2006
|
|
Baldintza berberetan kautelaz ezarri ahal izango dio toki, auzo, udalerri, probintzia edo beste toki erankude edo autonomia erkidego zehatz batzuetara joateko debekua, edo
|
pertsona
jakin batzuengana, hurbildu edo horiekin komunikatzekoa, beharrezkoa den heinean.
|
2007
|
|
Lege organikoak zehaztu ahal izango du
|
pertsona
jakin batzuentzat nola eta zein kasutan eten daitezkeen, beharrezkoa den esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, 17 artikuluaren 2 paragrafoan, matuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egin ahal izateko. eta 18 artikuluaren 2 eta 3 paragrafoetan aitortutako eskubideak, banda ar
|
|
Artikulu honen a) eta b) idatz zatietan jasotako salbuespenak ez zaizkie aplikatuko agintari edo
|
pertsona
jakin batzuei, pertsona horiek anonimoak izan behar direnean, eurek gauzatzen dituzten eginkizunen izaerarengatik.
|
|
Beraz, Konstituzio Auzitegiak, EKren 23.2 artikulua interpretatzean argi utzi du legegileak ezin duela bereizkeriarik egin
|
pertsona
jakin batzuen alde edo aurka. Modu horretan, funtzio publikora heltzeko oposizioen eta konkurtsoen deialdiak oro har eta modu abstraktuan ezarri behar dira, eta ez erreferentzia indibidual edo zehatzen bidez, horien bidez hautaketa prozesuaren emaitza aurretik zehaztu ahal bada; horrez gain, betekizun eta baldintzak meritu eta gaitasun irizpide objektiboen araberakoak izan behar dira modu esklusiboan (KAE hauek:
|
|
Arauketa ekainaren 1eko 4/ 1981 Lege Organikoak, Alarma, Salbuespen eta Setio Egoerei buruzkoak, garatu du (aurrerantzean, ASSELO). Bestalde, EKren 55 artikuluaren bigarren paragrafoan eskubide eta askatasun batzuk mugatu edo etetea ezarri da ez pertsona guztiei begira, modu indibidualizatuan baino, hau da,
|
pertsona
jakin batzuentzat, banda armatuen edo elementu terroristen jarduerari dagozkien ikerketen kasuetan. Gaur egun indarrean dauden mugatzeak edo eteteak maiatzaren 25eko 4/ 1988 Lege Organikoak sartu zituen, hain zuzen ere, PKL aldatu zuen horrek.
|
|
gobernu agintaritzak pertsonen eta ibilgailuen zirkulazioa debekatu dezake zehaztutako ordu eta lekuetan, eta leku batzuetatik besteetara mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal die, eta egin beharreko bidea ere adierazi ahal izango die. Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen
|
pertsona
jakin batzuk egotea debekatu dezake. Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako joan etorri oro.
|
|
Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen pertsona jakin batzuk egotea debekatu dezake. Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak
|
pertsona
jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako joan etorri oro. Pertsona horiek herri horretatik kanpo eramatea ere agin dezake beharrezko ikusten duenean, eta pertsona jakin batzuen bizilekua herri jakin batean edo euren baldintza pertsonaletarako egokia den lurralde batean aldi baterako finka dezake, baina azken kasu horietan arrazoi oinarridunak izan behar ditu erabakia pertsona horiek ordena publikorako duten «arriskutsutasuna» dela bide hartzeko, eta neurri horiek betetzeko beharrezko baliabideak eman behar ditu.
|
|
Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako joan etorri oro. Pertsona horiek herri horretatik kanpo eramatea ere agin dezake beharrezko ikusten duenean, eta
|
pertsona
jakin batzuen bizilekua herri jakin batean edo euren baldintza pertsonaletarako egokia den lurralde batean aldi baterako finka dezake, baina azken kasu horietan arrazoi oinarridunak izan behar ditu erabakia pertsona horiek ordena publikorako duten «arriskutsutasuna» dela bide hartzeko, eta neurri horiek betetzeko beharrezko baliabideak eman behar ditu.
|
|
Horregatik, beste antolamendu juridiko batzuetan gertatzen den moduan, EKren 55.2 artikuluan eskubide eta askatasun batzuk gizabanako jakin batzuentzat etetea ezarri da. Horretarako lege organiko bat eskatzen da, eta horrek zehaztu behar du zein modutan eta zein kasutan eten daitezkeen eskubide batzuk (ez guztiak)
|
pertsona
jakin batzuentzat, betiere, beharrezko den esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, banda armatuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egin ahal izateko, eta kautela gehigarri bat ezarri da, lege organiko horretan aitortutako ahalmenak justifikaziorik gabe edo abusuz erabiltzen badira erantzukizun penala sortuko baita, legeek ezarritako eskubide eta askata... Esku hartze judiziala Audientzia Nazionaleko Instrukzioko epaile zentralen eta Zigor arloko Salaren bitartez egiten da, eta horien epaien aurka kasazio errekurtsoa aurkez daiteke Auzitegi Goreneko Zigor arloko Salan.
|
|
Eskubide hauek eten daitezke
|
pertsona
jakin batzuentzat banda armatuen edo elementu terroristen jardunari lotutako ikerketen inguruan:
|
|
Gogoan izan ditzagun, esaterako, leku jakin batzuetan bizitzeko debekua edo leku zehatzetan bizitzeko betebeharra ezartzen duten zigorrak eta askatasun neurriak (ZKren 48 eta 105 art.), eta osasungarritasun, segurtasun arrazoiengatik, etab. beharrezkoak diren neurri batzuk, legeak modu berezian ezarri behar dituenak. ...ei eta ibilgailuei zirkulatzeko debekua ezarri ahal die zehazten diren ordu eta lekuetan; leku batetik bestera mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal zaie, jarraitu beharreko ibilbidea zehaztuz; babes edo segurtasun inguruak mugatu daitezke; indar publikoen jarduera zaildu dezaketen pertsonei leku zehatzetan egotea debekatu ahal zaie eta, beharrezkoa denean, gobernu agintaritzak
|
pertsona
jakin batzuei eskatu ahal die bizi diren herritik kanpo egindako joan etorri oro aurretik komunikatu dezatela, eta herri horretatik kanpo joateko eskaera ere egin ahal die, betiere, neurri horiek ukitutako pertsonak ordena publikoari eusteko arriskutsuak izan daitezkeela pentsatzeko arrazoi oinarridunak badaude.
|
2008
|
|
Zernahi gisaz, berdintasun printzipioa ez da erabatekoa, erlatiboa baizik. Berriro ere, zenbait oinarri aurki ditzakegu Konstituzioan,
|
pertsona
jakin batzuei dagozkienez bereizketa egiteko (esaterako, tributuak erabiltzen direnean ekonomi, kulturedo osasun politika gauzatzeko, alegia, fiskalitateaz kanpoko helburuak betetzeko). Konstituzio Auzitegiak behin baino gehiagotan ezarri du berdintasun printzipioak bereizkeria bidezkoezina bakarrik debekatzen duela.
|
|
Zergekin alderatuta, kontribuzio berezietan beti egon behar da Administrazioaren jarduketen bat. Edozein kasutan ere, tasekin konparatuz gero, berriz, kontribuzio berezietan administrazio jardunak interes orokorra bete nahi du, nahiz eta
|
pertsona
jakin batzuei onura berezia ekarri?, tasen kasuan Administrazioaren jarduna norbanakoak eskatzen duen bitartean (tasen bidez, beraz, banakako arazoak konpondu nahi dira).
|
2011
|
|
Nolanahi ere, erregela arruntekin bat etorriz izendatu behar da tutorea,
|
pertsona
jakin batzuek, adingabearekin dituzten harremanengatik edo beste inguruabar batzuengatik, tutoretza bereganatu ahal dutenean tutoretzapekoaren onurarako.
|
|
Defendatzaile judiziala izendatu behar da, defendatzaile horrek
|
pertsona
jakin batzuen interesak ordezka eta babes ditzan, baldin eta pertsona horien inguruan ondoko kasuetatik bat betetzen bada:
|