Emaitzak: 9
2007 | ||
Ikerketa horien helburua gizarte munduaren ulermenaren eta adinaren artekoerlazioa aztertzea zen arren, errealitate fisikoaren ulermenaren garapena aztertzekometodologia bera erabiltzen zen horietan. Horretan, | pertsonak errealitate sozialarekin erlazionaturiko zenbait arazo (Adelson, 1971), elkarrizketa kliniko (Furth, 1980) edo dilema (Damon, 1977; Selman, 1976) ebatzi behar zituen. Zereginhoriek bakarka egin behar zituen gizabanakoak, gertakari horien esanahia berezinoren laguntzarik gabe aurkituko balu bezala (Echeita, 1988). | |
Ikerketa horiei esker identifikatu dira | pertsonak errealitatea sailkatzeko, interpretatzeko eta ordenatzeko erabiltzen dituen kontzeptuak eta egitura antolatzailea. Hala, haurrek hainbat errealitate sozialen inguruan zer dakiten ez ezik, ezagutza hori garapen aro bakoitzean nola antolatzen duten ere badakigu. | |
2011 | ||
Bai Batxilergoko ikasleek, bai DBH ikasten ari diren gazteenek ere, guztiek antzematen dute pelikulari darion pisu ideologikoa. Ikusitako sekuentzian | pertsonen errealitatea deskribatzen dutela eta ez animaliena, argi dute nerabe guztiek. Horrek testua oso gardena dela adierazten digu, baina baita ere ikus entzule gazteek irakurketarako oinarrizko abilezia dutela. | |
Mentalizatzeko gaitasuna albora uzten duenean, desintegrazio beldurra ager liteke eta eranskorrak diren objektu loturak agertzen dira. Mugako nortasuna duenaren pertsona arteko eskemak zurrunak dira, ezin du irudikatu beste | pertsonak errealitatea modu ezberdinean eraikitzen duela. | |
Nortasunaren nahaste bat duen | pertsonak errealitatea hautemateko eta gizartearen aurrean jokatzeko modu finko eta zurrunak agertzen ditu. Ez du behar besteko malgutasunik eta trebetasunik izaten gizarteko egoera aldagarri eta ezegonkorretara egokitzeko. | |
Zenbaitetan nahaste obsesibo konpultsiboa duten | pertsonek errealitatearen zentzua galdu egiten dute eta obsesioak nabarmen bihurtzen dira, eldarnio itxura hartzen dute. Adibidez, norbaitek beste pertsona baten heriotzaren arduraduna dela uste izatea bestearen heriotza noizbait desio izan duelako. | |
Beste pertsonaren irudia barneratzeak ez ditu zailtasun guztiak gaindiarazten; beraz, mendeko | pertsonak errealitateko zailtasunen ukazioaren mekanismoa ere erabiltzen du utopia baten ilusioa mantentzeko. Ukazioaren bidez gainera norberaren bulkada erasokorrak ukatu egiten dira, eta horrela barnean sentitzen duten erasokortasunaren mehatxutik libre sentitzen dira mendekoak. | |
2014 | ||
Objektu, pertsona edo gertaera bati buruz pentsatzeko, umeak ez du behar zentzumenaren eta mugimenduaren bidezko kontakturik haiekin. Objektuek eta | pertsonek errealitatean dituzten hainbat ezaugarri imajina ditzakete umeek. | |
Nahaste obsesibo konpultsiboa duten | pertsonek errealitatearen zentzua galtzen dutenean obsesioak eldarnio bihur daitezke. Kasu horietan nahaste psikotikoa ere diagnostikatu egin behar da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 9 (0,06) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
pertsona errealitate | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona errealitate zentzu | 2 (0,01) |
pertsona errealitate deskribatu | 1 (0,01) |
pertsona errealitate hauteman | 1 (0,01) |
pertsona errealitate modu | 1 (0,01) |
pertsona errealitate sailkatu | 1 (0,01) |
pertsona errealitate sozial | 1 (0,01) |
pertsona errealitate ukan | 1 (0,01) |
pertsona errealitate zailtasun | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |