Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 145

2000
‎Eta, ondorez, usteak eta aburuak aurkituko dituzu —liburuan barrena azalduz joan daitezkeen pertsonei eta gauzei buruzkoak, baina baita ideiei buruzkoak ere, nahiz eta, puntu honetaz denaz bezainbatean, goganbehar naizen aspaldiko egiak asmatzen ibili ez ote natzaizun usu—, ene memoriatik eta ene kontzientziatik mamituak eta hautemanak, zuk hainbat gutunetan adierazia abiapuntutzat harturik, baina egizu kontu ezen uste eta aburu horiek ez dutela ene konfesionearen etorkiko intentzionea honda...
2001
‎Haurtzaroa gehienontzat bizitzako aldirik ederrenetako bat izan da. Errugabe, arduragabe bizi izan ginen, inguruko pertsonak eta gauzak argi dirdiratsuz eta pozgarriz beteak ikusten genituelarik.
2002
‎zakurrak elkarrekin borrokan ikustea. Adiskidetasuna eta maitasuna, ahal izanez gero, on dira bai pertsonen artean eta bai animalien artean ere.
2003
‎Gero berriro errepikatu zuen Luvinok bera ez zela politikaria izan, lagunak izan zirela politikariak. Hori esan eta ordu laurdenera, hala ere, ostera hasi zen esaten politikari handia izan zela bera gerra aurretik, eta mitinak ere eman zituela, berrehun pertsonaren aurrean eta mikrofonorik gabe.
‎Gehiago ere bai. Trenen mekanismoak pintatzen nituen, noski, baina pertsonaren bat agertzen zen beti mekanismoaren piezen artean, edo animaliaren bat, edo biak batera, pertsona eta animalia. Paisaiak ere pintatzen nituen, eta kale txokoak; trenen mekanismoen barruan beti ere.
2004
‎esan omen zuen, eta gu beti txundituta geratzen gara atzerritar ospetsuek gure hizkuntzari dioten begiruneagatik. Euskara hizkuntza sinbolikoa bihurtzen ari dela diotenei arrazoia eman nahi diet. Zer uste duzue ari direla egiten hitz bakar batzuk soilik erabiltzen dituzten milaka pertsona eta profesional horiek, hizkuntza goratzen. Ez, hizkuntza bajatzen, sinbolismo hutsera kondenatzen.
‎Oso kontuan izan behar dugu, hizkuntza hiztunez (pertsonez) osatua dagoen hizkuntza komunitatea dela, eta hizkuntzaren normalkuntzak hiztunen normalkuntza eskatzen duela. Gizarte mailan, hizkuntza normalizazioaren helburua gizartea euskararen arabera ere egituratzea da, hau da, gizarte zeregin garrantzitsuak dituzten pertsonen eta pertsona horien hizkuntza kontzientzia (motibazioa), konpetentzia (ezagutza) eta koherentziaren (erabilera) artean konkordantzia izatea?. 320
‎ile bat, burukoa, eta bestea, metro bat beheragokoa. Pertsona eta animalia baikara, aldi berean, edo gorputza eta arima, eta Montserratek –Montsek– bi ile haietan laburbildua ikusten baitzuen maite zituèn gizonen osotasuna. Zergatik zuen, baina, zaletasun hori?
2005
‎Baina arrainek eta txakurrek ez dituzte kolore guztiak ikusten. Horretan gara diferente pertsonak eta txakurrak. Arrainak ere bai.
‎Gero pertsona batzuek betaurrekoak dituzte. Arrainek ez daukate betaurrekorik, baina betaurrekoak dauzkaten pertsonak eta arrainak antzekoak dira, ze biek ikusten dute txarto. Uste dut gauzak holan direla.
2006
‎Zientziaren defendatzaile gartsua eta ateo konbentzitua, berehala ezagutu zituen Iraultza Frantsesaren motorrak izan ziren pertsonak eta haien inguruan ibili zen, zientziaren eta jakituriaren peskizan.
‎Ezunean, zegoena banatzeko, arrazionamendua ezarri zen: pertsonako eta asteko 500 gramo azukre, litro laurden olio, 500 gramo arroz eta kilo bat garbantzu. Okelarik ez zegoenez, zaldi haragia jateko baimena zabaldu zen.
2007
‎Ez adimenaren ideiak bakarrik. (Hots, hau Voltaire-k esaten ez duen arren?, adimena, nahimena, arima, baina baita ere pertsona eta beste guztiak berak ere, metaforak dira denak!, eta hala ere daukagu, gizon emakumeak errealki existitzen direla, eta adimen eta nahimen bat errealki dutela, agian baita arima, edo izpiritu, pertsonal bat ere, ez dakigu zergatik Euskal Herriak edo Txinak eduki lezaketena baino errealagoa).
‎Izugarria pertsonak eta harremanak nola hobetzen diren distantzia eta denbora tarte jakin baten ostean. Harrigarria zer sortzen den gure oroitzapenez bakarrik fidatu behar dugunean, fantasiek eta desirek beren ekarpena libreki egiten dutenean, galgarik gabe, aske, kontent.
2008
‎Ez zen erraza Itziarrentzat semearen begirada galduari aurrez aurre begiratzea. Batzuetan iruditzen zitzaion Andonik ez zuela bereizten amaren eta jaka luze baten artean, koloreak eta formak ikusten zituela, ez pertsonak eta gauzak. Edo are okerrago, sinpatia gehiago sor ziezaioketela erditik ebakitako tipula baten formek, bere laztan batek baino.
