Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2004
‎“Komeni da alderdi hori zehaztea; izan ere, pertsona batzuek ulertu zuten bakoitzari hontz bat esleituko zitzaiola, eta hala ez zela jakin zutenean, etsipena hartu zuten, eta gurekin haserretu ziren. Pertsonek ulertu behar dute 1.000 besoemate gertatzen badira, ez dugula identifikatutako hontz kopuru bera eta dagokion txipa jarraipenerako”. Animalia bat babesten denean, zientzialariek haren bilakaerari buruzko informazio guztia emango dute.
2005
‎Bizibidean ipar orratz ditugularik, gainerako pertsonak uler eta maita ditzagun laguntzen gaituzte.
2006
‎Nola esaten zenuen zuk, aita? " Atsegin handiagoa ematen dit pertsona ulertzeak epaitzeak baino". nuke iritzi berekoa izan zaitezen oraindik.
2008
‎Baina Euskadi Irratiko Mezulari ko solaskideek ere zalantzak zituzten hitz horren esanahiarekin. Lasaitu ederra hartu nuen, maila horretako pertsonek ulertu ez bazuten, zer demonio ulertuko nuen nik ba!
2009
‎Zoritxarrez kontu bat edo beste katramilatuz joan ziren eta ez zen burutu ahal izan. Mikel artista eta pertsona ulertzeko hari garrantzitsua da hau, nire ustez, nola maite zituen pailazoak: Charles Chaplin, Buster Keaton...
2010
‎Sare sozialak joan den larunbatean jakinarazi zituen aldaketak, eta isilpekotasun aukera berriak proposatuko dituzte, “sinpleagoak eta erabilerrazak”, izan ere, erabiltzaile askok protesta egin zuten webean egindako aldaketengatik. “Badakit akats mordoa egin dugula, baina horren guztiaren ondoren espero dut gure zerbitzua hobea izango dela, eta pertsonek ulertuko dutela asmo onak ditugula eta lan egiten dugun jendearen kexen aurrean erreakzionatzen dugula”, idatzi zuen 26 urteko Zuckerberg-ek posta elektroniko batean, Silifacebookeko blogari garrantzitsu bati zuzendua, Robert Scobleri, onespena eman ondoren. Espainiako 10 milioi erabiltzailek erabiltzen dute etengabe sare hori (hamarretik zazpi egunero sartzen dira beren profilean).
2012
‎– Beste pertsona ulertzea, harekin ados egon ala ez.
2015
‎2 Ez beza ahantz berorren agurgarritasunak, beloaren erabilera alde guztietan agindurik uztea eta konstituzioak dioena zein pertsonaz ulertu behar den zehaztea, han dagoen baino gehiago estutzen delako itxura ez emateko; izan ere, nik beldur handiagoa diot gure Jaunarekin duten poz giroa galtzeari beste gauza horiei baino, poztasunik ez duen moja bat zer den badakidalako; eta mojek beraiek, orain arte eman duten baino gehiago, motiborik ematen ez duten bitartean, ez dago profesan hitzeman zutenaz gain estutu beharrik....
‎Kodetzearen/ deskodetzearen oztopoak oso ohikoak dira lanbideen arteko komunikazioetan. Esaterako, larrialdien alorrean, esparru horretan lan egiten duten pertsonek ulertzen eta identifikatzen dituzten sinbolo eta hizkuntza propioak daude (hitz teknikoak edo terminologia medikoa). Aurretik ere komentatu dugu sekula ez ditugula termino horiek erabili behar pazienteekin eta osasun arloaz kanpoko pertsonekin.
‎Nola saihestu teknologia berrien arriskuak Arriskuei aurre egiteko, aipatutako erakundeek teknologia berriak modu seguruan erabiltzeko eta herritar digital arduratsuak sustatzeko sentsibilizaziorako eta prestakuntzarako ekintzak aurreikusi dituzte. Azken helburua da mezuak errazak izatea adimen urritasuna duten pertsonek ulertzeko. Izan ere, gutxi daude material irisgarriak Horrenbestez, Interneten, sare sozialen eta smartphone teknologien erabilera arduratsuari buruzko prestakuntza eman nahi da, honelako kontzeptuak ulertzeko:
2017
‎EABk bilatu zuena hauxe izan zen: pertsona alfabetatuentzat eta euskaraz irakurtzeko ohituraren bat behintzat bazuten pertsonentzat ulertzeko eragozpen berezirik leporatzen ez zuen hizkera erabiltzea.
‎Laster katalanez, alemaniarraz, italieraz, japonieraz, txineraz eta portugesez ere egongo da. Testuak enpresa espezializatu batek egokitu ditu, gorrek edo desgaitasun kognitiboa duten pertsonek uler ditzaten.
‎Holokaustoak eta Bigarren Mundu Gerrak haustura handia eragin baitzuen Alemanian. Nortasun haustura hori hortik dator, eta horregatik dago irekitasun berezia bestelako hizkuntza eta jatorria duten pertsonak ulertzeko.
2018
‎Enpatia, auzolana eta elkartasuna arreta bereziarekin landu nahi ditu. Funtsean, gure aitona amonek bizi zuten egoera lehen pertsonan ulertzeko parada dela dio: " Asko partekatzen dugu eta hemen egun urratzen dizkieten eskubide berak kendu zizkieten gutako senide askori".
‎Ez du Ganix izango ezkutuko lagun isila, ez da izango bere sekretuen jabekidea. Bien artean inoiz hari finik izan bada, aurrean duzun pertsonak ulertzen zaituela sentiarazten dizun hari fin hori izan bada inoiz bien artean, hautsita dago orain. Edo, nork daki, agian, aspaldi hautsi zen.
2020
‎Itotzear dagoenak erabakitzen duenean ezin duela gehiago. Pertsonak ulertzen duenean ezin duela bizitza eutsi, badoala.
‎Azkenean denbora asko pasatzen dugu halako egoerak aurreikusten ere: " Espero dut pareko pertsonak ulertuko duela gorra naizela", edo" egon dadila sentsibilizatua", edo" izan dadila jatorra". Askotan oso desatsegin hitz egiten digute.
‎Bakea bilatzeko modua du hori. Gertatuak ulertzea, pertsonak ulertzea. Baina ezin dira gauza guztiak ulertu, maite.
2021
‎Eman dugun informazioa kalitatezkoa izan da, bai edukiari, eta bai edukia transmititzeko moduari dagokienez. Zientziaz ez dakien pertsonak ulertzeko moduan eman dugu informazioa. Bestalde, gure gizartean inork ez du ipintzen kolokan zientziaren balioa.
‎“Saiatuko da pertsonak uler dezala berari dagokion edozein kontu, bere nahia berak adierazteko”
2022
‎Heziketari buruz dugun kontzepziotik bertatik ari gara gizartean eragiten, eskolak eraldaketaren alde edo status quo aren alde egin behar duen erabaki behar izaten baitugu, hasieratik bertatik. Oinarrizko hautu horren arabera sailkatzen ditugu historian zehar egituratu izan diren eskola erakunde mota ugariak, mundua eta pertsona ulertzeko eta hauen aurrean kokatzeko beti egon diren modu politiko diferente horien isla huts gisa.
‎Paper orri haiek galtzen ahal ziren, baina laburpen batzuk idatzi eta leku askotara bidaliko zituen, monasterio eta jauregietara gehienetan. Bere istorio pertsonala baino gehiago, bizi zuen garaiaren gora-beherak etorkizuneko pertsonek uler zitzaten nahi zuen gizon zaharrak.
‎Lehenik, aldaketa kulturalak sexualitatea eta pertsona ulertzeko modu berriak sortu zituen Europa metropolitarrean. Errenazimenduko kultura sekularrak eta erreforma protestanteak asaldatu egin zuten Erdi Aroko katolizismoa, zeina jada aldatzen ari baitzen, eta, ondorioz, gizonen bizitzei buruzko ideal aski errotu eta boteretsuak ere urratu ziren.
‎" Baina bera ez zen konturatu. Pertsonak ulertzea ez da sekula bere dohaina izan". Garbi zuen atzera bueltarik gabeko bide batetik abiatzen hasia zela, baina ez zekien oso ondo nora zeraman ere.
2023
‎1524 urtearen amaiera aldera Espalatinori gutun bat idatzi zion Luterok eta esaten zion jendearentzat salmo germanikoak konposatu behar zituela, profeten eta elizako gurasoen antzera; horrela Jainkoaren Hitza haien artean biziko zela. Esaten zion salmoetako bat ereserki bihurtzeko, baina gorteko hitzak ez erabiltzeko, pertsonek ulertzeko moduko hitzak baizik. Ikertzaileek ez dakite zenbat ereserki konposatu zituen Lutero; batzuek diote, letra berriei antzinako melodiak jarri besterik ez zuela egin; lankideak izan zituen hainbat poeta eta musikari; berak melodiak aukeratu zituen, herri kantetatik eta gregorianoko himnoetatik; Salmoetan, Bibliako pasarte laburretan eta antzinako herri kantetan inspiratu zen testuak osatzeko.
‎Lemke eta Lemke ren arabera (1993), 1872ko Vincenten gutunetan nabari litezke jadanik depresioaren aztarnak; 1880 eta 1884 arteko eskutitzetan egoera depresiboa sarri agertzen da; 1877ko abuztuaren 18an (106) Amsterdam-etik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion gosari moduan ogi puska bat eta garagardo baso bat hartu zuela eta hori zela suizidatzeko asmoa zutenei Dickensek aholkatzen ziena. 1882ko uztailaren 6ko (212) gutunean Vincentek Theori esaten zion barneko hutsuneak eta miseriak eraman zutela beren burua uretara botatzen duten pertsonak ulertzera. Bere buruari tiro egin zionean, bera animatzera joan ziren Theo eta Gachet i esan zien alferrik zela bera animatzen saiatzea, tristurak bizitza osoa ilundu ziolako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia