2018
|
|
Bi planen oinarrian, badira funtsezko hiru printzipio: 1) erabiltzaileen hizkuntzaeskubideak errespetatzea; 2) enpatia eta komunikazio argia eta gertukoa bermatzea,
|
pertsonengan
ardaztua eta haien hizkuntzan garatua, asistentziazerbitzuaren kalitatearen adierazgarri gisa; eta 3) helburuak progresiboki ezartzea. planen oinarrian, badira funtsezko hiru printzipio: 1) erabiltzaileen hizkuntza eskubideak errespetatzea; 2) enpatia eta komunikazio argia eta gertukoa bermatzea, pertsonengan ardaztua eta haien hizkuntzan garatua, asistentzia zerbitzuaren kalitatearen adierazgarri gisa; eta 3) helburuak progresiboki ezartzea.
|
|
1) erabiltzaileen hizkuntzaeskubideak errespetatzea; 2) enpatia eta komunikazio argia eta gertukoa bermatzea, pertsonengan ardaztua eta haien hizkuntzan garatua, asistentziazerbitzuaren kalitatearen adierazgarri gisa; eta 3) helburuak progresiboki ezartzea. planen oinarrian, badira funtsezko hiru printzipio: 1) erabiltzaileen hizkuntza eskubideak errespetatzea; 2) enpatia eta komunikazio argia eta gertukoa bermatzea,
|
pertsonengan
ardaztua eta haien hizkuntzan garatua, asistentzia zerbitzuaren kalitatearen adierazgarri gisa; eta 3) helburuak progresiboki ezartzea. Horregatik guztiagatik, kontuan hartuz 2016ko abenduan amaitu zela Euskararen Erabilera Normalizatzeko Bigarren Planaren garapenaren lehen fasea, Osakidetzak aldi horren ebaluazioa7 egin du, 2017an, apiril eta azaro bitartean.
|
2019
|
|
eskaintza aktiboarekin erlazionaturiko gaiak, hala nola osasun zerbitzu seguruak eta kalitatezkoak jasotzea, sistemaren dinamikaren erdigunean kokatu behar direla, hainbesteraino, non bilakaera natural gisa, sistemaren dimentsio formalak jokoaren arauak bere egingo dituen. gutxiengoaren (gurean, gutxiengo hizkuntzaren) aktoreak euren askatasun tarteaz baliatu dira sistema osoa helbide horretara eramateko.". hori horrela, ikuspegi integrala zaila izanik ere, beharbada ez litzateke legedian edo hizkuntza eskubideen arloan soilik kokatu behar gaiaren inguruko eztabaida, osasungintzaren joko zelaia diren paradigmetan baizik: kalitatean, segurtasunean, ekitatean, eta ororen gainetik,
|
pertsonan
ardazturiko arreta ereduan. horrenbestez, arretaren normalizazioa, kontzeptu operatibo baliagarria izan daitekeela planteatu izan da.
|
|
kontrako edo alboko ondorio gehiago, ospitaleratze tasa altuagoak, gogobetetze maila eskasagoa, tratamenduak edo gomendioak ez betetzea, etab. hizkuntza mugak ageriagoak dira ahuldade egoeran dauden pertsonen artean, hala nola adinduak, haurrak, narriadura kognitiboa dutenak edo osasun mentaleko arazoak dituztenak. Bestalde, hizkuntza ez da komunikaziorako tresna soilik, eta norbanakoaren identitate zein izaerarekin guztiz lotuta dagoela ere defenda daiteke ezbairik gabe; hizkuntza parekotasunik gabeko arreta, hortaz,
|
pertsonan
ardazturiko arreta ereduarekin bat ez datorrela esan daiteke.
|
|
Hizkuntzaparekotasunik gabeko arreta, hortaz,
|
pertsonan
ardazturiko arreta ereduarekin bat ez datorrela esan daiteke. azken batean, estandarrak horrela definitu daitezke: jarduera espezifiko batentzat egokituriko eta jarraitu beharreko irizpideak, maila goreneko kalitatea bermatzen lagun dezaketenak arlo jakin batean. kasu honetan, hizkuntzaren arloan arreta soziosanitarioak jarraitu beharreko irizpideak, edo beste era batera esanda, arreta soziosanitarioa zer nolakoa izan litzatekeen eremu elebidunetan. estandarrak, nahitaez, neurgarriak edo ebaluagarriak izan daitezkeen irizpide edo jarraibideak lirateke, erakundez kanpoko ebaluatzaile baten bitartez akreditazio ofiziala eskuratzea ahalbidetuko dutenak. estandarrak, ezinbestean, akordioz adosturikoak izan behar dira, ahal den heinean indarrean eta eskura dagoen ebidentzian oinarriturikoak, eta betiere nazioartean edo estatu mailan gaitasuna erakutsi duen eta berariazko baimen administratiboa aitortu zaion erakunde batek sorturikoak.
|
|
Baina atal teknikoez haratago, bada zerbait azpimarratu beharrekoa: estandar hauek kanada osorako eginak dira, muga administratiboez gaindi. egungo osasun jardunaren paradigmekin bat egiten dute,
|
pertsonetan
ardazturiko arreta ereduarekin. pertsonen araberakoak dira, edonon eta edonoiz, eremu soziolinguistikoa edo administratiboa edozein izanda ere. horrezaz gain, kanadako estandarren kontseiluen onespena jaso ondoren, nolabaiteko berme ofiziala dutela esan daiteke ezbairik gabe. edozein erakunde edo osasun zerbitzuren edozein hizkuntza planari eragin diezaiokete, hortaz.
|
|
Baina beharbada garrantzitsuena zera litzateke: ...aliagarriak izan daitezke, nola eaen hala Nafarroan behintzat. osakidetzak bezala, osasunbideak edo erakunde pribatuek (mutualiak adibidez) estandar horiek eros ditzakete, edo sortze prozesuan parte hartu, eta era progresiboan txertatu, hizkuntza eremuaren edo zerbitzu unitatearen arabera. muga administratiboa gainditzea gakoa da, gurea bezalako hizkuntza komunitatean, arreta eta hizkuntzaren gaia
|
pertsonan
ardazturiko ereduarekin lerrokatu nahi bada. Izan ere, edozein osasun erakunderen xedea pertsonak artatzea da, betiere erabiltzaileen ezaugarriak errespetatuz:
|
2021
|
|
2
|
Pertsonengan
ardazturikoa izatea.
|