2009
‎Oraintxe bizi naz benetan. Oraintxe maite dodaz pertsonak eta izadia, benetan merezi daben moduan». Nik ihardetsiko neutsan hori segurrenik fedearen ondorio izango zala.
‎aurka Dostoievskik. . XIX. mendeko andre gizonaren porrota?, Naturako legeen unibertsaltasunean eta arrazoimen aritmetikoan itsu fededunarena, mekanizismo absolutu horretan ez on eta ez gaizto izan daitekeena eta ez pertsona eta ez ezer, bera, garatua, delako, razionala alegia, Dostoievskiren. Sotozuloko notak?
‎G ANDIAGAREN PERTSONAN ETA G ANDIAGAREN OBRAN ikuskizunik ikusgarrienetako bat, era guztietako haren eboluzioa da. Segurua eta zalantza izpirik gabekoa izan gura zuen hezkuntza ofizial tradizional eta kontserbakoi batekin ere, gatazkaz beteriko mende baten ezbaiez beteriko herentzia jaso du Arantzazun Bitorianok:
‎Haatik, Jainkoaren arazoa ulertzeko, agian funtsenekoa da ulertzea, Jainkoa izan,, errealitatean? pixka batetik askoraino izan litekeela, bai pertsonetan eta bai kulturetan, erlijioetan. Eta, teologiak uzten baditugu, halaxe bakarrik eman dela praxian, historian:
2010
‎demagun aurrez aurre ditugula bi eraikin: bat erori egiten da, bestea ez; aldea, begiek ikusitakoaren ikuspuntutik, izugarria da, bistan da, baina zein da bien arteko aldea, funtsean?; ez dago, zeren lege fisiko berberak baitzituzten oinarrian, eta erortzea edo ez erortzea akzidente hutsa da; bada, personekin eta beren mundu psikologikoarekin, halatsu gertatzen dela iruditzen zait; beste hitz batzuetan, gizakia ezin dela erabat erruduntzat hartu esaten ari natzaizu, erabat libre ezin izan daitekeen bezala, eta ez dudala Elizak dogmatzat duen infernuan sinesten, ondorioz; ez naiz ezer asmatzen ari, badakit, zuk ere antzeko zerbait diozu zeurean, ñabardurak ñabardura?, esaten ari natzaizuna determinis... gizartea antolatzeko, eta hor hasten baita beste historia bat:
‎besteak beste, atxiloketarik ez zuela egingo, ezker abertzaleko egiturei politika egitea ez zitzaiela eragotziko, kideak jazartzeari utziko ziola eta polizi presentzia gutxitu egingo zutela. Erakunde armatuak, bermeen atalean, hornitze ekintzarik ez zuela egingo agindu zuen, pertsonen eta ondasunen aurkako ekintzarik ez egiteaz gain.
‎ETAk, pertsona eta eraikinen aurkako ekintzarik ez burutzeko konpromisoa hartzen zuen.
‎Basaurin hazi nintzen, auzo arrunt bateko bost pisutako etxe arrunt baten. Era guztietako pertsona eta pertsonaiak zeuden ataria konpartitzen genuen bizilagunen artean, gehienak jende maitagarria, baten batzuk bitxi samarrak. Haien izaera eta portaeratik atera nituen ideiak istorio hau sortzeko; imajinazioa asko erabiliz, jakina.
‎demagun aurrez aurre ditugula bi eraikin: bat erori egiten da, bestea ez; aldea, begiek ikusitakoaren ikuspuntutik, izugarria da, bistan da, baina zein da bien arteko aldea, funtsean?; ez dago, zeren lege fisiko berberak baitzituzten oinarrian, eta erortzea edo ez erortzea akzidente hutsa da; bada, personekin eta beren mundu psikologikoarekin, halatsu gertatzen dela iruditzen zait; beste hitz batzuetan, gizakia ezin dela erabat erruduntzat hartu esaten ari natzaizu, erabat libre ezin izan daitekeen bezala, eta ez dudala Elizak dogmatzat duen infernuan sinesten, ondorioz; ez naiz ezer asmatzen ari, badakit —zuk ere antzeko zerbait diozu zeurean, ñabardurak ñabardura—, esaten ari natzaizuna ... izan ere, edifizio bat erortzen da eta bestea ez, eta hori da kontua... eraikinak azpian harrapatzen bazaitu, zer esanik ez.
2011
‎Galdera nahitaezkoa zen eta ETAk aurrez aurre erantzungo dio. Pertsonaren eta Estatuaren arteko harremanetan aztertzen du kontzeptua ETAk, bi extremoak gaitzetsiaz. Bere Liburu Zurian, militantearen katiximan, ETAk askatasunaren, printzipio esentzialak?
‎Erremediorik gabe irensten gaituen erritmo frenetikoaren aurrean, adoretsu bakan batzuk baino ez dira ausartzen korrontearen kontra joaten, eta Tasio protagonista da horietako bat. Montxoren pelikuletan sarri errepikatuko da askatasun egarri hori, inguratzen gaituzten pertsona eta erakundeen hertsapenei aurre egiteko beharra. –Gu guztion barnean, horretan datza bizitza:
‎Agerikoa denez, berdintasunaren adiera bikoitzari azalpentxo bat zor diogu: ...n edo parekatzen baldin bagaitu, eta diskriminazio iturriak gainditzeko balio baldin badu; b) utikan!, ordea, berdintasuna, berdintasunaren izenean guztiok berdinkeriaren uztarriko bihurtu nahi bagaituzte, eta diferentea eta bestelakoa izatea, hots, hizkuntza eta kultura desberdineko herritar eta mundutar berezi izatea, bereizkeria dela irizten badiote. Eskubideen eta ahalmenen berdintasunari bai, pertsonen eta herrien berdinkeriari ez.
‎Garraioa badakigu zertarako den: pertsonak eta merkantziak batetik bestera mugitzeko, leku diferenteak komunikatzeko. Baina AHTk, lurraldea integratu beharrean, txikitu egiten du.
2012
pertsonak eta lekuak bakarrik
‎Pertsona batzuek nardatu egiten naitek, baina ez naute nardatzen betirako, egoera zehatz batzuetan baizik. Gustagarri egiten zaizkidan pertsonekin eta ni samurra naizela uste diat. Nik afektua segituan hartzen zieat izaki batzuei, txakurrei adibidez, edo katuei, eta malkoa ere segituan ateratzen zaidak.
‎Bitartean, Enperadoreak sarri biltzen zuen bere kontseilua nirekin zer egin eztabaidatzeko; izan ere, gero lagun min batek, goi mailako pertsona eta sekretuan inor baino murgilduagoa zegoena, baieztatu zidanez, eragozpen handiak omen zituen Gorteak niregatik.
2013
‎Baina, handik aurrera, ez dit inork galdera berdina egin. Edo, galdera hori egingo zidaten pertsonak eta egoerak ekidin ditut bestela.
2014
‎Berriki abandonatu duten filmetako dohakabe arketipikoa izateko, marruka ibili nuke apur batez eta dirua ez zaidala ezer axola lau haizetara barreiatu, baina, egia esan, zeluloidezkoak baino askoz pragmatikoagoak izan ohi dira zelula eta haragizko pertsonak eta nik demaseko lasaitua hartu dut oharra irakurtzean, errenta osoa nik bakarrik ordaintzekotan drastikoki murriztu nituzkeelako pozez betetzen nauten bekatutxoen kopurua eta maiztasuna; ez, hori anakronikoa da, bekatutxoena agian duela bi urte, orain, suziririk gabe, demaseko lasaitua hartu dut oharra irakurtzean ezin hobeto etorriko zait-eta hilabete osoa nire kontu korrontetik zulatu behar ez...
‎Rousseauk ilustratu usteko jauntxeria sasi kosmopolita bereziki higuin du: pertsonak eta hiritarrak izaten sorterrian hasten gara, aberri txikian, ez aberri mundial edo aberrigaindietan,, par où l, on voit ce qu, il faut penser de ces prétendus Cosmopolites, qui justifiant leur amour pour la patrie par leur amour pour le genre humain, se vantent d, aimer tout le monde pour avoir droit de n, aimer personne? (. Du Contract social?, 1e version, in:
‎arras beste kontzeptu bat da bestela Frantziari buruz diharduenean daukana baino. Autore baten pentsamendua nazioaz ikasteko ez dago haren nazioari buruzko lau frase zirkunstanzial politetan fidatzerik; arakatu beharra dago haren pentsamendua orokorki pertsonaz eta komunitateaz, demokraziaz, gutxiengoez, etab.. Nahizko nazioa, z denez bezainbatean, formulazio hori inori zor izatekotan, Renani baino lehen eta gehiago, Fusteli zor zaio. Honena, ikusi bezala, ez da preseski Iraultzaren jarraiko pentsaera bat, ilustratu, askezale, demokratikoa.
2015
‎Argiaren Gurutzadaren garaian Inperioak bultzaturiko politika. Pertsona eta lekuen izenak aldatzea ekarri zuen. Jatorrizko izenen ordez, izen, sinpleak?
‎–Estatuaren aparatuek eta Estatuaren aginduetara egondako pertsonek eta taldeek egindako ekintzen ondorioz, hil direnen zenbaketa orokorrean, 1976tik 1989ra 261 lagun hil zirela ondorioztatu du Euskal Memoria fundazioak:
‎–Nazioarteko komunitatea? esaten zaio, baina, Whitfieldek ondo dioen bezala, ez zuen, orokortasun horrekin, nazioarteko komunitateak esku hartu, baizik eta, estatu batek jardun lukeen moduan jarduteko gaitasuna zuten pertsona eta entitate konprometituen multzo txiki batek?. 297 Paul Riosek honela laburbiltzen du nazioarteko pertsona eta entitate konprometitu hauek zer ekarpen egin duten: –Giltzarria izan da baldintzak sortzeko.
‎–Nazioarteko komunitatea? esaten zaio, baina, Whitfieldek ondo dioen bezala, ez zuen, orokortasun horrekin, nazioarteko komunitateak esku hartu, baizik eta, estatu batek jardun lukeen moduan jarduteko gaitasuna zuten pertsona eta entitate konprometituen multzo txiki batek?. 297 Paul Riosek honela laburbiltzen du nazioarteko pertsona eta entitate konprometitu hauek zer ekarpen egin duten: –Giltzarria izan da baldintzak sortzeko.
‎mikrotxipen txertaketak, Warwickenen antzekoak, dagoeneko erabiltzen direla, baina anitzetan, horra hor garrantzizkoa? pertsonak eta jendartea kontrolatzeko asmoz.
‎33 Pertsonaren eta pertsonaiaren arteko bereizketa ez da doakoa: Hernández Lesen ustez, El desencanto filmean, Panero anaiak gezurretan hastean, haien gezurren bidez pertsona izateari utzi eta pertsonaia bilakatzen direlako funtzionatzen du filmak narrazio zinematografiko bezala.
‎Hizkuntzen arteko arazo hauek agertzen direnean, era biko irtenbide politikoak bila ditzake estatuak, hain erabilia izan den ezeztapen osoaz gain: pertsona eta lurralde irtenbideak. Lehenean, gizabanakoaren hizkuntza eskubideak babestea da helburu nagusia, eta gutxieneko kopuru bat agertuz gero estatuaren laguntza eskaintzen zaio.
‎Lehenengo etenak (sabinista) formaz, eraz aldatu nahi izan zuen euskara. Gaiaz, ordea, lehenean jarraitu zuen; eten honen pertsonak eta frogatzaileak seinu berekoak zirenez, hots, burges klerikal. (...) Urte hauetan, 1960, gertatu den mugimenduan, berriz, forma eta gaiaren aldetik izan da.
‎d) Lehenengo pertsonako eta hirugarren pertsonako aditzen jokabideari.
‎–aditzak, 1 pertsonakoak eta 3 pertsonakoak, zuzen jokatu baditut eta
‎– aditzaren pertsona eta komunztadura (1 eta 3.
Pertsonak eta animaliak dira bizidunak: amarengana, txakurrarengana?
‎Azaldu proiektuari lotutako pertsonen eta sektorean lan egiten dutenen guztizkoaren arteko proportzioa
pertsonek eta enpresek, dirua aurrezteaz gain, askoz eragin
‎–behar da lehengaiak, pertsonak eta produktuak lekualdatzeko.
‎Egun erakundea osatzen duten pertsonak eta haien alderdi politikoak:
‎a) Binaka, lotu emandako informazioa dagokion pertsonarekin eta bere alderdi politikoarekin.
‎duten pertsonak eta auzotarrak gogait
‎horiek aldatzeko. Azter dezagun munduko hainbat pertsona eta herrialde nola aritu ziren.
2016
‎Ni soilik pertsona naiz. xakera irabazi nuen. Pisukide hura pertsona izaki, biak pertsona eta ona, guti batzuetan baino ez dit oroitu arazi izan gau hartan gertatua. Nik segur aski, bizitza osoan zehar hamabos
‎Irudia baino gorago, nire begien parean gutxi gorabehera, argazkiekin zuk egindako mural handi bat ikus nezakeen. Murala zure bizitzako hainbat unetako erretratuek osatzen zuten, zuretzat garrantzitsuak izandako pertsona eta momentuak denboran izoztuta betiko gordetzen zituztenak: aita eta ama; kuadrillako lagunak; Ane, Ane eta Ane; eta, guztien erdian, Anek zuri Cabo de Gatako hondartza batean biluzik ateratako fotografia.
‎Woodstockeko argazkiaren azpian, Anerekin Ibizan igarotako Aste Santu batean ekarritako oihal zuria zegoen, eta gainean Marokon erosi zenuten egurrezko maskara afrikarra, ileorde beltz kizkurra jantzia zeukana, kuadrillakook Maradonaz mozorrotu ginen aratusteetako hura. Ohartu nintzen paretetan zintzilik zeneuzkan irudi eta objektu haiek guztiak zure iragan urrun edo bizi gabeko batekoak zirela; gehienek, bueltatuko ez ziren garaiak, pertsonak eta lekuak ekartzen zituzten gogora: Janis, Jimi, Woodstock, Ane, Cabo de Gata, Ibiza, Maroko.
‎Ohartu nintzen ezinegon isil askoren motibo zitzaizkizun pertsona eta gertaera ugari zeudela, baina nik ezin nituenak inola ere kontaketatik kanpo utzi. Beldurra ematen zidan zu estutzeak, beharbada igaro behar ez genuen langa iragan eta amildegiraino bultzatuko baitzintudan zenbait gauzatan sakontzen jarraitzen banuen.
‎Bigarren bizitzarena hutsik zegoen, baina aurreko beste guztiak xehetasunez josita zeuden, datak, pertsonen eta lekuen izenak nabarmenduta eta galdera markak nonahi. Azken asteetako hausnarketa prozesuan sortutakoak ziren.
‎Orain eta hemen, baztertu behar den bakarra, Lizarra Garazi berri horren sorrera oztopatzen, edo, gerorako? utzi nahi omen, duten pertsonak eta taldeak dira332.
‎Interes gaitzak daude espainiar Estatuan eta tramankulu autonomikoan euskal mugimendu abertzalea hondatzeko. Kinka larri hauek jasan dituzten beste herrietan ere, gerra zikina (harmatua eta psikologikoa), infiltrazioa( pertsonena eta ideiena), eta mozorroketa sasi radikala, sistematikoki erabiliak izan direla ikastean, hemen ere ausarki pentsatzeko beharra dugu. Erne, otoi! 318
‎arrisku horiek nahiko txikiak dira behar adinako neurriak hartuz gero. Herrialde industrializatuetan, gaur egungo ezagutzekin, ontzat jotzen da iritzi hori, nahiz eta badauden kontrako pertsonak eta taldeak ere.
‎Nobel sariak jaso zituzten zientzialarietako batzuk zentralen aurka zeuden, eta ez istripu larriak edo oso larriak gertatzeko arriskuagatik soilik. Esaten zuten azpiegiturek arazorik gabe funtzionatuta isurtzen zuten erradioaktibitateak ere ondorioak zituela pertsonengan eta ingurumenean.
‎Etxean itxaron eta txirrina jotzeko esan ziezaiokeen Xabierri, baina hori okerragoa iruditzen zitzaion. Zain zegoen bitartean nahiago zuen kaletik pasatzen ziren pertsonak eta autoak ikusten egon. Horixe pentsatzen ari zelarik agertu zen lagunaren Audi zuria berarengana hurbiltzen puntual puntual.
‎da. Pertsonek eta enpresek hartzen dituzte erabaki ekonomiko gehienak, eta haiek dira
‎Grabatu audioa lehen pertsonan eta txertatu protagonistari buruzko bideoan.
2017
‎24. Enclosure? terminoak lurra itxituretan sartzea adierazten du batez ere,, lurzati bat landare hesiekin, zangekin edo pertsona eta animalien igarobidea eragozteko bestelako hesiekin inguratzea; hesi hori jabetzaren eta lurraren okupazioaren sinbolo zen. Beraz, lurrak itxituretan sartuz, lurraren erabilera kolektiboa (herri lurren jabetza maila bat zekarren berarekin) ezeztatu egin zen, eta jabetza indibidualak eta bereizitako okupazioak hartu zuten haren tokia?
‎115). Baina, garai hartan, pertsonei eta gauzei kalte egin ziezaieketen magia jarduerak soilik zigortzen zituzten maleficium izenpean, eta magia egintzetan sinesten zutenak kritikatzeko erabili zuen Elizak.7
‎Autonomedia interes publikoko irabazi asmorik gabeko argitaletxe bat da, borondatezko lanez egina. Autonomedia eta Elkar argitaletxeak eta Jakinek beren esker ona adierazten die ondorengo pertsonei eta erakundeei liburuan agertzen diren irudiak uzteagatik: 9 or.:
‎Hurrengo urteetan, Euskal Herriak estatu espainolaren errepresio politiko gogorra jasan zuen: Batasunako buruak kartzelatu zituzten; alderdia debekatu zuten 2003an; atxiloketa masiboak egon ziren, baita tortura sistematikoak ere, hala nola zenbait makro prozesu, horien artean 18/ 98 izenekoa, non 260 pertsona eta euskal kultur erakunde salatu baitzituzten ETAko kide zirelakoan. Horri erantzuteko, Eusko Legebiltzarrak. Juan Jose Ibarretxe (EAJ) lehendakaria buru zuela?, 2004an, Euskadiko Erkidegoaren Estatutu Politikoa Eraberritzeko Proposamena onartzea erabaki zuen, zeinak estatu asoziatua izateko aukera aurreikusten baitzuen, baina Espainiako Kongresuak atzera bota zuen.
‎Lurraldea, IV. kapituluan adierazi bezala, objektibatu eta subjektibatutako transakzio eta interakzioez osatua dago (2 mapa), materialtasun desberdineko fluxuz taxutua; hasi pertsonetatik eta automobiletara, hasi metaletik eta kapitalera (3 mapa) eta tokian tokiko politika ekonomiko, industrial, kultural eta legezkoek artikulatzen dute, zeintzuek eskubide, autoritate eta gaitasun ezberdinak ekoizten baitituzte (1 eta 3 mapa). Interakzio horiek gustu, tonu eta trinkotasun desberdineko erregulartasunak dira, eta horregatik ekoizten dituzte lurraldetasun ezberdinak.
‎Kontua ez da erdigunean lan produktiboa jarri eta horren arabera gainerako denborak antolatzea (familia, kirola, militantzia...). Jar ditzagun erdian pertsonak eta zein diren haien beharrak, jakinda ez garela linealak, gure beharrak aldatuz doazela bizitzako etapa ezberdinetan?. Enpresen antolaketarentzat aldaketa handia izanik ere, kultura hori garatzen joatea beharrezkoa dela dio,, eta uste dut aldaketak enpresen zuzendaritzetan gaudenongandik hasi behar duela?.
‎Ez da harritzekoa, beraz, Despentesek alde batera uztea Virginia Woolfek amorruz idaztearen kontra esaniko guztia, eta King Kong teoria n lehen pertsonan eta amorru gorriz salatzea emakumeak isilarazteko eta bezatzeko erabiltzen diren mekanismo askotarikoak, bere larruan probatuak baititu, gordin gordin.
‎autismoa; bere bizitza laburrean ikusirikoek ere lotura izango dute, ziur aski, pertsonekin eta haien
2018
‎Lan indarra, izan ere, fikzio politiko bat da. Kapitalistak ez ditu kontratatzen eta ezin ditu kontratatu proletarioaren zerbitzuak edo lan indarra, enplegu kontratuak eskubidea ematen baitio enplegatzaileari langilearen lana (hau da, langilearen izatea, pertsona eta gorputza) nola erabili agintzeko, enplegu kontratuak zehaztutako epean. Era berean, prostituzioaren zerbitzuak ezin dira eman prostituta bera presente ez badago, zeren norbere baitako jabetza ezin baita bereizi jabearengandik, jabetza materialaz bestera.
‎Era berean, prostituzioaren zerbitzuak ezin dira eman prostituta bera presente ez badago, zeren norbere baitako jabetza ezin baita bereizi jabearengandik, jabetza materialaz bestera. Bezeroak, putazaleak, prostituta baten zerbitzuak kontratatzen dituen gizonak, haren pertsona eta gorputza nola erabili erabakitzeko eskumena lortzen du prostituzio kontratuak irauten duen bitartean, enplegatzailearen antzera. Argudio horretaz harago, ordea, jadanik ez du balio soldatapeko esklaboaren eta prostitutaren arteko konparazioak, ezta enplegu kontratuaren eta prostituzio kontratuaren artekoak ere.
‎Kontraktualista batek, gai horren inguruan, erantzun lezake gehiegizko garrantzia ari gatzaizkiola ematen gorputzari. Haien iritziz, gorputza aipatu ordez zerbitzuak aipatu behar lirateke, eta, nolanahi ere, pertsona batek badu modua askatasun moralari eusteko nahiz eta bere gorputza edo gorputzaren parte bat eman kontratu bidez. Norbaiten izatea edo pertsona eta haren gorputza ez dira gauza bera; gorputzaren jabetza erabiltzen bada, ez zaio kalterik egiten izateari. David Richards ez dator bat ez Kantekin, ez marxistekin eta ez feministekin; izan ere, besteak beste, uste du feministek Kanti kasu egiten diotela auzi honetan.
‎Hala dela esatea kontraesana litzateke; izan ere, pertsona bat den heinean, subjektu bat da, zeinari gauzen jabetza eman ahal zaion. Bere buruaren jabetza bat balitz, gauzaki bat litzateke, eta gauzaki horren jabea bera litzateke[?] Ezinezkoa da aldi berean pertsona eta gauzakia izatea, jabea eta jabetza izatea.
‎Ez naiz saiatuko ebazten ea arrazoibide hura inkoherenteagoa zen soldatapeko lanaz zeukan ikuspegia baino edo, zehazki, ezkontza kontratuaz zeukan ikusmoldea baino. Izan ere, Richardsek ez du aipatzen Kantek eskubide patriarkala babesten zuela eta, beraz, ezinbestean ukatzen zuela emakumeak pertsonak eta autonomoak zirela. Hona hemen Kanten kontraesana:
‎Philmorek esklabotza kontraktual edo zibilizatuaren gainean darabilen arrazoibidea hiru ideia inplizitutan oinarritzen da. Lehenik eta behin, zerbitzuak edo lan indarra esklaboaren pertsonarengandik eta haren lanetik bereiz daitezkeela. Garantismoaren eta esklabotza (historikoaren) arteko aldea gizabanakoaren kontzepzio berri baten araberakoa da:
‎Esklabo bat edo negro bat, Ingalaterran lurreratu orduko, gizon aske bihurtzen da, hau da, legeak babestu egingo du bere pertsonaren eta jabetzen gainean duen gozamena. Hala eta guztiz ere, ugazabak legez lortua baldin badu Johnen edo Thomasen zerbitzua betiko bereganatzeko eskubidea, horrek bere hartantxe segituko du, zeren bizi guztirako mendekotasun hori ez baita handiagoa aprendiz guztiek zazpi urterako edo batzuetan luzeagorako izaten duten mendekotasuna baino.
2019
‎Han ez zegoen bera beldurtzeko moduko ezer. Gauza haiek guztiak (sotoko izakia barne) irudipenak ziren, korridoreko atearen bestaldean bizi ziren benetako pertsona eta gauzen parodia ikaragarri bat, beste amak sortutakoak. Coralinek deliberatu zuen beste amak ezin zuela benetako ezer sortu.
‎Argia eman zion esku artean daukazun honi. Hain zuzen, azken hilabeteak lehen pertsonan eta neure buruarekin borrokan aritu ondoren, ikusi nuelako ez nintzela neu orduko zera hartako garrantzitsuena, ahots asko zeudela aditu nahi nituenak, istorioa osatzeko, kontatzeko eta biziberritzeko ezinbestekoak zirenak, neureak adina edo are eta garrantzitsuagoak. Bakoitzak berea, eta denek Aimar edo Moiorena.
‎Adostasunak ere badaudenez, nik uste dut mugimendu aldetik lantzen jarraitu beharra dagoela. Bestetik, oso inportantea da saretzea trans pertsona eta mugimenduekin, nahiz eta ados ez egon gauza guztietan?.
‎Emakume eskuzabalarengan, barkaberatasunaz janzten da konformidadea: den dena onartzen du, ez du inor gaitzesten, pentsatzen baitu diren horixe baizik ezin direla izan pertsonak eta gauzak. Emakume urguilutsuak bertute harroxko bihur dezake konformidadea, hala nola egiten baitzuen Madame de Charrièrek, bere estoizismoan zurrun.
‎Atenasen, emakumea bere geletan gorderik bizi zen, legeek zorrotz mugaturik eta magistratu berezi batzuek zaindurik. Adingabea zen bizi guztian; tutorearen agintepean zegoen, izan aita, senarra, senarraren oinordekoa edo, bestela, Estatua, ordezkari publikoek ordezkatua; haiek ziren emakumearen nagusiak, eta salgai baten gisan gobernatzen zuten, tutorearen boterea pertsonaren eta haren ondasunen gainekoa baitzen aldi berean; tutoreak nahi bezala eskualda zitzakeen bere eskubideak: aitak adopzioan edo ezkontzan ematen zuen alaba; senarrak arbuia zezakeen emaztea, eta beste senar bati eman.
‎hitz horiekin hasten zen babes eta pribilegio gutuna. Haren pertsona eta ondasunak bortxaezinak ziren edozein epaitegirentzat; ezein magistratuk ez zuen haren etxean sartzeko eskubiderik, bizi zen artean. Haren kontrako salaketaren bat bazen, enperadoreari aurkeztu behar zitzaion.
‎Non hasten da pertsona eta non pedagogoa. Hori da niri behintzat esperientziak oraindik argitu ez didana, are gehiago Federico Baraibar institutuko zuzendari kargua onartu nuenetik.
‎Justifikazioaren, propagandaren eta abertzaletasunaren arteko muga fina. Isilik egon nahi duen pertsona eta hitz egin behar duen irakaslea. Taldea gidatzen duen zuzendaria.
‎On Afonso Henriquesek hauxe esango dio, beraz, bere estatu nagusiari, Egia esan, ez da erraza, eta beste aldaera taktiko batzuk eztabaidatzen dituzten bitartean, gogora dezagun A Graciosa gozotegiko emakume potolo hura, gertaera hauek hasi zirenean gurutzatuen aurreratze hartatik ihesi iristen zirenen egoera penagarriaz mintzatzen zena, esan zuen Porta de Ferrotik odola zeriela sartzen ikusi zituela, eta une hartan guztiei egia biribila iruditu zitzaien, gertaeren lekuko batek jakinarazten zuen ber. Hala ere, logikaren arabera joka dezagun. Bistan da ezen, estuarioko ertzetik hain gertu egonik, Porta de Ferrok balio behar zuela, batez ere, pertsona eta merkantzien ibai garraiorako, zeina, agerikoa denez, ez bailitzateke oztopo bertatik errefuxiatuak sar zitezen, baldin eta ate hori ez balego, nolabait esan, harresiko hego muturrean, hau da, Santaremetik zein iparretik ihes zetozenentzako urrunen zegoen atea ez balitz. Zenbait gizajok, Cascais eta Sintraren artetik uxaturik, estuarioan bukatzen ziren bideetatik hirira iristea lortzea, eta behin han, ertz honetara eramango zituzten txalupariak aurkitzea, oso litekeena da.
‎...jatetxe batean afaldu zuten, emakumeak setioko historia nola zihoan jakin nahi izan zuen, Ez zoan gaizki, nik uste, den bezain absurdoa izanda, Asko falta al duk bukatzeko, Hiru lerrotan buka liteken, gero ezkondu eta hagitz zoriontsuak izan zitunan formularekin, gure kasuan portugaldarrek, ahalegin alimale baten ondoren, hiria hartu zitenan, edo bestela has ninteken armak eta tresnak izendatzen, pertsonak eta pertsonaiak endredatzen, eta hala egitekotan ez niken inoiz bukatuko, beste aukera bat izango luken dagoen bezala uztea, elkarrekin topo egin dugunez gero, Nahiago nikek bukatuko bahu, Mogueime eta Ouroana horien bizitzei irtenbidea bilatu behar diek, gainerakoak ez dik hainbeste inporta, historia nola bukatuko den bazekiagu, bukaera horren nolakoaren froga duk Lisboan afaltzen ari garela, gu... Kafea bukatu zuten, Raimundo Silvak kontua eskatu zuen, baina Maria Sarak, keinu azkar batez, kreditu txartela platertxoaren gainean paratu zuen, Hire zuzendaria nauk, ezin diat onartu afaria hik ordaintzea, hierarkiarekiko errespetua bukatuko lukek menpekoak hasiko balira hortik zehar harrokeriatan beren agintariekin, Behingoz onartuko dinat, edonola ere gogorarazi nahi dinat egile bihurtzeko bidean nagoela, eta orduan, Orduan bai ez duala ezer ordainduko, non ikusi duk horrelako aldrebeskeriarik, egileak editoreari afaria ordaintzea, ez dakik ezer harreman publikoez, Beti entzun dinat egile errukarriei esker bazkaltzen eta afaltzen dutela editoreek, Horiek kalumniak dituk, klase gorroto baten barne adierazpen zikinak, Ni ez naun gerra horretakoa, zuzentzaile xumea baizik ez naun, Horren bihotzez hartuko baduk, Ez ez, heuk ordaindu, baina bestelako arrazoi batzuk zeuzkanat hik ordaintzea onartzeko, Eta zein dira, Bada, setioaren historia makal honekin guztiarekin, ez dudala ia zuzentzaile lanik egin, eta, hortaz, nire ekonomiaren egoera periklitantearen arduraduna haizenez, bidezko dun hik ordaintzea, eta nolabaiteko trukea egitearren, bihar ogi xigortuak prestatuko dizkinat gosaltzeko, Horrela zorretan geratuko nauk berriz ere.
‎Aurreko ertzetik, emakumeak, langetako sarreretan, beren hilotz eta desio zamarekin hurbiltzen diren txalupei so daude, eta teilatupean gizon batekin dabilenik baldin bada, leialtasunik gabe inarrosiko du bere burua gizonarengandik lehenbailehen libratzeko, hil garraiorako gondoletako soldadu hauek, agian heriotzaren patua biziaren eskubideekin orekatzeko behar inkontzienteagatik, askoz ere sutsuagoak baitira errutinazko ekintzetan dabilen edozein zibil edo militar baino, eta gauza jakina baita sua amatatzeko orduko asearen proportzioan handitzen dela eskuzabaltasuna. ...a bezala, edo Sancha, edo Maiores, edo Elvira, edo Dórdias, edo Enderquina, edo Urraca, edo Doroteia, edo Leonor, eta haietako bik oso izen ederrak dauzkate, batak izena du Chamoa, besteak Moninha, gogoa etortzen zaio bati bizitzatik atera eta etxera eramateko, ez Raimundo Silvak Escadinhas de S. Crispimeko txakurrarekin egin zukeen bezala, errukiaz, baizik eta jakiteko zer sekretuk lotzen dituen pertsona eta bere izena, pertsonak izenak berak baino gutxiago balio duela ematen duen arren.
‎Ez bedi pentsa segizioko inor edo arrotzen saldoko inor erregea isilarazteko bezain lotsagabe izatera ausartu denik, berari bataio izenez deituz, inoiz erregearekin plater beretik jan izan bailuen, esaldi hura erregeak bere buruari esan zion, Isilik, aho hori, esatea bezala da, eta honek, aditzeko ohitura izanik hitzekin batera etorri ohi diren esanahi ezkutuenak bilatzeko ohitura ere baduenak aise jakingo duenez, esan nahi du, hain zuzen ere, mintzatu dena amorratzen dagoela isilpean gordetzea erabaki duena ozenki esateko. Hala ere, oztopo taktikoa higiarazteko, besteren jakin min on ustekoa aintzat hartu behar da, ondoren datorrena bezalako esaldi bat eragingo duena, gutxi gorabehera, Segi, segi, buka ezazu, ez gaitzazu zintzilik utz, baina gauzak oso bestela gertatzea ere litekeena da, pertsona eta egoeraren arabera, kasu honetan mintzatu zena Guilherme Vitulo izan zen, muturzikina halakoa, auskalo da Longa Espada izan zen edo ez, seguru dena da zalantza agertzera ausartu zela, nolabaiteko zakarkeriarekin, Jesukristo Gure Jaunak kristau guztiei laguntzen die, guztiei berdin, horixe besterik ez genuen behar, batzuk semeak eta besteak semeordeak baldin bagara, akabo erlijioa.... Zenbait gurutzatuk agiraka eginez bezala begiratu zioten ateraldia bota zuenari, esateko moduarengatik gehiago esan zuenarengatik baino, zeren, mamiari dagokionez, adostasuna nahiko orokorra izango baitzen, izan ere, erregearen predikuan, dena hondora bidal dezakeen zekenkeria gaitzesgarriaz aparte, handinahikeria ez nolanahikoa egon baitzen, harrokeria handia, mintzatzeko modu harekin artzapezpiku bat ematen zuen, erregea baino areago, eta errege apal bat baino ez zen, are, errege titulua erabiltzeko eskubiderik ez zuen erregea, aita santuak ez baitio erregetza ezagutzen, hiru urte lehenago dux tratamendua eman zion arren, eta eskerrak.
‎Hortaz, badirudi, hala ere, pixka bat egin dela atzera, On Afonso Henriquesen mintzalditik has liteke, adibidez, honek, bestalde, mintzalariaren hitzez eta estiloaz beste gogoeta bat egiteko bidea emango luke, are, agian beste mintzaldi bat asmatzeko aukera emango luke, garai, pertsona eta tokiari, edo besterik gabe, egoeraren logikari atxikiago zitzaion beste mintzaldi bat, zeinak, edukiak eta ezaugarriak zirela tarteko, gurutzatuen tamalezko ukoa zuritzen bailuke. Baina hemen aldez aurreko arazo bat dago, komeni da jakitea nortzuk izan ziren egoera hartan erregearen solaskideak, alegia, norentzat mintzatu zen erregea, zer jende klase zuen aurrean bere predikua bota zuenean.
‎Tribuak ezaugarritzeko, ezagutzen nituen pertsonak eta taldeak izan nituen buruan. Zuk ere, seguruenik, ezagutuko dituzu, tribu?
‎Lehen bi mailetan, aipatu berri ditugun gaitasun erlatiboaz eta harreman sareez gain, jarrerak eta portaerak (maila indibidualean nahiz sozialean) eta identitate kolektiboak eta erreferenteak nabarmendu ziren. Maila makrosozialean, aldiz, pertsona eta talde erreferenteak, kontsumo eskaintza, input mediatikoak eta testuinguru politikoa. Guztiak faktore garrantzitsuak, eta, ezagutzaz eta harreman sareez gain, etorkizunera begira funtsezkoak izango diren lan ardatzak seinalatzen dituztenak.
‎Gure hizkuntza komunitatean gertatzen ari diren eraldaketa hauek izen deiturak dituzte, aurpegiak, gorputzak, historia linguistikoak eta jarrera eta portaera jakinak. Atal honetan, kalera jaitsiko gara eta, euskalgintzaren ibiltari nomada gisa, azken urte hauetan han hemenka ezagutu ditudan hainbat pertsona eta talde aurkeztuko dizkizuet, inguruan dugun aniztasunaren erakusgarri:
‎Ingelesa jatorrizko hizkuntzatzat duten pertsonak eta herrialdeak, bestalde,. English only, doktrinaren aldekoagoak dira gero eta nabarmenago.
‎– ELKARTU, euskararen alde lanean aritzeko prest gauden pertsona eta erakunde guztiak.
2020
‎Ez du zentzurik goizeko 9etatik arratsaldeko 7ak arte osoko bilkura bat egiteak, mugitu gabe, beste ezer egin gabe. Ordutegiak aldatuko nituzke, espazioen barruan jarduteko modua eta espazio atseginagoak egingo nituzke eta pertsonei eta zaintzari enfokatuagoak. [?]
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia