Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Errealitatea ez da hain sinplea. Neke handirik gabe ontzat eman daiteke teknologia eta ofizialtasunaren aurreko kultura mailan dauden jendeen hizkuntzak ere, orain duten egoera apal horretatik irtenda, aurrera egin eta munduko jende garatuagoen mintzairen mailara, hel daitezkeela?. Halere, horretarako, jakina, besteek mende askotan zehar asmaturiko eta prestaturiko lexikoa eta esapideak sortu behar dituzte, azken orduan bada ere, egokitze lan ikaragarria eginez.
2009
‎Apustu horiek lagundu zuten horrelako jaiak antolatzeko, Bilbon, esaterako. Orain dugun egoerak, ordea, uste dut eragingo duela, galbahea izango dela eta ez dutela jaialdi guztiek jarraituko.
2011
Orain dugun egoerarekin, bai, arriskua dugu.
2012
‎" Hitz egidazu kristauera… Zuen hizkuntzak ez du deusetarako balio… Laborarien hizkuntza da… Ez du unibertsitaterako balio…" Oinarrizko hezkuntzan ez da kitxuarik irakasten, lau herri egunkari ditugu eta batek ere ez du kitxuaz publikatzen, 50 irrati emisore ditugu baina bakarra elebidun ezta kitxua hutsez ere!, lau telebista kate eta batek ere ez du saiorik kitxuan… Horregatik esan dizut orain dela 40 urte zuek zeundeten bezala gaudela. Eta, naski, zuek orain duzuen egoera dugu helburu.
2014
‎Epaile batzuek diote legea modu malguagoan interpreta daitekeela, eta beste batzuek diote segurtasun handiagoa emango lukeela eta mesfidantzak uxatuko lituzkeela legea aldatzeak, baina hori botere legegilearen eskuetan dago, alderdien eta, bereziki, gobernuaren eskuetan. Nik uste dut epaileek hemen eta orain dugun egoera kontuan hartuta aplikatu behar dutela legea, baina, halaber, gobernuari eskatu behar zaiola azken urteotan eraiki duen salbuespen legedia eta bestelako neurriak indargabetzeko, sakabanaketa, adibidez. Ez du legez kanpoko ezer egin behar, eta ez du egin behar EPPK-k agiri bat kaleratu duelako, humanizazioagatik baizik, Europako legediak hala ezartzen duelako.
2015
‎Horrek lagunduko du zeharka ikasleen ikaskuntza hobea, hori baita irakaslearen xede nagusia, alegia, ikasleak garatzea, ikasleek gauza interesgarriak egitea, ikasleek ondo hitz egitea... Ez bagaude konforme orain dugun egoerarekin eta lortzen ditugun emaitzekin, horiek ez dira hobetuko gauza berberak modu berean egiten jarraitzen badugu; nahi badugu ikasleek gauzak beste modu batera egitea, guk ere beste modu batera egin ditugu. Hor dugu eraldaketaren lehen pausoa.• ohArrA
2017
‎" Gure sektoreak lurrarekin lan egiten du. Guk lurra behar dugun bezalaxe behar gaitu lurrak gu orain duen egoera mantentzeko"
‎" Gure sektoreak lurrarekin lan egiten du. Guk lurra behar dugun bezalaxe behar gaitu lurrak gu orain duen egoera mantentzeko. Beraz, errekonozimendu horretatik hasiz gero, pertsonak era duinago batean lanean aritu behar duten garaian, oinarrizkoak diren bitarteko batzuk behar dira".
2019
Orain dugun egoera ez dugu inoiz izan. Aldundiak bere kabuz onartu du lan hitzarmena; inposatu egin digu.
2022
‎Udane B. ren ustez ala ere, arrebak ikusten du une batean ez direla lehenagoko bizimodura itzuliko, aurrera egin dutela orain duten egoera berriarekin, eta egoera honetan Gregorio oztopo bat dela batez ere ezin dutelako jarraitu etxean sartuta betiko. Isolatu lirateke eta ezin dute gehiago jasan.
‎"[...] orain bizimodu monotonoa daramala eta ezin duela inorekin aurrez aurre hitz egin. Gogorarazi dit apur bat orain dugun egoera, denok etxean edo gelan sartuta gagoz eta hitz egin dezakegu familiarekin, baina ezin dugu lagunekin egon eta guztia da monotonoa. Eta horrela daramatzagu hiru aste, ez dakigu noiz arte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia