Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2000
‎Horrela, zaila da borroka nazionalaren estrategia zuzenaeratzea. Gizakiok ekonomiaren, gizarteko klasearen, sexuaren eta etniaren eraginpeanizanik ere, ez gara ez, homo ekonomicus, ez homo socioekonomicus, ez homo sexualis, ez homo etnicus?; adar horiez eta besteez osaturik garen pertsonak baizik.
‎EEBBetako presidenteak bere ekintzarik ttikienaren ondorio guztiak neurtu behar ditu eta hori ez da konpontzen ahorita esan berri duzun" Senti  tzen dut" huts batekin. Estatu batuarrok ez dugu merezi atxikopalatuko gaituen presidenterik, adorea eman, eta eragingo gaituen pertsona baizik, eta zu, zu ez zara merezi dugun presidentea! amaitu du Clintonengana (X) haserre eta koleratsu hurbilduz.
2001
‎Ongi! Nahikoa da kapitulua bere hartan hartu, hitzez hitz hona jaso, eta protagonistak enperadorearen ikusten duen pasartera iristen denean, aldaketa txiki batzuk egin; aldez aurretik onartu behar den konbentzioa da guretzat Napoleon enperadorea ez dela Napoleon, guri interesatzen zaigun pertsona baizik –Harrison gure kasuan baina beste edozein ere izan zitekeen–, eta protagonista ez dela Stendhalek marraztu zigun hura, eta ez dituela Kartusia n dituen interes eta nahiak, guk ezarri nahi dizkiogunak baizik: kasu honetan, enperadorea jakinaren gainean jartzea.
2002
‎Istorio rural eta (oraingoz) zaharrak kontatu arren ni ez naiz kostunbrista. Ez zaizkit ekanduak, ohiturak interesatzen, pertsonak baizik, eta pertsona horien portaera nolakoa den, baina pikardiak, apustuak eta horrelakoak, Azkueren Euskal Herri haren alderdi humanoa (ez kostunbrista) nolakoa zen imajinatzeko. Nire belaunaldia horrelakoa da, kontradiktorioa.
‎Talde horretan sartzen dira langile emigratzaile itzuliak, baina erreformarekin Gobernuak prestazioa jasotzeko baldintzak gogortuko ditu. Langabeziaren babesari buruzko hitzarmena duten Europar Batasuneko herrialdeetatik itzulitako langile etorkinek edo gutxienez sei urtez Espainiatik kanpo egon diren pertsonek baizik ez dute diru-laguntzarako eskubidea izango, lanagatik bakarrik.
2004
‎gogor kritikatuzutcn, haien ustez publikoki (intersubjektiboki) kontrastagarriak ez diren terminoek ezbaitute inolako esanahirik. Termino batek esanahia izan dczan eta termino hori zientzianerabilgarria izan dadin intersubjektiboki egiaztagarria izan behar du positibisten ustez, eta, horregatik, lehen pertsonan baizik egiaztatu ezin diren gogo cgoerci dagozkien hitzak esanahirik gabekoak direlako, diskurtso zientifikotik kanpo uztea proposatu zuten. Psikologiak7_ icr.t7.izi Tzan nab, bndu, intcrsubjektiboa?
2006
‎Eta gu bion arteko borroka bat izan zen, bakoitzak bestearengan irakurrizuen, gorrotoa, maitasuna, galdeketa... Ez ginengu gehiago, sorgin eta jaunttoen arimen zatiakzituzten pertsonak baizik; eta hori ere elkarrekinborrokatu behar genuen; azkenean ene begiakberetatik kendu nituen ez zelako jasangarria gehiago. Irri triste eta fatalista bat egin zidan eta, eskuak sakeletan, urrundu zen.
‎Eta hala ere, hodei horrek ere bazeukan inguru aldakor baino aldi berean nabarmenak ematen zion forma ezagugarria, berorri zegokion objektua artean asmatu gabea bazen ere; Platoni traktore itxurako hodeiarekin gertatu bide zitzaion bezala gertatzen zitzaion B ri ezein forma ezagunetan errenditzen ez zen hodei baldres horrekin. Ez zen unibertsoa aldatzen zena, beraz, pertsona baizik; ezta hori ere, ez zen pertsona aldatzen zena, pertsonaren begiratzeko modua baizik. Baina, unibertsoa errepikakorra, zirkularra, aldaezina bada, eta gure begiak baizik ez badira aldatzen, eta gure begirada huskeria baten arabera –kandela ala errota izan, traktorea ala transatlantikoa izan– aldatzen bada, orduan...
2008
‎Horrela, Sopela eta Elorrion egin izan duten eran, akelarrea eurek ulertzen duten moduan egingo dute Kriskitinekoek. Dantzarien euren berbetan jaso dugunez, ikusleek ez dute sorginik ikusiko Tabiran, Kriskitinek egindako ikerketa lanaren ondoren XVI. mende inguruko herritarrekin ahalik eta antz handiena duten pertsonak baizik. Dantzaren bitartez, aurreratu digutenez, istorio bat kontatuko dute taldeko 40 dantzari inguruk.
2009
‎Arantza Quirogak mundu guztiak arreta egoera horretan jar dezala nahi du, terrorismoaren biktimak ez dira hildakoak edo familiak bakarrik, beldurraren menpean bizi diren 42.000 pertsonak baizik.
‎Hala, argazkiek Biktimen Legearen 4 artikuluarekin talka egiten duela jakinarazi du, eta Basaberi zuzendu zaio: . Ertzaintzak ez ditu presoen argazkiak kendu, hilketa edo delitu terroristagatik zigortutako pertsonak baizik?. Basabek, ordea, adierazi dio, pertsona presoak?
2010
‎Batzuek hiria erakutsi besterik ez dute egiten edo bidaiarekin kafetxo bat hartzeko elkartzen dira. Dirua ez da gauzarik garrantzitsuena CSan, pertsonak baizik. Egia da aurrezten duzunarekin leku gehiago ikus ditzakezula edo urrunago joan zaitezkeela, baina?
‎Elkarri begira gelditu ginen, Sara Xianek geuk ere ez genekien zerbait deskubritu izan balu bezala. Teresaren aurpegian aurkitu nuen patxada eta atseginak ez zuen bezperan lehenengoz harreman bat izan duzun pertsonarekin izaten dena ematen, aspalditik elkar hartuta dauden pertsonena baizik. Zeharo kontentu nengoen, dena ondo ateratzen ari zitzaidalako.
2011
‎Ikasle ugarik parte hartzen zuen, baita irakasle batzuek ere, baina ordutegiak oso txarrak ziren. Klase horiek ematen zituzten irakasle laguntzaileen egoera laborala eskasa zen, orduka kobratzen zuten eta ez ziren unibertsitateko irakasleak, euskalduntze alfabetatzean ari ziren pertsonak baizik. Hau da, euskaltegian jardun beharrean unibertsitatean zihardutenak.
2012
‎Estadio horretan, eragiketa dialektikoak egiten dira, pentsamendua egoeren ebazpenean aplikatzeko garaian kontraesanarekin eta malgutasunarekin jokatuta. Ezagupenak eta errealitateak elkarrekin lotzen dira eta egiari buruzko irizpideak kokatzen dira, ez arlo pertsonalean, pertsonen artekoan baizik. Helduak autokontrola du eta bere jokabideak erregulatzen ditu.
2013
‎Ricañok uste du, hain justu, horrek piztu zuela Mexikoko jendearen interesa: «Guggenheim baino txikiagoak ez ziren pertsonaiak, egiazko pertsonak baizik. Alegia, Guggenheim baino txikiagoak gu geu ginen.
‎Hala, gramatika ideologiko modernoen barianteak eginez, iritzi gidariak saiatzen dira diskurtso puska koherenteak egiten hizkuntzaren patata beroa kudeatzeko, eta batek berdintasunetik gehiago, besteak askatasunetik, eta kontuz diskriminazioarekin, eta eskubideak ez dira hizkuntzenak pertsonenak baizik, eta demokrazia, eta gutxiengoak, eta hori edo hura. Enuntziatu txukunak dira, politikoki korrektoak, korrektotasun hori oinarri modernoen marko horretako kontzeptuekiko duten konkordantziaren arabera neurtzen baitugu mentalki, oharkabean.
2014
‎Horregatik, lanean dabil, gizarteko esparru guztiak pertsona guztientzat iristeko modukoak izan daitezen. Ez soilik mugitzeko arazoak dituztenentzat, edozein pertsonarentzat baizik. Alegia, adimen urritasuna dutenentzat, itsuentzat, gorrentzat...
‎Nortasun sexualak galdu omen du aspaldiko garrantzia, jada ez baikara gizonezko edo emakumezkoekin maitemintzen, pertsonekin baizik. Berdin berdin gertatzen da maitasunik gabeko harreman sexualetan.
2015
‎Adibidez, oraintxe esan du Frantzisko Aita Santuak: " Ez zaie ideiei zerbitzatzen, pertsonei baizik". Ederra.
‎Badakit ezkortasuna pose erakargarria izaten dela idazle batzuentzat eta negartientzat, «bizitza simaurra delako», baina analisirako ez da baliabide oso erabilgarria. Heidegger bera ez zen hain ezkorra, ezkortasuna eragiten zuen pertsona baizik. Onartzen zuen gogoz kontra, dena den, existentzia hobe baten posibilitatea hor zegoela teknikarekin sinbiosian jarriz gero.
‎interesatzen, pertsonak baizik, eta pertsona horien portaera nolakoa den, zen edo izan zitekeen
‎3 Beste toki batzuetako predikariak izateko askatasuna izan dezagula abisu eman zidan Segoviako ama prioreak, nik gauza jakintzat hartuz alde batera uzten nuena. Hala ere, ene aita, ez diegu begiratu behar orain bizi direnei, prelatu izan daitezkeen pertsonei baizik, hau eta beste gauza batzuk jar daitezen. Horregatik, egin diezagula berorren aitatasunak guri asko laguntzeko karitatea, hau eta lehengo egunean idatzi nuena argi eta erraz gera daitezen aita komisarioaren aurrean; izan ere, hark jartzen ez baditu, Erromatik lortzen saiatu da, arima hauentzat eta haien pozbiderako oso garrantzitsuak direla uste dudalako, eta beste monasterio batzuetan gauza espiritualetan hain loturik edukitzearen ondorioz nahigabe handiak dituztelako; eta estu eta loturik dagoen arima batek ezin zerbitza dezake ongi Jainkoa, eta deabruak hortik tentatzen ditu, eta askatasuna dutenean, hainbat kasutan, ez zaie interesatzen eta ez dute nahi izaten.
‎Haien eginkizuna da astean behin euskara ikasten ari diren bi pertsonekin geratzea, eta, ordubetez edo, euskaraz aritzea. Alegia, laguntzaileak ez dira irakasleak izango, euskara ikasleekin astean behin euskaraz hitz egingo duten pertsonak baizik. Lan boluntario honi esker, emaitza oso onak jaso izan ditugu azken urteetan eta horrela jarraitu nahiko genuke aurrerantzean ere.
‎Denok dakigu, garbiketaz ari garenean, zertaz ari garen: ez diruaz, noski, pertsonez baizik. Are eremu zabalagoa ere har dezake gaiak, eta aurretik izan ez zezakeen ikuspegi interesgarri bat hartu:
‎errelato koherente bat osatzeko erdipurdika, narraski osatzen ari naizen ariketa horiek baino zerbait gehiago nuke. Baina memoriaz lehenengo pertsonan baizik ezin da idatzi. Jantzita sartu behar da urmael ederrean:
‎Deabruek ez dituzte etxeak jazartzen, pertsonak baizik.
‎" nirekin biltzen ari zen pertsona baizik."
2016
‎" Istorio errural eta (oraingoz) zaharrak kontatu arren ni ez naiz kostunbrista. Ez zaizkit ekanduak, ohiturak interesatzen, pertsonak baizik, eta pertsona horien portaera nolakoa den, zen edo izan zitekeen ohitura sistema baten barruan. Agureen kontuak gustura entzuten ditut, baina pikardiak, apustuak eta horrelakoak, Azkueren Euskal Herri haren alderdi humanoa (ez kostunbrista) imajinatzeko".
2018
‎" Baina oso kontuan hartu behar izaten da gaixoaren inguruko errealitate edo komunitate guztia", azaldu du Galarragak. " Guk beti esaten dugu hemen daudenak ez direla gaixoak, gaixorik dauden pertsonak baizik. Edozein gaixotasun eduki dezakegu guk ere, eta buruko gaixotasunak dauzkate hemengoek, besterik ez".
‎Etiketak ez ditut maite, pertsonak baizik
‎Etiketak ez ditut maite, pertsonak baizik
‎1985eko ekainaren lehenean, 4 Korrikaren karietara, Frantziako eta Espainiako poliziek Irun eta Hendaia arteko muga itxi zuten. Lekukoa zeraman pertsona baizik ez zuten utzi pasatzen.
2019
‎4 Hacker guztiak gaizkileak dira Beste mito arrunt batek hackerrak, gaur egun oso desitxuratuta dagoen gizarte ikuskera duen irudia. Izan ere, uste ez bezala, bat hackerra ez da, definizioz, gaizkile birtuala, ezagutza informatiko handiak dituen pertsona baizik. . Bizitzan bezala, ongia edo gaitza pertsonen erabileraren eta asmoaren mende dago.
‎–Arte liburu bat errazago erosten denez artelana baino, BALA artistarekin harremanetan jartzeko zubia ere bada? dio Cerverak,, artistak ez baitira hain izaki arraroak, gure ondoan lanean ari diren pertsonak baizik?. BALA sortu zen, hain zuzen ere, elkarteak haien lanak erakusteko parada eman nahi zielako, batez ere Euskal Herriko artistei, publikoa ez delako usu joaten arte aretoetara.Liburuak eta katalogoak oso bitarteko egokiak dira artelanak ezagutzera emateko, baina liburuok bide komertzialetan sartzea oso zaila da:
2020
‎Baserri literaturak didaktikotasuna eta berehalakotasuna helburu ditu.194 Liburuen argitalpena errazturik, baserri literaturaren salmenta hiriz hiri egiten da saretze antolatu batez. XV. eta XVI. mendeetan irakurtzeko gaitasuna demokratizatua ez izanez, jendarteko goi mailako pertsonek baizik ez dute baserri literatura jasotzeko aukera.195
‎Dena den, normalena bi aukerak egotea da. Lurgainek ez du horrelakorik ikusi oraingoz, hark auzoko dendetan erostea nahiago baitu, eta horietan ez da makinarik mostradorearen atzean, pertsonak baizik. Gonzalezek ikusi bai, baina ez ditu erabili.
‎Hitzaren beste adiera batean, sotoa, biltegia. Biltegia, baina ez gauzena, pertsonena baizik. Urruñako (Lapurdi) Pausu auzoko Xaia ostatuak adiera propio bat balu, biltoki, topagune edota elkargune izango bailitzateke.
2021
‎Eta gakoa Aizpuruak jarri du: " Lokala ez da garrantzitsuena, espazioa leku egiten duten pertsonak baizik".
‎Anatoli Xari Katalunian erbesteraturiko kazetaria elkarrizketatu ahal izateko, konfiantzazko pertsonen bitartez baizik ezin da lortu kontaktua; izan ere, muturreko gorrotoa pizten du Xarik Ukrainako hainbat sektoretan. Ikerketa kazetaria eta bideoblogaria da, eta Lituaniara ihes egin behar izan zuen 2014ko Euromaidan delako mugimendua hasi baino lehen ere, krimen antolatuaren eta ustelkeriaren aurkako ikerketak egiteagatik.
‎Hala izanik ere, etxe izenak biltzeko lanetan, erraterako, baztertzeko joera dago jabearentzat mingarriak suerta daitezkeen izenak. Edozein modutan, ez dugu atzendu behar hitzek ez dutela zauritzen, pertsonek baizik. Izengoititegian, baina, halako orrazketa lanik ez dut egin behar izan, bildutako izengoiti gehienak historikoak direlako eta egungoak aski onarturik daudelako.
‎Ikastetxeak ez dira gatazka guneak; are, jada ez dago gatazka gunerik, eztabaida sozio-politiko guztiak ezabatu eta baliogabetu baitira. Eta, ideia horren alde, zenbait irakaslek ohiko argudioa erabili zuten, irakasleok ez dutela torlojuekin lan egiten, pertsonekin baizik, alegia. Hau da, fabrika batean greba eginez gero, torlojuek leku berean jarraituko dute langileak noiz heldu zain; ikastetxeetan, ordea, ume eta nerabeak dira" produktua", etengabeko zaintza behar dutenak, irakasleon zaintza eta babesa behar dutenak.
2022
‎Bi atezain, bi zaintzaile eta bi aurrelari ditu talde bakoitzak, eta oinarrizko arau bat: baloia duen pertsonari baizik ezin zaio heldu, eta, alderantziz, baloia daramanak gainerako guziak hel ditzake.
‎Errelato ugari daude; aniztasuna dago. Honek ez dio soluzioa ematen errelato handien borrokari, pertsonei baizik, eta haien bidez, gizarteari.
‎Eta ez neskatoena bakarrik, baita mutikoena ere. Ez da genero kontua, pertsonena baizik. Pixkanaka ari gara horretan, eta, saskibaloiak hazten jarrai dezan, erreferenteak izatea beharrezkoa da.
‎Etxean ez dugu gizonez edo emakumeez hitz egiten, pertsonez baizik, eta sekula ez ditugu gauzak baloratu sexuaren edo generoaren arabera. Norbaitek, etxera etorri, eta gizonei buruz orokorkeriaren bat esan badu, ez dezala egin eskatu diogu.
‎1867ko itun federalari buruz hausnartzean, Laval Unibertsitateko Jean Charles Bonenfant juristak honako hau gogorarazi zuen, baita egoki gogorarazi ere, Kanadako Federazioaren mendeurrena baino urte batzuk lehenago: " Nazio gehienak ez ziren osatu elkarrekin bizi nahi zuten pertsonez, banandurik bizi ezin ziren pertsonez baizik. Horixe izan zen 1867ko espiritua, eta baliteke 1967koa izatea oraindik ere" (Bonenfant, 1963:
‎Hezkuntza maila altua dute eta harrera herrialdean hitz egiten den hizkuntza menderatzen dute. Aipatzekoa da lagineko pertsona batzuk(% 4,7) ikasten ari direla eta migrantetzat hartu direla ez direlako Erasmus bekak dituzten ikasleak, epe luzerako proiektua duten pertsonak baizik. Emigratu aurretik Euskal Herrian zuten gizarteeta lan egoera antzekoa zen emakume zein gizonen kasuan.
2023
‎2.000 lagunek onartu dute borondatez lekualdatzea, eta gehienak ez dira masaiak, azken urteetan iritsitako pertsonak baizik. Masaien sinesmenen arabera, Ngai —edo jainkoa— Ol Doyno Lengai mendi sakratuan bizi da, eta inguru hartan egin dituzte urte hasieratik euren bilerak, komunitatearekiko eta lurrarekiko dituzten konpromisoak indartzeko.
‎Horiek dira jokabide suizidari lotutako arazo aipagarrienak. Oso errealitate gogorra eta mingarria da, eta ulertu egin beharra dago hari erantzun ahal izateko, ez baikara zenbakiez ari, pertsonez baizik. Depresioa, antsietatea eta elikaduraren nahasmenduak atalak aztertu eta gero, azter ditzagun autolesioen eta jokabide suiziden atalak, eta heldu diezaiogun elkarrekin gaiari, nola lagundu jakiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia