2006
|
|
Garai hartanYoyes Amerikan bizi zen, borroka armatua uzteko erabakia hartu eta gero. Lagunhark askotan hitz egiten zidan bere mutilaren arrebaz, zein azkarra zen, zein
|
pertsona
ona, zein eskuzabala. Mitoa zen Euskal Herriarentzat ez ezik familiarentzatere.
|
2007
|
|
Nerabezaroaren garai lokaztuaren ondotik, gaztearen nortasuna errotzen da.Inguruan duen mundu errealari eta birtualari buruzko ezagutza zuzenak etazeharkakoak etengabe erabiltzen dira bere
|
pertsonaren
onerako, bere esperientziakesaten dionari jarraikiz. Errotua dago, jadanik, bizitzak eskaintzen dizkion estimuluak antzemateko, onartzeko edo errefusatzeko modua, eta horrek nortasun baterakusten du.
|
|
Inertzia kulturalaz harago, norabide honetan, ez dago erabat bazterturik presioekonomiko, sozial edo militarra erabiltzea. Izan ere, hipotesi (prinzipio bihurtuta) horretan, ez da planteatzen ari
|
pertsonaren
onerako giza taldea, baizik eta pertsonagizabanako talde batean indarrez sarraraztea. Horixe gertatzen ari da.
|
|
Argi izan behardugu gure jokabideen ondorioak, onuragarriak edo kaltegarriak izanen direla gureizaera indibidualera, sozialera eta anbientalera egokituko garen neurrian; betiere, egokiera horretan helburu antropologikoari eutsiz:
|
pertsonaren
onerako jardun, gizabanakoa den aldetik eta talde bateko kide den aldetik.
|
|
Arrazoia hauxe da:
|
pertsonaren
onerako nahiz taldearen onerako, bereazalpena eta baieztapena da bide bakarra hura zein den jakiteko eta, haien lurraldean, haiek baizik ez dezakete erabaki.
|
|
Hortaz, aurrerantz egin nahidugu pertsona bakoitzaren onerako eta harengandik hurbil egoteak balioko diguneurtzeko ona ala txarra izan den guk emandako pauso bakoitza. Izan ere, gizakiaren aurrerapentzat jo izan diren mugarriak oro ez ditugu zertan aintzat hartuautomatikoki
|
pertsonen
onerako urrats gisa.
|
|
Abiapuntu bezala harturik bizitza kulturala
|
pertsonaren
onerako dela, eta horriloturik, jendarteari begira, guztion onerako dela, gehiago interesatzen zaiguezagutza prozesuaren azterketa antropologikoa eta horrek gizartean duen isla, kultura hitzak historian barrena izan dituen adierak aztertzea baino. Bestela esanda: eliteen interes sozialen, politikoen edo ekonomikoen arabera, kultura era desberdinetan nola erabiltzen den azaltzea baino, hobe dugu aztertzea elite horiek nolaegituratzen diren eta nola eragiten duten; izan ere, globalizazio aroko boterearengaineko lehian ari baitira, nahiz eta hitzez ezagutzaren gizarteaz mintzo diren.
|
|
badira, zein ardura dute haiek osatzendituzten pertsonek haren jokaeran? Horri dagokionez, filmaren egileen iritziz,, korporazioentzat lan egiten dutenak
|
pertsona
onak izan daitezke, beren inguruaneredu; baina horrek ez du inolako garrantzirik korporazioaren munduandaudenean?. Horren erakusle da Sam Gibara Goodyear pneumatikoen enpresarenexekutiboak filmean dioena:
|
2008
|
|
Salvador Larruskain lekukoak zioenez, Mendikute gizon zintzoa zen«? cuando se hallaba con trabajo», eta ez zuela inoiz jende susmagarriarekin nahastuta ikusi; Candido Areitiok berak deklaratu zuen lekuko gisa, Mendikute ezagutzen zuela, eta bere ustetan,
|
pertsona
ona zela azaldu. Baina inork ez zion zehaztasunez erantzun Arandoren abokatuak egindako bosgarren galderari:
|
2011
|
|
Pertsona arteko harreman intentsuak eta ustekabekoz beteak izaten ditu, beste
|
pertsonak
onenak izatetik txarrenak izatera pasatzen baitira. Besteak idealizatu eta baliogabetzeko joera du.
|