2000
|
|
Albisteetako protagonista jendea denean, benetako interes eragingarria sortzen da. Demagun asmakari bat dagoela informazioaren oinarrian; asmakari horren atzean dagoen
|
pertsonari buruzko
datuak ematen baditugu, interesa areagotu egiten da.
|
2006
|
|
2002ko azaroan, kode zabalago batek ordezkatu zuen aipaturiko kode hori. Publizitatearen, Merkataritza Elektronikoaren eta Publizitate Elkarreragilearen Kode Etikoa da kode berri hori, eta Interneten zein beste edozein bide elektronikoren bitartez egiten diren merkataritza salerosketa guztien baldintzak biltzen ditu, publizitatean zein kontsumitzaileekin eta erabiltzaileekin egiten diren kontratazioetan isilpean gorde beharreko
|
pertsonen
datuen babesa ahaztu gabe (ON LINE KONFIANTZA). Bestalde, beste erakunde batzuen sektoreko kodeak ere erabiltzen ditu elkarteak.
|
2007
|
|
8.3 taula. Autoestimuaren dimentsio bakoitzean puntuazio berak izan arren, autoestimu orokorrean aldeak agertzen dituzte bi
|
pertsonen
datuek (Palacios, 1999).
|
2008
|
|
Oro har, Eibarko liberalismoaren hastapen eta bilakaeraren zenbait puntu argitzea lortu badugu ere, iluntasunak ez dira gutxiago. Funtsezko agiriak desagertzea oztopo gaindiezina bihurtzeaz gain, egon badaude erabili gabe utzi behar izan ditugun iturriak, edo soilik zeharka erabili ditugunak zenbait
|
pertsonari buruzko
datuak eskuratzeko. Datu basea eratzeko erabili gabe utzi ditugun iturrien artean hauexek dira garrantzitsuenak:
|
2010
|
|
Emaitza hauek laborategian eginiko ikerketetatik eskuratu dira. Testuinguru normalean, adineko
|
pertsonek
datu zehatzak (normalean pertsonarentzat garrantzi handirik ez dutenak) berreskuratzeko zailtasunak adierazten dituzte, herrien edo pertsonen izenak, esate baterako.
|
2011
|
|
Izendapenaren erabakiari buruzko egiaztagiria, udaleko organo eskumendunak egina: gutxienez, izendatutako
|
pertsonari buruzko
datu eta gorabeherak, izendapena egiteko arrazoiak eta, hala badagokio, idazkaritzako egungo titularraren kargu uztea jaso ditu.
|
|
|
Pertsonaren
datu
|
2012
|
|
Hori kontuan izanik, hartzaileak enpresaburuari posta elektronikoz bidaltzeko ustezko baimena eman badio ere harreman komertziala izan dutenean, horrek ez du kentzen datuak helburu komertzialarekin erabili nahi badira, baimena espresuki jaso behar ez duenik. Beraz,
|
pertsonaren
datuak geroago erabili nahi direnean helburu komertzialarekin, jaso beharreko baimena espresuki jasoko da. Hori egin ezean Lege Organikoa urratu egiten baita.
|
|
2002ko azaroan, kode zabalago batek ordezkatu zuen aipaturiko kode hori. Publizitatearen, Merkataritza Elektronikoaren eta Publizitate Elkarreragilearen Kode Etikoa da kode berri hori, eta Interneten zein beste edozein bide elektronikoren bitartez egiten diren merkataritza salerosketa guztien baldintzak biltzen ditu, publizitatean zein kontsumitzaileekin eta erabiltzaileekin egiten diren kontratazioetan isilpean gorde beharreko
|
pertsonen
datuen babesa ahaztu gabe(). Bestalde, beste erakunde batzuen sektoreko kodeak ere erabiltzen ditu elkarteak.
|
|
Posta elektronikoz hedatzen diren publizitate kanpaina guztiek, Gizarte Informaziorako Zerbitzuen Legearen arauak betetzeaz gain, bete behar dute une oro
|
pertsonaren
datu babeserako legeria. Hori dela-eta, Gizarte Informaziorako Zerbitzuen Legeak gogoratzen du merkataritzako mezuaren hartzaile profila eratzeko unean, publizitate mezuak kontuan hartu dituela izaera pertsonala duten datuak (Datuen Babeserako 15/ 1999 Lege Organikoa, abenduaren 13koa. DBLO?).
|
2014
|
|
Hizkuntzalariak erregelak idazterakoan, beraz, euskarazko aditza sortzeko behar den informazio guztia du. Behin esaldian duten
|
pertsonen
datuak emanda, aditzetik denborari, aspektuari eta moduariburuzko informazioa identifikatu eta euskarazko aditzerako beharrezkoak direnelementuekin ordezkatzeko erregelak sortzea da haren lana.
|
2015
|
|
Diseinatu den modelatze prozesua zortzi
|
pertsonen
datuekin ebaluatu da. Emaitzek agerian utzi duteposible dela pertsona bakoitzarentzako eredu zehatzak ikastea, jarduera bakoitzaren aldaera ezberdinakbehar bezala modelatuz.
|
2017
|
|
Merkataritza jarduerak burutzen dituzten enpresa edo pertsonek, legediaren arabera, posible dute publizitate edo prospekzio komertzial helburuetarako hirugarren
|
pertsonen
datu pertsonalak eskuratu eta horien tratamendua egitea. Hori bai, aztergai dugun kasuan datu horien titularrak tratamendu horri aurretiaz baimen informatua ematea ezinbesteko baldintza da13 (alegia, kontsumitzaileari argitasunez informatu behar zaio RFID etiketa bidez, publizitate edo prospekzio komertzial helburupean, zein datu pertsonal izango zaizkion tratamenduaren objektu).
|
|
Alde horretatik, tratamendu horiek legediarekin bateragarria izateko lehenengo baldintza (helburuzko printzipioa) errespetatu egiten da. Alabaina, tratamendu horietako bat ere ez da proportzionala kasu bakoitzean bilatzen den helburuaren konplimendurako, RFID etiketaren bidez hura gainean daraman
|
pertsonaren
datu ugari eta anitzak eskura baitaitezke. Eskuratutako informazio pertsonala bere osotasunean kontuan hartuta, datu horietako batzuek ez dute pertsegitzen den helburua asebetetzeko balio (datu ez egokiak dira) edo gehiegizkoak dira xede horretarako.
|