2005
|
|
Bereziki, autoak erabilera pribaturako erabiltzeak garraioak eragindako co2 emisioen %83 hartzen du, eta proportzio hori handitu egiten da hiriguneetan, Ingurumen Ministerioaren datuen arabera. World Watch elkarteak ohartarazi duenez, Estatu Batuetako eredua, ia edozein
|
pertsonak
ibilgailu pribatua duena eta erabiltzen duena, ez da bideragarria, eta munduko gainerako herrialdeek haren jarraipena egiteak ingurumen krisi atzeraezina dakar. “Gaur egungo emisioak zazpi aldiz biderkatuko balira, eta hori izango litzateke eredu iparramerikarraren eta Europa aberatsaren hedapenak ekarriko lukeena, bizitza ezinezkoa izango litzateke.
|
2007
|
|
Oharpen akustikoz hornituriko semaforoek ordutegi murriztua dute eta kale batzuetako ukimen zoladuraren okerreko kokapenak
|
pertsona
ibilgailuen trafikorantz zuzentzen du.
|
2008
|
|
Faktura ordezko ibilgailuaren kostuari dagokio, ez aseguru etxeak bere gain hartutakoa konpontzeari. Alokairu enpresek auto egokituak dituzte behar bereziak dituzten
|
pertsonentzat
Ibilgailu motari dagokionez, ez dago alde handirik auto handi bat aukeratzen duten pertsonen eta auto txiki bat aukeratzen dutenen artean, dena bezeroaren eta haren lagunaren beharren araberakoa baita. Bada gutizia bat eman eta gama altuko autoak gidatu nahi dituenik ere.
|
2009
|
|
Gero eta maizago ikusten dira
|
pertsonak
ibilgailuen barruan, edo kalean ibiltzen direnak, itxuraz bakarrik hitz egiten duten bitartean, horrek eragiten duen efektu asaldatzailearekin. Egia esan, “Esku libreko” gailua erabiltzen dute telefonoz hitz egiteko mugikorra. Haren eskaria handitu egin da azken urteotan, terminal kopurua handitu egin baita etxeak eta haien erabilera egoera guztietan.
|
2010
|
|
Unibertsitate zentroaren arabera, “aplikazio horiek aparkatzeko denboraz gain, erregaia ere aurrezten dute, eta, ondorioz, kutsadura murrizten dute”. Gainera, tresnak beste aplikazio batzuk ere onartzen ditu, hala nola ezgaitasuna duten
|
pertsonen
ibilgailuetarako aparkaleku erreserba edo espazioa erabiltzeko denbora errealaren araberako ordainketa. Unibertsitate erakundeak jakinarazi du sistema abenduan jarriko dela Bartzelonako 22@ barrutian (“berrikuntzaren barrutia”), Bartzelonako Udalak eta Figuerasek 2011 urtearen hasieran abian jarritako sentsorizazio proiektu baten esparruan, hiriguneko sarrera eta irteera trafikoa monitorizatzeko.
|
2012
|
|
Bartzelonakoan, hiru bidaiari edo gehiago eraman behar dituzte automobilek. Gainera, motorrek, mugikortasun murriztua duten
|
pertsonentzako
ibilgailuek eta emisio gutxiko ibilgailu ekologikoek erabil dezakete. Azken horiek identifikazio etiketa bat eraman behar dute, eta honako hau lortzen da:
|
2016
|
|
Ideia oso erraza da: bere aukerako modeloan gidatze birtualeko proba bat eskaintzea interesatuari, eta esperientzia horretan
|
pertsonak
ibilgailuaren xehetasun guztiez gozatu ahal izango du. Bezero batzuek nahiago dute kontzesionariora joan eta autoa probatu, erosi aurretik.
|
2023
|
|
ZBEetan, ibilgailuak etiketatzeko mugak ezartzen direnean, udalek tratamendu desberdina jaso behar dute kolektibo hauentzat: taxiak, gidari alokairua duten ibilgailu zerbitzuak (VTC), salgaiak banatzeko ibilgailu profesionalak eta mugikortasun murriztua (PMR) edo ezgaitasun onartua duten
|
pertsonen
ibilgailuak. ZBEren seinaleak adieraziko du zein ibilgailu sar daitezkeen eremu mugatuan, bereizgarriaren arabera:
|