Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 106

2010
‎4.Inor ezin da gabetu norberaren herrialdean sartzeko eskubideaz, besterik gabe.
‎1.9 artikuluko 1 paragrafoan xedatutakoaren arabera estatu alderdiek duten betebeharrarekin bat etorriz, estatu alderdiek kontuan hartuko dute, modu positiboan, humanitarioan eta arin, haurrek edo haurren gurasoek egindako eskabide oro, estatu alderdi batean sartu edo bertatik irteteko, familia bateratzeko asmoarekin.Estatu alderdiek bermatuko dute, halaber, eskari hori aurkezteak ez dituela berarekin ekarriko mesedegarri ez diren ondorioak eskatzaileentzat, ezta horien familiakoentzat ere.
‎a) Agiridunak direla edo egoera erregularrean daudela ulertuko da, baldin eta enplegurako estatuan sartzeko , egoteko eta ordaindutako jarduera bat gauzatzeko baimena lortu badute, estatu horretako legeekin eta estatu hori nazioarteko zein akordioetako alderdi izan eta akordio horiekin bat etorriz;
‎Legeak behar bezala baimendutako funtzionarioetarik kanpo inork ezin ditu nortasun agiriak, estatu baten lurraldean sartzeko , egoteko, bizitzeko edo geratzeko baimenak edo lan egiteko baimenak konfiskatu edo hautsi, ezta halakoak hausteko ahaleginak egin ere.Agiri horiek konfiskatzea baimenduta dagoenean, konfiskatze hori ezin izango da gauzatu aldez aurretik zehaztutako jaso agiririk eman gabe.Inola ere ez da baimenduko langile migratzaile baten edo horren familiako baten pasaportea edo horren agiri baliokidea haustea...
‎5.Betearazitako kanporatze erabaki bat gerogarrenean aurkaratzen denean, pertsona interesdunak eskubidea izango du legearen araberako kalte ordaina erreklamatzeko, eta aurreko erabakia ez da erabiliko pertsona horri eragozteko kasuan kasuko estatuan berriro sartzea .
‎7.Kanporatze erabakia betearaztea gorabehera, langile migratzailea edo horren familiakoa denean kanporatutakoa, horrek eskatu ahal izango du bere jatorrizko estatuaz besteko estatu batean sartzeko baimena. 8.Langile migratzaile baten edo horren familiako baten kanporatze prozedurak eratorritako gastuak ez dira horien konturakoak izango.Galdatu ahal izango zaie euren bidaia gastuak ordaintzea.
‎Langile migratzaileen seme alaba guztiek baliatuko dute hezkuntzarako oinarrizko eskubidea, kasuan kasuko estatuko nazionalekiko tratu berdintasunean.Langile migratzaileen seme alabak eskolaurreko edo eskolarako irakaskuntza erakunde publikoetan sartzea ezin izango da ukatu edo mugatu, gurasoetarik edonoren egonaldiari edo enpleguari buruzko egoera irregularra edo seme alabaren egonaldi irregularra dela eta, enplegurako estatuan.
‎a) Irakaskuntza erakunde eta zerbitzuetara sartzea , onarpen betekizunen eta kasuan kasuko erakunde eta zerbitzuetako beste arauketa batzuen arabera;
‎b) Lanbide eta kolokazio orientazioko zerbitzuetan sartzea ;
‎c) Lanbide prestakuntzarako eta trebakuntzarako zerbitzu eta erakundeetara sartzea ;
‎f) Kooperatibetan eta autokudeaketa araubideko enpresetan sartzea , horrek ez duela eragingo langile migratzailearen izaera galtzea, eta horien organoetako arauen eta erregelamenduen arabera;
‎a) Irakaskuntza erakunde eta zerbitzuetara sartzea , onarpen betekizunen eta kasuan kasuko erakunde eta zerbitzuetako beste arauketa batzuen arabera;
‎b) Orientaziorako eta bokazio trebakuntzarako erakunde eta zerbitzuetan sartzea , betiere, horietan parte hartzeko betekizunak gauzatzen badira;
‎2.Estatu alderdi interesdunek, legeria nazionalarekin eta bitariko edo alderdi anitzeko akordio aplikagarriekin bat etorriz, erabakitzen dutenean pertsona horien egoera erregularizatzea, behar bezala kontuan hartuko dira pertsona horiek kasuan kasuko estatuan sartzeko inguruabarrak, pertsona horien egonaldiaren iraupena enplegurako estatuetan eta egoki diren beste inguruabar batzuk, bereziki, pertsona horien familia egoerarekin zerikusia dutenak.
‎e) Giza edo animalia bidezko laguntza motak eta bitartekariak eskaintzea, gidak, irakurgailuak eta zeinu hizkuntzaren interprete profesionalak barne, eraikinetara eta jendaurreko beste instalazio batzuetara sartzea errazteko;
‎d) Desgaituak euren herrialdera sartzeko eskubideaz gabetuak ez izatea, nahierara edo desgaitasun arrazoiengatik.
‎c) Sartzea kultura emankizunak edo zerbitzuak eskaintzen diren tokietan, hala nola, antzerkietan, museoetan, zinemetan, liburutegietan eta turismo zerbitzuetan eta, ahal den neurrian, sartzea kultura aldetik garrantzia nazionala duten monumentu eta tokietan.
‎c) Sartzea kultura emankizunak edo zerbitzuak eskaintzen diren tokietan, hala nola, antzerkietan, museoetan, zinemetan, liburutegietan eta turismo zerbitzuetan eta, ahal den neurrian, sartzea kultura aldetik garrantzia nazionala duten monumentu eta tokietan.
‎e) Ziurtatzea pertsona desgaituek aukera izan dezatela, jolas, turismo, aisialdi eta kirol jardueren antolaketan parte hartzen dutenen zerbitzuetan sartzeko .
‎e) Bermatuko du agintari eta erakunde guztiak, halakoak eskudunak eta legeak ahalbidetutakoak direnean, askatasunaz gabetzeko tokietan sartzea , aldez aurretik agintaritza judizialaren baimena lortuta, hala behar izanez gero;
2011
‎2 Hitzarmen hau indarrean sartzean , gutxieneko adinari buruzko Hitzarmena (berrikusia) (itsasoko lana), 1936; gutxieneko adinari buruzko Hitzarmena (berrikusia) (industria), 1937; gutxieneko adinari buruzko Hitzarmena (berrikusia) (industriaz kanpoko lanak) 1937; gutxieneko adinari buruzko Hitzarmena (arrantzaleak), 1959, eta gutxieneko adinari buruzko Hitzarmena (lurpeko lanak), 1965, berrespen berriak jasotzeko zabalik egongo di...
‎c) eurentzako lan modurik makurrenak direnetatik askatuak izan diren haur guztiei doako oinarrizko hezkuntzan sartzeko aukera ziurtatzea eta, egingarria eta egokia denean, baita lanbide heziketan ere;
‎1.Beranduenez ere, Protokolo hau estatu batean indarrean sartu eta bi urteko epean, estatu horrek Haurraren Eskubideen Batzordeari txostena aurkeztuko dio, bertan jasotzen delarik Protokoloaren xedapenak betearazteko hartu dituen neurrien azalpen orokorra, barnean hartuta parte hartzeari eta erreklutamenduari buruzko xedapenak aplikatzearen inguruan hartutako neurriak.
‎1.Protokolo hau indarrean sartuko da hamargarren berrespen edo atxikitze instrumentua gordailatu den datatik hiru hilabetera.
‎2.Protokolo hau berretsi duten estatuetan edo Protokolo hau, behin indarrean sartu eta gero, berorri atxiki zaizkion estatuetan, indarrean sartuko da, zein datatan berrespen edo atxikitze instrumentua gordailutu eta data horretatik hilabetera.
‎2.Protokolo hau berretsi duten estatuetan edo Protokolo hau, behin indarrean sartu eta gero, berorri atxiki zaizkion estatuetan, indarrean sartuko da, zein datatan berrespen edo atxikitze instrumentua gordailutu eta data horretatik hilabetera.
‎1.Protokolo hau estatu batean indarrean sartu eta bi urteko epean, estatu horrek Haurraren Eskubideen Batzordeari txostena aurkeztuko dio, bertan jasotzen delarik Protokoloaren xedapenak betearazteko hartu dituen neurrien azalpen orokorra, barnean hartuta parte hartzeari eta erreklutamenduari buruzko xedapenak aplikatzearen inguruan hartutako neurriak.
‎1.Protokolo hau indarrean sartuko da hamargarren berrespen edo atxikitze instrumentua gordailatu den datatik hiru hilabetera.
‎2.Protokolo hau berretsi duten estatuetan edo Protokolo hau, behin indarrean sartu eta gero, berorri atxiki zaizkion estatuetan, indarrean sartuko da, zein datatan berrespen edo atxikitze instrumentua gordailutu eta data horretatik hilabetera.
‎2.Protokolo hau berretsi duten estatuetan edo Protokolo hau, behin indarrean sartu eta gero, berorri atxiki zaizkion estatuetan, indarrean sartuko da, zein datatan berrespen edo atxikitze instrumentua gordailutu eta data horretatik hilabetera.
‎Organo edo zentro horiek, besteak beste, ondorengo egintzak gauza ditzakete: ...eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen biktimen egoera hobetzeari lehentasuna eman eta horri funts nahikoak eslei diezazkiotela, betiere euren aurrekontuen eta eskumenen esparruaren barruan, arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen adierazpenei aurre egiteko xedearekin eta horiei eragiten dieten proiektuen prestaketa eta exekuzioan halakoak sar ditzatela; Giza eskubideen printzipio eta arauak euren politika eta programetara biltzea; Euren administrazio kontseiluei aldizkakotasunez aurkezten dizkieten txostenetan, euren programa eta ekintzetan kontsidera dezatela arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen biktimen parte hartzea bultzatzeko asmoarekin emandako laguntzari buruzko informazioa b...
‎Eskatzen die estatuei legegintzan eta egineretan pertsona guztiak berdintasun baldintzetan hezkuntzara iritsi ahal izatea berma dezatela, eta irakaskuntza erakundeetan sartzeko edozein arraza bereizte modu ezartzen laguntzen duten neurri juridikoak edo beste mota batekoak hartzeari uko egin diezaiotela;
‎Eskatzen die estatuei langileen eskubideen babesa areagotzera zuzendutako lege eta politikak formulatu eta aplikatzerakoan, babes faltaren egoera larriari arreta berezia eman diezaiotela, eta, kasu batzuetan, esplotazio egoerei, esaterako, salerosketaren objektu izan diren pertsonen kasuan eta modu ezkutuan sartu diren migratzaileen kasuan, horrek tratu txarren aurrean egoera ahulagoan jartzen baititu halakoak, dela, etxeko langileen kasuan konfinamendua izan daitekeena, dela, era berean, lan arriskutsu eta gaizki ordainduetan enplegatuak izatea;
2012
‎1.Pertsonen salerosketaren biktimak zein estatu alderdiren naziotasuna izan edota zein estatu alderdiren lurraldean sartu eta une horretatik bertatik lurralde horretan modu iraunkorrean bizitzeko eskubidea badu, estatu alderdi eta hartzaile horrek erraztu eta onartu egingo du, bidegabeko eta arrazoirik gabeko atzeratzerik bultzatzeke, pertsona hori aberriratzea, behar den moduan aintzat hartuta ere, haren segurtasuna.
‎2.Estatu alderdi batek xedatzen duenean pertsonen salerosketaren biktima bat aberriratzea, dela pertsonen salerosketaren biktimak zein estatu alderdiren naziotasuna izan eta bertara, dela zein estatu alderdiren lurraldean sartu eta une horretatik bertatik lurralde horretan modu iraunkorrean bizitzeko eskubidea izan eta bertara, orduan, halako xedapena eman duen estatu alderdia arduratuko da aberriratzea egin dadin, biktimaren segurtasuna, eta, orobat, edozein lege prozeduraren egoera kontuan hartuta, prozedura hori lotuta badago pertsona salerosketaren biktima izatearekin, betiere, ahal dela, borondatezko molde batez.
‎3.Estatu alderdi hartzaileak hala eskatuta, galdatutako estatu alderdiak egiaztatuko du, bidegabeko eta arrazoirik gabeko atzeratzerik bultzatzeke, pertsonen salerosketaren biktimak bere naziotasuna duen edota bere lurraldean modu iraunkorrean bizitzeko eskubiderik zuen, estatu alderdi hartzailearen lurraldean sartu zen unean.
‎4.Pertsonen salerosketaren biktima ororen aberriratzea errazteko, horrek behar den dokumentaziorik ez duenean, zein estatu alderdiren naziotasuna izan edota zein estatu alderdiren lurraldean sartu eta une horretatik bertatik lurralde horretan modu iraunkorrean bizitzeko eskubidea izan, eta estatu alderdi horrek erabakiko du, estatu alderdi hartzaileak hala eskatuta, bidaiatzeko agiriak edo beste mota bateko baimena ematea, agiri horiek beharrezkoak badira pertsona horrek bidaia egin dezan bere lurraldera eta bertan berriro sar dadin.
‎...diren naziotasuna izan edota zein estatu alderdiren lurraldean sartu eta une horretatik bertatik lurralde horretan modu iraunkorrean bizitzeko eskubidea izan, eta estatu alderdi horrek erabakiko du, estatu alderdi hartzaileak hala eskatuta, bidaiatzeko agiriak edo beste mota bateko baimena ematea, agiri horiek beharrezkoak badira pertsona horrek bidaia egin dezan bere lurraldera eta bertan berriro sar dadin.
‎3.Behar denean eta nazioarteko konbentzio aplikagarriei kalterik egin gabe, neurri horien artean ezarriko da halako betebeharra, merkataritza garraiolariek, garraio enpresek barne, eta, oro har, edozein garraiobideren jabeek edo ustiatzaileek dutena, zertarako eta egiaztatzeko bidaiari guztiek eskura dituztela estatu hartzailearen barnean legez sartzeko eskatzen diren bidaia agiriak.
‎3.Hitzarmen hau indarrean jartzen denetik bost urteko epea azkendu ondoren eta Lanaren Nazioarteko Bulegoko Administrazio Kontseiluak 31 artikuluari dagokion txostena prestatu ondoren, Kontseiluak aztertuko du derrigorrezko eta nahitaezko lan mota guztiak, beste luzamendurik gabe, ezabatzeko aukera eta, ildo beretik, hark erabakiko du ea komeni den gai hori Konferentziaren gai zerrendan sartzea .
‎Kantinetako irabaziak barneratze leku bakoitzean eratutako laguntza bereziko funts batean sartuko dira eta leku bakoitzeko barneratuen onurarako kudeatuko da.Barneratuen komiteak, 102 artikuluan ezarria, kantinen administrazioa eta funts horien kudeaketa ikuskatzeko eskubidea izango du.
‎Aireko bonbardaketa eta gerrako beste arrisku batzuen aurrean dauden barneratze leku guztietan, babesleku egokiak ipiniko dira eta beharrezko babesa bermatzeko kopuru egokian.Alarma kasuan, barneratuak babeslekuetan sar daitezke ahalik eta azkarren, halako arriskuen aurka euren akantonamenduen babesean parte hartzen dutenak salbu.Era berean aplikagarri izango zaie biztanleriaren mesedetan hartutako babes neurri oro.
‎Diru kopuruak barneratu bakoitzaren kontuan sartu dira, 98 artikuluan ezarritako dagoen moduan; dira beste moneta batera aldatu, ez bada diru horren jabea barneratua dagoen lurraldeko legeriak horrela eskatzen duelako, edo barneratuaren beraren onarpenarekin egiten delako.
‎Barnetegi bakoitzarentzat, atxiloketa egin duen potentziak kontu bat eramango du behar bezala, eta bertan ohartaraziko dira artikulu honetan aipatutako laguntzak, barneratuak sortutako soldatak eta egin zaizkion diru bidalketak.Kendu izan zaizkion kopuruak eta barneratuta dagoen lurraldean indarrean dagoen legeriaren arabera bere eskura gelditze direnak ere bere kontuan sartuko dira.Dagokion lurraldean indarrean dagoen legeriarekin bateragarriak diren erraztasun guztiak emango zaizkio bere familiari edo ekonomikoki bere menpe dauden pertsonei igortzeko.Kontu horretatik gastu pertsonalentzako beharrezko kopuruak atera ditzake, atxiloketa egin duen potentziak ezarritako mugen barruan.Beti emango zaizkio zentzuzko erraztasunak bere kontua kontsultatzeko edo horren laburpen...
‎Potentzia babeslearen ordezkariak pertsona babestuak dauden leku guztietara joateko baimena izango dute, bereziki barneratze, atxilotze eta lan lekuetara joateko.Pertsona babestuek erabiltzen dituzten lokal guztietan sar daitezke eta pertsona horiek mintza daitezke lekukorik gabe, interpretearen bitartez, beharrezkoa izango balitz.
‎Indarrean sartzen den datatik, Hitzarmen hau zabalik egongo da potentzia guztien atxikipenera, berain izenean sinatu ez den bitartean.
‎3 artikulua. Osasun edo segurtasun gune bat izendatzen duen potentziak beharrezko neurri guztiak hartuko ditu bertan sartu edo egoteko eskubidea ez duten pertsona guztiei bertara heltzea debekatzeko.
‎Horretarako, batzorde berezien kideek, une oro, gune ezberdinetara sartzeko askatasuna izango dute eta horietan etengabe ere bizi daitezke.Beraien kontrol misioa gauzatzeko erraztasun guztiak emango zaizkie.
‎...betebeharrik, eta bere esku dagoela presoaren borondateaz besteko inguruabarrak direla eta.Presoari aurpegiratu zaion arau haustearentzat aurreikusitako zigorra askatasunez arintzeko ahalmena izango dute eta honen inguruan, ez dute zigor horren gutxienekoa aplikatzeko betebeharrik.Debekatuta daude norbanakoek gauzatutako egintzengatik zigor kolektiboak ezartzea, gorputz zigorrak, eguzkiaren argia sartzen ez den lokaletan kartzelaratzea eta, orokorrean, tortura edo ankerkeria modu oro.
‎Potentzia babeslearen ordezkariak eskuetsita egongo dira gerrako presoak dauden leku guztietara joateko, bereziki barneratze, atxilotze eta lan lekuetara; presoek erabiltzen dituzten lokalak guztietara sar daitezke.Lekualdatutako presoen irteera, igarobide edo heltze leku guztietara joateko eskuetsita ere egongo dira.Presoekin hitzegin dezakete inongo lekukorik gabe eta batik bat, euren konfiantzazko gizonarekin, interprete baten bitartez hori beharrezko balitz.
‎Indarrean sartzen den datatik, Hitzarmen hau zabalik egongo da potentzia guztien atxikipenera, berain izenean sinatu ez den bitartean.
‎...duagatik eta kopuru horien zenbatekoa eta edukitzailearen datuak erregistro berezi batean gordailatu ondoren, eta zehaztutako jaso agiria eman ondoren; jaso agiri horretan agertu dira, ondo irakurtzeko moduan, agiri hori egiten duen pertsonaren izena, maila eta atala.Atxiloketa egin duen potentziaren monetan dauden kopuruak edo, presoak eskatuta, moneta horretara bihurtu direnak, presoaren kontuan sartuko dira, 64 artikuluarekin bat etorriz.
‎Borrokaldien hasieratik, eta zentzu honetan potentzia babeslearekin ados jartzeko zain, atxiloketa egin duen potentziak zehaztu ahal izango du gerrako presoek izan dezaketen eskudirua edo antzeko formaren zenbatekoa.Beraien esku lege bidez daukaten soberakinak kendu eta atxikitzen bazaizkie, bai eta eurek egindako diru gordailu oro, euren kontuan sartu da eta ezin izango da beste moneta batean bihurtu diruaren jabearen baimenik gabe.
‎Atxilotze unean gerrako presoei atxiloketa egin duen potentziaren monetan zituzten eta kendu zaizkien zenbatekoak, 18 artikuluarekin bat etorriz beraien kontuan sartuko dira, Atal honen 64 artikuluan xedatzen den moduan.
‎Era berean, kontu horretan sartuko dira, beste moneta batetatik atxiloketa egin duen potentziaren monetara bihurtutako kopuruak, diru hori gerrako presoei atxiloketa une horretan bertan kendutakoa delarik.
‎a) presoen kontuan lehenengo paragrafoan ezarritako kopuruak sartzen jarraituko du;
‎atxiloketa egin duen potentziak aipatu potentziari igorriko dio, potentzia babeslearen bitartez, bidaltzailearen eta jasotzailearen inguruan komenigarri diren aipamen guztiak jasotzen dituen jakinarazpen bat, bai eta ordaindu behar den zenbatekoa ere, atxiloketa egin duen potentziaren monetan adierazia; jakinarazpen hau preso interesdunak sinatuko du eta kanpamenduko komandantearen oniritzia izango du. Atxiloketa egin duen potentziak zenbateko hori zordunduko du dagokion kontuan; horrela zordundutako kopuruak presoak zein potentziaren menpe egon eta horren hartzekoan sartuko dira.
‎Kontuan hartuta egoeraren bilakaerak, 1937tik geroztik, bideratzen duela hitzarmen bat moldatzea, aipatu instrumentuak bakar batean elkartzeko, horrek jasoko duela 1937ko hitzarmenaren proiektuaren oinarria, eta baita hartan sartzea komenigarri diren eraldaketak,
‎3.Estatu kontratugileek borondate onez aztertuko dute, ordaindutako enpleguak betetzeari dagokionez, errefuxiatu guztien eskubideak eta nazionalen eskubideak parekatzea, batez ere, estatu horietako lurraldean eskulan kontratu programei esker eta immigrazio planei esker sartu diren errefuxiatuentzat.
‎1.Estatu kontratugileek ezin izango diete zigor zehapenik ezarri estatu horien lurraldeetan legez kanpo sartu diren edo bertan dauden errefuxiatuei; halakoak zuzenean heldu direnean euren bizitza edo askatasuna mehatxatuta zeuden lurraldetik, 1 artikuluan aurreikusten den moduan, baldin eta estatu horien lurraldean baimenik gabe sartu badira edo bertan badaude; horretarako, atzerapenik gabe euren buruak agintarien aurrean aurkeztuko dituzte eta bidezko arrazoiren bat adierazi dute, legez kanpoko sarrera ...
‎1.Estatu kontratugileek ezin izango diete zigor zehapenik ezarri estatu horien lurraldeetan legez kanpo sartu diren edo bertan dauden errefuxiatuei; halakoak zuzenean heldu direnean euren bizitza edo askatasuna mehatxatuta zeuden lurraldetik, 1 artikuluan aurreikusten den moduan, baldin eta estatu horien lurraldean baimenik gabe sartu badira edo bertan badaude; horretarako, atzerapenik gabe euren buruak agintarien aurrean aurkeztuko dituzte eta bidezko arrazoiren bat adierazi dute, legez kanpoko sarrera eta egonaldia zuritzeko.
‎Kontuan harturik beharrezkoa dela errefuxiatu guztiek, Konbentzioak ezartzen duen definizioan sarturik daudenek, estatutu berbera baliatzea, alde batera utzita 1951eko urtarrilaren 1eko muga data,
‎2 Estatu kontratugileek borondate onez aztertuko dute, ordaindutako enpleguak betetzeari dagokionez, aberrigabe guztien eskubideak eta nazionalen eskubideak parekatzea, batez ere, estatu horietako lurraldean eskulan kontratu programei esker eta immigrazio planei esker sartu diren aberrigabeentzat.
‎hitza hurrengoari dagokio: irakaskuntza beraren mota eta mailak, eta barneratzen ditu hala irakaskuntza bidean sartzea , nola irakaskuntzaren neurria, kalitatea eta berori zein baldintzatan ematen den.
‎a) Irakaskuntza sistema edo establezimendu bereiziak eratu edo mantentzea gizon eta emakume ikasleentzat, betiere sistema edo establezimendu horiek irakaskuntza bidean sartzeko erraztasun baliokideak eskaintzen badituzte, maila berean egoki diren irakasleak badituzte, bai eta kalitate bereko eskola lokalak eta ekipamenduak eta ikasketa programa berdinak edo baliokideak jarraitzea ahalbidetzen badute;
‎e) Bere lurraldean bizi diren atzerritarrei, bere naziokoek dituzten baldintza berdinetan hezkuntza bidean sartzeko aukera ematea.
‎a) Lehen mailako irakaskuntza nahitaezko eta dohaineko bilakatzea, eta bigarren mailako irakaskuntza, bere forma ezberdinetan guztiontzat eskuragarri jartzea eta orokortzea; goi mailako irakaskuntzari dagokionez, guztioi bertan sartzeko aukera ematea, baldintza berdinetan eta bakoitzaren gaitasunaren arabera; legeak agindutako eginbeharra, hain zuzen ere, eskolara joatekoa guztiek bete dezaten ziurtatzea;
‎b) Estatuen barruko gaietan eskua ez sartzeko printzipioa.
‎e) Estatu bakoitzaren eta, eurei dagokienean ere, nazio eta herri bakoitzaren eskubidea eta erantzukizuna euren helburuak askatasunez zehazteko, eta gizarte garapenari begira, euren lehentasunak finkatzeko eta horiek lortzeko baliabide eta metodoak aukeratzeko, Nazio Batuen Gutunarekin bat etorriz, eta kanpotik inork eskua sartu gabe;
‎Ahal dela, adimenez atzeratua bere familiarekin biziko da edo bere etxea ordezkatzen duen beste etxe batean, eta erkidegoko bizitzaren modu desberdinetan parte hartuko du.Atzeratua zein etxetan bizi eta etxe horrek laguntza jaso du.Establezimendu espezializatu batean sartzea beharrezkoa izanez gero, erakundearen barruko giroa eta lan baldintzak, ahalik eta neurri zabalenean, bizimodu arruntaren antzekoak izan dira.
‎...erri guztien elikadura arazoa konpontzeko irtenbide iraunkorra eta behin betikoa eskaintzen du, eta herri guztiei bermatzen die garapen arazoak, askatasunez eta modu egokian, aurrera eramateko eskubidea.Helburu horretarako behar beharrezkoa dela mehatxuak eta indarkeria ezabatzea eta ahalik eta neurri zabalenean estatuen arteko lankidetza baketsua sustatzea, beste estatuen barruko gaietan eskua ez sartzeko printzipioa aplikatzea, eskubide berdintasun osoa eta independentziari eta nazio subiranotasunari errespetua, eta estatuen arteko lankidetza baketsua bultzatzea, estatu horien politika sistemak eta sistema sozialak eta ekonomikoak edozein direla ere.Nazioarteko harremanen etengabeko hobekuntzak sorraraziko dituela lankidetzarako baldintza onuragarriagoak arlo guztietan, eta horri esker, ezbairik ...
‎...lnutrizio kronikoaren aurka eta gabeziak eragindako gaixotasunen aurka, horiek ukitzen baitituzte talderik ahulenak eta diru sarrera baxuenak dituztenak.Gobernuek elikagaien eta nutrizioaren arloan, denentzat nutrizio egokia ziurtatzeko helburuarekin, politika bidezkoak egin lituzkete, eta halakoak ere izaera orokorreko gizarte eta ekonomia garapenaren planetan eta nekazaritzarako garapen planetan sartu , betiere politika horiek elikagaiak ekoizteko baliabide erabilgarrien nahiz erabili daitezkeenen taxuzko ezaguera batean oinarritzen badira.Horren inguruan, azpimarratzekoa da nutrizioaren ikuspuntutik, giza esneak duen garrantzia.
‎...a malnutrizioa jasaten duten herrien egoera inguruabar historikoek sorrarazi dutela, bereziki desberdintasun sozialek, barne hartuta gehienetan atzerritarrekiko menpekotasuna eta kolonialismoa, atzerritarren okupazioa, arraza bereizkeria, apartheida eta neokolonialismo modu guztiak, eta horiek jarraitzen dutela oztoporik handiena izaten garapen bidean dauden herriek eta, oro har, ibilbide horretan sartutako herri guztiek burujabetza osoa eta garapena lortzeko;
‎1.Alderdi kontratugile gorenek konpromisoa hartzen dute, bai bake garaian zein gatazka armatu garaian, bakoitzak bere herrialdeetan Hitzarmenak eta Protokolo hau ahalik eta zabalen hedatzeko eta, bereziki, heziketa militarreko programetan horien ikasketa sartzeko eta biztanleria zibilaren artean horien ikasketa sustatzeko, horrela trena horien indar armatuen artean eta biztanleria zibilaren artean ezagutuak izan daitezen.
‎4.Komiteak, zuhurtziara, erabaki ahal izango du artikulu honen 3 paragrafoarekin bat etorriz azaldu duen iruzkinetatik edozein sartzea , estatu alderdi interesdunaren oharrekin batera, 24 artikuluarekin bat etorriz urtero aurkeztu beharreko txostenean. Estatu alderdi interesdunak hala eskatuz gero, Komiteak artikulu honetako 1 paragrafoaren ondorioz aurkeztutako txostenaren kopia ere sartu ahal izango du.
‎4.Komiteak, zuhurtziara, erabaki ahal izango du artikulu honen 3 paragrafoarekin bat etorriz azaldu duen iruzkinetatik edozein sartzea, estatu alderdi interesdunaren oharrekin batera, 24 artikuluarekin bat etorriz urtero aurkeztu beharreko txostenean. Estatu alderdi interesdunak hala eskatuz gero, Komiteak artikulu honetako 1 paragrafoaren ondorioz aurkeztutako txostenaren kopia ere sartu ahal izango du.
‎1.Adierazpen honen xedapenek ez dute legeztatzen atzerritar bat edozein estatutan legez kanpo sartzea edota bertan geratzea ere.Adierazpen honen xedapenek ez dute, halaber, mugatzen edozein estatuk duen eskubidea legeak eta araubideak aldarrikatzeko, atzerritarrak herri batean sartzeari eta bertan geratzeko epeei eta baldintzei dagokienez, edota nazionalen eta atzerritarren artean desberdintasunak ezartzeko.Edonola ere, lege eta araubide horiek bateragarriak izan dira estatuen nazioarteko betebeh...
‎1.Adierazpen honen xedapenek ez dute legeztatzen atzerritar bat edozein estatutan legez kanpo sartzea edota bertan geratzea ere.Adierazpen honen xedapenek ez dute, halaber, mugatzen edozein estatuk duen eskubidea legeak eta araubideak aldarrikatzeko, atzerritarrak herri batean sartzeari eta bertan geratzeko epeei eta baldintzei dagokienez, edota nazionalen eta atzerritarren artean desberdintasunak ezartzeko.Edonola ere, lege eta araubide horiek bateragarriak izan dira estatuen nazioarteko betebehar juridikoekin, batik bat, giza eskubideen esparruan.
‎Estatuek neurri indartsuak hartuko dituzte herrien eta norbanakoen aurkako giza eskubideen urratze nabarmenak eta ugariak ezabatzeko; izan ere, herri eta norbanako horiek dira jarraiko egoeren barruan egon daitezkeenak: apartheida, arrazakeria eta arraza bereizkeria forma guztiak, kolonialismoa, atzerritarren menderatzea eta okupazioa, nazio subiranotasunaren, batasunaren eta lurraldearen osotasunaren aurkako erasoa, atzerritarren esku sartzea eta mehatxuak, bestelako gerra mehatxuak eta herriek determinazio askerako duten oinarrizko eskubidea aitortzeko ukazioa.
‎Legeak zehapen egokiak aurreikusi ditu herri interesdunen lurretan baimenik gabe sartzearren edota lur horiek baimenik gabe erabiltzearren, lurrokin zer ikusirik ez duten kanpoko pertsonen aldetik; halaber, gobernuek neurriak hartu dituzte arau hauste horiek galarazteko.
‎f) «Gaixo» dela ulertuko da laguntza psikologikoa hartzen duen pertsona; erakunde psikiatrikoan sartzen den pertsona orori dagokio;
‎h) «Berrikuspen organo» gisa ulertuko da 17 printzipioaren arabera ezarritako organoa, berorrek berriz aztertu dezan gaixoa erakunde psikiatrikoan sartzea edo gaixoak nahi gabe bertan edukitzea.
‎1 Gaixo orori, erakunde psikiatrikoan sartzen denean, jakinaraziko zaizkio, sartu eta ahalik eta arinen eta berak ulertzeko moduko hizkuntzaz, printzipio hauekin bat etorriz eta nazio legeriaren arabera, berari dagozkion eskubide guztiak. Informazioak bilduko ditu eskubideen adierazpena eta horiek egikaritzeko modua.
‎1 Gaixo orori, erakunde psikiatrikoan sartzen denean, jakinaraziko zaizkio, sartu eta ahalik eta arinen eta berak ulertzeko moduko hizkuntzaz, printzipio hauekin bat etorriz eta nazio legeriaren arabera, berari dagozkion eskubide guztiak. Informazioak bilduko ditu eskubideen adierazpena eta horiek egikaritzeko modua.
‎2.Gaixoak edo ordezkari pertsonalak edo defendatzaileak idatziz egindako ohar oro, horietariko edozeinek hala eskatuta, gaixoaren espedientean sartu da.
‎3.Nazio legeriak baimen dezake auzitegiak edo beste agintari eskudunak xedatzea, txosten mediko egokia eta independentean oinarrituta, pertsona horiek erakunde psikiatrikoan sartzea .
‎Printzipio hauek erakunde psikiatrikoan sartzen diren pertsona guztiei aplikatuko zaizkie.
‎e) Administrazioak (horiek sartuz gero , ordezkariek eztabaidetan bakar bakarrik aholku emaile gisa parte hartuko dute);
‎2.Estatuek sustatu behar dute desgaitasunarekin zer ikusia duten kontuei buruzko informazioa banatzea, erlijio antolakunde eta erakundeen artean.Estatuek bultzatu behar dute, berebat, erlijio agintariek sar dezaten, erlijio lanbidean aritzeko heziketa programetan eta erlijio irakaskuntza programetan desgaitasun arloko politikei buruzko informazioa.
‎Estatuak arduratuko dira desgaitasunari buruzko kontuak sar daitezen arau eta plangintza jarduera guztietan, kasuan kasuko herrialdean.
‎3.Pertsona desgaituen beharrizanak eta interesak garapen plan orokorretan sartu behar dira, bereiz aztertu beharrean.
‎3.Pertsona desgaituei buruzko nazio legeriak bi forma desberdin onar ditzake.Eskubide eta eginbeharrak legeria orokorrean sar daitezke edo, aitzitik, legeria berezian ager daitezke.Pertsona desgaituentzako legeria berezia hainbat modutan ezar daiteke:
‎Beharbada egokia izango litzateke aukera horietako batzuk batera erabiltzea.Azter daiteke, orobat, talde horiei begira, egintza positiboen gaineko xedapenak sartzea .
‎1.Estatuek gobernuaren organo guztien aurrekontu arruntetan sartuko dituzte desgaitasunarekin zer ikusia duten kontuak, nazio, erregio eta toki mailan.
‎6.Errelatore berezia ahaleginduko da zuzeneko elkarrizketa hasteko estatuekin eta tokiko gobernuz kanpoko erakundeekin, eta txostenean sartu nahi duen informazioari buruzko euren iritziak eta oharrak bilduko ditu. Errelatore bereziak Erabereko Arauen aplikazio eta gainbegiratzeari buruzko aholkularitza emango du, eta galdera zerrendaren erantzunak prestatzen lagunduko du..
‎6.Estatuek sektore pribatuko enpresak bultzatu behar dituzte euren jardueren alde guztietan desgaitasunari buruzko gaiak sar ditzaten.
‎6.Pertsona desgaituen heziketari buruzko xedapenak irakaskuntza orokorrean sartzeko , estatuek:
‎...a orokorreko sisteman ikasi dezaten.Halako heziketaren kalitatea irakaskuntza orokorrari aplikatzen zaizkion arau eta helburu berberek bideratuko dute eta horri hertsiki lotuta egongo da.Desgaitasuna duten ikasleei, gutxienez, desgaitasunik gabeko ikasleei ematen zaien baliabide portzentaje bera emango zaie, euren heziketarako.Estatuek lortu behar dute irakaskuntza bereziko zerbitzuak mailaz maila sartzea irakaskuntza orokorrean.Aitortzen da kasu batzuetan irakaskuntza berezia izan daitekeela modurik egokiena desgaitasuna duten ikasle batzuk hezteko.
‎2.Estatuek modu aktiboan lagunduko dute pertsona desgaituak lan merkatuan sar daitezen.Laguntza aktibo hori hainbat neurriren bitartez lor daiteke, besteak beste, lanbide gaikuntza, pizgarrietan oinarritutako kuota planak, enplegu erreserbatua, enpresa txikientzako maileguak eta diru-laguntzak, esklusibotasun kontratuak edota lehenespeneko ekoizpen eskubideak, zerga salbuespenak, langile desgaituak dituzten enpresei kontratuen gainbegiratzea edo beste mota bateko laguntza ...
‎8.Neurriak hartu behar dira pertsona desgaituak sartzeko heziketa eta enplegu programetan, sektore pribatuan nahiz egituratu gabeko sektorean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
sartu 24 (0,16)
sartzea 24 (0,16)
sartzeko 20 (0,13)
sar 13 (0,09)
sartuko 11 (0,07)
sartzen 7 (0,05)
Sartzea 1 (0,01)
sarturik 1 (0,01)
sartutako 1 (0,01)
sartuz gero 1 (0,01)
sartzean 1 (0,01)
sartzeari 1 (0,01)
sartzearren 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia