Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Taldeak pertsonen egoerak aldatzeko duen interesa eta garrantzia, psikodramaren eragin terapeutikoaren aurkikuntza baino askoz lehenagokoa da. Horrela, 1913an eta 1914an, Wilhelm Colbert doktorearekin (venerear gaixotasunetan espezialista) lankidetzan, Vienako emagalduentzako ghetto batean, garai hartan ohi ezbezalakoa zen esperientzia bat burutu zuen.
2006
‎– Jokaera jeloskorrak ez anplifikatu, baina ez gehiegi larritu hauengatik: kontuan izan beste pertsonen egoera emozionalen, nahien eta beharrenkontzientzia hartzen lagunduko diotela haurrari, eta horrela bere garapenkognitiboa bultzatuko dutela.
‎Autoinstrukzio horiek irakatsi ondoren, haurrak hainbat egoeratan aplikatukoditu, egoera inpertsonaletatik abiatu eta pertsonen arteko egoeretaraino. Haurrenmotibazioa gehitzearren, programak kontingentzia positiboak (fitxak, esate baterako), errefortzu sozialak eta erantzunaren kostua erabil ditzake.
‎Jakina, hori egiten du lehen pertsonan egoera zehatza oso gertu bizitakobatek, testu ia erabat autobiografikoetan. Aurreraxeago, honela irakurtzen dugu: De Gaullek ez du kontzentrazio eremuei buruz hitz egiten, harrigarria da zerpuntutaraino ez duen haiei buruz hitz egiten, zer puntutaraino igartzen zaion ez duelaherriaren oinazea garaipenean txertatzeko asmorik, eta dena, berari dagokion rolakpisua gal ez dezan.
‎hortxe kokatzen da kulturalki transmititzen den jakintza komuna. Jakintza komun horren bidez, interakzioan esku hartzen duten pertsonek egoeren gaineko definizio komunak lortzen dituzte.
2007
‎Onar dezakegu, Touraine rekin batera, nork bere buruaren alde egin beharduen lana, bere burua? kanpotik mugatu eta egituratu duten indarren kontra aritzeadela, batez ere (baina ez bakarrik) indar horiek pertsona egoera subordinatuankokatu dutenean, Foucault-ek zioen bezala, indar horiek subjektua bere buruarenbitartez, subjektu? (menpeko) bihurtu dutenean.
‎alde batetik, mundua koherenteki ulertu nahia, eta, bestetik, mundua nolabait kontrolatzeko beharra. Motibaziohoriek asetzeko, gizakiok gai izan behar dugu beste pertsonek egoera guztietanizango duten portaera iragartzeko eta horren zergatiak ulertzeko.
‎Inolako ezinegonak, ondoezak edo grinak asaldatzen ez duen baretasunezko egoera; jendarteko baretasuna, borrokan ez dauden pertsonen arteko egoera; besteren batekingerran ez dagoen nazio baten egoera: nazioarteko borrokarik eza (Harluxet, 1995:
‎Ariketaren bitartez, eztabaida piztu nahi da espainiar herritartasuna lortu nahiduten zenbait pertsonen egoerei buruz. Horretarako, klasea hiru taldetan banatukoda, eta talde bakoitzak iritzi bat izango du.
2009
‎Erantzun heina 0 artekoa zen. Antsietateaizan zezaketen pertsonen egoera diagnostikatzeko HAS (Hamilton Anxiety Scale) erabili zen. Aldi berean, depresioa izan zezaketenen egoera diagnostikatzeko GDS/ 30 (Geriatric Depression Scale) erabili zen; PGC (PhiladelfiaGeriatric Center Morale Scale) bizi asebetetzearen eskala (esaterako, bakarriksentitzen den edota egungo egoeran asebeteta edo asebetegabe sentitzen den). Erantzun heina 0 artekoa zen; harreman sozialen maiztasuna eta asebetetzeaneurtzeko; COOP WONCA, osasunarekin erlazionatutako bizi kalitateaneurtzeko (adibidez, sentimendu negatiboak edo eguneroko jarduerak egitekozailtasunak).
2010
‎30 itemez osatutako tresna da. Brink ek eta haren laguntzaileek (1982) sortuzuten, galera kognitiborik gabeko adineko pertsonen egoera afektiboa ebaluatzeko.Horri esker, 30 itemeko eskala (Bai/ Ez erantzun dikotomikoduna) sortu zen.Arestian aipatu bezala, adineko pertsonek hainbat erantzunen artean aukeratzeaekiditen da, eta erantzuna erraztea ahalbidetzen. Galderen esanahia alderantzizipinita dago zorizko modu batean, ahal den neurrian, norabide bakar batean erantzuteko joerak ekiditeko.
‎Ramírez Martínez, J. M., Sala Franco, T.), Unificación de doctrina del Tri bunal Supremo en materia laboral y procesal laboral. Estudios homenaje al Profesor Efrén Borrajo, Tirant lo blanch, Valentzia, 1999, 495 or. Bere aldetik, Rodríguez Piñeiro Royo, M. C. k,. Acción declarativa, interés tutelable y proceso de trabajo?, Relaciones Laborales, 1991/ 1 bol., adierazpenezko babesa badela eta bere xedea bi pertsonen arteko egoera juridikoaren ziurtasuna (demandatzaileak demandatuarekin duen harreman juridiko material bati buruz zalantzak ditu: baden edo ez, edo haren gaineko eskubide eta betebeharren gainean) dela adierazten du.
2012
‎Dinofisistoxina hauek molusku eta krustazeoek kontzentratzen dituzte (kasu zehatz batzuetan arrainetan), eta animalia horiek jatean intoxikazioak akutuak sortzen dituzte gizon emakumeengan. Efektuen larritasunak toxina mota, jandako kantitate eta pertsonaren egoeraren araberakoak dira. Dinoflagelatu garrantzitsuenak eta erlazionatutako intoxikazioak honako hauek dira:
2014
‎Etiologiari dagokionez, pertsona batzuek joera handiagoa dute estres gertakarien aurrean larritasunezko alarma erreakzioak izateko, nerbio sistema autonomoaren aktibazio (erritmo kardiakoa, izerditzea?) maila handiagoa dutelako. Erasoaren unean bizi izan zituzten kanpoko eta barneko sintomekin erlazionatzen dituzte pertsonek egoera jakin batzuk. Ariketa fisikoa egiten ari direnean dituzten sentipen fisiko indartsuak izu ikarako erasoa jasatean izandakoekin erlaziona ditzakete, eta izu ikarako beste eraso bat jasateko barne herstura ager daiteke.
‎Egunean zehar bat batean agertzen da logura gehiegi, logura ezin da ekidin eta errepikatu egiten da. Hasieran, pertsona egoera pasiboetan (irakurtzean, filmak ikustean) edo aspergarrietan dagoenean agertzen da logura, baina gero egoera aktiboetan (gidatzean, hitz egitean) ere agertzen da. Loaren erasoaren ondoren logura jaitsi egiten da eskuarki, eta handik ordu batzuetara berragertu egiten da.
2015
‎Beraz, egoera paradoxiko bat ematen dela esan daiteke; pertsonek egoerari aurre egiteko etafamiliaren oreka funtzionala berreskuratu edo mantendu ahal izateko sare formal zeininformaletatik datorren babes soziala behar dute baina aldi berean, babesa ematen duten sarenagusiekiko elkarrekintza murrizten eta aldatzen da.
2019
‎Segurtatzen duteartatzaileak beste irudi bat duela pazientearen begietan ama hizkuntza erabiltzen duelarik. Eta horri esker errazago zaie pertsonaren egoera psikologikoa ezagutzea baita haien sentimen afektiboak ere. Mediku geriatrikoak azaltzen du« ama hizkuntza, buruan errotuena den hizkuntza da eta ondorioz semantika bereizketak urriagoak izanen dira edo berantago agertuko dira».
‎Minbizia gainditutako pertsonen egoera emozionalaren azpian datzaten faktorepsikobiologikoen ezagutza sakonagoak zainketa integratu eta pertsonalagoak eskaintzeaahalbidetuko liguke, bizi kalitatea hobetu eta osasun arazoak ekidite aldera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia