Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2003
‎banandurik badoaz, nork bere helburuak lortu nahian, bi akats larrik eragotzitako egitura burokratiko bihurtzen da: alde batetik, okerreko arazoaren gainean eragitea, giza konplexutasun existentziala aintzat hartzeko egokiak ez diren tresnak erabiltzen diren heinean, delituaren egileak jasoko duen erantzuna bere pertsona eta gizarte ingurunea kontuan hartzen ez direnean gertatzen den legez; bestalde, ihardespen penalak gazteari delitugile etiketa jartzen badio eta gizartetik baztertzea areagotzen badu, praktikan jarraikitzen diren delitu gehienen sintoma diren giza arazo partikularrak eta gizarte gatazkak zorroztu eta kronifikatzea besterik ez da lortuko.
2004
‎6) Ohorerako eskubide, pertsona eta familiaren bizitza pribaturako eskubide, eta norberaren irudirako eskubideen arloetan, eta, oro har, oinarrizko eskubideen babes zibilaren arloan, demandatzailearen egoitzako auzitegia izango da eskuduna, eta, demandatzaileak egoitza Espainiako lurraldean ez badu, tako auzitegia izango da eskuduna. kasuan kasuko oinarrizko eskubidea urratu duen egitatea non gauzatu eta ber
‎2 Legearen aginduz kudeatzaileek eta partaideek izan dezaketen erantzukizunari kalterik egin gabe, edozein kasutan, demandatuak izan daitezke pertsona juridikoak izateko lege eskakizunak bete ez dituzten erakundeak, baldin eta pertsona eta ondare osagai ugariek osatu badituzte halakoak, betiere, helburu zehatza lortzeko.
Pertsona eta agintari guztiek, eta, batez ere, erregistro publikoen gaineko ardura dutenek, epai eratzaileetan ezarritakoari men egin behar diote, horietan ezarritakoa bete behar dute, eta epaiok sortutako egoera juridikoak aintzat hartu behar dituzte, salbu eta Erregistroko legeria bereziak oztopoak ezartzen dituenean.
‎Behin behineko betearazpena ez da bidezkoa izango, kalte ordaina emamiliaren bizitza pribaturako eskubidea, eta norberaren irudirako eskubidea hautsi direla adierazten duten epaietan.teko erabakietan, horiek jaso badira ohorerako eskubidea, pertsona eta fa
‎Lizentzia hori epaitegiak izaera orokorrarekin eman ahal izango du, hori egokitzat hartzen badu, pertsonaren araberako eta kasuan kasuko inguruabarrak kontuan hartuta.
‎Baimena ematen ez badu, horri egoki ez irizteagatik, pertsonaren araberako eta kasuan kasuko inguruabarrak kontuan hartuta, absentearen emazteak epaitegiari lizentzia eskatu dio, betiere nahitaezkoa den kasuetan.
‎Efektuen ugazabak zenbateko hori jaso nahi ez badu, beraren eskura zainpean utziko da, 2129 artikuluan ezarri moduan, eta eskubidea gordeko zaio, kasuko pertsonaren aurka eta nahi bezala egikari dezan, eskubide hori duela uste badu.
‎1 Pertsona eta erakunde publiko nahiz pribatu guztiek betebeharra dute, betearazpen jardunean elkarlanean aritzeko, eta auzitegiari eurek dituzten agiri eta datu guztiak emateko. Betebehar horren muga bakarrak dira oinarrizko eskubideak errespetatzea, edo legeak kasu zehatz batzuetarako esanbidez ezarritako mugak.
‎2 Auzitegiak, interesdunek esan beharrekoa entzun ondoren, eta probidentzia bidez, aldizkako isun hertsatzaileak ezar diezazkieke aurreko paragrafoaren arabera agindu elkarlanean aritu ez diren pertsona eta erakundeei. Premiamendu horiek ezartzean, auzitegiak kontuan hartuko ditu 589 artikuluko 3 paragrafoan ezarri irizpideak.
‎Halaber, kontratazioaren baldintza orokorrei buruzko lege honetako akzio kolektiboak egikaritu auzietan, kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteei buruzko aipamenak aplikatu behar zaizkie akzio kolektibo horiek egikaritzeko legitimazio aktiboa duten gainerako pertsona eta erakundeei.»
‎Lege agindu hori betetzeko, erregelamendu hau eman da, behin Kode Zibilaren funtsezko eraldaketa ezarrita; eraldaketa hori aribidean dagoen urteko apirilaren 24ko Legearen bitartez egin da, eta, dudarik gabe, kontuan hartzekoa da, lehenengo lege testuak sedes materiae izenekoak eratzen baititu pertsonari eta beraren egoera zibilari buruzko arauketa substantiboaren inguruan. Horiek modu ofizialean jasotzea Erregistroaren eginkizuna da; hori dela eta, arau zibil substantiboaren aldarazpenetatik edozeinek organo horren arauak aldaraz ditzake, ezkontzaren eta adopzioaren inguruan oraintsu izandako aldarazpenek egin duten bezala.
2005
‎Errefakziopeko finkaren gaineko zama edo eskubide errealak inskribatu badira, aurreneurrizko idatzoharra bi modutara bakarrik egin daiteke: zama zein eskubide horien onuradun diren pertsonen eta jabearen arteko ahobatezko hitzarmenaren bidez edo epai probidentziaren bidez. Hitzarmena izan behar da errefakzioaren objektuari nahiz obrak hasi baino lehen finkak zuen balioari buruzkoa, eta eskritura publikoan egin behar da. Probidentzia eman behar da balio hori zehazteko instruitu den espedientean, behin pertsona horiei guztiei zitazioa egin eta gero.
‎1 Jabetza Erregistroetako pertsona eta finken aurkibideak prozedura informatikoen bidez eraman behar dira.
2006
‎Hitzarmena epaileak onetsi behar du. Legeak arautu ditu onespenaren aurkakotasuna, horretarako legitimazioa duten pertsonak eta aurkakotasun hori aurkezteko zioak, bai eta onartutako hitzarmenari epaileak ofizioz uko egitea ere.
‎1 Interesdunak bertaratzeko epemuga amaitu eta hurrengo hamabost egunetan, konkurtso administrazioak epaileari aurkeztuko dizkio konkurtsoa kalifikatzeko garrantzitsuak diren egitateei buruzko txosten arrazoitua eta agiriak, ebazpen proposamenarekin batera. Konkurtsoa erruduntzat kalifikatzeko proposatzen badu, txostenak zehaztuko du kalifikazioak ukituko dituen pertsonen eta sopikuntzat jotakoen nortasuna, horren arrazoia justifikatuz, bai eta pertsona horiek eragindako kalte galerak ere.
‎Delituen ondoriozko auzietara, errudun gisa agertzen badira, aldi berean, jurisdikzio arruntaren mende dauden pertsonak eta beste batzuk, forudunak direnak, orduan auzi horien gaineko eskumena jurisdikzio arruntak izango du, legeak beste jurisdikzio baten eskumenari begira beren beregi salbuespenak ezartzen dituenean izan ezik.
‎Beste pertsona batzuek ere ezin izango dituzte egikaritu estupro, kalumnia eta irain delituen ondorioz sortutako akzio penalak, ezta beste modu batera ere Zigor Kodearen artikuluetan ezarritako pertsonak eta moduak ez badira.
‎Banantze hori ezinezkoa bada, instrukzio epaileak edo auzitegiak zainduko du sexu ezberdineko pertsonak eta auzi berean errudun direnak espetxe berean ez batzea, eta gazteak eta berrerorle ez direnak helduengandik eta berrerorleengandik bananduta egotea.
‎Epaileak polizia judizialari aginduko dio beharrezkoak diren eginbideak gauzatzea, edo berak gauzatuko ditu, eginbide horiekin zehaztu badaitezke egitatearen izaera eta inguruabarrak, egitate horretan parte hartu duten pertsonak eta epaitzeko organo eskuduna; epaiketaren hasiera eta hori erakarri duten egitateakde eta arruntak erabiliko dira, titulu honetan ezarri aldaketekin batera. komunikatuko dizkio Fiskaltzari. Horretarako, lege honek aipatu baliabide erki
‎(11e) Delituen ondoriozko auzietara, errudun gisa agertzen badira, aldi berean, jurisdikzio arruntaren mende dauden pertsonak eta beste batzuk, forudunak direnak, orduan auzi horien gaineko eskumena jurisdikzio arruntak izango du, legeak beste jurisdikzio baten eskumenari begira beren beregi salbuespenak ezartzen dituenean izan ezik.
‎Eginbide hori sinatuko dute epaileak, idazkariak, atxiloketa egin duen pertsonak eta parte hartu duten gainerakoek. Sinatu ez duenaren ordez, bi lekukok sinatuko dute.
2007
‎Espainian izendatutako pertsonari eta euren abokatuari, bai eta euren herrialdeko kontsuletxeko bulegoari ere, barneratze zetroan sartuko direla berehala komunikatzeko eskubidea.
‎2 Gainerako kasuetan, lege organikoak zehaztuko du zein diren legitimazioa duten pertsona eta organoak.
‎Iraganbide publikoetan egindako bilerei eta kale agerraldiei dagokienez, agintariari aldez aurretiko komunikazioa egin behar zaio, eta hark halakoak debekatu ahal izango ditu, soilik, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, ordena publikoa asaldatzeko arrazoi oinarridunak daudenean. Modu horretara, aintzat hartzen dira Konstituzioaren 21 artikuluan jasotako arauak.
‎Ordena publikoa asaldatzen denean, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz.
‎Gobernu agintariak uste badu arrazoi oinarridunak daudela ordena publikoa asaldatuko dela uste izateko, pertsonak eta ondasunak arriskuan jarrita, bilera edo kale agerraldia debekatu ahal izango du, edo, hala denean, proposatu ahal izango du bileraren edo kale agerraldiaren data, lekua, iraupena edo ibilbidea aldaraztea. Ebazpena zioduna izan da, eta gehienez hirurogeita hamabi orduko epean jakinarazi da, 8 artikuluko komunikazioa egiten denetik zenbatuta, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legeak, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoak, ezarri betekizunekin bat etorriz.
‎Lege honen ondoreetarako, gobernu agintariaren izaera izango dute, Estatuaren Administrazio Orokorretakoez gain, pertsonak eta ondasunak babesteko eta herritarren segurtasunari eustekomia erkidegoetako estatutuetan eta Se kasuan kasuan eskumenak dituzten autonomia erkidegoetakoek, autonogurtasun Indar eta Kidegoen Lege Organikoan xedatutakoaren arabera, eta polizia autonomikoak ezartzeko prozesuarekin bat etorriz.
‎Iraganbide publikoetan bilerak, edo kale agerraldiak egiten direnean, agintariei aldez aurretiko komunikazioa egin behar zaie, eta haiek halakoak debekatu ahal izango dituzte, soilik, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, ordena publikoa asaldatzeko arrazoi oinarridunak daudenean.
‎(§1 21.2) (e) Iraganbide publikoetan bilerak, edo kale agerraldiak egiten direnean, tzeko arrazoi oinarridunak daudenean. agintariei aldez aurretiko komunikazioa egin behar zaie, eta haiek halakoak debekatu ahal izango dituzte, soilik, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, ordena publikoa asalda
‎(§1 21.2) (e) Iraganbide publikoetan bilerak, edo kale agerraldiak egiten direnean, agintariei aldez aurretiko komunikazioa egin behar zaie, eta haiek halakoak debekatu ahal izango dituzte, soilik, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, ordena publikoa asaldatzeko arrazoi oinarridunak daudenean.
‎Grebak iraun bitartean, greba batzordeak beharrezko zerbitzu ematea bermatu behar du, pertsonen eta gauzen segurtasuna zaintzeko, nahiz lokalen, makinen, instalazioen, lehengaien eta bihar etzi enpresako jarduera berriro hasteko beharrezkoa den beste edozein zerbitzuren mantentzeari eusteko. Enpresaburuak izendatu behar ditu zerbitzuok eman behar dituzten langileak
‎1) Gizarte Segurantzaren Sisteman afiliatuta egotea nahitaezkoa da sistemaren aplikazio esparruko pertsona guztientzat, kontribuzio bidezko modalitateko eskubideak eta betebeharrak izateko. Afiliazioa eskatu eta horretarako behar diren datuak ekartzeko betebeharra dute, edo afiliazioa ofizioz egiteko betebeharra, hurrenez hurren, erregelamendu honetako 23 artikuluak eta hurrengoek ezarri pertsonek eta erakunde edo zerbitzuek
‎7 Atzerriko pertsonak eta erakundeak ezin dira errentari izan. Hala ere, salbuetsita daude:
‎a) Familiaren, haurren, gazteen, desgaitasuna duten pertsonen eta hirugarren adinekoen babesari buruzko arauak: EKren 39 artikulua kapitulu honetako lehenengoa da, eta familiaren babes osoa bermatzen du.
‎Lehenengo tituluan, greba eskubidea arautu zen (eta arautzen du, Gorteek greba eskubideari buruzko lege organiko bat aldarrikatzen ez duten bitartean). Zehatz esanda, 6.7 artikuluan, greba dagoen bitartean pertsonen eta gauzen segurtasunerako beharrezkoak diren zerbitzuak eta lokalak, makineria, instalazioak, lehengaiak, etab. mantentzearen inguruko guztia arautzean, ezarri zuen enpresaburuari dagokiola zerbitzu horiek egin behar dituzten langileak izendatzea. Eta Konstituzio Auzitegiak, apirilaren 8ko 11/ 1981 KAE garrantzitsuan, 17/ 1977 Errege Dekretu Lege hori aztertzeaz gain, eskubide baten funtsezko edukia aurkitzeko irizpideak ezarri zituen, eta atal hori konstituzioaren aurkakoa zela adierazi zuen, enpresaburuari modu esklusiboan esleitzen ziolako greba zegoen bitartean lokalak, makineria eta instalazioak mantentzea zaindu behar zuten langileak izendatzeko ahalmena.
‎Eta BELOn ere ez zaie inolako betekizunik ezarri (agintariei ez zaie aldez aurretiko komunikaziorik egin behar). Aitzitik, iraganbide publikoetan egindako bilerak eta kale agerraldiak (urriaren 28ko 196/ 2002 KAE), baimenik behar ez duten arren, agintariei aldez aurretiko komunikazioa egin behar zaie, eta haiek halakoak debekatu ahal izango dituzte, soilik, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, ordena publikoa asaldatzeko arrazoi oinarridunak daudenean (EKren 21.2 art.). Horren ondorioz, BELOren 8 artikuluan ezarritakoaren arabera, iraganbide publikoetan egindako bilerak edo kale agerraldiak kasuan kasuko gobernu agintariari komunikatu zaizkio; komunikazio hori idatziz egingo dute bilera edo kale agerraldi horiek antolatu edo sustatzen dituztenek, gutxie...
‎Izan ere, gobernu agintariak, kasuan kasuko udalari deialdiaren datuak eman ondoren, horrek proposatutako ibilbidearen inguruabarrei buruzko txostena egin dezan? uste badu arrazoi oinarridunak daudela ordena publikoa asaldatuko dela uste izateko, pertsonak eta ondasunak arriskuan jarrita, bilera edo kale agerraldia debekatu ahal izango du, edo, hala denean, proposatu ahal izango du bileraren edo kale agerraldiaren data, lekua, iraupena edo ibilbidea aldaraztea (urriaren 27ko 195/ 2003 KAE). Ebazpena zioduna izan da, eta gehienez hirurogeita hamabi orduko epean jakinarazi da (BELOren 10 art.). Bestalde, antolatzaileek edo sustatzaileek debekua edo proposatutako beste aldarazpen batzuk onartzen ez badituzte, administrazioarekiko auzibide errekurtsoa jarri ahal izango dute audientzia eskudunean, berrogeita zortzi orduko epean (BELOren 11 art.), kasuan kasuko Auzitegi Nagusiko administrazioarekiko auzietako salan (BJLOren 74.1.h art.). Auzitegiak alderdiak lau eguneko epean deitu behar ditu, eta Administrazioak proposatutako debekuari edo aldaketei eusten dien edo bertan behera uzten dituen erabaki behar du (AAJLren 122 art.). Epe horretan, gobernu agintariak agindutako debekua edo aldarazpena gorabehera, agintaritza judizialak deialdia egin dutenei arrazoia ematen badie, bilera edo kale agerraldia hasieran ezarritako datan eta ibilbidearekin egingo dute.
‎Bilera iraganbide publikoan egitearen xedea legean ezarritako epean komunikatu ondoren, gobernu agintariak bilera hori debekatu dezake soil soilik ordena publikoa asaldatuko dela uste badu, pertsonak eta ondasunak arriskuan jarrita. Konstituzio Auzitegiak argi utzi du hirugarrenei eragindako eragozpen saihestezinek berez ez dutela justifikatzen kale agerraldi baketsua egiteko debekua.
‎...izan behar delituak egitea, hori guztia Zigor Kodean zigortuta baitago (513 art. eta h.). Irizpide horiek oinarri hartuta esan daiteke bilera edo kale agerraldi bat desegitea bidezkoa den edo ez, BELOren 5 artikuluan ezarritakoaren arabera gobernu agintariak bilerak eta kale agerraldiak eten egingo baititu zigor legeen arabera zilegiak ez direla ulertzen denean, ordena publikoa asaldatzen denean, pertsona eta ondasunen aurkako arriskuaz, eta bildutakoek uniforme paramilitarrak daramatzatenean. Nolanahi den ere, BELOn ez da zehapenik ezarri, eta jakinarazpenik ez egotea edo jakinarazitakotik desbideratzea ez da bilera desegiteko arrazoi moduan aipatu; legearen arabera, kasu horiek, legean ezarritako betekizunak betetzen ez direnez, ez dira benetako bilerak, hitzaren lege esanguran.
‎c) Bizilekua askatasunez aukeratzeko eta nazio lurraldean zehar zirkulatzeko eskubideak eta Espainian askatasunez sartu eta bertatik irteteko eskubidea (EKren 19 art.): gobernu agintaritzak pertsonen eta ibilgailuen zirkulazioa debekatu dezake zehaztutako ordu eta lekuetan, eta leku batzuetatik besteetara mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal die, eta egin beharreko bidea ere adierazi ahal izango die. Modu berean, babesedo segurtasun guneak mugatu ditzake eta horietan egoteko baldintzak adierazi, eta leku jakin batzuetan indar publikoaren jarduera zaildu dezaketen pertsona jakin batzuk egotea debekatu dezake.
‎otsailaren 17ko 22/ 1984; urriaren 17ko 137/ 1985; apirilaren 26ko 69/ 1999; maiatzaren 31ko 94/ 1999; maiatzaren 24ko 119/ 2001). Definizio orokor horri ondorio bikoitza gehitu diogu egoitzaren konstituzio kontzepturako, hain zuzen ere, egoitzaren bortxaezintasunaren babesak pertsonaren eta familiaren intimitaterako eskubideari dagokionez Konstituzioan duen izaera instrumentaletik ateratakoa, eta bi eskubideen lotura bereiztezinetik ere ondorioztatua: lehenengo eta behin, Konstituzioaren 18 artikuluan erabilitako egoitza kontzeptua ez dator guztiz bat zuzenbide pribatuaren esparruan, eta zehazki Kode Zibilaren 40 artikuluan, erabiltzen den kontzeptuarekin.
‎Gogoan izan ditzagun, esaterako, leku jakin batzuetan bizitzeko debekua edo leku zehatzetan bizitzeko betebeharra ezartzen duten zigorrak eta askatasun neurriak (ZKren 48 eta 105 art.), eta osasungarritasun, segurtasun arrazoiengatik, etab. beharrezkoak diren neurri batzuk, legeak modu berezian ezarri behar dituenak. Era berean, salbuespen eta setio egoerak aitortzean ere eten daiteke (EKren 55.1 art. eta ASSELOren 20 eta 32 art.), eta gobernu agintaritzak pertsonei eta ibilgailuei zirkulatzeko debekua ezarri ahal die zehazten diren ordu eta lekuetan; leku batetik bestera mugitzen direnei euren nortasuna egiaztatzeko eskatu ahal zaie, jarraitu beharreko ibilbidea zehaztuz; babes edo segurtasun inguruak mugatu daitezke; indar publikoen jarduera zaildu dezaketen pertsonei leku zehatzetan egotea debekatu ahal zaie eta, beharrezkoa denean, gobernu agintaritzak p...
‎f) Toki araubideari dagokionez, IX. tituluan Espainiako lurraldea probintzietan zatitu zen, eta horietan udalerriak zeuden. Udalerria pertsonen eta ondasunen elkarte naturala zen, beharrezko auzotasun harremanek mugatua, nortasuna zuena; horren ordezkaritza udalak zuen, baina probintzien (estatuaren eta udalerrien arteko bitarteko barruti moduan ulertuta) lege ordezkaritza, Diputazio Probintzialek zuten. Udalek eta Diputazioek udalerrien eta probintzien gobernuaren gaineko eta interes berezien administrazioaren gaineko ardura zuten, baita legeak adierazitako eginkizunen gainekoa eta Administrazio Zentralak agindutako zerbitzuen gainekoa ere.
‎Valentzian, Partido Radical Blasquista alderdiak Estatutuaren aurreproiektu bat egin zuen 1931ko uztailaren 11n, eta 1936an beste proiektu batzuk aurkeztu ziren, nahiz eta horiek ere aurrera ez egin. Gaztelan, 1931tik 1936ra Estatutuaren zenbait proiektu formulatu zituzten pertsona eta agintari askok, baita CEDAko diputatuek ere, eta nekazariak Gaztela bientzat eta Leonentzat Estatutuaren aurreproiektu bat egiten hasi ziren. Asturietako printzerrian, Sabino Álvarez Gendín legelariak 1932an Estatuturako oinarrien aurreproiektua idatzi zuen, eta 1936ko maiatzean, Bloque Popular alderdia jaio zen, alderdi erregionalista eta Autonomia Estatutuaren aldekoa.
2008
‎Arrazoi zuzena izanez gero, auditoreen izendapena egiteko legitimazioa duten pertsonek eta administratzaileek sozietatearen egoitzako lehen auzialdiko epaileari eska diezaiokete batzak edo merkataritzako erregistratzaileak egindako izendapena ezeztatzeko eta, aldi berean, beste bat izendatzeko.
2009
‎Garraio gutunak edota txartelak bidaiarien garraioan desberdinak izan daitezke, batzuk pertsonentzat eta besteak bagajeentzat; horietan guztietan, alabaina, hurrengo datuak jaso behar dira: eroalearen aipamena, igorpen data, irteera eta helmuga tokiak, prezioa, eta bagajeen kasuan, fardelen kopurua eta pisua, baita horiek erraz identifikatzeko aipamenak ere.
‎Kanbio letran betebeharrak hartzeko gaitasunik ez duten pertsonen sinadurak agertu arren, edota sinadura faltsuak, ustezko pertsonenak eta beste arrazoi batzuk direla bide sinatzailea betebeharpean jar ezin dezaketen sinadurak agertu arren, horrek ez du esan nahi gainerako sinatzaileen betebeharrek baliorik ez dutenik.
2012
‎4) Genevako 1949ko abuztuaren 12ko Hitzarmenek edo 1977ko ekainaren 8ko I. Protokolo gehigarriak babesturiko borrokatik kanpoko pertsonak eta herrialde babeslearen eta beraren ordezkoaren langileak.
‎...rripen psikiko edo lesioa eragiten badio beste bati, urripen edo lesio hori kode honetan delitu gisa definitua egon gabe, edota norbaitek beste bati kolpe edo egitezko tratu txarra ematen badio lesiorik eragin gabe, ofenditua egilearen emaztea bada edo izan bada, edo berarekin antzeko afektibotasun harremanekin loturik badago edo egon bada emakumea, elkarrekin bizi ez arren, edo bereziki ahula den pertsona eta egilearekin bizi bada, orduan, sei hilabetetik urtebete arteko espetxealdi zigorra ezarriko zaio, edo hogeita hamaika egunetik laurogei egun arte gizartearentzako lan egitea, eta, beti, armak eduki eta eramateko eskubideaz gabetzea, urtebete eta egun batetik hiru urte arte, eta, era berean, epaile edo auzitegiak egoki baderitzo adingabe edo ezgaiaren intereserako, guraso ahala, tutoretza, kur...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia