Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 169

2002
‎Ez da inolaz ere hondartza artifiziala sortzea, baizik eta higaduragatik harea galdu duen itsasertzaren zati bat berreskuratzea. Kontua ez da soilik turismoan diru sarrerak bermatzea, baizik eta atzean bizi diren milaka pertsonak babestea. Olatuen energiaren barreiatzailerik handiena da harea.
‎Txertaketa lehenengo kasuak agertu baino lehen egin behar da, haien babes efektua ez baita jarri eta bi aste igaro arte hasten. Hori dela eta, ez da atzeratu behar txertoaren aplikazioa, arrisku handiena duten pertsonak babesteko moduan egon daitezen birusak iristen diren unean. Tratamenduak eraginkortasun handiagoa izan dezan, uneko denboraldiko txertoa erabili behar da, urteko txertaketa errepikatu eta urte bakoitzeko laugarren hiruhilekoan egin, ahal dela irailaren amaieratik edo urriaren hasieratik azaroaren bukaera arte.
2003
‎Horrela beste pertsonak babes ditzakezu, zure gorputzeko germenak uretan amaituko direla gogoan izaki.
2005
‎Ingurumena eta pertsonak babesteari garrantzi handiagoa ematea lortzen ez badugu, ez dugu gizarte iraunkorrik lortuko
‎Jasangarritasuna ekonomia, ingurumen eta gizarte arloei berdintasuna ematean oinarritzen da, baina oso urrun gaude lortzetik. . Ingurumena eta pertsonak babesteari garrantzi handiagoa ematen ez diogun arte, ez dugu gizarte iraunkorrik lortuko. Ingurumena babesteko hartzen ari diren neurriekin eta antolatzen dituzten kanpainen bidez egiten diren salaketa eta deiekin, nola ikusten dute Lurraren, ingurumenaren etorkizuna?
‎Liburuan zehar planteatu dugun moduan, Rio? 92ko konpromisoei buruzko gogoeta eta ebaluazio berriak garapen iraunkorraren funtsezko ahalegina natura babestea zelako ideian biltzen ziren. Johannesburgeko Goi Bilerak batez ere pertsonak babestu nahi izan ditu, eta argi eta garbi erakutsi du ekosistemen eta giza komunitatearen arteko elkarrekintzak arazo bat eragiten duela giza harremanen esparruan. Horregatik, parametro berriak finkatu behar dira, hain zuzen gure gizartean sustraiturik dauden pentsamendu eta ekintza sistemak gainditzen lagun diezaguten, sistema horiek galarazi egiten baitigute norabide zuzenean aurrera egitea, mundu gizarte emantzipatu bateranzko bilakaerarik izatea bezala.
2007
‎1 Titulartasun pribatuko fitxategiak, izaera pertsonaleko datuak jasotzen dituztenak, sortu ahal izango dira, hori beharrezkoa denean euren titularra den pertsona, enpresa edo erakundearen jarduera edo xede legitimoak lortzeko, eta lege honek pertsonak babesteko ezarri bermeak errespetatzen direnean.
‎Horretarako, hurrengo hauek hartu ditu kontuan: Konstituzioko aipatu artikuluak; Europako Kontseiluaren Hitzarmenean izaera pertsonaleko datuen tratamendu automatizatuaren aurrean pertsonak babesteari dagokionez ezarritakoa, 1981eko urtarrilaren 28an; Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 95/ 46/ CE zuzentaraua, 1995eko urriaren 24koa, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokionez pertsona fisikoen babesa arautzen duena; eta Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Agiriko 8 art., izaera pertsonaleko datuak babesteko eskubidea jaso duena....
‎Horrek esan nahi du azterketa berriak egin direla mikroorganismo horren ekintza mekanismoari eta sortzen dituen substantziei buruzko datu espezifikoak emateko. Hala, ekintza positiboa berresten bada, etorkizunean mikroorganismo horiekin hartzitutako elikagaiak garatu ahal izango dira, elikagaiekiko alergia duten pertsonak babesteko. Digestioa eta alergia Elikagaiekiko intoxikazio edo intolerantzia prozesuak antzeko zeinu klinikoekin adieraz daitezke, hala nola goragaleekin, gonbitoekin edo beherakoarekin.
‎Legez jazarri daitezke, baina zailtasunak izan ditzakete. Alderdi etiko eta legal horiei dagokienez, proiektu hau prestatu duen lantaldeak egiaztatu eta egiaztatu du hutsune burokratiko handiak eta zailtasun teknikoak daudela lotura praktiken xede diren pertsonak babesteko. Bestalde, Espainiako sistema judizialak emandako erantzunek, epaile eta fiskalek irizpide batasunari dagokionez adostasunik ez izatearen ondorioz, baieztapen hori berresten dute.
2008
‎OCUren arabera, Espainiako erretzaile heldu batek batez beste 744 euro gastatzen ditu urtean; 15 eta 17 urte bitarteko gazteek, berriz, 285 euro. Legearen aplikazio desberdina Tabakoaren aurkako legeari dagokionez, CNTPk testua aldatzearen alde egiten du, toki publiko guztiek legezkotasuna mugarik gabe bete dezaten; ostalaritzan eta kea jasaten duten 800.000 pertsonak babes dezaten, eta, behingoz, araua autonomia erkidegoetan modu desorekatuan aplika dadin. OCUren inkestak adierazten du erretzaileen %47k tabakoaren aurkako legea gutxienez hilabetean behin hautsi duela.
‎Eskubide horrek hainbat arau biltzen ditu, “arrazoi humanitarioengatik” gatazka armatuen ondorioak arintzeko. “Liskarretan parte hartzen ez duten edo parte hartzeari utzi dioten pertsonak babesten ditu, eta gerrarako bitarteko eta metodoen erabilera mugatzen du”, zehaztu du Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordeak (CICR). Erakunde horrek sarrerako atea zaintzen du.
‎Milaka irakiarren heriotzaren erantzulea zara, deiadarka ari zela atera zuten Al Zaidi. Munduko pertsona babestuenetakoari eginiko erasoak ospea eta begirunea eman dio kazetariari. Bagdaden, Najafen eta Basoran irakiarrak kalera atera ziren atzo Bushen bisita salatzeko, eta Al Zaidi aske utz dezaten eskatzeko.
2009
‎Ez gara berdinak, ez etnia berekoak, ez eta gizabanakoak ere. Balore burgesak ez daude pertsonak babesteko, herritarrak hiritar ekoizle eta kontsumitzaile egiteko baizik. Gehienez ere indibidualismoaren zurrunbiloan galdurik, gizaki agonikoak gara, larrituak, erreferentziarik gabeak, gure herrian, auzoan eta etxean erbesteratuak, etsiak, neurotikoak, endekatuak, hitz batez:
2010
‎Eta ez bakarrik zientzialariak, baizik hiritar guztiak. Egia esan, ezin dizut daturik eman, baina iruditzen zait pertsonak babesteko lege hori atera zenetik eraso gutxiago egon direla.
‎1.Estatu alderdiek neurri eragingarri eta egokiak hartuko dituzte, baita egoera berean dauden pertsonak babestuta ere, pertsona desgaituek, ahalik eta mailarik handienean, independentzia, gaitasun fisikoa, mentala, soziala nahiz bokazio gaitasuna, eta bizitzako alde guztietan erabateko partaidetza lor ditzaten edo horiei euts diezaieten.Horretarako, estatu alderdiek gaikuntza eta birgaikuntzarako zerbitzu eta programa orokorrak antolatu, indartu edo gehituko dituzte, batik bat, osasunaren, enplegua...
2011
‎«Esaterako, Bateragune auzian eta Oarsoaldeko gazteen kasuan». Bestalde, adierazi du Ipar Euskal Herrian auzibidean jarritako pertsonak babesteko abiatutako herri dinamika erredugarria dela, eta oso aintzat hartu behar dela Hego Euskal Herriko egoerari begiratuta.Francois Alfonsi kortsikar eurodiputatuaren hitzetan «Dergiren ebazpenarekin Martinen kasuarentzat ondorioak atera ditzatela» argudiatu du. Bere ustetan «Euroaginduaren erabilpen hau herritarren eskubide eta askatasunen beherakada bat denaren kontzientzia hartu du jendeak; mobilizazioetan ikusi da».Daniel Romestang CGT sindikatuko delegatuaren hitzetan «ongi da justiziak errefusatu izana, Alemanian ere hasten dira euroaginduaren inguruko gogoeta eramaten, zuzenbide konstituzionalean euroaginduak duen eraginaz ohartzen baitira».Frantses alderdietako zenbaitzuek ere berria positiboki baloratu dute.
‎JOANA. Ertzaintzaren zer egina da edozein pertsona babestea, nahiz eta baliabide gutxikoa izan eta nire zalantzak ditut... kasu honetan horrela jokatu duzuen. Nik ez dut ezer txarrik egin...
‎Ondasunak eta pertsonak babestea
‎Zangak lurraren tipologiari egokitu behar zaizkio. Lurraren izaerak hala eskatzen duenean, pertsonak babesteko eskorak, ezpondak nahiz bestelako neurri bereziak erabili dira.
‎Gripea saihestea oso zaila da, baina kontuan hartu behar dira hainbat gomendio: ingurukoen eztuletatik eta gripea duten pertsonengandik babestea eta higienea zaintzea, besteak beste.
2012
‎Alergia motaren bat daukaten pertsonak babestu nahian, zuzentarau berezi bat onartua dago legedian, non zerrenda batean agertzen baitira erreakziorik gehienak eragiten dituzten 14 alergenoak.
‎Kapitulu honen ondoreetarako, pertsona babestutzat hartuko dira hurrengo hauek:
‎7) 1977ko ekainaren 8ko II. Protokolo gehigarria edo Espainia kide den nazioarteko itunetatik beste edozein dela bide, pertsona babestuaren izaera duen beste edonor.
‎Norbanakoari 12 euroko ekarpena eskatzea erabaki zuten eta hedabideei esker Arrasaten zabaldu zuten asmoa. Denbora gutxian 204 pertsonak babestu zuten proiektua. –Oso pozik gaude erantzunarekin.
‎Ezinbesteko segurtasun kontsiderazioei kalterik egin gabe, lurralde okupatuan dauden pertsona babestuak beraiei igorritako banakako laguntza bidalketak jaso ditzakete.
Pertsona babestu batek arau hauste bat egiten duenean potentzia babesleari kalte egiteko soilik, baina arau hauste horrek okupazio indarren edo administrazioaren baliabideen bizitzari edo osotasun fisikoari eraso egiten ez badio, arrisku kolektibo larri bat eragiten ez badu eta okupazio indarren edo administrazioaren ondasunen auka edo horiek erabiltzen dituzten instalazioen aurka era larrian eraso egiten...
‎64 eta 65 artikuluekin bat etorriz potentzia okupatzaileak aldarrikatutako zigor izaerako xedapenetan, da heriotza zigorra ezarri pertsona babestuekiko; zigor hori ezarri ahal izango da soilik pertsona horiek espioitza, potentzia okupatzailearen instalazio militarren aurkako sabotaje egintza larriak edo pertsona baten edo zenbaiten heriotza eragiten duten nahitaezko arau hausteen errudun direnean, eta okupazioa hasi baino lehen okupatutako lurraldearen legerian kasu horietarako heriotza zigorra aurreikusita egoteko baldintzarekin....
Pertsona babestu baten aurka heriotza zigor epaia eman ahal izango da soilik auzitegia ohartarazi eta gero, batik bat, akusatua, potentzia okupatzailearen herritar ez izateagatik, ez daukala inolako fideltasun betebeharrik potentzia horrekiko.
‎Ez da inola ere heriotza zigor epai bat emango pertsona babestu baten aurka horrek arau haustea egitean hamazortzi urte baino gutxiago bazituen.
‎Kasu guztietan, aurreneurrizko atxiloketaren iraupena pertsona babestu bat kondenatutako edozein kartzelaratze zigorretik kenduko da.
Pertsona babestuak ez dira potentzia okupatzailearengatik atxilotuak, auzipetuak edo kondenatuak izango, okupazioa baino lehen edo okupazioaren aldi baterako etenaldiaren bitartean egindako egintzengatik edo adierazitako iritziengatik, gerraren lege eta ohituren aurkako arau hausteak salbuetsita.
‎...; auzia ahalik eta azkarren izapidetuko da.Pertsona babestuen aurka potentzia okupatzaileak hasitako prozesu bakoitzaren berri emango zaio potentzia babesleari, salatzailearen karguek heriotza epaia eragin dezaketenean edo bi urte edo gehiagoko kartzelaratze zigorra; potentzia horrek prozesuaren egoerari buruzko informazioa izan dezake beti.Gainera, potentzia babesleak halako prozesuei buruzko eta pertsona babestuen aurka potentzia okupatzaileak hasitako beste edozein auziren inguruan edozein izaerako informazioa lortzeko eskubidea izango du, informazio hori eskatzen badu.
‎Potentzia babeslearen ordezkariek eskubidea izango dute pertsona babestu bat epaitzen duten edozein auzitegietako entzunaldira joateko, ez bada, salbuespenez, epaiketa ateak itxita ospatu behar dela potentzia okupatzailearen segurtasunaren intereserako; kasu horretan honek potentzia babesleari jakinaraziko dio.Epaiketaren lekua eta hasiera data jasotzen duen jakinarazpena igorriko zaio potentzia babesleari.
‎Erruztatutako pertsona babestuak okupatutako herrialdean atxilotuta geldituko dira eta, kondenatuak izanez gero, bertan bete dute zigorra.Posible bada gainontzeko atxilotuengandik bananduak egongo dira eta osasun egoera onean mantentzeko elikadura eta higiene nahikoa bermatzen duen erregimenaren pean egongo dira, eta gutxienez, okupatutako herrialdeko presondegiei dagokien erregimenaren menpe.
‎Atxilotutako pertsona babestuek potentzia babeslearen eta Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komitearen ordezkarien bisita izateko eskubidea izango dute, 143 artikuluaren xedapenekin bat etorriz.
‎Lurralde okupatuan auzitegiengatik auzipetuak edo kondenatuak izan diren pertsona babestuak, okupazioa amaitzean, askatutako lurraldeko agintariei entregatuak izango dira dagokion espedientearekin batera.
‎Premiazko arrazoiak direla eta potentzia okupatzaileak beharrezko ikusten badu segurtasun neurriak hartzea pertsona babestuei dagokienez, gehienez ere, nonbaiten bizitzera behartzea edo barneratzea ezar diezaieke.
‎Nonbaiten bizitzera behartutako pertsona babestuak eta, beraz, beraien egoitza utzi behar dutenak, Hitzarmen honen 39 artikuluko xedapenen onurak izango dituzte inolako murrizketarik gabe.
‎Gatazkan dauden alderdiek dituzten pertsona babestuak barneratu; eta hori egitekotan, 41, 42, 43, 68 eta 78 artikuluetako xedapenekin bat etorriz egin dute.
Pertsona babestuak barneratzen dituzten gatazkan dauden alderdiak behartuta daude horien elikaduraz doan arduratzera eta beraien osasun egoeraren araberako mediku laguntza ematera ere.
‎...oen aurka eraginkortasunez babesten duten eraikin edo akantonamenduetan ostatu eman diezaieten.Barneratze iraunkorreko lekuak ez dira inola ere erregio osasungaitzetan edo barneratuentzat klima kaltegarria den tokietan egongo.Aldi baterako erregio osasungaitz batean edo osasunarentzat klima kaltegarria den lekua baten barneratuta dauden kasu guztietan, inguruabarrek ahalbidetzen duten bezain azkar pertsona babestuak halako arriskuen beldur izango ez diren barneratze leku batera lekualdatuak izango dira.
‎Osasun egoera, adina eta sexuaren inguruko xedapenak kontuan izanda, gatazkan dagoen zein alderdiren menpe egon eta alderdi horrek pertsona babestu oro inolako bereizkeria kaltegarririk gabe tratatuko ditu, bereziki arraza, erlijioa edo iritzi politikoei dagokienean.
‎Hala ere, gatazkan dauden alderdiek, pertsona babestuekiko gerraren ondorioz beharrezkoa diren kontrol edo segurtasun neurriak har ditzakete.
Pertsona babestuak ezin dira erabili berain presentziaren bitartez puntu zehatz batzuk edo erregio zehatz batzuk operazio militarretatik babesteko.
Pertsona babestuak bere esku dituen gatazkan dagoen alderdia erantzule da bere agenteek pertsona babestuei ematen dieten tratuaz, sor daitezkeen banakako erantzukizunei kalterik egin gabe.
‎Pertsona babestuak bere esku dituen gatazkan dagoen alderdia erantzule da bere agenteek pertsona babestuei ematen dieten tratuaz, sor daitezkeen banakako erantzukizunei kalterik egin gabe.
Pertsona babestuek erraztasun guztiak izango dituzte potentzia babeslearengana zuzentzeko, baita Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komitearengana, zein herrialdetan egon eta horren Gurutze Gorriaren Sozietate Nazionalarengana (Ilargi Erdi Gorriarena, Lehoiarena eta Eguzki Gorriarena), bai eta laguntza eskaintzen dien edozein erakunderengana.
‎143 artikuluan ezarritako potentzia babesleen eta Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komitearen ordezkarien bisitez gain, potentzia atxilotzaileek edo okupatzaileek, posible den neurrian, beste erakunde batzuetako ordezkariek pertsona babestuei egin nahi dizkieten bisitak erraztuko dituzte, horien helburua laguntza espiritual edo materiala ematea denean.
‎da izaera fisiko edo moraleko inolako indarkeriarik erabili pertsona babestuen aurka, batez ere beraiengandik edo hirugarrenengandik informazioa lortzeko.
‎Alderdi kontratugile gorenak beren beregi debekatzen dute beraien burua berain esku dauden pertsona babestuen sufrimendu fisikoa edo desagertaraztea eragin dezaketen neurri oro erabiltzea.Debeku hau ez da bakarrik aplikatzen erailketari, torturari, gorputz zigorrei, ebaketei eta pertsona babestu baten mediku tratamenduaren arabera behar ez den esperimentu mediku edo zientifikoei, ez bada baita ere agente zibil edo militarrek egindako beste edozein tratu txarrei ere.
‎Alderdi kontratugile gorenak beren beregi debekatzen dute beraien burua berain esku dauden pertsona babestuen sufrimendu fisikoa edo desagertaraztea eragin dezaketen neurri oro erabiltzea.Debeku hau ez da bakarrik aplikatzen erailketari, torturari, gorputz zigorrei, ebaketei eta pertsona babestu baten mediku tratamenduaren arabera behar ez den esperimentu mediku edo zientifikoei, ez bada baita ere agente zibil edo militarrek egindako beste edozein tratu txarrei ere.
‎Ez da pertsona babesturik zigortuko berak egin ez duen arau hauste batengatik.Zigor kolektiboak debekatuta daude, bai eta larderia edo terrorismo neurri oro.
‎Debekatuta daude pertsona babestuen aukako eta horien ondasunen aurkako errepresaliak.
‎Gatazka hasieran edo hori aribidean dagoela lurraldetik irten nahi duen pertsona babestu orok, horretarako eskubidea izango du, ez bada horrek era kaltegarrian eragiten diola estatuaren interes nazionalei.Bere irteerari buruzko erabakia legezko prozedura baten arabera hartuko da eta ahalik eta azkarren hartu da.Behin lurraldetik irteteko baimendua izan denean, bidaiarako beharrezko dirua izan dezake eta berarekin eraman dezake norberaren erabilerarako gai eta objektuen zentzu...
‎Potentzia atxilotzaileak pertsona babestuak barneratu bezain laster, zein potentziaren herritar diren eta potentzia horri eta potentzia babesleari kapitulu honetako xedapenak aplikatzeko ezarritako neurriak jakinaraziko dizkie, era berean, neurri horren aldarazpen guztien berri emango die.
‎Posta tasa guztietatik salbuetsita egongo dira, bai jatorrizko herrialdean eta destinoko herrialdean, bai eta tarteko herrialdeetan ere, egiten diren bidalketa guztiak, laguntzako fardel postalak barne, bai eta beste herrialde batzuetatik bidalitakoak diren barneratuei zuzendutako diru bidalketak edo barneratuek beraien posta bidez igorritakoak, hori zuzenean egin edo 136 artikuluan ezarritako informazio bulegoaren bidez eta 140 artikuluan aipatutako Informazio Agentzia Zentralaren bidez egin. Horretarako, Hitzarmen honen erregimenaren pean dauden barneratutako gainontzeko pertsona babestuei hedatuko zaie bereziki, kanpamenduetan edo presondegi zibiletan atxilotuta dauden etsaiaren naziokotasuna duten pertsona zibilen mesedetan 1947ko Posta Hitzarmen Unibertsalean eta Posta Hitzarmen Unibertsalaren akordioetan ezarritako salbuespenak. Akordio hauetan alderdi ez diren herrialdeek ezarritako frankiziak baldintza berdinetan emateko betebeharra izango dute.
‎Atxiloketa egin duen potentziak ditu barneratuak langile gisa enplegatu, ez bada barneratuek hori nahi dutelako.Edozelan ere, debekatuta daude: barneraturik ez dagoen pertsona babestu bati ezarritako lana, hori Hitzarmen honetako 40 edo 51 artikuluetako arau haustea izan, bai eta lan iraingarri edo umiliagarrietan enplegatzea.
‎Aurreneurrizko atxiloketan edo askatasun gabetzailea den zigor bat betetzen ari diren pertsona babestuek gizatasunezko tratua jasoko dute beraien atxiloketak irauten duen bitartean.
‎Hitzarmen honen arabera har daitezkeen neurri bereziak salbuetsita, batik bat 27 artikulutik 41 artikulura, pertsona babestuen egoera, printzipioz, gerra garaian atzerritarrei zor zaien tratuari buruzko xedapenen arabera gobernatzen jarraituko dute.Edonola ere, ondorengo eskubideak izango dituzte:
‎Gatazka dela eta, irabazteko asmoarekin euren jarduera galdu duten pertsona babestuei lan ordaindua aurkitzeko aukera emango zaie eta horren inguruan, eta segurtasunari eta 40 artikuluko xedapenei kalterik egin gabe, zein potentziaren lurraldean egon eta horren herritarren abantaila berdinen onurak izango dituzte.
‎Edozein kasutan, pertsona babestuek euren jatorrizko herrialdetik diru-laguntzak jaso ditzakete, potentzia babeslearengandik edo 3 artikuluan aipatutako ongintza sozietateengandik.
‎Aurreko paragrafoetan aipatutako kasuetan, lan egitera behartuak izan diren pertsona babestuak, langile nazionalen lan baldintza berberak eta babes neurri berberak izango dituzte, bereziki soldatari, lanaren iraupenari, tresneriari, aurretiazko prestakuntzari eta lan istripu eta gaixotasun profesionalengatiko kalte ordainari dagokionez.
Pertsona babestuen barneratzea edo nonbaiten egotera behartzea bakarrik agindu ahal izango da, zein potentziaren esku egon eta horren segurtasunarentzat ezinbestean beharrezkoa bada.
‎Barneratua edo leku batean egotera behartu den pertsona babestu orok eskubidea izango du auzitegi edo administrazio kontseilu eskudun batek, atxiloketa egin duen potentziak helburu honekin eratua, ahalik eta eperik laburrenean honen inguruan hartutako erabakia berriz kontsidera dezala.Barneratzea edo leku batean egoteko beharra mantentzen bada, auzitegi edo administrazio kontseiluak aldizka eta gutxienez urtean bi aldiz, pertsona horren kasua aztertuk...
‎Babestutako pertsona interesatuak aurka jartzen ez badira, atxiloketa egin duen potentziak ahalik eta azkarren komunikatuko dio potentzia babesleari barneratuak edo leku batean egotera behartuak izan diren pertsona babestuen izenak, bai eta barneratzetik edo leku jakin batean egoteko beharretik askatuak izan direnen izenak ere.Baldintza berdinetan, ahalik eta azkarren jakinaraziko zaizkio potentzia babesleari auzitegien edo artikulu honen lehenengo paragrafoan aipatutako kontseiluen erabakiak.
‎Xedapen hau ez da oztopo izango pertsona babestuen aberriratzerako edo bere egoitzako herrialdera itzultzeko, behin borrokaldiak amaitu eta gero.
‎Atxiloketa egin duen potentziak pertsona babestuak Hitzarmenean alderdi den potentzia bati emateko, lehendabizi egiaztatu egin du bigarren potentzia horrek Hitzarmena aplikatu nahi eta ahal duela.Pertsona babestuak horrela esku aldatuak izan direnean, Hitzarmena aplikatzeko erantzukizuna pertsona horiek hartzea onartu duen potentziarena izango da, horiek bere esku dauden denboran zehar.Hala ere, potentzia honek puntu garrantzitsu guztie...
‎...i emateko, lehendabizi egiaztatu egin du bigarren potentzia horrek Hitzarmena aplikatu nahi eta ahal duela.Pertsona babestuak horrela esku aldatuak izan direnean, Hitzarmena aplikatzeko erantzukizuna pertsona horiek hartzea onartu duen potentziarena izango da, horiek bere esku dauden denboran zehar.Hala ere, potentzia honek puntu garrantzitsu guztietan Hitzarmenaren xedapenak aplikatzen ez baditu, pertsona babestuak esku aldatu dituen potentziak, potentzia babeslearen jakinarazpena eta gero, egoera konpontzeko neurri egokiak hartu ditu edo pertsona babesleak berari itzuliak izan daitezen eskatu du.Eskaera hori bete egingo da.
Pertsona babestu bat inolaz ere da esku aldatu bere iritzi politiko edo erlijio iritziengatik jazarpena jasan dezakeen herrialde batera.
‎Borrokaldien hasiera baino lehen hitzartutako hitzarmenen arabera, artikulu honetako xedapenak ez dute zuzenbide erkidearen krimenengatik salatua izan diren pertsona babestuen estradizioa oztopatzen.
Pertsona babestuekiko hartutako izaera mugatzaileen neurriak aurretiaz ezabatuak izan ez badira, borrokaldiak amaitu eta ahalik eta azkarren indargabetuko dira.
‎Okupatutako lurralde batean dauden pertsona babestuei ez zaizkie Hitzarmen honen onurak kenduko, edozein inguruabarren ezta edozein arrazoi dela eta, horren arrazoia izanda ere okupazioaren ondorioz gertatutako aldaketa bat, erakundeetan gertatutako aldaketa bat edo dauden lurraldeko Gobernuan gertatutako aldaketa, okupatutako lurraldearen eta potentzia okupatzailearen agintarien arteko akordioagatik, potentzia okupatzaileak egindako osoko...
‎Multzoan edo banakako lekualdaketak, derrigorrezko izaera dutenak, bai eta okupatutako lurraldetik pertsona babestuak potentzia okupatzailearen lurraldera edo beste batera erbesteratzea, lurralde hori okupatuta egon edo ez, debekatuta daude, horren arrazoia edozein izanik ere.
‎Hustuketak du pertsona babestuen lekualdaketa eragin, ez bada okupatutako lurraldearen barnean baino, salbu eta ezintasun materialen kasuetan.
‎Potentzia okupatzaileak lekualdaketa edo hustuketa horiek egiterakoan, posible den neurrian, pertsona babestuak instalazio egokietan hartuak izateko moduan jardungo du, lekualdaketak osasungarritasun, higiene, segurtasun eta elikadura baldintza egokietan egin daitezela, eta familia bereko kideak beraien artean banatuak izan ez daitezela.
‎Potentzia okupatzaileak ditu pertsona babestuak atxiki bereziki gerraren arriskuen aurrean dagoen erregio batean, ez bada biztanleriaren segurtasunak edo premiazko arrazoi militarrek hala galdatzen dutelako.
‎Potentzia okupatzaileak ezin ditu pertsona babestuak behartu euren indar armatu edo laguntzaileetan zerbitzu ematera.Borondatezko izen emateak lortzera zuzendutako presio edo propaganda oro debekatzen da.
Pertsona babestuak dira lan egitera behartu, ez bada hamazortzi urte baino gehiago dituztela; hala ere, armada okupatzaileen beharrizanak galdatutako edo okupatutako herrialdeko biztanleriaren interes publikoko zerbitzuak, elikadura, ostatua, jantziak, garraioak edo osasun lanak baino dira izan.Pertsona babestuak dira behartu operazio militarretan parte hartzera behartzen duten lanak egitera.Potentzia oku...
‎...lan egitera behartu, ez bada hamazortzi urte baino gehiago dituztela; hala ere, armada okupatzaileen beharrizanak galdatutako edo okupatutako herrialdeko biztanleriaren interes publikoko zerbitzuak, elikadura, ostatua, jantziak, garraioak edo osasun lanak baino dira izan.Pertsona babestuak dira behartu operazio militarretan parte hartzera behartzen duten lanak egitera.Potentzia okupatzaileak ditu pertsona babestuak behartu inposatua izan zaien lan bateko instalazioetako segurtasuna derrigorrez bermatzera.
‎Lana okupatutako lurraldearen barnean bakarrik egingo da, dagozkien pertsonak dauden lekuan.Ahal den neurrian, lan bat ezarri zaion pertsona bakoitza bere ohiko lana dagoen lekuan bizitzen jarraituko du.Lana behar bezala ordaindu da eta langileen gaitasun fisiko eta intelektualen araberakoa izango da.Artikulu honetan adierazten diren lanak egin behar dituzten pertsona babestuei lan baldintzak eta babes neurrien inguruan okupatutako herrialdean indarrean dagoen legeria aplikatuko zaie, bereziki soldata, lanaren iraupena, tresneria, aurretiazko prestakuntza eta lan istripu eta gaixotasun profesionalengatiko kalte ordainari dagokionez.
‎Gatazka baten hasieran jada, eta okupazio kasu guztietan, gatazkan dagoen alderdietako bakoitzak informazio bulego ofizial bat eratuko du, bere esku dauden pertsona babestuen inguruko datuak jaso eta bidaltzeaz arduratuko dena.
‎Ahalik eta eperik laburrenean, gatazkan dagoen alderdietako bakoitzak bulego horri igorriko dio bi astetan baino gehiago atxiloturik daramaten pertsona babestu ororen aurka beraiek hartutako neurrien inguruko informazioa, barneratua edo leku batean egotera behartua.Gainera, bere zerbitzu eskudun ezberdinei eskatuko die berehala eman diezaiotela aipatu bulego horri pertsona babestu horien egoeran gertatutako aldaketei buruzko argibideak, esate baterako lekualdaketak, askapenak, aberriratzeak, ihesak, ospitalizazioak, jaiotzak eta heriotzak....
‎Ahalik eta eperik laburrenean, gatazkan dagoen alderdietako bakoitzak bulego horri igorriko dio bi astetan baino gehiago atxiloturik daramaten pertsona babestu ororen aurka beraiek hartutako neurrien inguruko informazioa, barneratua edo leku batean egotera behartua.Gainera, bere zerbitzu eskudun ezberdinei eskatuko die berehala eman diezaiotela aipatu bulego horri pertsona babestu horien egoeran gertatutako aldaketei buruzko argibideak, esate baterako lekualdaketak, askapenak, aberriratzeak, ihesak, ospitalizazioak, jaiotzak eta heriotzak.
‎Informazio bulego nazionalak presaz igorriko du, bide azkarrenetara joz eta potentzia babeslearen eta 140 artikuluan ezarritako Agentzia Zentralaren bitartez, pertsona babestuen inguruko informazioa pertsona horiek zein potentziaren herritar izan eta potentzia horri edo beraien egoitza zein lurraldetan izan eta potentzia horri.Era berean, bulegoek pertsona babestuen inguruan beraiei zuzentzen zaizkien eskaera guztiei erantzungo diete.
‎Informazio bulego nazionalak presaz igorriko du, bide azkarrenetara joz eta potentzia babeslearen eta 140 artikuluan ezarritako Agentzia Zentralaren bitartez, pertsona babestuen inguruko informazioa pertsona horiek zein potentziaren herritar izan eta potentzia horri edo beraien egoitza zein lurraldetan izan eta potentzia horri.Era berean, bulegoek pertsona babestuen inguruan beraiei zuzentzen zaizkien eskaera guztiei erantzungo diete.
‎Informazio bulegoek pertsona babestu baten inguruko informazioa emango dute, salbu eta datu emate horrek kalte egin diezaiokeenean pertsona interesatuari edo bere familiari.
‎Informazio bulego nazionalak jasotako datuak eta berak igorritakoak datu nahikoak izan dira pertsona babestua zehaztasunez identifikatu ahal izateko eta berehala bere familia jakinarazteko.Barne hartuko dute, pertsona bakoitzarentzat, gutxienez, abizena, izenak, jaiotze lekua eta data osoa, naziokotasuna, aurreko egoitza, zeinu bereziak, aitaren izena eta amaren abizena, pertsona horren inguruan hartutako neurriaren izaera eta hori zein datatan hartu zen, bai eta atxilotua izan zen lekua, korres...
‎Gainera, informazio bulego nazionala arduratuko da 136 artikuluan adierazten diren pertsona babestuek utzitako baliozko objektu pertsonalak jasotzeaz, bereziki aberriratze, askapen, ihes edo heriotza kasuan, eta objektu horiek zuzenean interesatuei igortzeaz edo, beharrezkoa izango balitz, Agentzia Zentralaren bitartez.Bulegoak objektu horiek fardel lakratuetan bidaliko ditu; objektu horiek zein pertsonei dagozkien eta pertsona horien identitateari buruzko adierazpen zehatzak erantsiko ...
‎Herrialde neutral bakoitzean Informazio Agentzia Zentral bat sortuko da pertsona babestuei dagokienez, bereziki barneratuei.Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak, beharrezkoa iritzi badu, potentzia interesatuei Agentzia horren antolakuntza proposatuko dio, eta antolakuntza hori gerrako presoei zor zaien tratuari buruzko 1949ko abuztuaren 12ko Ginebrako Hitzarmeneko 123 artikuluan ezarritakoa izan daiteke.
‎Segurtasuna bermatzeko edo bestelako edozein zentzuzko beharrizanei aurre egiteko ezinbesteko kontsideratzen dituzten neurriei kalterik egin gabe, atxiloketa egin duten potentziek ahalik eta harrera onena emango diete erlijio antolakundeei, laguntza sozietateei edo pertsona babestuei laguntza ematen dieten beste edozein erakunderi.Horiei pertsona babestuak ikuskatzeko beharrezko erraztasunak emango zaizkie, bai eta behar bezala eskuetsitako beraien ordezkariei ere, laguntzak, erlijio xedeetara zuzendutako edozein jatorri duen materiala, heziketa materiala eta jolaserakoa banatzeko, edo barneratze lekuetan barnean libre duten denbora antolatzen laguntzeko.Aipatutako ...
‎Segurtasuna bermatzeko edo bestelako edozein zentzuzko beharrizanei aurre egiteko ezinbesteko kontsideratzen dituzten neurriei kalterik egin gabe, atxiloketa egin duten potentziek ahalik eta harrera onena emango diete erlijio antolakundeei, laguntza sozietateei edo pertsona babestuei laguntza ematen dieten beste edozein erakunderi.Horiei pertsona babestuak ikuskatzeko beharrezko erraztasunak emango zaizkie, bai eta behar bezala eskuetsitako beraien ordezkariei ere, laguntzak, erlijio xedeetara zuzendutako edozein jatorri duen materiala, heziketa materiala eta jolaserakoa banatzeko, edo barneratze lekuetan barnean libre duten denbora antolatzen laguntzeko.Aipatutako sozietateak edo erakundeak, izan atxiloketa egin duen potentziaren lurrald...
‎Atxiloketa egin duen potentziak sozietateen eta erakundeen zenbatekoa mugatu ahal izango du horien ordezkariek eskumena dutenean euren lurraldean eta euren kontrolpean jarduerak zabaltzeko, dena den, mugapen horrek pertsona babestu guztiei laguntza nahikoa eta modu eraginkorrean eskaintzea ez eragozteko baldintza izango dute.
‎Potentzia babeslearen ordezkariak pertsona babestuak dauden leku guztietara joateko baimena izango dute, bereziki barneratze, atxilotze eta lan lekuetara joateko.Pertsona babestuek erabiltzen dituzten lokal guztietan sar daitezke eta pertsona horiek mintza daitezke lekukorik gabe, interpretearen bitartez, beharrezkoa izango balitz.
‎...egintzetatik edozein barneratzen dituztenak dira, Hitzarmenak babestutako pertsona edo ondasunen aurka egiten badira: nahitaezko erailketa, tortura edo gizabidezkoak ez diren tratuak, barne hartuta esperimentu biologikoak, nahita sufrimendu handiak eragitea edo osotasun fisiko edo osasunaren aurka modu larrian atentatu egitea, erbesteratzea edo legez kanpoko lekualdatzea, legez kanpoko atxiloketa, pertsona babestu bat potentzia etsaiaren indar armatuei zerbitzu ematera derrigortzea, edo Hitzarmen onen manuen arabera legebidez eta inpartzialtasunez epaitua izateko eskubideaz gabetzea, pertsonak bahituta hartzea, beharrizan militarrengatik bidezkotu gabe ondasunen hondatzea eta horietaz jabetzea, eta hondatzea eta jabetzea eskala handian gauzatuak direnean legearen kontra eta modu arbitrarioan....
‎Hitzarmen honek, edozein unetan eta edozein modutan, gatazka edo okupazio kasuan, gatazkan dagoen alderdi baten esku dauden pertsonak babesten ditu, eta baita potentzia okupatzaile baten esku dauden pertsonak horren herritar izan gabe.
‎Hitzarmenak ez ditu babesten Hitzarmenaren parte ez den estatu baten herritarrak.Gerragilea den estatu baten herrialdean dauden estatu neutral baten herritarrak eta gerran laguntzailea den estatu bateko herritarrak ez dira pertsona babestu gisa kontsideratuko, zein estaturen herritar izan eta estatu horrek diplomazia ordezkaritza arrunta duen bitartean herritarrak bere esku dituen estatuaren aurrean.
‎...ko zauritu eta gaixoek duten patua arintzeko 1949ko abuztuaren 12ko Ginebrako Hitzarmenak babestutako pertsonak edo itsasoan indar armatuetako kide zaurituek, gaixoek eta itsasoan galdutakoek duten patua arintzeko 1949ko abuztuaren 12ko Ginebrako Hitzarmena edo gerrako presoei zor zaien tratuari buruzko 1949ko abuztuaren 12ko Ginebrako Hitzarmenagatik, Hitzarmen honen zentzuan ez da kontsideratuko pertsona babestuak direnik.
‎Dena den, horrelako kasu bakoitzean, halako pertsonak gizatasunez tratatuko dira beti eta, eginbide judizialen kasuan, ez zaie ukatuko ekitatezko eta legezko prozesua izatera duten eskubidea, Hitzarmen honetan ezartzen den bezala.Era berean, pertsona babestuaren eskubide eta pribilegio guztien onurak berreskuratuko dituzte, Hitzarmen honen esanguran, ahalik eta azkarren, estatuaren edo potentzia okupatzailearen segurtasuna kontuan izanda, kasuaren arabera.
Pertsona babestuak, hauen askapena, aberriratzea edo lekukotzeak epe hauek eta gero egiten direnean, tarte horretan, Hitzarmen honen onurak izango dituzte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
pertsona 83 (0,55)
pertsonak 60 (0,39)
Pertsona 19 (0,13)
Pertsonak 2 (0,01)
pertsonek 2 (0,01)
pertsonengandik 2 (0,01)
pertsonena 1 (0,01)
Argitaratzailea
IVAP 89 (0,59)
Consumer 19 (0,13)
LANEKI 10 (0,07)
Berria 9 (0,06)
Deustuko Unibertsitatea 4 (0,03)
goiena.eus 4 (0,03)
Argia 3 (0,02)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
ELKAR 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
UEU 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona babestu bat 11 (0,07)
pertsona babestu barneratu 4 (0,03)
pertsona babestu egon 4 (0,03)
pertsona babestu lege 4 (0,03)
pertsona babestu oro 4 (0,03)
pertsona babestu egin 3 (0,02)
pertsona babestu nahi 3 (0,02)
pertsona babestu potentzia 3 (0,02)
pertsona babestu behartu 2 (0,01)
pertsona babestu berak 2 (0,01)
pertsona babestu egoera 2 (0,01)
pertsona babestu ere 2 (0,01)
pertsona babestu eskubide 2 (0,01)
pertsona babestu ez 2 (0,01)
pertsona babestu ezan 2 (0,01)
pertsona babestu garrantzi 2 (0,01)
pertsona babestu gisa 2 (0,01)
pertsona babestu guzti 2 (0,01)
pertsona babestu hartu 2 (0,01)
pertsona babestu informazio 2 (0,01)
pertsona babestu interes 2 (0,01)
pertsona babestu lan 2 (0,01)
pertsona babestu aberriratu 1 (0,01)
pertsona babestu abiatu 1 (0,01)
pertsona babestu akordio 1 (0,01)
pertsona babestu araudi 1 (0,01)
pertsona babestu atxiki 1 (0,01)
pertsona babestu auka 1 (0,01)
pertsona babestu bera 1 (0,01)
pertsona babestu bizitza 1 (0,01)
pertsona babestu datu 1 (0,01)
pertsona babestu defendatu 1 (0,01)
pertsona babestu diseinatu 1 (0,01)
pertsona babestu egitasmo 1 (0,01)
pertsona babestu ekintza 1 (0,01)
pertsona babestu ekipamendu 1 (0,01)
pertsona babestu eman 1 (0,01)
pertsona babestu erabili 1 (0,01)
pertsona babestu erantzukizun 1 (0,01)
pertsona babestu erraztasun 1 (0,01)
pertsona babestu erritu 1 (0,01)
pertsona babestu eskora 1 (0,01)
pertsona babestu esku 1 (0,01)
pertsona babestu estatutu 1 (0,01)
pertsona babestu estradizio 1 (0,01)
pertsona babestu eurak 1 (0,01)
pertsona babestu ezarri 1 (0,01)
pertsona babestu ezin 1 (0,01)
pertsona babestu gerra 1 (0,01)
pertsona babestu gizatasun 1 (0,01)
pertsona babestu halako 1 (0,01)
pertsona babestu hedatu 1 (0,01)
pertsona babestu hitzarmen 1 (0,01)
pertsona babestu horiek 1 (0,01)
pertsona babestu ikuskatu 1 (0,01)
pertsona babestu instalazio 1 (0,01)
pertsona babestu izaera 1 (0,01)
pertsona babestu izen 1 (0,01)
pertsona babestu jarraitu 1 (0,01)
pertsona babestu laguntza 1 (0,01)
pertsona babestu lekualdaketa 1 (0,01)
pertsona babestu modu 1 (0,01)
pertsona babestu neurri 1 (0,01)
pertsona babestu norbera 1 (0,01)
pertsona babestu okupatu 1 (0,01)
pertsona babestu plan 1 (0,01)
pertsona babestu sortu 1 (0,01)
pertsona babestu sufrimendu 1 (0,01)
pertsona babestu testigantza 1 (0,01)
pertsona babestu utzi 1 (0,01)
pertsona babestu zehaztasun 1 (0,01)
pertsona babestu zigortu 1 (0,01)
pertsona babestu zuzendu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia