Emaitzak: 5
2008 | ||
Horixe dio Marisol Velascok, Valladolideko Unibertsitateko filologoak, Valladolideko Unibertsitateko hizkuntzaz jabetzeari buruzko ikerketari buruzko I. Nazioarteko Topaketan parte hartu baitu, SINC Plataformak jakinarazi duenez. Gaur egun, eztabaida zientifikoak jarraitzen du metaforak unibertsalak edo kulturalak diren, hau da, | pertsona guztiek modu berean eraiki eta interpretatzen dituzten, edo haien ekoizpena eta interpretazioa kulturalki baldintzatuta dauden. Velascok hirugarren aukera bat aipatzen du, “kulturaren oinarri unibertsala” izatea proposatzen duena, eta haurrek metaforak nola erabiltzen dituzten erakusten duena. | |
2018 | ||
Hizkuntzak bi aukera ditu: batetik, erabil daiteke | pertsona guztiak modu inklusiboan baieztatzeko, eta, bestetik, erabil daiteke hierarkia bat ezartzeko, non pertsona batzuek hitz egin dezaketen eta beste batzuek, ikuspegi unibertsaletik baztertuak egoteagatik, ezin duten «hitz egin» beren berbak aldi berean desautorizatu barik. Hitzarekiko erlazio asimetriko horren aurretik, baina, bada kontratu sozial ideal bat, non lehen pertsonan egindako hizketa egintza orok aurresuposatzen eta berresten duen erabateko elkarrekikotasuna subjektu hiztun guztien artean: | |
2020 | ||
Etxebizitza, eta hura ken ez diezaieten etengabeko borrokan ibili beharra. | Pertsona guztiek modua izan behar lukete etxe batean bizitza proiektu bat eraikitzeko une oro etxe hori galtzeko mehatxua gainean izan gabe. | |
2022 | ||
COVID eragindako osasun krisia, ekonomikoa eta soziala ere bada, eta ez die | pertsona guztiei modu berean eragin.COVID aurrean ahulezi epidemiologiko handiagoa eragiten duten determinatzaile sozialak daude. Kontuan hartzen badugu pertsonen babes gisainfekzioarekiko esposizio txikiagoa edukitzea eta isolamendu neurriak betetzea, hurrengodeterminatzaile hauek azpimarratuko nituzke: | |
2023 | ||
Beharbada egokiagoa zatekeen Selye k" strain" hitza erabili izan balu estresak eragindako aldaketei buruz mintzatzeko, baina" stress" terminoa hautatu zuen;" stressor" hitza, aldiz, kinada estresatzailea adierazteko erabili zuen. Estresa kinadatzat hartzen duen eredu honetako ikertzaileen arabera, | pertsona guztiek modu bertsuan erantzuten diete gertaera estresatzaileei. Gertaera estresatzaile bakoitzak estresa eragiteko potentzialitate bat du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
pertsona guzti | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona guzti modu | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |