Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Gehiketaren teoria proposatu zuen: Gaztelaniak edo euskarak bere kasuan, gehitu egiten zuen pertsonaren hezkuntza eta berez ez dira kontrajarriak. Agustin Pascual lturriagak, 1833ko Gerra Karlista eta euskaldunen artekoa ere izan zena, Muñagorriren Foruak eta bakearen bertso famatuak idatzi zituen.
2007
‎Espainian dauden hamazortzi urtetik beherako pertsonei hezkuntza hartzeko eskubidea zor zaie.
2009
‎Gainera, enplegua erregulatzeko espedienteak direla eta lanik gabe geratu diren pertsonen hezkuntzan laguntzeko neurriak hartu ditu Kontseiluak.
‎Futbolaren alderdi ilunei aurre egin ez ezik, alde onei ere erreparatu die. Garbi dauka pertsonen hezkuntzan baliatzeko kirol egokia dela, eta horretan jardun du. Eta jardungo du etxean ere, bi semeak futbolean aritzen dira eta.
2010
‎c) Ziurtatzea pertsonen hezkuntza, eta bereziki haur itsu, gor eta gor itsuena, bakoitzarentzat egokiena den hizkuntzan eta komunikazio modu eta baliabideetan, eta garapen akademiko eta sozialik handiena lortzea ahalbidetzen duten inguruetan.
‎Hezkuntza inklusiboa Txosten horretako beste datu bat hezkuntzari buruzkoa da. 16 eta 30 urte bitarteko ezgaitasuna duten pertsonen hezkuntza mailak adin bereko ezgaitasunik gabeko gazteenak baino txikiagoak direla dio. Ezgaitasuna duten pertsonak biztanleria orokorraren espazio beretan sartzeko “gelditasun zantzuak” hautematen ditu, baina azken urteetan “hobekuntza baten ebidentziak” onartzen ditu.
‎“Ezgaitasun mota desberdinak dituzten ikasle guztiak gainerako ikasleengandik bereizitako ikasgela batean jartzea haien behar berariazkoei kasurik ez egitea da” eta “bereizketaren jarraipena”, azaldu du. Bestalde, Madrilgo Erkidegoko Ezgaitasun Fisikoa eta Organikoa duten Pertsonen Elkarteen Federazioak (FAMMA COCEMFE Madril) behin eta berriz eskatu du azken hilabeteetan neurri integratzaileak har daitezela ezgaitasuna duten pertsonen hezkuntzan, “prestakuntzan garapen handiagoa eta hobea lortzeko”. Talde honen lehiakortasuna bultzatzea du helburu, lan merkatuan hobeki sartzeko eta, azken batean, gizarte integrazio handiagoa lortzeko.
2011
‎Luis Alfonso Ureña López irakasleak adierazi zuenez, “ez dugu bokazio komertzialik, eta kostua ahalik eta txikiena izatea espero dugu; izan ere, autismoa duten pertsonen bizi kalitatean eragina izatea nahi dugu, hezkuntzarako sarbidea hobetzea eta Europan lanbide, kultura eta gizarte prestakuntzarako aukera handiagoak lortzea”. Ekimena Erresuma Batuko Wolverhamptongo Unibertsitateak koordinatzen du, eta, Jaengo Unibertsitateaz gain, Alacanteko Unibertsitateak, beste ikerketa zentro batzuek eta Europan autismoa duten pertsonen hezkuntzan eta zaintzan diharduten hainbat erakundek ere parte hartzen dute.
2012
‎c) Metodo egokiak erabiliz, lehen irakaskuntza guztiz edo zatiren batean jaso ez duten pertsonen hezkuntza sustatu eta areagotzea, eta bakoitzaren gaitasunen arabera ikasketak jarraitzeko aukera ematea;
‎Izan ere, plan horietan zehazten da ingelesa ikasle gorren curriculum egokitzapena (ahotik kanpo), edo, are gehiago, irakasgai osoa salbuestea dagokion gaitasunak hala irizten dion kasuetan. Konfederazioak gogorarazi du gorrak diren pertsonek hezkuntza inklusiboa jasotzeko eskubidea dutela maila guztietan, Batxilergoan, Heziketa Zikloetan edo Unibertsitatean, eta hezkuntza administrazioen eskumena dela ikasle horiek beren gaitasunak ahalik eta gehien gara ditzaten beharrezko baliabideak ziurtatzea.
‎Hizkuntzak gehituz, pertsonak irabazten zuen: Gaztelaniak, edo euskarak bere kasuan, gehitu egiten zuen pertsonaren hezkuntzan, eta beraz ez dira kontrajarriak. Agustin Pascual Iturriaga izan zen, 1833an, euskaldunen artekoa ere izan zen gerra karlistan, Muñagorriren Foruei eta bakeari buruzko bertso famatuak idatzi zituena.
2015
‎Azken alderdi hori funtsezkoa da. Adimen minusbaliotasuna edo garapena duten pertsonak eta baztertuta geratzeko arriskuan dauden pertsonak hezkuntzan sartzea eskatzen da.
2016
‎Pedagogia berrizteko mugimenduek(. Eskola berria, eskola aktiboa?) egiten dituzten proposamenetan, garrantzi handia du arlo afektiboak, pertsonaren hezkuntza nortasun integralaren ikuspegitik lantzen dutelako. Dewey, Montessori, Agazzi ahizpak eta Freinet dira korronte honen ordezkari nagusiak.
2017
‎Gaur egun, guztira, 35.000 espainiarrek dute ezintasun hori, eta ia% 90ek uste dute haurrak asaldura genetiko horrekin sortuko dela, eta haurdunaldiarekin ez jarraitzea erabaki dute. Down sindromea duten pertsonen etorkizuna Down sindromea duten pertsonen hezkuntza, gizarte eta lan integrazioa falta da Down sindromea duten pertsonek bizitza normalizatua izan dezakete, baina oraindik ezinezkoa da, hezkuntzan, gizartean eta lan munduan integratzen ez direlako. Integrazioaren alde lan egiten duten erakundeek beren bizi kalitatea hobetzearen garrantziaz kontzientzia hartzen jarraitzen dute, baita haien gizarteratzea, laneratzea eta hezkuntza lortzea ere.
2021
‎Beraz, DLHak garapen pertsonala eta soziala dakartza alde batetik: gaitasun sozialak lantzen dira, zeinak errendimendu akademiko hobe baterako eta ongizate pertsonalerako atea zabaltzen duen (Ricoy eta Fernandez, 2016) eta, beraz, pertsonaren hezkuntza integral batera garamatzan (Gezuraga et al., 2019). Baina ez hori bakarrik:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia