dugun idazketaren pareko lanik. zergatik ez zuen sortu eta utzi horrek guztiak emaitza idatzi ezagun onik, esklaustrazioan galdu ote zitzaigun, bada, dena?
2011
‎Ondorioz euskarak ez ditu erabilerarekin sortzen diren hitzak edo espresioak izatea lortzen. Gazteek ez dute jergarik sortzen eta ezta ere, beraien adin taldearen bereizgarri eta nortasun emaile diren espresiorik ere.
‎Hizkuntza normalizatuei begiratzen badiegu, ikusten dugu lan hori gazteek beraiek egin behar dutela. Alegia, gazteek eurek egokitu behar dute hizkuntza beren beharretara, jergak sortu behar dituzte, hizkera berriak sortu eta euren adinaren ezaugarrietara egokitzen diren espresio berriak sortu. Hori, berriz, hizkuntza erabiliz egiten da eta gazteek hizkuntza erabili beharra dute horretarako.
‎Hizkuntza normalizatuei begiratzen badiegu, ikusten dugu lan hori gazteek beraiek egin behar dutela. Alegia, gazteek eurek egokitu behar dute hizkuntza beren beharretara, jergak sortu behar dituzte, hizkera berriak sortu eta euren adinaren ezaugarrietara egokitzen diren espresio berriak sortu. Hori, berriz, hizkuntza erabiliz egiten da eta gazteek hizkuntza erabili beharra dute horretarako.
‎Bestea sakonean dugu, eta planeatzen diren eraikuntza eta azpiegituren hizkuntza eragina kontutan ez hartzeari dagokio. Horrela, dimentsio hori presente ez izate horretatik Abandoibarra euskararentzako no go area bihurtzen ari ote den galdetzea zilegi zaigu, bertan kokatu diren azpiegiturak gaur egun euskarazko harremanak erraztasun minimo batekin sortu eta bideratzeko bereziki zailak diren eremuak direnez geroztik. Beste aukera askoren artean, Leioako Kanpuseko hainbat fakultate bertan kokatu balituzte euskararentzako eragina (bai praktikoa bai sinbolikoa) itzela litzateke.
‎" oasi" dugula? oasi hauei esker iraun du euskarak bizirik eta ditugunei eustea eta berriak sortu eta hedatzea izango da biziraupenerako eta indarberritzeko bidea. dena dela, euskal unibertsitatearen onura eta abantailen kontu hau ez dakit nik onura eta abantailetatik haratago ala honatago dagoen. Izan ere, ba al du irauterik partzialki eta eremuka soilik erabili eta baliatzen den hizkuntzak?
‎Bilakaera hori aldi hartako transformazio demografiko, ekonotekniko, soziokultural eta politiko operatiboekin uztartzen den neurrian, bistan dago diglosiazko azalpen horren argitasun indarra. hori horrela izanik ere egia da, dena den, urrun dagoela diglosiaren formulazio klasikoa, Ferguson-ena bereziki, munduko diglosia egoeren geroaz juzku zorrotzik egin ahal izateko egoeratik. Moztade horiek eta beste zenbait63 zirela medio, Ferguson-en diglosia kontzeptuak birmoldaketa kontzeptualik izan zuen sortu eta handik gutxira. Birmoldaketa horren eragile argienetakoa J. gumperz izan zen.
‎Berdin du bere ustez h eta L horiek hizkuntza beraren bi aldaera izatea (tartean, bata aldaera formal jasoa eta bestea dialektozko hizkera arrunta), edo bi hizkuntza bereizi. ...ztun elkarteak81 egitura desberdintasun txikienetik zabalenera, dena izan liteke diglosia, baldin" the linguistic differences must be functionally distinguished within the society" horrezaz gainera, dimentsio linguozentrikoaz amaitzeko, bai L kodeak eta (Ferguson enean ez bezala) bai h kodeak aldaera edo hizkuntza bat baino gehiago izan ditzake bere baitan82 puntu honek eztabaida handiak sortu eta sortzen ditu. horixe da ordea, euskaldunoi dagokigunez, entenditzen eta onartzen errazena. Bai endoglosia eta bai, bereziki, exoglosia interes biziko formulazioak ditugu. gure arteko eztabaida eta desadostasun giroari dagokionez, halere, bistan da bigarrena (euskara erdaren arteko diglosia) dela askogatik interesgarriena. b) Ferguson-en baitako laugarren dimentsioari ere, jarrerekin eta, bereziki, prestigio kontuekin lotua dagoen dimentsioari alegia, leku mugatua aitortzen dio Fishman-ek:
‎euskararentzat eskubide asko aldarrikatzeko prest dagoen askotxok, ze erantzukizun txikia hartzen duten gero eguneroko bizimodu arruntean, etxe auzo lagunartean! ...ula aurrera egiteko. gainerakoan, Mikel, badauzkat zalantzak nik rSLetako pausoen hurrenkeraren zurruntasuna dela-eta. esate baterako, 6 urratsari eutsi ahal izango genion, 30 urteotan, euskalgintza oso osoa horretara jarrita ere, baldin eta lege bitartez (1 urratsa) euskalduntzeko eta alfabetatzeko (4 eta 5 urratsak) jarri diren baliabideak jarri izan ez balira?; komunikabideetan, lanean, kultura sortzen eta kontsumitzen, euskaldungoa antolatzen, lurraldetasunaren kontzientzia ereiten, identitatean sakontzen... egin ditugunak egin gabe, uste duzu hobeto eutsiko geniola 6 urrats horri, denok terreno pribatu intimo horretan eragiten saiatu izan bagina. Ni, ezetzean nago:
‎Izan da, ordea, puntu hori auzitan jarri duenik. dudazko deritzo Lionel Jolyk bosgarren ezaugarri horri. Bere kritika oharreko hainbat baieztapen, diglosia kontzeptua gizarte giro jakinean sortua eta horrela kontuan hartzekoa dela dioena bereziki, zuzena da. Argigarria da orobat, eta niretzat berria, Lionelek, gizarte psikologian oinarriturik eta Moscovici hartuz bidaide, gizarte giroaren ulerkera biez dioena. ez nator bat Boyer-en eta beste zenbaiten estatizismo kritikarekin (Lionel ere apenas, ondoko oin oharrean ikus litekeenez), ez eta suitzar diglosiaren inguruko alienazio kontuarekin25 Bistan da bat gatozela funtsezko puntu gehienetan.
‎J. M. odriozolaren zenbait gogoeta bide horretan barrena doa: " Sistema soziolinguistiko zahar hartan(...) idatzizko hizkuntza erabilera(...) ez zen funtsezko baldintza euskal sistema soziolinguistiko diglosiko hura bere hartan sortu eta birsortzeko. (...) azken hamarkadeako joera soziolinguistiko nagusiak konpartimentazio soziokulturalaren aurkako frogaz josita daude(...) garai bateko mundu euskaldunaren desintegrazioa".
‎Amaitzeko, hizkuntza ekologia teorizatzen eta praktikara eramaten dugunean, sormenerako eta irudimenerako espazio bat bilatu behar dugu. ezer ez da behin betikoa, ez eta betiko itxia ere. Bide ireki bat da; komunitateek eta komunitateetan jarduten duten taldeek sortu eta asmatu beharreko bide bat. haiei dagokie beren ekosistemarentzat irtenbide egokiak aurkitzea; izan ere, nire ustez, itxaropena izan behar dugu; batez ere, ikuspuntu global eta lokal horren arabera pentsatzen badugu. ez gara munduaren parte txiki bat soilik; aitzitik, txikiak izan arren, unibertsaltasunaren duintasuna dugu. l oHarra
‎Konpaktazioari buruzko diskurtsoaren praktikan, euskaldungoaren trinkotzea euskara elkarteen baitan edo inguruan ulertu izan da. Elkarte bat sortu eta osatutako gune sinboliko horren inguruan euskaldungoa trinkotu: hori izan da formula.
‎Irakats sistema elebi/ eleanitzak asko sortu eta garatu dira azken urteetan. eskolako hizkuntza ezberdinen arteko integrazio moduak, murgilketazko eredu ezberdinak, edukia eta hizkuntza era integratuan erakusten dutenak, mantenuzko eredu elebidunak, Lehen hizkuntzaren murrizketa edo ordezkapena suposatzen dutenak... eta Manterola eta Berasategik (2011), bilketa nahikoa zehatza egiten dute hizkuntza gutxituak erakusteko sortu diren elebi/ el... Baldintza hauek aztertu behar lirateke hobeto. hezkuntza eta hizkuntza zientzietan bada zer ikasteko. zenbait printzipio eta bitarteko aipatuko ditugu ondoren osotasun pretentsiorik gabe.
‎Testu generoa eta sekuentzia didaktikoa hizkuntzek interakzio sozio diskurtsiboan funtzionatzen badute, hala ikasten direla ere ondorioztatu daiteke genevako ikerlarien lanetatik (Bronckart, 1996). eta hau lehen hizkuntza ikasi nahiz bigarren guztiak. Bestalde, hizkuntzak ikastea haietan sortu eta garatu diren testuerak, testu moldeak eskuratzea izango da, testuetan mintzatzen baikara, ahoz zein idatziz (Larringan, 2009). egia da testu horietan hizkuntza bakoitzak bere gramatika edo sistema formala erakusten duela, berezia, eta hori ere ikasi beharrekoa dela hizkuntza bat mintzatzeko, baina gramatikak soilik ez du hizkuntza baten erabilera posible egiten (Idiazabal, 2008). gramatika et... Testu generoetan formaltasun diskurtsibo eta gramatikalak biltzen dira, nolabaiteko egonkortasuna dute, eta hizkuntza ezberdinetan antzeko egiturak erakusten dituzte.
‎gizarte eztabaidak eta hausnarketak prozesu parte hartzaileen bidez, gaiaren sozializaziorako gizarte sareak, komunikabideetan eragiteko eta komunikazio ildo bat zabaltzeko lobby baten eraketa, esperientziak egikaritzen ari direnen arteko ezagutzaren truke foro baten sorkuntza, edota gasteiz europear hiriburu Berdea bezalako aitzakiarekin ekitaldi bereziak antolatu hizkuntza ekologiaren inguruan. gizarte erantzukizunaren kontzeptuaren bidean sakondu. gizarte erantzukizuna hizkuntza ekologiaren diskurtsoarekin jantzi eta planteagarria den kasuetan arauetan irizpideak finkatu, aplikatu eta ebaluatu. hizkuntza nagusia euskara duten lurraldeetan, hizkuntza ekologiaren diskurtsoari erantzungo dioten ‘habitat’ berezkoak eta zainduak sortu, euskarak naturalki funtzio hegemonikoa izango duen espazio ekosistemikoen gisara ulertuta. hausnarketan sakondu: hizkuntza ekosistemaren biziraupena bermatzeko habitat eta baldintza minimoak behar badira, baldintza horiek eta minimo horiek zeintzuk diren argitzeko gogoetan sakondu. garapen jarduerek lurralde eta gizarte esparruetan eduki dezaketen inpaktu soziolinguistikoa neurtzen hasteko ereduak sortu eta froga pilotuak egikaritu, ebaluatu eta aplikagarritasunerako ondorioak atera.
2012
‎• Berdintasunean eta horizontaltasunean oinarritutako egitasmoa denez, Auzoko taldeetan parte hartzaileen arteko orekak zaintzea garrantzitsua da. Auzotar eta Auzokideen arteko orekak zaintzea eta genero arteko orekak zaintzea ere ezinbestekoa da. oinarri hauek barnebiltzeak ahalbidetzen dute Auzoko taldeak sortu eta mantentzea.
‎Beraz, dinamika xumeak proposatzen dira. dinamika xumeak, errazenetatik hasi eta ibilian ibilian zailtzen joango direlako. Bide batez, hiztunen aitortza eta euskara gerturatzeko parte hartzaileen ama hizkuntza eta euskara barne biltzen dituen poltsikoko hiztegiak sortu eta zabaldu dira Auzokideen artean. horrela, dinamiketan erabiltzeaz gain, Auzoko taldeetatik aparte euskara praktikatzeko euskarri fisiko bat izan dute erabilgarri. entzumena lantzea ezinbestekoa da hizkuntza barneratze prozesuan, eta errepikapenaren bitartez, euskara murduskatuz, pixkanaka pixkanaka euskarara hurbiltzen joatea da helburua.Gainera, dinamikek azalpen handiegirik ez izatea komeni ...
‎...kemena, plangintza bizia eta sortzailea izan dadin; eta, azkenik, beste testuinguru soziolinguistikoetan ez bezala, hemen eta orain ezinbestekoa delako hezkuntzaz kanpoko beste eragileekin elkarlanean aritzea gure ikasleek jardun gune eta rol harreman guztietan euskara erabiltzeko gai izan daitezen. helburu bateratuak eta norabide bereko xedeak ditugun gizarte eragileoi dagokigu gure arteko sareak sortzea eta mantentzea. horrexetarako, sortu genuen 1999an Gorbeialdea lantaldea, hain zuzen ere.
‎" Gauza berri hauek ikastea da... " hizkuntza gaietara denok gara oso sentiberak. hizkuntza ez da soilik komunikazio tresna; hizkuntzak kultura osoaren arrastoak metatzen ditu, eta, gainera, gutariko bakoitzak daukagun hizkuntza bakoitzarekiko lotura afektibo, aurreiritzi, jakite maila ezberdinak sortu eta lortu ditugu. halaber, euskara bezalako hizkuntza gutxituez ari garenean, beste hainbat esanahi edo balentzia hartzen du gaiak.
‎Edozer egiten dugula, hizkuntza bat (zuk) ari gara aupatzen eta, orobat, beste hizkuntza bat (zuk) albora uzten. Horrenbestez, eleaniztasuna lagun dugula, oso garrantzitsua da ohartzea gaztelaniak, frantsesak eta ingelesak badutela munduan zehar nork indarra eman; euskarak, ordea, inon izatekotan, hementxe bakarrik dauka sortzeko eta birsortzeko aukera. (Euskal kulturgintzaren estrategiak garatzeko oinarriak.
‎Bigarrena, euskaraz sortzen dena kultura txikia da, ez benetako kultura. Gaztelerazkoa aldiz laguntza gabekoa dirudi, eta ez da egia, eta gainera badirudi benetako kultura dela kultura sailetik gestionatzen den heinean. euskarazko kultur proposamenak euskaragintza badira, berdin esan daiteke gaztelerazko kultur proposamenak gazteleragintza direla, sortu eragile zibilek edo sortu eta lagundu administrazioek. hizkuntzarik gabeko kulturarik existitzen al da, hizkuntzarik gabeko kultura ez ote da ia gehienetan gaztelerazko kultura?
‎modernoa/ tradizonala, popularra/ jasoa, lokala/ unibertsala eta antzeko irizpideak botere harremanetan oinarritzen dira hein handi batean. Beharrezko dugu, bada, geure baitarako diskurtso ganorazko bat sortu eta adostea. ondoren jendarteratu eta defendatu ere egin dugu diskurtso hori, aldi berean zera ahaztu barik: eguneroko politikagintza eta eguneroko kulturgintza bi esparru dira, eta kultura da desberdinen arteko zubiak egin eta biziguneak eraikitzeko modurik ahaltsuenetakoa.
‎Egiteko izugarria da, eta zazpi euskal probintzietara zabaltzen da. Kaleneurketa sortu eta etengabe hobetu izanak argi uzten du zer indar duen eta zer berrikuntza dakarren hizkuntzaren defentsak Euskal Herrian gobernutik kanpo. Tresna horren historiak erakusten digu, halaber, aurrerapauso positiboak egin direla hizkuntzaren defentsan.
‎Helburu horri erantzuteko asmoz, sortu eta garatu genuen hizkuntza erabilera neurtzeko metodologia, alegia, Kale Neurketa izenez ezagunagoa den ikerketa. Nabarmentzekoa da ikerketa teknika berariaz diseinatu zela 80 hamarkadan.
‎Eta, hala, Anton Ugartek XX. mendeko euskaldunek nazioarteko soziolinguistikaren jomuga non identifikatu zuten azaltzen du. Soziolinguistika Amerikako Estatu Batuetan sortu eta gero, Europan garatu zen sendo, eta garaiko euskalgintzan zebiltzanen artean nolako itzala izan zuen aztertzen saiatu da egilea. Ingurumaria horretan izen eta izan berezia aitortu behar zaio Federiko Krutwigi, izan ere, mende hasierako eta bukaerako euskalgintzaren zubigile izatea egokitu zitzaion.
‎" euskalduna naiz sortzez eta nire inguruan dena euskaraz izan da. Alde horretatik euskaltasunaren sustraiak hor ditut.
‎— Hizpide izan dugu euskarazko ekoizpen kulturalak sortu eta haietaz baliatzeak duen garrantzia, horien bidez elikatzen delako
2013
‎Txostenean ere aipatzen den Bizindar Etnolinguistiko Erlatibo Teoria (objektiboa, gehiago soziologia ikuspegitik, eta subjektiboa, gehiago gizarte psikologia ikuspegitik). Laburbilduz, honako hiru faktore osatzen dute hizkuntza bakoitzaren deituriko" bizindar etnolinguistikoa", batez ere ukipen egoerako hizkuntzekiko sortu eta baliagarria dena, eredu erlatiboa edo konparatiboa delako: 1) soziodemografikoa dena, honen arabera ukipenezko hizkuntzak dira erlatiboki" gehiengo/ gutxiengo", 2) boterearena dena, babesa eta kontrola instituzionala erlatiboaren arabera:
‎Aberatsa izateaz gain, ausarta ere bada, kontuan hartzen baditugu: 1) alde batetik, aurreko bi ereduek zenbait ezaugarri ezberdin (kontraesanezkoak ere?) arabera definituz gain, euskal komunitatean bi populazio mota edo gizarte talde ezberdinak (eta kontrakoak ere?) sortzeko eta definitzeko ere baliagarriak izan direlako; 2) bestalde, dagoen egoera zatitua gainditu beharra dagoela esaten delako ere, lortu nahi bada Euskara izatea euskal komunitate guztiaren osagai positiboa, aktiboki positiboa, eta hori lortzeko proposatzen zaigu Framing Berriaren beharra. Guzti hau nekeza gerta badaiteke ere bi gizarte taldeentzat, arrazoi ezberdinengatik, zenbait aldaketa egitea suposatzen duelako bakoitzarentzako, beharrezkoa ikusten da; iruditzen zait bereziki nekeza izan daitekeela Framing Aldarrikatzailearen taldekoentzat, euskaltzaleentzat, hauek izan direlako protagonista nagusiak orain arte, eta egunean ere, euskararen alde aktiboki egin dutenak, askotan egoera eta modu nekeAberatsa izateaz gain, ausarta ere bada, kontuan hartzen baditugu:
‎Guzti hau nekeza gerta badaiteke ere bi gizarte taldeentzat, arrazoi ezberdinengatik, zenbait aldaketa egitea suposatzen duelako bakoitzarentzako, beharrezkoa ikusten da; iruditzen zait bereziki nekeza izan daitekeela Framing Aldarrikatzailearen taldekoentzat, euskaltzaleentzat, hauek izan direlako protagonista nagusiak orain arte, eta egunean ere, euskararen alde aktiboki egin dutenak, askotan egoera eta modu nekeAberatsa izateaz gain, ausarta ere bada, kontuan hartzen baditugu: euskalkomunitatean bi populazio mota edo gizarte talde ezberdinak sortzeko eta definitzeko ere baliagarriak izan direlako; bestalde, dagoen egoera zatitua gainditu beharra dagoela esaten delako ere, lortu nahi bada Euskara izatea euskalkomunitate guztiaren osagai positiboa, aktiboki positiboa, eta hori lortzeko proposatzen zaigu Framing Berriaren beharra.
‎Funtsezko galdera batzuei ganoraz erantzun ahal izateko," hurrengo asterako" presaren itolarria gabe lan egin ahal izango duen Clearing house moduko bat. Etxe horren falta gabeziak sortu eta sortzen duen desoreka erabatekoa da. Ez dago konparaziorik, batetik hizkuntza indarberritzeko gure saioetan eta bestetik langintza horri buruzko gogoeta lan teorikoan eralgitzen ditugun baliabideen artean.
‎hizkuntzak funtsezkoak dira ostalariak bizirik iraun dezan, izaki sozial bat delako. Hizkuntzak, fenomeno soziokulturalak direnez, sortu eta birsortu egiten dira, baina ez dira bizi eta hiltzen. Nolanahi ere, eta baliokidetasun ekolinguistikoak bilatzen hasita, ziur aski komunitate (linguistikoa) eta populazio (biologikoa) kontzeptuen arteko elkarrekikotasuna aztertu litzateke, testuinguru jakin batean dauden espezie bereko banakoei erreferentzia egiten dieten aldetik.
‎Eta hori guztia zertarako? Urtez urte eskolagiroko hizkuntza erabileraren ezagutzan tresneria zientifikoaren bidetik pixkanaka aurreratzen joateko, eta gaiaren inguruan erabakiak hartu behar dituztenei, zein eskola giroko mila ekimen sortu eta garatzen dituztenei, ezagutza zehatza, metodikoa eta lagungarria eskaintzeko. •
‎Ikastetxe bakoitzeko euskara irakasleekin batera lan egin da. Ikertzaileen ardura izan da ekintza ikerketa diseinatzea, material didaktikoa sortzea eta irakasleei jarraipena egitea. Irakasleek, berriz, lagundu dute material didaktikoa gelaratzen, haren gaineko ebaluazioak egiten eta ikasleen ekoizpenen grabaketak egiten, besteak beste.
‎Euskal Herrian hilabeteko prestakuntza eta trukaketa trinkoa bizitzea da, beraien lan estrategiak partekatzeko, hobetzeko nahiz berriak sortzeko eta hemengo eragileen parte hartze aktiboa eta sentsibilizazioa bultzatzeko.
‎Programa honen ardatza hegoaldeko herrialde ezberdinetako eragile indigenak Euskal Herrian hilabeteko prestakuntza eta trukaketa trinkoa bizitzea da, beraien lan estrategiak partekatzeko, hobetzeko nahiz berriak sortzeko eta hemengo eragileen parte hartze aktiboa eta sentsibilizazioa bultzatzeko.
‎— haur hezkuntza eta lehen hezkuntzarako hizkuntza irakasteko material didaktiko ezberdinak aztertu, materiala sortu eta praktikara eramateko tailerrak gauzatu;
‎lau ikastaro antolatu ditu uztailean eta abuztuan Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedraren eta Durangoko Udalaren laguntzaz. Ikastaroak eskola materiala sortzeaz eta haur hezkuntzako metodologiaz izan dira, eta balorazio ezin hobea izan dute, bai nasa yuwe sustatzaileen, irakasleen eta ama laguntzaileen aldetik, zein Euskal Herritik bertara joandako irakasleengandik.
‎Gogoratu ikerketa burutzeko euskararako joera garbia daukaten mutilak topatzeko izan ditugun lanak. da egoera. Berez, Txatxilipurdiren misioa Arrasaten euskararen normalizazioa bultzatzea izanik, aisialdi zerbitzu horiek euskararen arnasgune izateko izan ziren sortuak eta bertako hezitzaileen betebeharretako bat da gazteei beti euskaraz hitz egitea. Hizkuntza arau hori neurri oso handi batean betetzen dute erabiltzaileek ere hamabi urte artekoei zuzendutako zerbitzuetan, hots, ludotekatan.
‎Gure ikerketan ikusi dugunez, idatzizkoa izan arren ahozkotik gertu dagoen komunikatzeko bide bat izateak ere ahozko komunikazioan modu naturalean trukatzen den informazio emozionala trukatzeko beharra azalerazi du. Eta horretarako baliabideak sortu eta erabiltzen dituzte. Beste ikerketa batzuetan teknologiaren bitartez komunikatzeko erabiltzen den hizkuntzaren ezaugarrien sailkapenak ikusita (Androutsopoulos, 2000; Amonarriz, 2008; Varnhagen, 2010), ikusi dugu hizkuntza bakoitzak ezaugarri propioak eduki arren, estrategia berberak erabiltzen direla batean eta bestean.
‎Bestalde, aisialdia eta denbora librea esparru estrategikoa dela uste dut; izan ere, herritarren artean euskaraz aritzeko aukerak eta guneak sortzea eta sustatzea ezinbestekoa iruditzen zait euskararen erabilera handituko bada.
‎Bestalde, aisialdia eta denbora librea esparru estrategikoa dela uste dut; izan ere, herritarren artean euskaraz aritzeko aukerak eta guneak sortzea eta sustatzea ezinbestekoa iruditzen zait euskararen erabilera handituko bada.
2014
‎Beste eremuetan ere bada zeregin ugari, eta gainera, beste eremuetako zeregin nagusia arnasguneen ikusmiratik ere uler liteke. Kasu horretan, gainerako eremuetan arnasgune soziofuntzional berriak sortzean eta indartzean kokatzen baitugu guk gakoa, hain zuzen. Ikastola, euskaltegia, aisialdi taldea, kirol taldea,...
‎Ikastola, euskaltegia, aisialdi taldea, kirol taldea,... Arnasguneak sortzen eta hedatzen joan beharra lekuan lekuko egoerak eta ahalmenak oinarri hartuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia