Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 440

2010
‎Abertzale eta kristau konpromisoa gauza beraren bi alde balira bezala ikusten zituen. 1933an ELA sindikatu kristau abertzalea sortu zenean, sindikatu horretan sartzeko langileei gogoa berotzen saiatzen zen bere artikuluetan. Sozialistak indarra hartzen ari ziren aldi hartan, langileak abertzaletu beharra zegoela adieraziko zuen.Ana Urkizak hiru gai berri lantzen hasi zela diosku:
‎Hemendik aurrera Augustin. Aralar batailoian? sarturik gudari agertzen zaigu biografiaren harian: Santoñan, Mieresen, Laredon.
‎Santoñan, Mieresen, Laredon. Hemen etsaien mende erori ziren eta armak kendu eta Castrora eraman zituzten, preso sarturik . Odorengo urteetan, 1941ean askatasuna lortu arte, lan gogorretan. Trabajadoretan?
‎Mugatua, denborari dagokionez, 1931tik 1937ra artekoa hartzen baitu; eta mugatua, kronika eta artikuluei dagokienez, ez antzerki lanei dagokienez, hauek garai horretan idatzi zituen hiruak baitatoz. Liburuan sartu ez diren kronikak eta artikuluak cd an datoz, ez Augustinenak soilik, baita Ondarroako gainerako idazleenak ere.
‎Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan. Bestalde, garaia mugatua da eta garai horretako lan guztiak albait txukunen transkribaturik cd an argitaratu badira ere, liburuan lan hautatuak sartu dira soilik.
‎Hamar urte zituela Saturrarango seminarioan sartu zen. Apaiz izateko bidea hasi zuen, beraz.
‎emakumeena, dantza taldea eta antzerkia. Azken sail honetan sartuko zen Zubikarai gaztea eta horrek berez berez markatuko zion geroko ibilbidea.
‎Eta danean olantxe gabiltza. Burrukako kultura hau hazurretaraino sartuta bizi dogu. Hori bai, danok arrazoi potoluak darabilguz.
‎ni beti zutik eduki nindutela eta eskuburdinak jarrita, eta eskuak sorbalda aldean. Bukaeran gela utzi eta bainura sartzeko baimena eskatu nuen, handia eta txikia, egin behar nituela; txikia irten zen aise, handia ezinezkoa baina:
‎+ Egoitzara sartu , burua makurrarazi eta begiak itxi arazita, sotora eraman ninduten. Beti begiak itxita eta buru makur hurrengo 5 egunetan:
‎Indefentsiosentsazioa erabatekoa! Erlojurik ez, eguneko argirik ez, izara eta ohe burukorik ez, hots ikaragarriak noiznahi, begiak itxi eta burua makurtu beharra edonor gelara sartu edo norbait gelatik irtetean, arropa garbirik ez, dutxarik ez, kaleko hotsik ez.
‎Oharra: Ziegako lagunarekin mintzatzea guztiz debekaturik eta sartu irten bakoitzean lelo hau ere behin eta berriz errepikatu ziguten.
‎B/ Egun osoan zehar mugimendu handia sumatu nuen sotoan: jendearen sartu irteerak, kolpe ikaragarriak(. X, zatoz/ hator gurekin! Begiak itxi eta burua makurtu!?), oihuak, orruak, izen berriak (Iñaki, Xabier Oleaga, Marcelo).
‎Ateko danbatekoak eragindako sustoa gainetik kendu ezinik eraman ninduten pasilo batzuetan barrena, gela hotz batera. Sartu baino lehen Joan Mariren ahotsa entzun nuen aldameneko gela batean. Ez ninduten gora eta behera erabili; ziegak zeuden pisutik ez ginen irten.
‎Ez dakit kaka noiz egin nuen, egun honetan seguru, baina itaunketa aurretik ala ondoren ez zait gogoratzen?. Burumakur, begiak itxita sartu ninduten ziegara eta pareta ondoan zutik utzi. Ordu batzuk eman nituen postura hartan, berriz galdeketa berrira joan arte.
‎Begiak itxi!? Sartu eta burua makurrarazita eraman ninduten gorantz, goiko pasiloetan gorputza zuzendu eta begiak irekitzeko baimena eman zidatelarik. Hura arnasa hartzeko beta!
‎Gu ondo portatu gara zurekin, eta zuk holako erantzuna eman?? Eta ziegara sartu ninduten. –Eskerrak, Jauna, ezetza emateko argia eta kemena ukan ditudalako!?.
‎Jainkoa ere(. Jainkoa, Aberria, Erregea? g.z.en goi leloa) tartean sartu nahi nuen sinestunak baldin baziren egindako tratu ezgizatiarra beren fedeak sala eta gaitzets ziezaien.)
‎Poliki poliki kalabozo inguru hura jendez betetzen hasi da, euskaldunak ere tartean (euskarazko oihuak, hitzak e.a. entzun zitezkeen-eta). Bat batean Pablo sartu dute nire ziegara, Epaitegira bere burua defenditzera etorria. Patxadan eta luze mintzatu gara honetaz eta hartaz, eta itxaropenik gabe egotetik, bere ama eta seme alabak gertu dituela ohartuz ilusio izatera pasa da.
‎Kontua bila ibiltzea izaten da. Geroxeago 2 preso soziala sartu dute. 29 urteko madrildarra (J.C.).
‎Antchütto bat badizüt bere achurireki, Gure olhan sartzeko desir handireki.Erbajiren saria eztizü15bereki, Gure olhan sartzeko eztizü zereki.
‎Antchütto bat badizüt bere achurireki, Gure olhan sartzeko desir handireki.Erbajiren saria eztizü15bereki, Gure olhan sartzeko eztizü zereki.
‎Artzain munduko metaforabideari jarraiturik iruzkindu dezagun Gure olhan sartzeko desir handireki. Emakume gazteak artzainaren etxean (edo metaforikoko ardi txabolan) sartzeko gogo handia du.
‎Artzain munduko metaforabideari jarraiturik iruzkindu dezagun Gure olhan sartzeko desir handireki. Emakume gazteak artzainaren etxean (edo metaforikoko ardi txabolan) sartzeko gogo handia du. OlhaZuberoako euskaran bortuetako, ardi txabola?
‎Artzainak ez du onartzen haurdun utzi duen emakumea bere umearekin joan dadin bere etxera bizitzera. Horrexegatik uxatzen du gure olhan sartzeko eztizü zereki esanez. Hau da, bere artegian edo olhan sartzeko ez duela zerekin, sor eta gogor erantzunik.
‎Horrexegatik uxatzen du gure olhan sartzeko eztizü zereki esanez. Hau da, bere artegian edo olhan sartzeko ez duela zerekin, sor eta gogor erantzunik.
‎Baina jada Grecia klasikoko sofistek (gerraren universal bihurtzaileak) komentatzen dute nola, segurutik Orienteko zivilizazioari begira, nola arrazionalizatze horrek ez duen lortzen borroka, naturalean? ageri dena erabat legedi logikoaren barruan sartzen , hau da, indartsuenen nagusigoa ez da sustituitzen behar den moduan legedi horrek erakusten duen jakituriatik. Baina bada jabego pribatuaren inguruko legedia, erromatarrek hainbeste garatua, bake ekarlea, behintzat halako kondizio privaziozkoetan.
‎Euren arteko komunikabideak bezailak dira, eta alkarregandik egitez urrin bizi beharra dabe. Baina arrotz maite dira, pozik sartzen dira hartuemonetan konpokoagaz, hizkuntzak hori ahalbidetu ezkero.
‎Giza izateak berea dau gizatasunerantz mugidu eta abiatzea. Era bardinean, kristautasunarentzat be kultura bakoitzaren barruan sartzea nahitanahiezkoa da, bere mezuaren erdi erdian gizakundea dagoanez, Jaungoikoa gizatasunean murgiltzea. Baina, batera, kristau fedea profetikoa da, aldatzailea, giza duintasunerako bultza eta deia, eta horrela kultura kreatzailea.
‎Baina, batera, kristau fedea profetikoa da, aldatzailea, giza duintasunerako bultza eta deia, eta horrela kultura kreatzailea. Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana.
‎Aita Zavala aipatu dugu gorago, eta berriro joko dugu tolosarrarengana. Mondragoiko kalezaiñaren bertsoakliburuaren hitzaurrearen hasieran XX. mendearen azken hamarkadetako bertso jartzaile nagusien zerrendan beren beregi sartzen du Jose Manuel Arriola. –Bertso idatzietan garai emankorra eta diztiratsua izan zan ura?
‎Gerrak utzitako elbarritasuna zela-eta, aukera eman zioten Jose Manueli lanpostu berria aukeratzeko, eta 1939an Arrasateko udaltzainen taldean sartu zen. Josefa Albizurekin ezkondu, eta lau seme alaba jator izan zituzten:
‎Heriotza hauek izugarri kolpatu zuten Xabier eta eragin handia izan dute bai bere izakeran eta baita bere bizimoduan ere. Aita armadorea zen, eta emaztearen eta alaben heriotza lazgarriak gertatuz geroztik, buru belarri sartu zen bere negozioetan, semeaz nolabait ahantziz. Baionako barnetegi batean sartu eta bertako hezitzaileen esku utzi zuen neurri handi batean, baita Baztanen zuen bataioko amatxiren eta izebarenetan ere.
‎Aita armadorea zen, eta emaztearen eta alaben heriotza lazgarriak gertatuz geroztik, buru belarri sartu zen bere negozioetan, semeaz nolabait ahantziz. Baionako barnetegi batean sartu eta bertako hezitzaileen esku utzi zuen neurri handi batean, baita Baztanen zuen bataioko amatxiren eta izebarenetan ere. Orduz geroztik, Baztanek eragin ikaragarri handia ukan du Xabierren izakeran eta baita bere sorkuntzan ere.
‎Halaber, sentiberatasun berezi baten jabe egin da. Izatez alaia eta kanporakoia bada ere, barne barnean sarturik daraman bakartasun sentimendu batek bortizki kolpatzen du, eta horrela uler ditzakegu bere baitan izaten diren gorabeherak. Ironia, umorea, eta baztertuekiko kontzientzia bizia dira Xabier Soubeleten nortasunean nabarmen azaltzen diren beste ezaugarrietako batzuk. Giza antolamenduaren aldetik, elitismoa gorroto du eta kultura herrikoia maite.
‎Hala deritzegu ordezko zerbaiten bila edo asmatzen dabilenean mezua ulergarri egiteko, esan beharrekoa beste era batera moldatzen duenean. Horietan sartzen ditugu:
‎Testu narratiboa, deskriptiboa, argumentatiboa, informatiboa, eta arauemailea, erregulatzailea sartzen ditugu hemen.
‎Hizlariaren janzkera, arropak?, aintzat hartzekoak dira. . Oso zakar zatoz Juan Luis!, jaurti zidan 12 urteko Julen Arriolabengoa ikasleak 25 urteko irakasle berria nintzenean, orduan Frankopeko mutil euskaldunok bizarra eta mendiko botak aldean direla sartu ohi ginen klaseetara. Denean dela, berbaldiko gaiaz baino hobeto gogoratzen badira zure janzkeraz, behar bada okerreko arropak erabili dituzu.
‎Interaktibotasuna errazteko, neure praktikari jaramon eginik, ikasleengandik hur jartzea dut gogoko ezen, hurbiltasun horretatik inplikazioa hazi egiten baita. Sartzen nintzenean ikasgelara eta abiatu esanik: Gaur Etxepare aztertuko dugueta kantura jo, orok// behar luke pensatu.
‎Interaktibotasunaren barruan sartzen dugu gaiaren pertsonalizazioa; anekdota kasurako, ezen ezin konta daiteke anekdotarik gaia pertsonalizatu barik. Irakasgaiak berak ere horrelaxe irabaziko du izen ona, ikasleak ohartzen direnean gai horrek zuretzat, irakaslearentzat zer balio daukan; inplikatu egin zarenean, pertsonalizatu duzunean. komunikatzaile onarentzat garrantzi handiko da jarrera; zure poztasuna, zure entusiasmoa eskertu egiten du entzuleak.
‎Ikasleon zurrumurruak hura sudurrera gerturatzean. Bazirudien sudur zulotik arimako zolaraino sartzen zuela.
‎–Aien esakera zorrotz eta barregarriak! Aien alkarri ziri sartzeak !? 17 Hamahiruna bertso kantatu ostean, txapelketa eguerdiko ordu bietan amaitu zen. Hiru orduko lehia biziak asetuta utzi zituen Poxpolin antzokira hurbildutako euskaltzaleak.
‎Udazkena zen, eta Donostiako Eusko Gaztediko areto berrian jai giroa zen nagusi. Gazte aldra bat sartu zen aretoan alai, kantari, berriketari... Gazteen artean bazen bat harroxko agertzen zena, eta nabarmenkeriak egiteari uzten ez ziona.
‎Gerran sartuta , abertzaletasun kutsua areagotu egingo da dimoztarraren bertso sortetan. Dakigunez, hiru bertso sorta argitaratu zituen gerran bertan jaio zen Egunaegunkarian50 Hirugarren sorta da, hain zuzen be, Joseba Tapiak bere. Agur Intxorta Maite? 51CDko. Laban daukagun opille?
‎Gerran, Esteban harginak, gehienbat, aterpeak eta egiten jardun zuen, harik eta nazionalak Bilbon sartu ziran arte. Orduan, Bilbotik Santoña aldera egin zuen Euzko Gudarostearekin.
‎Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako. Eta praktikoak izan behar gara derrigorrean, eta etika da lehen zientzia praktikoa, eta etika soziala, edo politika, bigarren zientzia praktikoa.
‎Deigarria iruditu zitzaidan Euskaltzaindian sartzeko egiten den protokolo dotorea. Une batez Aita Patxi apaiz jantziak sakristian utzita dotore abiatu zen udaletxetik eliz atarira Andres Urrutia, euskaltzainburuaz eta beste euskaltzain osoz inguratuta.
‎Une batez Aita Patxi apaiz jantziak sakristian utzita dotore abiatu zen udaletxetik eliz atarira Andres Urrutia, euskaltzainburuaz eta beste euskaltzain osoz inguratuta. Protokoloak agintzen duen bezala euskaltzain berria atarian gelditzen da euskaltzainburuak sartzeko deia egin arte. Miren Lourdes Oñaederra eta Sagrario Aleman izan ziren Patxi hartu eta txalo zaparrada hotsez aldare aldera eraman zutenak.
‎Lehenengo zatiaren gai nagusia euskarak XX. mendean Aramaion izan duen eboluzioa izan zuen mintzagai. Gerra aurreko aldian herrian erabiltzen zen hizkuntza euskara zela gogoratu zuen, nahiz eta XIX. mendearen azkenetan erdararen erabilpena sartu . Gerra ondorengo urteak gogorrak izan ziren euskararentzat eta euskararen alde lan egiten zuten gizon eta emakumeentzat.
‎–Begi aitzinean daukat [Matxin], Larralde luhusoar adiskidearekin bat eginik, aretoan sartu ziren garaia. Hura txalo hotsa lapurtar bertsolariei!
‎–Larralde, el benabarro, y Matxin, el laburdino, ofrecen aquí al público una pugna desternillante? 57;. Aien esakera zorrotz eta barregarriak! Aien alkarri ziri sartzeak !? 58;. Novedad, intención, celebridad en la concepción de las ideas y seguridad en la dicción de las estrofas y una gran originalidad en el papel de ardosaltzale, tabernero, que a Matxin se le adjudicó, fueron cualidades que subyugaron al auditorio en tema tan vulgar y tan traído y llevado por los bertsolaris? 59.
‎Bertso saio guztian ez zitzaien ez jan ez edateko eman eta, jakina, gose egarriak egon behar; baina ez isilik. Bere ziria non sartu , zulorik txikiena atxeman orenean, zapla!, sartu gure bertsolariak? (, 147 or.).
‎Bertso saio guztian ez zitzaien ez jan ez edateko eman eta, jakina, gose egarriak egon behar; baina ez isilik. Bere ziria non sartu, zulorik txikiena atxeman orenean, zapla!, sartu gure bertsolariak? (, 147 or.).
‎Kantatzean, haren gorputza ikara batean sartzen zen, irudi baitzuen pitonisa bere hiru zangotako atxemarkaren gainean.
‎Xilarreneko Ganixunek ekarriko din! [...] Barna sartu zitzaidan haren bertsoetako alderdia. Bertsolari ona zen Matxin!
‎–Gernikan bertsolari neurketa omen zen eta gure Matxin Lapurditik bertaraino joan. Suieta, guk diogun gaia, zazpi probintzia euskaldunak kopla batean sartzea omen zen, eta hara bertan Matxinek asmatutakoa:
‎Pierre Lafittek dioskunez, Matxinek, lantzean behin, teologian ere sartzen zuen sudurra, eta bere baitako iritziak jaulki. Kasu honetan bekatuaren eta damuaren inguruan jardun zuen senpertarrak.
‎Nik neuk ere, Euskaltzaindian sartzeko ekitaldian Aramaion eginiko nire sarrera hitzaldian argi plazaratu nahi izan nuen euskararen ezagupen maila ugaritzeak ez duela, besterik gabe, euskararen erabilpena ugaritzerik ekarri. Erronka gogorrei au rre egin beharrean garela.
‎Eta ez da harritzekoa errepasatzen bada filosofiaren historia, hainbeste dira falazietan eroriak ezen beldurra ere ematen du ezer errateak. Berriro hanka sartuko dugulako beldurra dugu.
‎Baina lotsa ez da aholkulari ona, beti atzeraka ibiltzea filosofiaren alorrean, lotsa dugulako hanka sartzeko . Beldurra somatzen baitut nik ezen hanka sartuz gero kalteak handiagoak diratekeela onurak baino, eta horren beldurrak paralizatuak ditu filosofo katolikoak.
‎Baina lotsa ez da aholkulari ona, beti atzeraka ibiltzea filosofiaren alorrean, lotsa dugulako hanka sartzeko. Beldurra somatzen baitut nik ezen hanka sartuz gero kalteak handiagoak diratekeela onurak baino, eta horren beldurrak paralizatuak ditu filosofo katolikoak. Oso prudenteak bihurtu dira demostrazioak egin behar direnean, eta diote ez dagoela gaur egun demostraziorik zerbait Jainkoaz egin daitekeenik.
‎Donostian itxi egin behar izan zuten eliza uztailaren 19an eta ezin ireki izan zuten irailaren 25era arte1 Markinan erlijiosoak sakabanatu egin ziren; 1937ko apirilaren 27an tropa na zionalak sartu zirenean, A. Martin Uriarte Priorea eta A. Bautista Legarra atxilotuak eta kartzelara eramanak izan ziren2.
‎1937ko urtarrilaren 4a zorigaiztokoa izango da Bilboren historian. Hegazkin nazionalek hiribilduaren gainera egindako bonbardaketaren mendekuz, jendaldeak amorruaren amorruz hainbat kartzelatan indarrez sartu ziren eta defentsa gabeko 208 gizon hil zituzten. Karmeloko presoekin ere beste hainbeste egiten saiatu ziren.
‎Karmel aldizkariaren zenbaki honekin bateratsu sartuko zen inprimategian historia liburu hau: Karmeldarrak Euskal Herrian.
‎–Hainbat seinaletan sumatzen zenez, Espainiako Kongregazio osoa gainbeherako aroan sartu zen. Desegite seinale larriak agertzen zituen gizarteak kutsatu zituen guztiak.
‎Laster etorriko ziren seinale haietatik gertakari galgarriak: frantsesak sartzea , ideia zatitzaileen irakina, komentuei su ematea eta erlijiosoak hiltzea, klaustrotik kanporatzea?.
‎Hau monasterioa ongi zaintzen saiatu zen; hala, 1814an fraideak itzuli zirenean, berehala ekin ahal izan zioten eremutar bizitzari. Durangoko borrokaren ondoren() frantziarrak Larreako komentuan sartu ziren eta kuartel bihurtu zuten; ez dago esan beharrik nola aurkituko zuten jabeek gerra amaituta berriro hara etorri zirenean.
‎Ikastetxe honetan gehienak barruko ikasleak izaten ziran eta besteak ikasle erdi pentsionistak. Honeek goizeko zortzietan sartu , bertan bazkaldu eta arratsaldeko seietan urteten eben. Hauxe izango da Teresatxoren kasua be.
‎Teresatxo gaur bizi izan balitz, ez zan ibiliko astialdietan futbolean edo errugbian edo harri jasoten edo esku pilotan. Eta bai, ostera, bibliotekan sartuta liburuak irakurri eta irakurri edo lorategiak eta zuhaitzak zaintzen. Ez zan aspertuko ipuinak asmatzen edo solasantzerkiak antolatzen edo olerkiak idazten.
‎Zelina maitea lagun izan ezik, ezin izango nuen iraun han hilabete ere, gaixotu gabe? Lur hautatuan, berarentzat beren beregi egindakoan erro hauskorrak sartzen ohitu zuten loretxo gaixoa. Horregatik oso gogor egin zitzaion bere burua ikustea era guztitako loreen artean, askotan batere sustrai samurrik ez zutenen artean, eta guztientzako zen lurrean bizi izateko beharrezko zukua aurkitu beharrez!...
‎Chicagoko Ur Azpiko Arkeologia Elkarteko bazkidea naiz. Frantziako urpekaritzari buruzko aldizkari batzuetarako artikuluak idazten ditut eta segur aski, bigarren liburuan, urpekaritzari buruzko zerbait sar nezake...
‎Arraro samarra izan zen; esan nahi dut, hasieran idazten hasi nintzen istorioak ez zuela azken bertsioarekin zerikusirik. Hiru edo lau kapitulu idatziak neuzkan jada Faustineren pertsonaia liburuan sartu nuenerako. Frantziarra zela ikusten nuen baina ez nuen nahi paristarraren estereotipoari erantzun ziezaion.
2011
‎Gerra hasi eta gutxira, tradizionalisten susmo txarrenak bete ziren. 1936ko uztailaren bukaeran, ideologia tradizionalista zuten batzuk atxilotu egin zituzten, eta Markinako kartzelan sartu ; hauetariko bat Bilboko kartzelara ere eraman zuten. Atxiloketak egin zituzten miliziar ezkertiarren helburua zen Jose Luis Gaytan de Ayala() Markinako alkate tradizionalistaren ezkutalekua ezagutzea5.
‎4 Frankistak markinan sartu ziren
‎Soldaduekin batera, hainbat markinarrek eta xemeindarrek ere ihes egin zuten militar matxinatuen eta tradizionalisten mendekuaren beldurrez (Onaindia, 1980). Herritarrek Gipuzkoan gertatutako abertzale, euskaltzale eta ezkertiarren fusilatzeen berri zuten, eta 135 pertsona inguruk ihes egin zuten soldadu frankistak sartu baino lehen. Ihesean zihoazen markinar eta xemeindar askok ikusi zuten Arbatzegi Gerrikaitz eta Gernika bonbardatzen edota erretzen (Onaindia: 1980).
‎Gernika bonbardatu osteko egunean, apirilaren 27an, sartu ziren tropa frankistak Markinan eta Xemeinen. Egun horretan, markinar eta xemeindar asko atera zen kalera, erreketeei arrera beroa egitera.
‎ukatu zizkieten (Gerrikagoitia, 2000). Aurretik politikan sartu gabe zeuden markinar eta xemeindar asko ere FET JONS alderdiko kide egin ziren, badaezpada, eta 1937ko maiatzetik aurrera ezkertiarren eta abertzaleen kontrolatzaile eta salatari bihurtu ziren, Markinako eta Xemeingo gizarte bizitza hankaz gora jarriz.
‎Frankistak sartu aurretik 135 bat pertsonak ihes egin zuten Markinatik eta Xemeindik. Batzuk bueltatu egin ziren etxera, egun edo hile batzuk ezkutatuta egon ostean.
‎Gelditu zirenen edo bueltatu zirenen artean, militar frankistek hainbat ezkertiar, abertzale eta errepublikazale atxilotu zituzten. Gizon, emakume eta kasu batzuetan baita umeak ere sartu zituzten kartzelan (15 urte zituen Jose Mari Arakistain, adibidez). Beste batzuk Bilbon atxilotu zituzten, hirigunea frankisten eskuetan jauzi zenean, 1937ko ekainaren 19an edo Kantabrian, 1937ko abuztuaren bukaeran.
‎Beste batzuk Bilbon atxilotu zituzten, hirigunea frankisten eskuetan jauzi zenean, 1937ko ekainaren 19an edo Kantabrian, 1937ko abuztuaren bukaeran. Kasurik onenean, atxilotutakoak denboraldi bat kartzelan sartzen zituzten, eta, isuna ordaindu ostean, libre gelditzen ziren. Gehienak urteak egin behar izan zituzten Estatuko kartzeletan.
‎Tradizionalisten helburua zen familiari, elizari eta etxeko lanei loturik zegoen emakumeen eredua berreskuratzea eta sendotzea. Ondorioz, Markinako Emakume Batzan ibili ziren emakumeek ihes egin behar izan zuten, eta gelditu zirenei ilea moztu zizkieten, atxilotu eta kartzelan sartu zituzten, etxetik ateratzea galarazi edota beste batzuekin hitz egiteko debekua jarri zieten.
‎Markos Espilla abade laguntzailea (Markina, 1876? Markina, 1966) kartzelan sartu zuten militarrek, meza euskaraz ematen zuelako eta euskaltzalea zelako. Domingo (Txomin) Onaindia Zuloaga (Markina, 1901?
‎Domingo (Txomin) Onaindia Zuloaga (Markina, 1901? Anglet, 1985), joera nazionalistakoa zen, eta, horregatik, Frankoren tropak sartu aurretxoan, 1936an, Ipar Euskal Herrira erbesteratu zen, baita José Antonio Oar Arteta Undabeitia abade abertzale eta euskaltzalea ere (Ajangiz, 1900 Urberuaga, Markina Xemein, 1978). Jose Sagarna Larruskaingo abade laguntzailea eta Zelestino Onaindia Zuluaga Elgoibarko abade laguntzailea fusilatu egin zituzten, euskaltzaleak eta abertzale joerakoak zirelako.
‎Jose Sagarna Larruskaingo abade laguntzailea eta Zelestino Onaindia Zuluaga Elgoibarko abade laguntzailea fusilatu egin zituzten, euskaltzaleak eta abertzale joerakoak zirelako. Azkenik, kontuan hartu behar da Karmengo Komentuko priorea Aita Martin Mariaren Bihotz Garbiarena, joera nazionalistakoa zela eta, horregatik, frankistak herrian sartu zirenean, preso hartu zutela eta jarduera nazionalistetan parte hartu zuela leporatuz, prioretzatik kendu egin zutela eta atzerrira bidali (Urkiza, 1992: 289 eta 404 eta Urkiza, Unzueta eta Fdz. De Mendiola, 2005: 380).
‎De Mendiola, 2005: 380). Markinako Karmeldarren komentuan zeuden hainbat fraide abertzale eta euskaltzaleak kartzelan sartu zituzten urte askotan edota erbestera bidali zituzten.
‎Uraren berragertzearekin batera zumeak, zardak, larreak, baratzeak, loreak eta nolabait bizigura delako bat ere, besteak beste, sortu berri ziren. Baina paisaiaren aldaketa hain erritmo apalean zegien usaian sartu zela nehor harritu gabe.
‎Orain berrogei bat urte, Provence delakoan sartzen den Alpeetako eskualde zahar horren zehar nenbilen turistek ezezagun goialde horietan. Sisteron eta Mirabeau artean dagoen Durance ibaiak mugatzen du eremua hegoaldean, iparraldean aldiz Drome ibaiak, bere iturritik Die izeneko herriraino eta Ventoux lepoa da bere mugarik urrunena.
‎Bat bestearen ondotik azterketari artoski ekin zion onak txarretatik bananduz. Eskukalditxo bat proposatu nion pipa ahoan neramalarik baina hobeko nuela lan horretan sudurra ez sartzea garbi azaldu zidan bere isiltasunak. Lan honi ematen zion arreta ikusirik isildu eta hor gelditu zen solasaldia.
‎Hemendik berrehun metrotara zihoan goialderuntz. Nahi zuen lekura helduta, bere burdin barra lurrean sartzen hasi zen eta zilo bakotxean ezkur bana landatu zuen. Haritzak landatzen zituen.
‎Karmel aldizkariko idazlan guztiak() digitalizatzea, historia guztiko lanak disketean sartzea izan zan erabakia, edo konpromisoa... Lana martxan jarri zan, eta gaur hainbat denbora geroago amaitauta agertzen da, pare bat urte behar izan dira.
‎Horrela, 2007 urtera arteko Karmelen banner botoi honen bidez sartuko gara. Eta harrezkerokoak orain ikusi dugun bezala jarraituko dugu ikusten?.
‎Arratsaldeko laurak inguruan, Luis eta biok, autoa liburuekin beteta (Salmoak liburu barriekin eta beraren Idazlan guztiak liburuekin) Dimarako bidea hartu genduan; egun ederra zan, eta laster ginan han. Herri barruan sartzeko buelta asko emon ondoren, sartu ginan herriko plazan. Eta lehengo eta behin liburuak atera eta udaletxean sartu...
‎Arratsaldeko laurak inguruan, Luis eta biok, autoa liburuekin beteta (Salmoak liburu barriekin eta beraren Idazlan guztiak liburuekin) Dimarako bidea hartu genduan; egun ederra zan, eta laster ginan han. Herri barruan sartzeko buelta asko emon ondoren, sartu ginan herriko plazan. Eta lehengo eta behin liburuak atera eta udaletxean sartu...
‎Herri barruan sartzeko buelta asko emon ondoren, sartu ginan herriko plazan. Eta lehengo eta behin liburuak atera eta udaletxean sartu ... Han batzen hasi ginan euskaltzale eta lagunak, baita Euskaltzaindiko batzorde biko urgazle eta euskaltzainak be.
‎Gogoratzen naz, behin, haren gelan sartu nintzanean, eta pena izan neban argazki makinarik orduan eskura ez izatea, ikuskizun ederra bizi izan nebala:
‎liburuaren esan nahia jaso nahian. (Katua bere laguna eban, berak emoten eutson jaten; eta A. Lino hil zanean, eta anbulantzia etxean sartu zanean, katua, urteak komentuan egin arren, desagertu egin zan).
‎Eztabaida eta auzi mauzietan sartzen zanean, ustez behintzat, egiaren alde egitearren sartzen zan; batzuetan idazlan laburretan egingo dau egiaren alde eta arinkeriaz idatzitako idazlanen aurka, umore tanta batzuk literaturako balioak aurkituz eta aurkeztuz joango da, edota santu barriak ezagutzera emonaz: adibidez, Dimako Domingo Iturrate eta Rafaela Ibarra, dohatsu barriak etab.,/ eta bere bizitzako azken idazlanean Rafael Kalinowski, karmeldar santuari buruz idatzi eban; orduan katarroa eukala eta, neuk lagundu neutsan:
‎Eztabaida eta auzi mauzietan sartzen zanean, ustez behintzat, egiaren alde egitearren sartzen zan; batzuetan idazlan laburretan egingo dau egiaren alde eta arinkeriaz idatzitako idazlanen aurka, umore tanta batzuk literaturako balioak aurkituz eta aurkeztuz joango da, edota santu barriak ezagutzera emonaz: adibidez, Dimako Domingo Iturrate eta Rafaela Ibarra, dohatsu barriak etab.,/ eta bere bizitzako azken idazlanean Rafael Kalinowski, karmeldar santuari buruz idatzi eban; orduan katarroa eukala eta, neuk lagundu neutsan:
‎Gai honetaz hainbat argibide emon zituan Jose Antonio Arana Martijak Gernikan 1989an Euskaltzaindian sartzeko hitzaldia emon ebanean; eta Joan Mari Torrealdaik eta Imanol Murua Uriak idatziriko Euskaltzaindia ekin eta jarrai liburuan holan biltzen dabe albiste hau:
‎Castillejo jauna zen erakunde honen buru, eta beka honen bidez? École des Hautes Études? erakundean sartu zen. Hor hizkuntzalaritza indoeuropearra ikasiko du, paleografia grekoa, eta testoaren kritika.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
sartu 196 (1,29)
sartzen 82 (0,54)
sartzeko 36 (0,24)
sarturik 22 (0,14)
sartzea 22 (0,14)
sartuko 17 (0,11)
sartuta 17 (0,11)
sartuz 8 (0,05)
sartzean 6 (0,04)
sar 5 (0,03)
sartzerakoan 5 (0,03)
sartzeak 4 (0,03)
sartu aurretik 3 (0,02)
sartu orduko 3 (0,02)
sartutako 3 (0,02)
SARTU 2 (0,01)
Sar 2 (0,01)
Sartu 2 (0,01)
sartu gabe 2 (0,01)
Sartzen 1 (0,01)
sartu ondoren 1 (0,01)
sarturiko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
sartu zira 11 (0,07)
sartu egon 7 (0,05)
sartu ez 6 (0,04)
sartu baino 5 (0,03)
sartu ikusi 5 (0,03)
sartu sartu 4 (0,03)
sartu ahal 3 (0,02)
sartu ate 3 (0,02)
sartu barik 3 (0,02)
sartu egin 3 (0,02)
sartu irten 3 (0,02)
sartu jak 3 (0,02)
sartu joan 3 (0,02)
sartu nahi 3 (0,02)
sartu aukera 2 (0,01)
sartu behar 2 (0,01)
sartu berri 2 (0,01)
sartu eraman 2 (0,01)
sartu ezan 2 (0,01)
sartu gabe 2 (0,01)
sartu hasi 2 (0,01)
sartu hiru 2 (0,01)
sartu jardun 2 (0,01)
sartu liburu 2 (0,01)
sartu ohi 2 (0,01)
sartu omen 2 (0,01)
sartu ukan 2 (0,01)
sartu zail 2 (0,01)
sartu adibide 1 (0,01)
sartu antiesentzialista 1 (0,01)
sartu area 1 (0,01)
sartu ari 1 (0,01)
sartu aurreko 1 (0,01)
sartu aurretxo 1 (0,01)
sartu baimen 1 (0,01)
sartu baina 1 (0,01)
sartu baizik 1 (0,01)
sartu baldintza 1 (0,01)
sartu batzuk 1 (0,01)
sartu beste 1 (0,01)
sartu bi 1 (0,01)
sartu bizi 1 (0,01)
sartu buelta 1 (0,01)
sartu burdina 1 (0,01)
sartu dei 1 (0,01)
sartu deitu 1 (0,01)
sartu eduki 1 (0,01)
sartu egun 1 (0,01)
sartu ekitaldi 1 (0,01)
sartu eraberritu 1 (0,01)
sartu ere 1 (0,01)
sartu erle 1 (0,01)
sartu eskatu 1 (0,01)
sartu gag 1 (0,01)
sartu garbi 1 (0,01)
sartu gero 1 (0,01)
sartu gogo 1 (0,01)
sartu gu 1 (0,01)
sartu gudari 1 (0,01)
sartu gura 1 (0,01)
sartu hainbat 1 (0,01)
sartu hitzaldi 1 (0,01)
sartu hori 1 (0,01)
sartu ibili 1 (0,01)
sartu ihes 1 (0,01)
sartu irteera 1 (0,01)
sartu jaka 1 (0,01)
sartu jarraitu 1 (0,01)
sartu joia 1 (0,01)
sartu langile 1 (0,01)
sartu lortu 1 (0,01)
sartu maitasun 1 (0,01)
sartu markatu 1 (0,01)
sartu modu 1 (0,01)
sartu nahitanahiezko 1 (0,01)
sartu nahiz 1 (0,01)
sartu ohitu 1 (0,01)
sartu utzi 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
sartu ate itxi 3 (0,02)
sartu baino lehen 3 (0,02)
sartu gabe egon 2 (0,01)
sartu joan iruditu 2 (0,01)
sartu zira Bakio 2 (0,01)
sartu adibide ez 1 (0,01)
sartu antiesentzialista definitu 1 (0,01)
sartu area bezala 1 (0,01)
sartu aukera eder 1 (0,01)
sartu aurreko hainbat 1 (0,01)
sartu baimen eskatu 1 (0,01)
sartu baina ez 1 (0,01)
sartu bi leiho 1 (0,01)
sartu buelta asko 1 (0,01)
sartu burdina salda 1 (0,01)
sartu dei egin 1 (0,01)
sartu eduki ere 1 (0,01)
sartu egin egon 1 (0,01)
sartu egon antzerki 1 (0,01)
sartu egon ez 1 (0,01)
sartu egon jangela 1 (0,01)
sartu egun erdi 1 (0,01)
sartu ekitaldi Aramaio 1 (0,01)
sartu eraman bakartasun 1 (0,01)
sartu erle bat 1 (0,01)
sartu ez egon 1 (0,01)
sartu ez ez 1 (0,01)
sartu ez ukan 1 (0,01)
sartu garbi azaldu 1 (0,01)
sartu gero kalte 1 (0,01)
sartu gogo handi 1 (0,01)
sartu gu bertsolari 1 (0,01)
sartu gudari agertu 1 (0,01)
sartu gura ukan 1 (0,01)
sartu hainbat ihes 1 (0,01)
sartu hiru iltze 1 (0,01)
sartu hiru leiho 1 (0,01)
sartu hitzaldi emon 1 (0,01)
sartu ihes egin 1 (0,01)
sartu irten aita 1 (0,01)
sartu irten bakoitz 1 (0,01)
sartu irten egin 1 (0,01)
sartu jak hasiera 1 (0,01)
sartu jak jaungoiko 1 (0,01)
sartu joan ahala 1 (0,01)
sartu langile gogo 1 (0,01)
sartu liburu irakurri 1 (0,01)
sartu maitasun neurrigabetasun 1 (0,01)
sartu nahi nu 1 (0,01)
sartu nahiz bera 1 (0,01)
sartu ohi zira 1 (0,01)
sartu sartu egon 1 (0,01)
sartu sartu ibili 1 (0,01)
sartu sartu ukan 1 (0,01)
sartu ukan Teresa 1 (0,01)
sartu utzi ez 1 (0,01)
sartu zail esan 1 (0,01)
sartu zira arte 1 (0,01)
sartu zira atzeraka 1 (0,01)
sartu zira domeka 1 (0,01)
sartu zira errekete 1 (0,01)
sartu zira gu 1 (0,01)
sartu zira maiatz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia