Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2014
‎M. Boutroux ha tratado de sistematizar este pensamiento diciendo que la unidad de la nación está constituida «por la voluntad común, consciente y libre de los ciudadanos de vivir juntos y formar una comunidad política». Pero a este intento de definición ha podido objetar triunfalmente el alemán Max Scheler que no tiene sentido decir que la unidad de una persona espiritual colectiva consiste en la voluntad consciente y libre de sus partes, porque así no se constituye persona alguna. Si las partes de la nación, los individuos, son personas, es precisamente porque su unidad no depende de «la voluntad consciente y libre» de las células que las constituyen? 1764.
2015
‎Hemen jarri nahi ditut (hainbeste pertsona espiritualekin harremanak izan ditudanez gero) neuk ezagutu ditudan liluramendu era batzuk, baina ez dakit asmatuko dudan, beste leku batean idatzi nuenean bezala; hauek eta hemen doazen beste gauza batzuk, zenbait arrazoi tarteko direla, badirudi ez dela gaizki etorriko berriro esatea, egoitzak hemen batera joan daitezen baino besterik ez bada ere.
‎4 Gorets beza biziki, bere baitan hau nabari dezanak, berak mesedea ezagutzea zerikusi handikoa delako, eta mesede horregatik eskerrak emateak mesede handiago batzuetarako prestatzea ekarriko dio. Eta aditu ahal izateko, hainbat liburutan gomendatzen denez, saia bitez gogoetarik ez egiten, Jaunak ariman dagianera adi egon baizik; Haren Maiestatea hasi ez bada gu liluratzen, ezin dut ulertu nola geldiaraz daitekeen pentsamendua, mesede baino kalte gehiago ez egiteko eran; honetaz pertsona espiritual batzuen artean ongi bideraturiko eztabaida izan bada ere, nik neure apaltasun urrian aitortzen dut ez didatela sekula eman ni haienera makurrarazteko arrazoirik. Halako batek fraiPedro Alcántarako santuarena omen den liburu bat aipatu zidan, baietz uste dut, harena zela?, ni beraren aldera jar nadin, hark honen berri bazekielako; eta irakurri genuen eta nik neuk diodana dio hark ere, baina ez nik erabilitako hitz hauen bidez; hala ere, esaten duenetik ateratzen da, ordurako maitasunak itzarririk egon behar duela.
‎Berriro ere penaz agertzen du pertsona espiritual eta mistikoak susmopean zeudela aldi hartan.
‎A. García Toledorekin ari da berriro, eta haren hitzetan pertsona espiritualekiko nolabaiteko mesfidantza nabari da, batez ere berak idatzi dituen gauzak pertsona espiritualekin tratatzen baditu García Toledok, benetan espiritualak izan daitezela eskatzen dionean.
‎A. García Toledorekin ari da berriro, eta haren hitzetan pertsona espiritualekiko nolabaiteko mesfidantza nabari da, batez ere berak idatzi dituen gauzak pertsona espiritualekin tratatzen baditu García Toledok, benetan espiritualak izan daitezela eskatzen dionean.
‎18 Berriro eskatzen diot berorri otoitzari buruz idatzi ditudan gauza hauek pertsona espiritualekin tratatzen baditu, halakoak izan daitezela. Izan ere, bide bat baino gehiago ez badakite edota bide erdian gelditu badira, dute ongi asmatu.
‎3 Baina Haren Maiestateak, Bera gehiago iraindu ez nezan eta zenbat zor nion jakin nezan, argi egin nahi zidanez gero, beldur hau hainbesteraino hazi zen nigan, non pertsona espiritualak arduraz bilatzera eraman baininduen gauza hauek haiekin tratatzeko; haietako batzuen berri banuen nik, Jesusen Lagundiko batzuk etorri zirelako hona; haiengana zaletua nintzen ni, haietako inor ezagutu gabe, haiek egiten zuten bizimodua eta otoitza jakiteaz bakarrik; hala ere, ez nuen ikusten neure burua duin haiei hitz egiteko ezta sendo ere haiei obeditzeko; honek beldur handiagoa ematen zidan, izan ere, haiekin tratatu eta nintzen bezalakoa izatea gogor egiten zitzaidan.
‎4 Honetan ibili nintzen aldi batean, harik eta, barruko borroka eta beldurrak igaro ondoren, pertsona espiritual batekin harremanetan jartzea erabaki nuen arte, hari galdetzeko zer zen nik nuen otoitz era, eta argi egin ziezadala oker banindoan, eta eginahalak egiteko Jainkoa ez iraintzeko. Neure sendotasunik ezak, esan dudanez?
‎15 Hau izan zen ni galdu ninduena. Eta honetarako eta gauza guztietarako maisuen behar handia dago eta pertsona espiritualekin harremana izan beharra. Nik uste dut Jainkoak egoera honetara ekarri duen arima, Haren Maiestateagandik erabat aldentzen ez bada, ez duela lagundu gabe utziko ezta galtzen ere.
‎Nire iritziz, Jaunak arimaren egoera hauek hemen aditzera eman daitekeen erarik onenean azaltzea nahi izan duela dirudi. Trata beza berorrek honaino iritsia den eta letrak dituen pertsona espiritualarekin. Ongi dela esaten badio, sinetsi Jainkoak esan diola eta estimu handitan izan beza Haren Maiestatea; izan ere, esan dudanez, denboraren joan etorrian asko poztuko da berori zer den ulertzeaz, grazia hori ulertzeko ematen ez dion bitartean (gozatzeko ematen badio ere).
‎9 Otoitzaren gauza hauek nik argi argi esatea nahi dudan arren, oso ilun izango da esperientziarik ez duenarentzat. Zenbait oztopo esango ditut, nire iritziz, bide honetan aurrera egiteko agertzen direnak, eta arriskutsuak diren beste gauza batzuk, Jaunak esperientziaren bidez irakatsi dizkidanak eta gero nik urte luzeetan jakintsu handiekin eta pertsona espiritualekin erabili ditudanak, eta ikusten dute hogeita zazpi urtean soilik, horrenbeste dira otoitzari emana nagoela eta, eman didala Haren Maiestateak esperientzia, bide honetan hainbeste estropezu artean eta hain gaizki ibili arren?; beste batzuei, berriz, berrogeita zazpi eta hogeita hamazazpi urtean, penitentziarekin eta bertuteekin bide honetatik ibili ondoren.
‎Geure buruari ematen diogun beste nahigabe horrek arima kezkaz beterik jartzeko baizik ez du balio, eta gai ez dela egon behar badu ordubete aprobetxatzeko, egon bedi lau ordu. Izan ere, sarri askotan (nik horren esperientzia handia dut, eta badakit egia dela, tentuz aztertu eta pertsona espiritualekin erabili dudalako) gorputzaren ondoez batetik etortzen da, izan ere, hain ezerezak gara, non gorputzaren miserietan bere partea izaten baitu kartzelatua den arima gaixo honek. Eta eguraldi aldaketek eta aldarteen gorabeherek sarrieragiten dute bere errurik gabe nahi lukeena ezin egin izatea, eta era batera edo bestera sufritzea.
‎Gauza bat esan nezake egiaz: nik adierazten jakin nezan, Jaunak ematen zidana azaldu nahi zidaten pertsona espiritual askorekin hitz egiten banuen ere, ni hain moldakaitza izanik, ez nintzen aprobetxatzen ez gutxi eta ez asko; edota Jaunak nahi zuen, nire maisua beti Haren Maiestatea izan zenez gero (bedeinkatua izan bedi, lotsa handia da niretzat hau egiaz esan ahal izatea baina), inori eskerrak eman beharrik ez izatea. Eta nik nahi eta eskatu gabe (beste banitate batzuetan bai baina, honetan ez bainaiz batere jakin gose izan, hala izatea bertutea izango zelako?), Jainkoak ulertarazi dit argi argi eta esaten jakiteko eran, nire aitor entzuleak txundituak geratzeraino eta ni haiek baino txundituago, neure moldakaiztasuna hobeki ezagutzen nuelako.
‎6 Guztian men egiten diot Erromako Eliza Ama Santuak ontzat duenari, eta zuon, ene ahizpa eta alaba zaretenon, eskuetara iritsi orduko, jakintsu eta pertsona espiritualek ikusiko dutelako erabaki sendoa dut. Jaunaren izenean ematen diot hasiera, haren Ama aintzatsua laguntzat hartuz, duin ez naizela ere haren jantzia baitaramat soinean, eta san Jose neure aita aintzatsu eta jauna, beraren etxean bainago; moja karmeldar oinutsen monasterio hau haren izenekoa da, eta hari egindako otoitzengatik etengabeko laguntza hartzen dut.
‎2 Lehenengo azaldu nahi dudana, neure adimen urriaren arabera, otoitz perfektuaren izaera zertan datzan da. Izan ere, aurkitu ditut batzuk, pentsamenduan datzala gorabehera guztia uste dutenak, eta hau Jainkoagan luzaro eduki ahal badute, indar handia eginik bada ere, pertsona espiritualak direla uste dute; eta, gehiago ezin, eta barreiatzen badira, nahigabe handiak hartzen ditu eta galduak direla iruditzen zaie. Gauza hauek eta ezjakintasun hauek ez dituzte izango letradunek, bat edo beste aurkitu badut ere; baina guri, emakumeoi, ezjakintasun hauetaz jakinaren gainean egotea komeni zaigu.
‎3 Bera beldurtia zen oso, batzuetan egunez ere bakarrik egoten ez baitzen ausartzen; honetan eginahalak egin arren, ezin zuen saihestu; erabat nahigabeturik zebilen, deabruaren engainua ez ote zen izango beldurrez; eta Jesusen Lagundiko pertsona espiritualekin harremanetan jarri zen, hauen artean zen aita Araoz, Lagundiko komisarioa izanik, hara joatea egokitu baitzitzaion, eta aita Frantzisko, Gandiako dukea izan zena; bi aldiz izan zen honekin, eta orain Erroman dagoen eta lauretako bat zen Lagundiko probintzial batekin, Gil González izenekoarekin, eta oraindik Gaztelan probintzial kargua duenarekin, baina honekin ez zuen hainbesteko ... Leku batetik bestera ari zenez gero, haietatik estimatuenak zirenekin tratatzen saiatu zen.
‎3 Eta emakume horiengan gogoko dudan gauzetako bat aita horiekin tratatu dutela jakitea da, eta ahal dudan guztian berori zerbitzatzea. Izan ere, pertsona espiritual guztiak ez dira nire gogoko gure monasterioetarako, aita hauek aitortzen dituztenak ez badira, eta horrela ia guztiak dira haietan daudenak, eta orain ez dut gogoratzen hartu ditudanetatik haien alaba ez den inor, halakoak komeni baitzaizkigu; nire arima haiek hazi zutenez gero, Jaunak monasterio hauetan haien espiritua ezartzeko mesedea egin dit. Eta honela, berorrek haien erregelak ezagutzen baditu, konturatuko da geure konstituzioetako gauza askotan bat gatozela, nik Aita Santuagandik ekarri nuelako egiteko Brebea, eta oraintsu, gure Jeneral txit agurgarria hona etorri zenean, onartu zituen eta nik fundatzen nituen monasterio guztietan gorde zitezela agindu zuen, eta agindua utzi zuen Jesusen Lagundikoek predikuak egin zitzatela, eta inongo nagusik ez diezaiela eragotz, eta haiek aitortu nahi balute, egin dezaketela; dena dela, haiek hori galarazten dien lege bat dute, eta, noiz edo behin izan ezik, ezin dugu lortu haiengandik.
‎Orain dela bederatzi urte hil zitzaion senarra, errenta kontu bat zuena; andreak, senarrarena kontuan izan gabe, oinordetza bat zuen bere aldetik, eta hogeita bost urterekin alargun geratu bazen ere, ez da berriro ezkondu, Jainkoari oso osoan eman baizik. Oso pertsona espirituala da. Orain dela lau urterik hona ahizpa batekin izan dezakedan baino adiskidetasun estuagoa dugu; eta asko laguntzen badit ere, errentaren zati handi bat ematen duelako, oraingoan dirurik gabe dago, eta etxea egiteari eta erosteari dagokiona nik neuk egiten dut; Jainkoak hala nahita bi dote eman baitizkidate egin baino lehen eta erosita daukat, isilean bada ere, eta beharrezko diren gauzak lantzeko nik ez nuke baliabiderik, eta honela, konfiantza izanez soilik (Jainkoak nahi baitu egin dezadan) Berak lagunduko du, ofizialeak kontratatu ditut.
‎1 San Jose monasterioko ahizpek, otoitzaren gaiaz gauza batzuk idazteko, aldi honetan nire aitor entzulea den aita lizentziatu Domingo Bañezen, san Domingo aintzatsuaren Ordenakoaren, baimena nuela jakinik, horretaz zerbait esan diezaiedan hainbesteraino ekin didate, non haien esanera jartzea erabaki baitut, pertsona espiritual eta santu askorekin harremanak izanik horretan asma dezakedalakoan; izan ere, haiek didaten maitasun handiak, akastuna eta hala holako idazkeran adierazia izan arren, oso ongi idatziak dauden eta zer idazten duen dakienaren liburu batzuk baino ere onargarriago egin dezake. Eta badut ustea haien otoitzetan, haiei esker izan daitekeela, Jaunak nahi izatea etxe honetan egiten den bizierari dagokionaz nik asma dezadala zer edo zer esaten.
‎–San Jose monasterioko ahizpek, otoitzaren gaiaz gauza batzuk idazteko, aldi honetan nire aitor entzulea den Aita lizentziatu Domingo Bañezen baimena nuela jakinik horretaz zerbait esan diezaiedan hainbesteraino ekin didate, non haien esanera jartzea erabaki baitut, pertsona espiritual eta santu askorekin harremanak izanik horretan asma dezakedalakoan; izan ere, haiek didaten maitasun handiak, akastuna eta halaholako idazkeran adierazia izan arren, oso ongi idatziak dauden eta zer idazten duen dakienaren liburu batzuk baino ere onargarriago egin dezake. Eta badut ustea haien otoitzetan, haiei esker izan daitekeela, Jaunak nahi izatea etxe honetan egiten den bizierari dagokionaz nik asma dezadala zer edo zer esatea?
2019
‎Aita eta ama kontentu daude egin dudanagatik. Pertsona espirituala naizela diote. Ez dut ulertzen zer ikusirik duen horrek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia