2006
|
|
Halaber, PLOren 3.a. in fine artikulua ere kritikatu izan da oso zaila delako zehaztea zer den ekintza «bereziki» ez zilegia izatea; ez da ulertzen zer egin behar den publizitatean pertsona jakin batzuen duintasuna bereziki urratzeko eta beste batzuena edo denona ez kaltetzeko, hau da, ez da batere erraza
|
pertsonak
bereiztea edo duintasunaren arabera desberdintzea. Izan ere, ikuspegi horretatik, publizitatearen eremuan emakumezkoen alde proposatzen den babes berezia ere eztabai dagarria liteke, emakumea eta gizona bereiztea diskriminatzailea izan baitaiteke.
|
2007
|
|
Beren gizarte munduarenezagutza eskuratzea da haur horiek bizirik irauteko, garatzeko eta ingururaegokitzeko izango duten zereginik garrantzitsuenetako bat (Rodrigo, 1994). Aldebatetik, ikasi dute inguratzen dituzten
|
pertsonengandik
bereizirik daudelaeta horiengandik desberdintzen dituzten zenbait ezaugarri dituztela. Bestalde, ikasibeharko dute pertsona horiek ezaugarri bereziak dituztela, haien artean motaaskotako harremanak gertatzen direla, eta harreman horiek zenbait araurenaraberakoak direla.
|
|
Nia Nirearen oinarria da, eta hiru alde hartzen ditu barne (James, 1890). Batetik, norbera beste
|
pertsonengandik
bereizteko gaitasuna. Bestetik, norbera gauzak egiteko gai dela ohartzea.
|
|
Kasu bietan espresio berbera erabil nezake; maila sintaktikoan bederen, aitari mintzo al natzaion, ala aitari buruz norbaitekin mintzo naizen, ez dago alderik. Japonieraz ez dago lehen, bigarren, hirugarren
|
pertsonen artean
bereizi beharrik. Nahi izanez gero, «ni gelan nago», «hi gelan hago», «ha gelan dago» hirurak hitz bakar berarekin itzul nitzake (adb., Heyaniiru).
|
2008
|
|
Wallonen ustez, ekintza horiek umeak deskubritu berri duen Nia finkatzeko dira baliagarriak. Orain arte, ingurunearekin nahasirik bizi izan den umeak
|
pertsona
bereizitzat hartzen du bere burua, eta, bereizte hori azpimarratzeko, kontrakotasuna erabiltzen du.
|
|
Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...eteetan garatzen da), jarduera nagusiak funtzio fisiologikoak dira; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoan), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan), ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoan), umea ohartzen da besteengandik
|
pertsona
bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
|
|
Lehen hamabi asteetan, pertsona diskriminaziorik gabeko seinaleak daude. Ondoren, hainbat
|
pertsonaren artean
bereizten hasten dira, eta, seigarren hilabetetik hiru urtera arte, amarenganako hurbiltze etengabea eta arrotzen aurreko baztertze jarrera gertatzen da. Ondoren, helburuak bideraturiko harremana sortzen da (Chazaud, 1981).
|
2011
|
|
Besteen kritiken aurrean, gertaerak kontuz aztertuko eta objektibotasunez eztabaidatuko ditu. Kritikak eta kritika horiek egiten dituzten
|
pertsonak
bereizi egingo ditu. Kritikekiko pazientearen sentiberatasuna gutxitzeko teknika moduan giharren erlaxazioa eta berregituraketa kognitiboa erabiltzen ditu Turkat ek (1990); barne herstura sortzen duten kritikak jasotzen dira eta haien aurrean sentiberatasuna kamusten ikasten du pazienteak, terapeutaren laguntzaz.
|
2012
|
|
Halaber, PLOren 3.a in fine artikulua ere kritikatu izan da oso zaila delako zehaztea zer den ekintza «bereziki» ez zilegia izatea; ez da ulertzen zer egin behar den publizitatean pertsona jakin batzuen duintasuna bereziki urratzeko eta beste batzuena edo denona ez kaltetzeko, hau da, ez da batere erraza
|
pertsonak
bereiztea edo duintasunaren arabera desberdintzea. Izan ere, ikuspegi horretatik, publizitatearen eremuan emakumezkoen alde proposatzen den babes berezia ere eztabaidagarria liteke, emakumea eta gizona bereiztea diskriminatzailea izan baitaiteke.
|
2014
|
|
Honako hauek dira aroak eta ezaugarri nagusiak: ...abeteetan garatzen da), jarduera nagusiak funtzio fisiologikoak dira; emozioaren aroan (hiru eta bederatzi hilabete artekoa), amaren eta umearen arteko harreman afektiboa sortzen da; aro sentsomotorrean (urtebete eta hiru urte artekoan), ibiltzeko gaitasuna eskuratzen da eta, beraz, ingurunea esploratzea errazten da; nortasunaren aroan (hiru eta sei urte bitartekoa), umea ohartzen da besteengandik
|
pertsona
bereizia dela eta, horren ondorioz, ingurunetik desberdintzen hasten da; pentsamendu kategorialaren aroan (sei eta hamaika urte artekoan), informazioa antolatzeko gaitasuna du eta, beraz, mundua ordenatua eta logikoa bihurtuko da; azkenik, nerabezaroaren aroan (hamaika urtetik aurrerakoan), aldaketa fisikoen eraginez, gazteak bere buruari buruzko irudi berria eraiki behar du.
|
|
Disoziazio nahasteetan
|
pertsona
bereizi egiten da bere buruarengandik, bere oroimenetik eta inguruneko mundutik, gertaera traumatikoen oroitzapenari ihes egin nahian. Despertsonalizazio nahastean norbere identitatearen zentzua galtzen da.
|
|
Identitate disoziatuaren nahastea duten
|
pertsonak
bereizi egiten dira trantzean dauden edo espirituren batek hartutakoen sintomak dituzten pertsonetatik: azken horiei espezifikatu gabeko disoziazio nahastea diagnostikatuko litzaieke.
|
2019
|
|
Sare diskriminatzailearena, aldiz, pertsonek sortutako eta sare sortzaileak sortutako esaldien artean bereiztea izango da. Modu honetan, bi sareakiteratiboki entrenatuko dira; sortzailea saiatuko da diskriminatzaileak hura pertsonatzat hartzen, diskriminatzaileaksortzailearen eta
|
pertsonen artean
bereizten ikasten duen bitartean.
|