Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Arazo nabarmenak planteatzen ditu irizpide honek zerrendaketa estandarizatubatez ari garenean. Oso irizpide aldakorra da, nazio batetik bestera aldatzen dena, talde batetik bestera eta pertsona batetik bestera ere aldatzen dena. Hau dela eta, ikasle estandarraren behar komunikatiboak izan dira abiapuntua.
2006
‎Erreaktibitateak haurrak estimulazioaren aurrean duen erantzuteko erraztasuneta intentsitateari egiten dio erreferentzia. Erantzunak pertsona batetik bestera aldakorrak dira erreakzioen atalase sentsorialaren, intentsitate mailaren, iraupenaren etaerrekuperazio denboraren arabera. Honen ondorioz, egoera berberean modu ezberdinean erantzuten du pertsona bakoitzak bere ezaugarri tenperamentalak direla eta.
‎174 Mugaz haraindiko kexa hauxe da: pertsona batek beste estatu bateko komunikabide batean argitaratutako publizitate lan baten inguruan aurkezten duen kexa. Erreklamazioa aurkeztu duenaren estatuko autorregulaziorako kontrol organoak ez du beste estatuetako komunikabideen laguntzarik.
2007
‎Zergatik utz diezaioke pertsona batek beste baten lagun izateari?
‎Halaber, Nlk barne talde nazionalaren eta kanpo talde nazionalen ingurukoestereotipoak biltzen ditu; alegia, talde horien ezaugarri tipikoei buruzko usteak.Besteak beste, ingelesak ordu orduan heltzen dira eta serioak dira; euskaldunakegoskorrak gara, eta abar. Pertsona batzuek erabat barneratuta dituzte estereotipohoriek, eta uste dute talde nazionaleko kide guztiek ezaugarri berdinak dituztela.Beste batzuk, berriz, malguagoak izaten dira, eta taldearen barnean pertsona batetik bestera ezberdintasunak egon daitezkeela onartzen dute. Hori guztia kontuanhartuz, garapenaren psikologiaren ikuspuntutik, oso interesgarria da, batetik, estereotipo nazionalak nola garatzen diren aztertzea eta, bestetik, estereotipaziomaila eta horretan eragina izan dezaketen aldagaiak aztertzea.
‎Batetik, pertsonarentzat Nlk duen garrantzi subjektiboa dugu; hots, gizabanakoarentzat zer neurritaraino den garrantzitsua NI. Garrantzi subjektiboaaldatu egin daiteke pertsona batetik bestera; hau da, pertsona batentzat osogarrantzitsua izan daiteke, eta beste batentzat, berriz, ez. Kontuan izan behar duguNI pertsona batek gara ditzakeen identitate sozialetako bat besterik ez dela.Adibidez, pertsona batek bere burua deskribatzeko gizarte kategoria ugari erabildezake; besteak beste, sexua, aberria, gizarte klasea edo jaioterria.
‎Pertsonen diferentzia, indogermanieran esentziala, japoniarrek nahiko axolagabe tratatzen dute. Psike japoniarrarentzat kontua askoz gehiago da zein harremanetan dagoen pertsona bat bestearenganako, hau da, bataren eta bestearen arteko harremana da garrantzizkoagoa, bataren eta bestearen arteko diferentzia baino. Giza harremankera ezberdinak adierazteko, japonierak kortesia moldeentzat adiera zabalean maila asko eta asko dauzka.
2010
‎Ordutik hona Alzheimer gaixotasunaren kontzeptua asko aldatu da, bereziki, azken 25 urteotan. Alzheimerra neuronen endekapenezko mailaz mailakogaixotasuna da eta pertsona batetik bestera egon daitekeen aldakortasuna kontuanizanik, hainbat ezaugarri kliniko eta patologiko agertzen dira. Aldaketa klinikoenartean honakoak azpimarratu behar dira.
2011
‎Esaterako, hiztuna elebakarra ala elebiduna/ eleaniztuna izateak eragina eduki lezake: nederlandera hizkuntza den ala ez erabakitzeko orduan, adibidez, ez da gauza bera pertsona batek beste hizkuntza indoeuropar batzuk jakitea (daniera, ingelesa, alemanera, latina?) ala soilik, adibidez, suediera jakitea. Azken horrentzat nederlandera hizkuntza izango da, baina agian, hizkuntza indoeuropar gehiago egiten dituenak ez du hain garbi izango nederlandera hizkuntza bat den ala berak egiten dituen beste hizkuntzetako baten aldaera bat.
‎Erruduntasun sentimendua: pertsona batek besteekiko duen rol zentralaren egituratik desbideratu izanaren sentimendua. Norberaren egitura nuklearretik aldendu izanaren kontzientziak ematen dio erruduntasuna.
‎Haurraren aro goiztiarrean gertatzen den mesfidantza horrek eta geroago beste pertsonen aurrean gertatzen denak badituzte abantaila batzuk biziraupenerako. Horregatik, garrantzitsua da pertsona batentzat besteak ebaluatzeko trebetasun fina izatea, besteek berarekin dituzten asmoen berri jasotzeko gai izatea. Besterik da, ordea, besteekin informazio konfidentziala partekatu ezin izatea, besteek salduko duten beldurrez edo informazio hori bere kontra erabiliko duten beldurrez.
‎Desberdintasuna da, nahaste obsesibo konpultsiboa pairatzen duena oso gaizki sentiarazten dutela obsesio eta konpultsioek, obsesio eta konpultsio horietan pentsatzeko eta horiek aurrera eramateko egunero ordubete baino gehiago behar izaten duela, eta egoera horrek guztiak bere eguneroko errutinan, laneko edo eskolako errendimenduan, edota besteekin dituen harremanetan eragin nabarmena duela. Ruscio et al. ek (2010) egindako ikerketa batean aditzera ematen denaren arabera, nahaste obsesibo konpultsiboa duten pertsonek batez beste egunero 5,9 ordu igarotzen dituzte obsesioekin eta 4,6 ordu konpultsioekin.
2012
‎Beste alde batetik, kalteak sortzeko ahalmena hainbat faktoreren menpe dagoelako, aurrerago azalduko denez. Izan ere, batzuetan elikagai batek egoera konkretu batean kalte hautemangarriak sor ditzake, eta beste egoera batean, berriz, ez; edo kalteen garrantzia pertsona batetik bestera ezberdina izan daiteke.
‎Jokaera hauen balizkoak eskatzen du botere erlazio bat izatea. Adituek edozein mendekotasun erlazio sartzen dute tipoan, baldin eta pertsona batek bestearengan eragiteko gaitasuna badu. Hori kontuan izanik, esan dezakegu Lehiaketa Desleialaren Legearen 30 artikuluak eragin bidegabeko kasu bat debekatzen duela.
‎204 Mugaz haraindiko kexa hauxe da: pertsona batek beste estatu bateko komunikabide batean argitaratutako publizitate lan baten inguruan aurkezten duen kexa. Erreklamazioa aurkeztu duenaren estatuko autorregulaziorako kontrol organoak ez du beste estatuetako komunikabideen laguntzarik.
2014
‎Hori ikusteko aski da konturatzea, adibidez, zer neurritaraino hartzen direngorputza eta pertsona bata bestearen luzapentzat; zer neurritaraino ekiten dion, ekiten badio, gogoaren eta gorputzaren arteko bereizketak; zer neurritarainosinesten den arima gai dela haragia menderatzeko. Gorputz garaikidea, normalean, sexututzat jotzen dugu, eta halaxe egiten dugu arimaren boterearen eraiste historikoluze bat gertatu delako, eta horrek, aldiz, izaera sexutuaren alde mugitu duelakobalantza.
‎Korrelazio ikerketan, bi aldagai edo gehiagoren( pertsona batetik bestera aldatzen diren edo ikerketaren xedeen arabera manipula daitezkeen fenomenoak) datuak biltzen dira, inolako manipulaziorik gabe, hau da, naturan agertzen diren bezala?, zehazteko ba ote dagoen horien artean erlazio adierazgarririk. Korrelazioa egoteak esan nahi du aldagaien artean lotura edo asoziazioren bat badela.
Pertsona batek bestea behartzen du jarduera sexual jakin batera. Jarduera horretan beste pertsona horren gorputzeko zuloren batean zakila edo beste objekturen bat sartzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia