2010
|
|
Adostasun maila bat lortzeko saiakerak ez du fruitu askorik eman, euskararen aldeko printzipio orokorren adierazpen bat edo
|
oso
orokorrean egin diren balorazio positiboak izan ezik. (Amorrortu, Ortega, Idiazabal eta Barreña, 2009:
|
|
Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko nola kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek nola sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze bidean gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte.
|
oso
orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazoiak gazteen hizkuntza portaera ulertzeko lagungarri izan daitezke eta sakonago ikertu beharrekoak seinalatzen dituzte:
|
2011
|
|
Beraz, kontziente dira ohitura dela arlo horietan, nahiz eta denek euskaraz jakin, erdara erabiltzea eragiten duen faktoreetako bat" Ohitura falta da"," Akostunbrauta dazelako beti euskeraz eitten". Baina ohitura bat
|
oso
orokorra denean azkenean" normaltzat" hartzen da eta hala adierazten dute gazteek.
|
|
Beraz, kontziente dira ohitura dela arlo horietan, nahiz eta denek euskaraz jakin, erdara erabiltzea eragiten duen faktoreetako bat" Ohitura falta da"," Akostunbrauta dazelako beti euskeraz eitten". Baina ohitura bat
|
oso
orokorra denean azkenean" normaltzat" hartzen da eta hala adierazten dute gazteek. Gaur herriko ia talde guztiek erdarazko izenak dituzte.
|
|
Datuotatik,
|
oso
orokorrak eta gutxi badira ere, zenbait ondorio lor daiteke:
|
|
Hemen orain arte azaldutako datuak
|
oso
orokorrak dira eta ez dute inolako argitasunik ematen aipatutako faktore batzuei buruz. Izan ere gazteek lortu duten gaitasun erlatiboa edo inguruan duten euskarazko hiztunen maiztasuna dudarik gabe, aldagai garrantzitsuak dira.
|
2016
|
|
Horrek esan nahi du epe laburreko eta luzeko helburuak zehazteko(" hizkuntza biziberritzea" bezalako termino lausoetan izan ezik) eta ondorioak ebaluatzeko joerarik ez dagoela. Finkatutako helburuak baldin badira, baina erdi mailako edo ebaluaziorako plangintzarik ez badute,
|
oso
orokorrak izan daitezke (adibidez," hiztunen kopurua handitzea"); edo bestela, helburu eta metodoen arteko desadostasunak egon daitezke (adibidez, eskoletan belaunaldien arteko transmisioa berrezartzea espero izatea). Interes gehien dutenak askotan hainbat ekintzatara murgiltzen dira, honelako galderei erreparatu gabe:
|
2023
|
|
Eskualde mailan, datu kuantitatiboak
|
oso
orokorrak dira, eta ez dira aski egoera xehetasunez ezagutzeko, eragiteko, jarraipena egiteko eta abarretarako. Hori dela eta, toki mailara hurbildu behar da, biziberritze ekintzak zein biztanleri zuzendu behar zaizkion hobeto jakiteko.
|