2007
|
|
Sortzaileak komunikatu nahia eta beharra asetzen du eta hartzaileak erantzun egiten dio. Gertukoa sentitu ohi du hartzaileak,
|
oso
berea, ederra batzuetan, amorragarria bestetan, baino oso etxekoa beti. Haserretu egingo da, irri egingo du, malkoek ihes egingo diote agian, plazerez gozatuko du...
|
2009
|
|
Hurrengo pausoa, aldiz, ez. Bibliografia
|
osoa
berak irakurri eta aztertu beharrik ez dauka, ezinbestean. EHS proiektuan diharduten langileek diskriminatuko dute bibliografia horren altzoan ageri den informazio teknikoa, kasuan kasuko ikertzaileak azaldutako interesaren arabera.
|
2011
|
|
2.1 perspektiba erlijiosoa eta metaforiko arrunta has gaitezen hitzaren adiera propiotik, perspektiba erlijiosoak (erlijio katolikoak24, ez protestanteak) emana dion eta eguneroko bizian zabal hedatua dagoenetik. erlijio katolikoak
|
oso
berea izan du purgatorio hitza: bai hitza eta bai kontzeptua. hala zuen gure haurtzaroan eta, azken urteotan kontuok aldatu egin badira ere zertxobait, bistan da lehengo definizio muinak uka ezinezko indarra duela orain ere. erdal hiztegi batek honela definitzen digu purgatorioa:
|
|
A eta B hiztun elkarte edo hiztun talde bik elkar jotzen dutenean aukera bi baizik ez daude funtsean: hizkuntza bat (A hizkuntza edo B hizkuntza) nagusitzea," tarta" demolinguistiko eta soziofuntzional
|
osoa
beretzat hartuz eta bestea ezer gabe utziz, edota bai Ak eta bai Bk elkarren ondoan irautea," tarta" demolinguistiko eta soziofuntzional osoa bien artean banatuz. Jakina, aukera bakar moduan azaldu dugun lehenengo kasuak bi atal ditu. zeharo diferentea da tarta osoa Ak bereganatzea, edota tarta osoa Bk bereganatzea.
|
|
etxeko eta auzoko, kaleko eta lantegiko, plazako eta (latinari eta, partez, gaztelaniari gorderikako funtzioetan salbu) elizako hizkera arrunta, ahozko jarduneko mintzamolde arrunta euskara izan den artean segurtatutik, aski garantizaturik egon izan da euskararen (eta euskaltasunaA eta B hiztunelkarte edo hiztun talde bik elkar jotzen dutenean aukera bi baizik ez daude funtsean: hizkuntza bat (A hizkuntza edo B hizkuntza) nagusitzea," tarta" demolinguistiko eta soziofuntzional
|
osoa
beretzat hartuz eta bestea ezer gabe utziz, edota bai Ak eta bai Bk elkarren ondoan irautea," tarta" demolinguistiko eta soziofuntzional osoa bien artean banatuz.
|
2014
|
|
Aurrerago honela jarraitzen du;" hizkuntza komunitate ezberdinetako hiztunak elkarrekin komunikatzeko gai ez baldin badira, elkarrekiko harremanik ez da. Hiztun talde bakoitzak bere bizitza
|
osoa
bere hizkuntzan egiten du osoki eta beste taldeak berean. Horrelako kasu baten aurrean, ukipenik ez dagoela esan daiteke, baina lurralde berean guztiz isolaturik bi talde edo gehiago bizitzea pentsaezina da.
|
2016
|
|
Izan ere, hauxe da nik gaur azpimarratu nahi nukeen ideia nagusia: euskararen hazkunde eta garapen iraunkorra, euskara gizarte
|
osoak
bere egitetik bakarrik etor daitekeela, sekula ez ghettotik. Euskara biziberritzearen arrakastarako ezinbestekoa izan da, eta ezinbestekoa izango da, adostasun sozial eta politiko zabala, Euskararen Legearen gainean hezurmamitutako adostasunaren neurrikoa gutxienez, indarberrituta eta ahal den neurrian zabalduta, baina inondik ere atzera egin gabe.
|
|
Hauxe da, bada, nik gaur azpimarratu nahi nukeen ideia nagusia: euskararen hazkunde eta garapen iraunkorra, euskara gizarte
|
osoak
bere egitetik bakarrik etor daitekeela, sekula ez ghettotik. Euskara biziberritzearen arrakastarako ezinbestekoa izan da, eta ezinbestekoa izango da, adostasun sozial eta politiko zabala.
|
|
Eguneroko bizi giro arruntean batez ere euskaraz egiten den (okerrenean, euskaraz egin litekeen) jardunguneak, harreman sareak, auzoak, herri herrixkak eta, ahal balitz, eskualdeak izan behar ditugu horretarako abiaburu. Eguneroko jardun arruntean euskara bizirik eta sendo dagoen espazio fisiko eta soziofuntzionalak izan behar ditugu begien aurrean, lehenik eta behin, euskal eskolak eta euskalgintza
|
osoak
bere fruitua emango badu. Nagusiki euskaraz egiten duten (harMintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera.
|
2019
|
|
Lagungarri ederrak ditugu hortaz gotorlekuok, banaka zein taldean harturik, ahuldutako hizkuntza indarberritzeko orduan. Baina instantzia guztiok (tartean gotorleku nagusiok) ez dira arnasgune, eta ezin dira izan. ez dira eguneroko mintzajardun arruntaren iturburu nagusi, oinarri beregain eta iraunkor44 ez dira belaunarte
|
osoa
bere baitan duten biziguneak: adin tarte jakinetako kideak oso gailen dira bertan, eta bestelakoak ahul edo hutsal. ez dira belaunez belauneko jarraipenaren berme iturri. arnasguneak badira hori guztia, hein ohargarrian45; beste instantziok (are gotorleku sendoenok) ez.
|
|
" Herri giroa"
|
oso
berea izan dute arnasguneek. Aldatuz doa hori ere, ordea.
|
|
Gemeinschaft moduko elkartasun giroa," herri giroa",
|
oso
berea izan dute arnasguneek. aldatuz doa hori ere, ordea. Gemeinschaft elkartasuna, behinolako communal society delakoa, ahultzen ari da eta, ordainetan, zabalduz doa Gesellschaft gizartea, associational society delakoa. aldakuntzak aldakuntza eta neurriak neurri, Gemeinschaft elkartasuna eta Gesellschaft gizartea bizirik ditugu arnasguneetan.
|
2021
|
|
Nork eman dio honelako garrantzia eskolari? Eskola batek ezin du hizkuntza baten bizi iraupen
|
osoa
bere gain hartu. Eta gehituko nuke, euskarako irakasleek ezin dutela hizkuntz sistema, kultura, soziolinguistika, hizkuntzaren historia edota herriaren historia beren gain hartu.
|