2000
|
|
Bizitza modu berri bateko diseinu arkitektonikoen erakusketa bat antolatu zuen, izugarrizko arrakasta lortuz eta, ondorioz, Vienako Udaletxearen babesaz, behin betiko erakusketa izatera helduz. 1925ean
|
sorturiko
bere Museo Sozial eta Ekonomikoaren lehen urratsa izan zen hura. Bauhausekin jarri zen harremanetan Dessau hirian, baita Gerd Arntz diseinatzaile ospetsuarekin ere, kolaboratzaile gisa fitxatuko baitzuen.
|
2001
|
|
Denboraren aldi eta tarte denak denboraren zatiak dira, ez bere osagaiak. Ondorioz, denbora ez da
|
sortzen
bere zatien batuketaz. Zatiak bat bestearen ondoren datoz, ez dira eratortzen, eta, beraz, denbora sintetikoa da.
|
|
Izaki mugatu batek ez dauka begiespen intelektualik, hots, berak ez ditu
|
sortzen
bere objektuak jainkoa balitz bezala, baizik eta bere begiespena sentsuen araberakoa da, eta, beraz, objektuen bitarterik gabeko harmena eskatzen du. Eta horrela subjektuari espazioaren eta denboraren forma hutsen bidez zuzenki agertzen zaion begiespenaren objektu oro fenomenoa edo agerpena izango da.
|
2003
|
|
Horrexegatik uste behar izaten da ondorengo legea onuragarri eta zuzena dela, beste lege batek edo erabilera ezak indargabetu arte. Horretarako oztopo ere ez dira desegokiera batzuk
|
sortzea
beraren argitalpenarekin, aurretiaz indarrean egon eta zokoratu nahi zirenen ordez, edota, maiz, horren arrazoiak eta onuragarritasuna ezjakinak izatea.
|
2004
|
|
Jainkoak, bada, izaki perfektu bati dagokion moduan akatsik egin ezin duenez, natura
|
sortzean
bera osotasun bezala zertuko du, perfektua eta betea, ezer faltan izango ez duena. Sortzeko ekintza horren emaitza, gainera, komeni da hau hemen atzera azpimarratzea, berarengandik kanpo geratzen den errealitatea da, bere buruaren bikoitza izan barik.
|
|
Jakineta uler minak definitzen gaitu eta gizaki egiten. Zentzu minak bizi gaitu, maite minak gure baitan
|
sortzetik
beretik habia egiten duen bezala.
|
|
Bere erantzunak adaptatiboak bezain sortzaileak dira. Ingurumenak haurra inguratzen eta barne zeharkatzen du
|
sortzetik
beretik. Ingurumenak (gurasoek, familiak, ingurugiro sozial eta materialak) berebiziko eragina du haurrarengan, dudarik gabe, eta eragin horri esker (elikadura fisiko eta afektibotik hasita, ororen buru) bizi da.
|
|
Oinarri bio psikikoek eta sozioafektiboek berretsi digute gizakiaren berezko izaera etikoa: gizakia
|
sortzetik
beretik jokatu eta hautatu beharrean aurkitzen da, bere ingurumenarekiko etengabeko elkarrekintzan eta elkarreraginean. Eta bere jokabide eta hautuen kontzientzia duen izakia dugu, motibazio inkontzienteak gorabehera.
|
|
Izan ere, egiten eta bizitzen duen oro balioesteko joera du gizakiak.
|
Sortzetik
beretik, bere ingurua eta bere burua (bere gorputz atal eta gaitasunetarik hasita) etengabe neurtzeko jaidura du gizakumeak. Neurketa hori ez da neurketa soil bat," balio erantsi" bat dakar beti.
|
2007
|
|
Aipatutako hizkuntz errealitatearen historizitatea abiapuntutzat hartuz, lehenik zera berretsi nahi dugu Porzig ekin batera: " Egiaz ez dugu espresuki hizkuntza eta hiztunen komunitatea aurkitzen, baizik eta ‘hizkuntzak eta hizkuntz komunitateak' pluralean" 136 Hizkuntz komunitateak, zehazki, gizabanakoaren hizketaren eta gizataldeen kulturaren aurrebaldintza dira, ze," indibidualki sortutakoa besteek interpretatu ahal izateko", honela Casado,"
|
sortzea
bera komunitate batean —posibilitate sistema baten esparruan— gertatu behar da" 137 Elkar ulertzerik gabe ez dago elkar egiterik —ez hitz egiterik ez beste ezer elkarrekin egiterik—, eta, zentzu honetan, hizkuntz komunitateak kulturaren conditio sine qua non dira. Horregatik esan dezakegu, Moreno Fernandezekin batera, hizkuntzak gizatalde bat barrutik lotzen duela, hain zuzen giza jarduera kolektiboa bera ere ahalbidetzen duelako:
|
2016
|
|
Teoria hori jarraitu eta berretsi du Ch. Lyellek, horren metodoak asko irakatsi baitio Darwini(" autoritate handia", aitortzen du). 5 Mentalitateen eraldakuntza denaz bezainbatean, mundua nondik nora holakotua den galdera
|
sortzeak
berak, hori zeharo bestelakatu du: Jainkoaren kreazio hobezina izatetik, kristauarentzat, denboraren hala holako produktua izatera jautsarazi du; edo, grekoarentzat, guztiaren kausa eta esplikazioa izatetik berak esplikazioa eta kausak behar izatera.
|
2022
|
|
Alde batetik, bonba atomikoa asmatu zen urte haietan; keinu bakar batekin giza bizitza oro suntsitu ahal izatea errealitate bihurtu zen. Bestetik, ordea, aukera horri bide eman gabe ere, teknikaren mundua garatzeak bazekarren gizakiaren amaiera, berak
|
sortuagatik
bera gainditzen eta menderatzen zuen instrumentuen sisteman harrapatutako pieza akastuna denez gero. Alde batetik, beraz," infinitua geu gara", suntsitzeko dugun gaitasuna absolutua baita.
|