Emaitzak: 6
2006 | ||
(?) Familia giroko hezkuntzak, kontzientea den neurrian?, eskolakoak, unibertsitatekoak, nonahiko konformismoko une hauetan erresistentzia sendotzera jo luke, egokitzapena areagotzera baino gehiago. (?) Pertsonek bizi duten ingurune orokorrak egokitzapenerantz horrenbeste bultzatzen duenean, | pertsonek beren buruarengana zuzendu behar dituzte egokitzeko exijentziak, oinazez zuzendu ere; errealismoa beren buruari aplikatu behar diote eta, Freud-ekin batera esateagatik, erasotzailearekin identifikatu behar dira. Neurriz kanpo balioetsitako errealismo horri kritika egitea, ene ustez, haurtzarotik bertatik ekin litzatekeen hezkuntza zereginik garrantzitsuenetakoa da» (Adorno, 1988: | |
2010 | ||
Galera kognitiboa duten | pertsonek beren buruari eta beren inguruneari buruzko informazioa estimulatuz, nahasmenari, orientaziorik ezari eta oroimen galereiaurre egiteko esku hartze terapeutikoa lantzen da. Errealitatearen Orientazioakideia horrekin erlazioa du, zeren oinarrizko informazioa errepikatzeak pertsonarenorientaziorik eza murriztu eta ikaskuntza hobetu baitezake. | |
2011 | ||
Saihesteagatiko nahastea dutenei zaila gertatzen zaie beste | pertsonen aurrean beren burua irekitzea eta beren benetako pentsamenduak eta sentimenduak agertzea. Bakartuak, baztertuak eta maila apalera eraitsiak sentitzen dira gizartean. | |
Psikologoa edo psikiatra bisitatzeak beren eldarnioa akats bat dela onartzea suposatuko luke, hori dela-eta, buru osasuneko espezialistarengana joatekotan, familiakoek edota epaileren batek derrigortuta joaten dira. Normalean, psikosi paranoidea duten | pertsonek beren burua kontrolatzen dute eta komunitatean txertatuak bizi dira. Horrela, eldarnio somatikoak dituztenek mediku desberdinak bisitatzen dituzte: | |
nahimena edo esentzia. Baina, beste aldetik, goi mailako pertsonek besteen beharrik ez dutela dio, hau da, goi mailako | pertsonak beren buruarekin bakarrik bizi direla harmonian, eta benetako bakea bakardadean bakarrik aurkitzen dutela. Alde horretatik, talentuko gizakiak bakardadea eramaten dakitenak dira eta bakardadea jasan ezin dutenak dira gizartekoiak. | |
Kultura kolektibistetan niaren mugak iragazkorrak dira, norberaren garapena taldeko beste kideen garapenari estuki lotua baitago. Mendebaldeko kultura indibidualistetako | pertsonek beren buruarekiko estimu handia agertzen dute eta beren nartzisismoarentzat ezinbestekoak dira banakako lorpenak. Kultura kolektibistetan, berriz, norbere lorpenak taldearen sostenguari egozten zaizkio. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
pertsona | 6 (0,04) |
Lehen forma
pertsonek | 4 (0,03) |
pertsonak | 1 (0,01) |
pertsonen aurrean | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
pertsona berak | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
pertsona berak buru | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |