Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Baldintza berberetan kautelaz ezarri ahal izango dio toki, auzo, udalerri, probintzia edo beste toki erankude edo autonomia erkidego zehatz batzuetara joateko debekua, edo pertsona jakin batzuengana, hurbildu edo horiekin komunikatzekoa, beharrezkoa den heinean.
2007
‎Lege organikoak zehaztu ahal izango du pertsona jakin batzuentzat nola eta zein kasutan eten daitezkeen, beharrezkoa den esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, 17 artikuluaren 2 paragrafoan, matuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egin ahal izateko. eta 18 artikuluaren 2 eta 3 paragrafoetan aitortutako eskubideak, banda ar
‎Artikulu honen a) eta b) idatz zatietan jasotako salbuespenak ez zaizkie aplikatuko agintari edo pertsona jakin batzuei, pertsona horiek anonimoak izan behar direnean, eurek gauzatzen dituzten eginkizunen izaerarengatik.
‎Beraz, Konstituzio Auzitegiak, EKren 23.2 artikulua interpretatzean argi utzi du legegileak ezin duela bereizkeriarik egin pertsona jakin batzuen alde edo aurka. Modu horretan, funtzio publikora heltzeko oposizioen eta konkurtsoen deialdiak oro har eta modu abstraktuan ezarri behar dira, eta ez erreferentzia indibidual edo zehatzen bidez, horien bidez hautaketa prozesuaren emaitza aurretik zehaztu ahal bada; horrez gain, betekizun eta baldintzak meritu eta gaitasun irizpide objektiboen araberakoak izan behar dira modu esklusiboan (KAE hauek:
‎Arauketa ekainaren 1eko 4/ 1981 Lege Organikoak, Alarma, Salbuespen eta Setio Egoerei buruzkoak, garatu du (aurrerantzean, ASSELO). Bestalde, EKren 55 artikuluaren bigarren paragrafoan eskubide eta askatasun batzuk mugatu edo etetea ezarri da ez pertsona guztiei begira, modu indibidualizatuan baino, hau da, pertsona jakin batzuentzat, banda armatuen edo elementu terroristen jarduerari dagozkien ikerketen kasuetan. Gaur egun indarrean dauden mugatzeak edo eteteak maiatzaren 25eko 4/ 1988 Lege Organikoak sartu zituen, hain zuzen ere, PKL aldatu zuen horrek.
‎gobernu agintaritzak pertsonen eta ibilgailuen zirkulazioa debekatu dezake zehaztutako ordu eta lekuetan, eta leku batzuetatik besteetara mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal die, eta egin beharreko bidea ere adierazi ahal izango die. Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen pertsona jakin batzuk egotea debekatu dezake. Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako joan etorri oro.
‎Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen pertsona jakin batzuk egotea debekatu dezake. Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako joan etorri oro. Pertsona horiek herri horretatik kanpo eramatea ere agin dezake beharrezko ikusten duenean, eta pertsona jakin batzuen bizilekua herri jakin batean edo euren baldintza pertsonaletarako egokia den lurralde batean aldi baterako finka dezake, baina azken kasu horietan arrazoi oinarridunak izan behar ditu erabakia pertsona horiek ordena publikorako duten «arriskutsutasuna» dela bide hartzeko, eta neurri horiek betetzeko beharrezko baliabideak eman behar ditu.
‎Beharrezkoa bada, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bi eguneko aurrerapenarekin jakinaraztea ohiko bizilekua zein herritan izan eta horretatik kanpo egindako joan etorri oro. Pertsona horiek herri horretatik kanpo eramatea ere agin dezake beharrezko ikusten duenean, eta pertsona jakin batzuen bizilekua herri jakin batean edo euren baldintza pertsonaletarako egokia den lurralde batean aldi baterako finka dezake, baina azken kasu horietan arrazoi oinarridunak izan behar ditu erabakia pertsona horiek ordena publikorako duten «arriskutsutasuna» dela bide hartzeko, eta neurri horiek betetzeko beharrezko baliabideak eman behar ditu.
‎Horregatik, beste antolamendu juridiko batzuetan gertatzen den moduan, EKren 55.2 artikuluan eskubide eta askatasun batzuk gizabanako jakin batzuentzat etetea ezarri da. Horretarako lege organiko bat eskatzen da, eta horrek zehaztu behar du zein modutan eta zein kasutan eten daitezkeen eskubide batzuk (ez guztiak) pertsona jakin batzuentzat, betiere, beharrezko den esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, banda armatuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egin ahal izateko, eta kautela gehigarri bat ezarri da, lege organiko horretan aitortutako ahalmenak justifikaziorik gabe edo abusuz erabiltzen badira erantzukizun penala sortuko baita, legeek ezarritako eskubide eta askata... Esku hartze judiziala Audientzia Nazionaleko Instrukzioko epaile zentralen eta Zigor arloko Salaren bitartez egiten da, eta horien epaien aurka kasazio errekurtsoa aurkez daiteke Auzitegi Goreneko Zigor arloko Salan.
‎Eskubide hauek eten daitezke pertsona jakin batzuentzat banda armatuen edo elementu terroristen jardunari lotutako ikerketen inguruan:
‎Gogoan izan ditzagun, esaterako, leku jakin batzuetan bizitzeko debekua edo leku zehatzetan bizitzeko betebeharra ezartzen duten zigorrak eta askatasun neurriak (ZKren 48 eta 105 art.), eta osasungarritasun, segurtasun arrazoiengatik, etab. beharrezkoak diren neurri batzuk, legeak modu berezian ezarri behar dituenak. ...ei eta ibilgailuei zirkulatzeko debekua ezarri ahal die zehazten diren ordu eta lekuetan; leku batetik bestera mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal zaie, jarraitu beharreko ibilbidea zehaztuz; babes edo segurtasun inguruak mugatu daitezke; indar publikoen jarduera zaildu dezaketen pertsonei leku zehatzetan egotea debekatu ahal zaie eta, beharrezkoa denean, gobernu agintaritzak pertsona jakin batzuei eskatu ahal die bizi diren herritik kanpo egindako joan etorri oro aurretik komunikatu dezatela, eta herri horretatik kanpo joateko eskaera ere egin ahal die, betiere, neurri horiek ukitutako pertsonak ordena publikoari eusteko arriskutsuak izan daitezkeela pentsatzeko arrazoi oinarridunak badaude.
2008
‎Zernahi gisaz, berdintasun printzipioa ez da erabatekoa, erlatiboa baizik. Berriro ere, zenbait oinarri aurki ditzakegu Konstituzioan, pertsona jakin batzuei dagozkienez bereizketa egiteko (esaterako, tributuak erabiltzen direnean ekonomi, kulturedo osasun politika gauzatzeko, alegia, fiskalitateaz kanpoko helburuak betetzeko). Konstituzio Auzitegiak behin baino gehiagotan ezarri du berdintasun printzipioak bereizkeria bidezkoezina bakarrik debekatzen duela.
‎Zergekin alderatuta, kontribuzio berezietan beti egon behar da Administrazioaren jarduketen bat. Edozein kasutan ere, tasekin konparatuz gero, berriz, kontribuzio berezietan administrazio jardunak interes orokorra bete nahi du, nahiz eta pertsona jakin batzuei onura berezia ekarri?, tasen kasuan Administrazioaren jarduna norbanakoak eskatzen duen bitartean (tasen bidez, beraz, banakako arazoak konpondu nahi dira).
2011
‎Nolanahi ere, erregela arruntekin bat etorriz izendatu behar da tutorea, pertsona jakin batzuek, adingabearekin dituzten harremanengatik edo beste inguruabar batzuengatik, tutoretza bereganatu ahal dutenean tutoretzapekoaren onurarako.
‎Defendatzaile judiziala izendatu behar da, defendatzaile horrek pertsona jakin batzuen interesak ordezka eta babes ditzan, baldin eta pertsona horien inguruan ondoko kasuetatik bat betetzen bada:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia