Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 269

2000
‎Orain den nahaskeriak talde abertzale politikoen artean duda gehiago sortzen ahal ditu, xarma galtzeak eta gibelatze hotzak baizik ez ditu ekartzen ahal. Orain bizi dugun eta mantentzen dugun zalantza garai honetan, ondorioak irabaziko dituzten bakarrak agindua eta iraunkortasuna beren eskuetan dutenak dira. Ez dira gure aldekoak.
‎– Bai, ez dakit nola, ez dakit noz arte, ez dakit zertarako, baina orain bizien artean nago barriro. Saiatu naz nitaz idatzi daben beste gizon argi batzuekaz berba egiten baina ez nabe ikusten, ez nabe aditzen, ez nabe sentitzen.
2001
‎Azkeneko hauteskunde kanpainan, egundo esan ez duguna esan genuen, hau da, Gasteizko gobernua EAJ EA, PSE eta EBren artean osatu behar dela; gobernu hori egokiena delakoan. PSEk eraman duen kanpaina eta orain bizi den egoera dela-eta ez dago gobernuan sartzeko kondizioetan nonbait. Eta haiek ez badute nahi, gu ez gara tematuko.
‎Baina mingarriena gero iristen da: sorterrikoa ez zarela eta orain bizi zaren lekukoa ere sekula ez zarela izango konturatzea.
‎Baina aldakortasuna egonkor bihurtzea, behin behinekoa beti errepikatzea, obrarik osatu beharrean borradoreak pilatzea, oraina bizi ordez geroenerako uztea aberrazioa da.
2002
‎Euskal Herriak orain bizi duen egoeratik eszenatoki berri horretarako bidea egin behar du, eta ez da nonbait bide erraza izango; azken urteetan behintzat ez du bide horretan asmatu ezker abertzaleak berak, eta zangalatrau egin da unetik unera dagoenetik berrira ezin ibiliz. Adostasun berriak beharrezko izango dira hemendik aurrera, dauden erakundeetan jokabide eraikitzailea eta baikorra plazaratu ahal izateko.
‎Gaueko zeruaren alde mobilizatzen ari dira kolektibo ekologistak. Espezie asko daude gaueko habitatekoak direnak, lehen hirietan oso ondo bizi zirenak (tximeleta, hegazti, karraskariak…) eta orain bizi ezin dutenak argi kolpeka bota ditugulako.
2003
‎Ezagutu dut neure haragitan, egurra ematearekin mehatxatu zidan epaile militarra, berak sinarazi nahi zidan hura ukatu niolarik. Ezagutu dut, eta identifikatu pasa ondoan zakarrontzian geundela, Guardia Zibiletako kuartelilloko ondoko gelatik era beldurgarri basatian marruka ari zena, oraindik orain bizi bizi gogoan dudana. Eta ezagutzen dut, etxekoa bortxaz eraman eta bere berri izan ezak sortzen digun infernua, irudika baitezaket nire erosoan pasatzen ari den nolakoa.
‎Helburuak zorrotzak dira eta epeak estuak. Herriari ezin zaio behin eta berriro orain bizitzen ari garen tentsioa etengabe biziarazi.
‎(Eta Santos Rekalde horrek be euskeraz argitaratu euskun urte batzuk geroago bere nobela bakarra (Deunor), Ameriketako artzain euskaldunen ganean euskera hutsean egin dan bakarra, nire ustez. Egileak berak autortu eustan, orain dala hamabosten bat egun, bera orain bizi dan Granadan, Erkiagak emon eutsala azken orrazketa on bat bere nobela bitxi horri!)
‎9 urte; handik Morgara joan nintzan, eta hemendik orain bizi nazan leku honetara Arteagara etorri. Herriz herri berbaldiak emoten be ibili ninoiatzun Bizkaiko ta Gipuzkoako herrietan, Garizuma aldian batez be.
‎batzuek beste esperientzia batzuetatik datoz, hemen garrantzi berezia daukate auzo mugimendutik etortzen direnek, jadanik aipatuden jarraikortasun bat konfirmatuz (Urrutia, 1987/ Barcena, 1995/ Castells, 1997)? eta jende askok orain bizi du bere lehenengo esperientzia mobilizazio sozial batean. Aipatzekoa da berritasun hori ematen dela ez soilikaktibista gazteen kasuan, jadanik adinean sartuta daudenen artean baizik.Azken hauen artean badaude esperientzia hauetan zeharo berriak direnak etabeste maila urrunago batean mobilizatu direnak, euskararen aldeko ekintzetan adibidez.
‎Yenaren balio galtzeak eta deflazioak erraztu egin dute Japoniako hiriburu bikaina. Bombay eta Buenos Aires dira orain bizitzeko hiri merkeenak.' Indiako hiriburu ekonomikoak denbora darama sailkapen horren amaieran, baina Hego Amerikako Paris berria da. Argentina astindu duen krisi larriak eta dolarrarekin parekotasuna hautsi zuenetik %70eko balio galtzeak eragin dute Buenos Airesek zerrendako postu asko jaitsi izana.
‎Egia esan, ez nituen oso ondo ulertzen Anaren hitzak. Oraina bizi behar genuela esaten nion nik, eta maitasunak irauten zuen bitartean iraungo zuela. Hori nahikoa zela niretzat, eta etorkizunari batere erreparatu gabe zaintzen nuela nik nire ingurua.
‎baina orain bizitzeko gogoa daukat.
oraina bizi.
2004
‎Denborak baino gehiago oraina bizitzeko distira galtzeak. Askotan imajinatzen ditudan momentuak ederragoak dira nire imajinazioan une hartan gertatu zirenak baino.
‎" Gero etorri zen inperialismoaren prozesu guztia, batez ere Hirugarren Munduari begira, eta hor eman zen kolonizazio prozesua eta beste hizkuntz komunitate eta nazio guztien suntsiketa. Eta orain bizi dugu beste estadio bat, neoinperialismoa, berriro ere kapitalak beste marko bat behar duelako, eta horren baitan ari dira eratzen marko juridiko politiko berriak, baita zabaltzen ari zaigun Europa hau ere. Ez da herrien Europa, Estatuen Europa, kapitalaren Europa baizik".
‎Etorkizunean ere zerbait izango dugu. Orain oraina bizi behar dugu, daukaguna gozatu. Zurekin gustura nago?
Orain bizi naizen Brussel huntanxe, esate baterako, danak dira flandretarrak (edo flamenkoak) geografi jatorriz, Brussel frantses hizkuntzaren uharte bat baita, inguru guzian flamenkerak inguraturik; eta brusseldar gehienak flamenkoak dira familiaz ere, gehienen etxeetan flamenkera entzun baitute. Ez da ahaztu behar mende hunen hasiera arte, flamenkera zala Brussel’go hizkera nagusia, nahiz bulegoetakoa eta administraziokoa ez izan.
‎—Ene lagun maitea —esan zidan egun haietako batean— Orain bizi duzuen egoera parentesia besterik ez duzu. Genoveva kartzelara eraman dute, beharbada denbora luzerako, eta nagusi berriren bat azalduko da noiz baino noiz Balantzategin.
2005
‎Bere ahiztak dinoenari darion fatalitate kutsua ez jako bape atsegin berak orain bizi dauan momentuan. Nork esango bizimodu arruntaren aldean muga hausle agertzen zan ahizta horren fatalista eitekenik.
‎Halaxe adierazi dute Saturnoren ilargi erraldoiari buruzko lehen agintari zientifikoek, eguzki sistemako bigarren sateliterik handiena eta atmosfera duen bakarra, aste honetan Santanderko Menéndez Pelayo Nazioarteko Unibertsitatean (UIMP) bildu baitira. Aditu horien arabera, Titán iraganean bizimoduaren bat sortu ahal izan duen lekuetako bat da, agian orainean bizi da, edo litekeena da 1.000 edo 2.000 milioi urte barru Eguzkia izar erraldoi gorri bihurtu denean eta tenperaturak Eguzki Sisteman gora egiten duenean harrapatzea. Parisko Behatokiko Athena Coustenis zientzialari grekoak esan zuenez, “Eguzkia izar erraldoi gorri bihurtu denean, gizakiak planetatik alde egin du, Lurra oso leku gogorra izango baita”.
‎Etxea deitzen da Linduena. Eta abandonatuta dago, ze Ameriketara joan zen gizon bat eta berriro etorri zen gero eta etxe hori egin zuen herriaren erdian, eta zazpi zuhaitz dauzka, bost handiak eta bi normalak, eta gero berriro joan zen gizona eta orain bizi da, ez dakit oso ondo, Ameriketan edo Parisen edo Caracasen, eta abandonatuta dago etxea eta ez da inorena. Amak esan zidan hori.
Orain bizi. Mae West adina bizi,
‎Eta era honetan, azkenik, giza espezie hori zuzenean naturarekin eta hau bera ideiekin lotu da, alegia, aurreko bien bizitza organikoa oinarritzen deneko ideien domeinuarekin. Honi esker, halabeharrez, eraginkor, emankor eta bizirik dirau —bular bakoitzean— pentsamendu batek, alegia, orain bizi denaren gurasoei buruzko eta beronek utziko dituen haur eta bilobei buruzko pentsamenduak.
2006
‎Bost urte eman ditugu zirkuitu itxi eta mugatu batean, eta orain bizitakoa erakusteko aukera dugu. Neurri batean gure buruei eman nahi diegu ahotsa.
‎Arrebak esandakoa egia bazen, dena zalantzan zegoen, kanposantuan edo kartzelan amaituko zuen aukera ere. Berehala, baina, ezabatu zuen hura guztia burutik, oraina bizi behar zuen, eta orain hartan Bibi zegoen, eta Urbano, eta arrantzale haiek, eta itsaso hura... eta zurrutaden artean Urbanok behin eta berriro kostalde hartaz lagun artera ekartzen zituen istorio guztiak.
2007
‎Billuak azitzen emen orain bizi gera238.
‎9 Aitonduta emen ni naiz ni orain bizi. Iruogeita amairu urte Jainkuari grazi.
Orain bizi garen lurraldean dagoeneko duela 30.000 urte bizi izateak zerikusia du euskaldunok dugun irudikapen komuna egituratzerakoan. Aita Barandiaranek jorratutako bideetatik (ohiturak, pertsonaia mitikoak, ipuinak, kobazuloak, esamesak, hizkuntza bera lekuko), isuritako ondorioa da lur honekin mendeetanbarna bertakoek izandako identifikazio afektibo eta efektiboa, euskal izendegia, tokian tokiko historia eta toponimia lekuko.
‎Inflexio puntua joan den XX. mendearen amaieran izan zen. Orain bizi dugun faseak 1999an du abiapuntua. Teknologia berriak orokortu egin ziren, estatu eta nazio garatuenetan, bereziki.
‎Hasteko, aipatutako etikaren —eta, honekin, baita etika pedagogikoaren— printzipio antropologiko eta linguistikoak ekarriko ditugu gogora: horien haritik esan dezakegu, batetik, gizakiaren izaera berez dela" etikoa" (aske eta adimendun denez bere erabakien erantzukizuna du)," pertsonala" (hemen eta orain bizi da giza komunitate batean) eta" intersubjektiboa" (besteekin elkarreraginez osatzen du bere nortasuna) 249 Gizakiaren berezko izaera, bestetik, honela agertzen zaigu ere: " linguistiko"(" hizkuntz jokoak" egiazko" bizitza formak" dira)," komunikatibo" (hitz egitea bera jarduera pragmatiko bat da ere) eta" dialogiko" (elkarrizketan argudiatuz lortzen dira adostasunak) bezala250 Etika horren baitako printzipio horiek guztiak, finean, gizakiaren beraren" razionaltasun komunikatiboan" oinarritzen dira, eta, egiaz, hemendik abia gaitezke ere bai etika pedagogikoaz orokorrean bai euskal hezkuntzaren etikaz partikularki pentsatzerakoan.
2008
‎Dakidana zera da, bizi beharra dugula. Eta hemen bizi eta orain bizi. Jakin baino gehiago bizi, egunerokoarekin moldatu, gauza txikiak atondu, adiskideei deitu, bikote kidea zaindu, familia babestu...
‎Eta orainean bizi direnei buruz Houellebecqen pertsonaiekin akordatu naiz. Orainean bizi dira ezertan ez dutelakoz sinesten, baina haien inguruan jendeak sinetsi du, areago haiek ere sinetsi dute, eta ondorioz dira edo hutsal ezdeus estupidoak (Guda zelaiaren hedatzea) edo zinikoak (Plataforma, Irla baten aukera); izan ere, orainean bizitzeko, iraganik eta etorkizunik gabe, mundua dagoenean egonda, hori izan behar duzula iradokitzen digu Houellebecqek batere moralinarik gabe, estupidoa ala zinikoa.
‎Eta orainean bizi direnei buruz Houellebecqen pertsonaiekin akordatu naiz. Orainean bizi dira ezertan ez dutelakoz sinesten, baina haien inguruan jendeak sinetsi du, areago haiek ere sinetsi dute, eta ondorioz dira edo hutsal ezdeus estupidoak (Guda zelaiaren hedatzea) edo zinikoak (Plataforma, Irla baten aukera); izan ere, orainean bizitzeko, iraganik eta etorkizunik gabe, mundua dagoenean egonda, hori izan behar duzula iradokitzen digu Houellebecqek batere moralinarik gabe, es...
‎Eta orainean bizi direnei buruz Houellebecqen pertsonaiekin akordatu naiz. Orainean bizi dira ezertan ez dutelakoz sinesten, baina haien inguruan jendeak sinetsi du, areago haiek ere sinetsi dute, eta ondorioz dira edo hutsal ezdeus estupidoak (Guda zelaiaren hedatzea) edo zinikoak (Plataforma, Irla baten aukera); izan ere, orainean bizitzeko, iraganik eta etorkizunik gabe, mundua dagoenean egonda, hori izan behar duzula iradokitzen digu Houellebecqek batere moralinarik gabe, estupidoa ala zinikoa.
‎Ripley orainean baino bizi ezin den amorala da. Zinikoak iraganarekin edo etorkizunarekin sinesturik orainean bizi behar dela ikasi dutenak dira, behartutako malenkoniatsu batzuk edo zapuztutako utopikoak, alegia. Baina Ripley ez; Ripleyk ez dauka iraganik, eta ez du izango, eta etorkizuna hurrengo oraina bermatzeko dirua baino ez da.
‎Onartu beharra dut, hala ere, orainean bizitze horretarako izaerak ez nauela laguntzen, nire ahaleginak ahalegin.
‎Paradoxikoki, oraina betirako dela gogoratzen digu Borgesek Funes oroimentsuan (Juan Garzia Garmendia handiak itzulia). Dena gogoratzen du baina gogoratze horrek ezer ez gogoratzera behartzen du halako betirako orainean bizitzera eramanez, oro gogoratzea oro ahaztea bezala dela, alegia, beste handi hark esan zuen bezala, DANAk eta NADAk. Hobe beraz hirutatik pixka bat, nahiz eta izaeraz malenkoniara jo.
‎Carles Feixa (1995) ikerlariak abentura kirolak eta gazte kulturaren imaginarioa parekatu ditu: " Bietan gorputza eta arriskua goraipatzen dira, abiadura eta kitzikapena, edozeren gainetik oraina bizitzea. Abentura kirolak ez al dira diskoteka gauen egun argiko bertsioa?".
‎Nire historiak neuretzakoak dira, edo historia horiek bizi izan dituztenentzakoak. Orain bizi naizen lekuan inork ez daki nire berri. Ez diot inori kontatzen, jakin behar ez duenari ez dagoelako ezer zertan kontatu beharrik.
‎JOANA. Motel, motel, utzi biharkoak biharko. Eta orain bizi momentua.
‎Baina horrelakoa da bizitza! Etorkizunari gehiegi begiratu gabe oraina bizitzea nahiago dut, eta eguneroko lanarekin osatzen du batek bere etorkizuna. Une hartan Lehen Mailan berriz entrenatzea ia ezinezkoa ikusten nuen, baina Jainkoari esker, lortu dut.
‎Unea bizi behar dela dio hark. Une horrek ez dauka ez iraganik, ez etorkizunik, ez dauka esperantzarik, eta, beraz, orainean bizi behar da. Arintasuna behar da horretarako, lehenik eta behin, hil behar dugulako.
‎" Tychea gertatuko dela eta oraina bizi beharra dela. Horregatik maite zuen horrenbeste Nietzschek tragedia," hemen bizi gintezkeen, hemen bizi garenez".
2009
‎Horixe da aldatu dena: lehen globalizazioa objektu politiko bat zen eta estatuen esku zegoen, inperioen esku, baina orain bizitzen ari garen globalizazioak denoi eragiten digu, eta geuk erabakitzen dugu parte hartu ala ez.
‎Horrek guztiak, aurretik ere hausnarketak eginarazi dizkigu, mugarriak hala egin behar genuela uste izan dugunetan kokatu izan ditugu. Orain bizi dugun unea ere guretzat mugarria da, oso egokia gogoeta egin eta horren emaitzak aztertu eta ikusteko. Ahalmentzearen inguruan jardun nahi izan dugu, euskara planak kudeatzen inplikatuta dauden eta ez dauden pertsonen iritziak jaso nahi izan ditugu.
Orain bizi dugun unea ere guretzat mugarria da, oso egokia gogoeta egin eta horren emaitzak aztertu eta ikusteko.
‎1980ko hamarkadan, Caik eszenografia ikasi zuen Shanghain. 1986an Japoniara joan zen bizitzera eta 1995ean New Yorkera, orain bizi den hirira. Artistak munduko benetako hiritarra dela dio bere buruaren inguruan, eta horrek azaltzen du haren obran hain funtsezkoa den muga kulturalen arteko lausotze lan hori.
‎Oso partida ona jokatu zuen. Bere garaian gorriak ikusi ondoren orain bizi duen egoerak izugarri pozten nau. Sailkapenaren egoeraz bere balorazioa egin du.
‎Whitney Houston, Britney Spears edo Belen Esteban, bere ustez, adibide nabarmenak dira. Oso gaizki pasatu duten izarrak dira, eta orain bizitakoa telebistan azaltzen digute.
‎kontsolazioa engainamendua bada, kontsolamendutxo faltsuak ez dira egiazkoagoak oso tonu lirikoan kantatuak izan arren. Natura amatzat hartzea ez da (berdin da orain bizia esaten badiogu) mitorik antzinakoenetako bat baino. Nietzscheren ildoanago, beste diskurtsoa Natura edo bizi barbaroarena da, epikoa, arranoak eta lehoiak aipatzea gustu duen hori:
‎Interes tasen beherakadak, era berean, Euriborraren jaitsiera eragiten du; beraz, neurri horren onuradun nagusiak hipoteka bat ordaintzen ari diren milioika espainiarrak dira, eta hileko kuotak nabarmen jaisten direla ikusten dute, aurreko urtean izan zuten igoeraren antzeko jaitsiera batean. Horrek, neurri batean, etxeko ekonomiak arintzen ditu, eta kontsumoa nahiko sustatzeko balio lezake, espainiarrek orain bizi duten zuhurtziagatik ez balitz. Hipoteka baten titular guztiak ez dira onuradun izango Euriborraren beherapenagatik; izan ere, horietako askok, jakin gabe," lurzoru" bat ageri den bankuarekin sinatutako kontratuan klausulak dituzte sinatuta, eta, nahiz eta Europako erreferentziak jaisten jarraitzen duen, kontsumitzaileek ez dute ordainduko sinatutako ehunekoa baino gutxiago.
‎Atez ateko bilketa, Katalunian, leku batzuetan oso ondo egin da, eta beste batzuetan, ni orain bizi naizen herrian, adibidez, oso gaizki. Atez ateko bilketa egin daiteke ondo kontrolatzen bada, eta azalpen asko ematen badira.
‎Oro har, aldarrikatu zuten “indarrean dagoen eredu kapitalista aldatu beharra” daukagula eta salatu zuten “gutxi batzuk herrialde osoen adinako ondasunak” dituztela. Orain bizi dugun krisiaren gainean, berriz, azpimarratu gura izan zuten" espekulatzaileek" sortutakoa dela eta" uko" egiten diotela" euren diru goseaz sortu duten krisia ordaintzeari".
‎Seguru gaude bizia eman zuten etorkizun duinago, zoriontsuago, humanoago, mundu ezberdin hura ez dela orain bizi dugun hau.
‎Steinbeck beheko etxolan zen garaian, putetxe ezaguna omen zen orain bizi diren etxea. Izena ere, halakoxea zuen, The Cats.
‎Berez zezen edo, zeze z? hasten den ezer ez dut gustuko, baina aitona zenak kale horietan hainbestetan bizi izango zituen jai horiek neuk orain bizi ahal izanak nolabait erakarri ninduen. Hesiaren atzean jarri nintzen eta iritsi zen zezena, edo txekorra; txikia izanik ere, beltz beltza zen eta adarrak ezin zorrotzagoak.
‎Jada hasiak gara abesti berriak konposatzen, baina maiatzera arte disko honetan jarriko dugu arreta. Oraina bizi eta gozatu nahi dugu.
‎aitaren eskua berean, ama eta aita irribarretsu eta musuka, igandeetan familiakoekin Yera herrixkara egindako txangoak, Rivadella ostatuko jatetxean errematea izaten zutenak, jan edanean eta kantuan, joandako garaiak berrituz. Osaba Robertok eskusoinua ekartzen zuen, eta dantzan hasten zen, jira batera jira bestera, hanka puntekin lurra joz eta erritmoa markatuz, orain bizi orain mantso, noiz bakarrik noiz ostatuko zerbitzari politaren konpainian. Robertok lurrin sarkorra erabiltzen zuen, urrutitik usaintzen zena.
‎zure aita beste gizon guztiak bezalakoa zen, bazituen grinak, ahuleziak, denok bezalako egoa, besteok ez bezala mozorrotua agian, inozoak liluratu eta bereganatzen baitzituen; galdetu al diozu inoiz zeure buruari ea benetan hilik ote duzun ama, ez ote zuen ihes egin senarraren etengabeko desleialtasun" mistikoak" jasan ezinik, beharbada Aurovillen ere efeboak eta dontzeila samurrak limurtzen ibiliko zen yoghi zintzoa. ...istatzen zara nirekin batera, memelo alaena, baina onartu egin behar duzu, obsesionaturik bizi zara, naturalago jokatu behar dugu, normalago, Ananda, hainbeste nahasmen mistikorik gabe; nahasmen mistikoa diozu, milaka urtean milaka pertsona zintzok eta hainbat santuk ondutako jakintzari nahasmen mistikoa deritzozu; beharbada ez dira irakaspen okerrak, Ananda, agian dena egia da, baina gu hemen eta orain bizi gara, geure gurari eta ametsekin, eta ezin dugu amildegian behera bota geure nortasuna, ez iezadazu eskatu ni neu izateari uko egiteko, hori inoiz ez, izan ere modu ezkutu bat baino ez da emakumearen zapalkuntza puta hau luzatzeko, ulertzen, polit horrek?; zeu zara, Sara, ezer ulertzen ez duena, emakumearen zapalkuntza diozu benetako askatasun osoa eskaintzen ari natzaizularik, bai baitakit ... Gogamen lohia duzu, Sara, ez zara konturatzen haizeak nondik jotzen duen ere, zertarako landu ditugu hainbeste yoga liburu, honetarako?, ez duzu zipitzik ere ulertu; zeu zara, Ananda, ezer ulertzen ez duena, yoga liburuek ezin dituzte ezabatu sentimenduak eta giza grinak; horixe da, ordea, kontua, Sara, egoaren uholdeei eusteko sortua baita yoga; baina, Ananda, nola sinets ditzakezu oraindik horrelako asmakeriak, gertatu den guztia gertatu eta gero, zer uste duzu, liburu horiek maitagarrien ipuinak direla?, eta zure aita sentimendu ororen nagusi, ipotxen errege balitz bezala?; berriro iraintzen nauzu, Sara, eta nire aita ere bai, hura gizon betea zen, behin eta berriz erakutsi zuen hori; ez dizut esaten hala ez zenik, Ananda, baina hark ere zakil tentekorra zuen, ar gehienek bezala, eta neska eta mutil gaztetxoak atsegin zituen, pederastiaren mugaraino, eta ez dakit zuon bion arteko harremana bera ere oso sanoa izan ote zen, intzestuaren usaina hartzen diot...; urde halakoa, zerria, zerria, zure gogoa gorotzez beterik dago, berriro iradokitzen baduzu aitak bortxatu egiten ninduela, hil egingo zaitut; nik ez dut halakorik esan, Ananda; hil egingo zaitut, Sara, jainkoa, zer gertatu zaigu, hain ondo zihoan dena; ez mehatxurik niri, gero, Ananda, dena ondo zihoan nik guztiari men egiten nion bitartean, baina ni neu izan nahi dut orain, eta begira zer esango dizudan, prest nago yogaren bidean sakontzeko eta Iñigok eta Xabierrek proposatzen duten zorakeria hori ere errespetatuko dut, muga bateraino behintzat, baina aldi berean ni neu izan nahi dut, jende guztiak bezala gozatu sexuaz, larrua aurretik eta atzetik jotzen didazula sentitu, zergatik da hori zikina, orgasmoak izatea, gozamenez eztanda egitea, zure sabelaren gainean lokartzea eta esnatzean zakila miazkatu eta berriro gure gaztetasunaren sua berpiztea, ekin, bizi, eta ez soilik zure zakila barruan dudala geldirik iraun, tantra meditazioan, otoitzean, eta garbiketa praktika amaigabeak eginez larrutan egin behar dugun bakoitzean, pentsatuz ez dakit zer eroriko zaigula zerutik, gauzarik ederrena balitz ere ez leukake zertan ito gure grina eta gure egoa, bai, egoa, Ananda, ni neu izan nahi dut, ego hutsa; zu zeu, Sara, zu zeu, zeurekeria horretan itoko zara, ez duzu ikusten lakioan erortzen ari zarela, ez duzu ikusten liluramenduaren infernura arrastatzen nauzula; eta gustura asko irristatzen zara nirekin batera, memelo alaena, baina onartu egin behar duzu, obsesionaturik bizi zara, naturalago jokatu behar dugu, normalago, Ananda, hainbeste nahasmen mistikorik gabe; nahasmen mistikoa diozu, milaka urtean milaka pertsona zintzok eta hainbat santuk ondutako jakintzari nahasmen mistikoa deritzozu; beharbada ez dira irakaspen okerrak, Ananda, agian dena egia da, baina gu hemen eta orain bizi gara, geure gurari eta ametsekin, eta ezin dugu amildegian behera bota geure nortasuna, ez iezadazu eskatu ni neu izateari uko egiteko, hori inoiz ez, izan ere modu ezkutu bat baino ez da emakumearen zapalkuntza puta hau luzatzeko, ulertzen, polit horrek?; zeu zara, Sara, ezer ulertzen ez duena, emakumearen zapalkuntza diozu benetako askatasun osoa eskaintzen ari natzaizularik, bai baitakit nora noan, behin izan nintzen-eta hantxe, Kailas mendian, nire izatearen gailurrik gorenean, nortasun oroz harago, eta gailur hura bion artean iraunkor bihur dezakegu, hantxe geratu betiko, eta handik euskal arraza berria hedatu mundura, eguzkiaren errainuen antzera, fida zaitez nitaz; erabili egin nahi nauzu, Ananda, igo zaitez zeu bakarrik mendi arraro horretara, behin han izan bazara berriro ere igoko zara, nahi duzun denbora guztian geratu, lagunduko dizute Iñigo eta besteek euskal zera horretan, eta ni hemen behean zain geratuko natzaizu, bihotz zabalik, ez zaitut gorroto, Ananda, nire bizitzako gauzarik onena zara, baina ezin dizut jarraitu amildegira; amildegi deitzen diozu gailurrari, burugabe horrek, baliteke bakarrik berriro igotzea lortzea, baina zuri loturik nago, zutaz maitemindurik, eta nuke bakarrik egin bidaia hori zurekikoa eten gabe, zu nire bizitzatik ezabatu gabe, eta ez zaitut galdu nahi, maite izan dudan emakume bakarra zara, eta bizitza osoan dudan bakarra; hori desira da, Ananda, hara; ez, Sara, maitasuna da; desira, Ananda, ego hutsa, niri aurpegiratzen didazun berbera.
‎Gogamen lohia duzu, Sara, ez zara konturatzen haizeak nondik jotzen duen ere, zertarako landu ditugu hainbeste yoga liburu, honetarako?, ez duzu zipitzik ere ulertu; zeu zara, Ananda, ezer ulertzen ez duena, yoga liburuek ezin dituzte ezabatu sentimenduak eta giza grinak; horixe da, ordea, kontua, Sara, egoaren uholdeei eusteko sortua baita yoga; baina, Ananda, nola sinets ditzakezu oraindik horrelako asmakeriak, gertatu den guztia gertatu eta gero, zer uste duzu, liburu horiek maitagarrien ipuinak direla?, eta zure aita sentimendu ororen nagusi, ipotxen errege balitz bezala?; berriro iraintzen nauzu, Sara, eta nire aita ere bai, hura gizon betea zen, behin eta berriz erakutsi zuen hori; ez dizut esaten hala ez zenik, Ananda, baina hark ere zakil tentekorra zuen, ar gehienek bezala, eta neska eta mutil gaztetxoak atsegin zituen, pederastiaren mugaraino, eta ez dakit zuon bion arteko harremana bera ere oso sanoa izan ote zen, intzestuaren usaina hartzen diot...; urde halakoa, zerria, zerria, zure gogoa gorotzez beterik dago, berriro iradokitzen baduzu aitak bortxatu egiten ninduela, hil egingo zaitut; nik ez dut halakorik esan, Ananda; hil egingo zaitut, Sara, jainkoa, zer gertatu zaigu, hain ondo zihoan dena; ez mehatxurik niri, gero, Ananda, dena ondo zihoan nik guztiari men egiten nion bitartean, baina ni neu izan nahi dut orain, eta begira zer esango dizudan, prest nago yogaren bidean sakontzeko eta Iñigok eta Xabierrek proposatzen duten zorakeria hori ere errespetatuko dut, muga bateraino behintzat, baina aldi berean ni neu izan nahi dut, jende guztiak bezala gozatu sexuaz, larrua aurretik eta atzetik jotzen didazula sentitu, zergatik da hori zikina, orgasmoak izatea, gozamenez eztanda egitea, zure sabelaren gainean lokartzea eta esnatzean zakila miazkatu eta berriro gure gaztetasunaren sua berpiztea, ekin, bizi, eta ez soilik zure zakila barruan dudala geldirik iraun, tantra meditazioan, otoitzean, eta garbiketa praktika amaigabeak eginez larrutan egin behar dugun bakoitzean, pentsatuz ez dakit zer eroriko zaigula zerutik, gauzarik ederrena balitz ere ez leukake zertan ito gure grina eta gure egoa, bai, egoa, Ananda, ni neu izan nahi dut, ego hutsa; zu zeu, Sara, zu zeu, zeurekeria horretan itoko zara, ez duzu ikusten lakioan erortzen ari zarela, ez duzu ikusten liluramenduaren infernura arrastatzen nauzula; eta gustura asko irristatzen zara nirekin batera, memelo alaena, baina onartu egin behar duzu, obsesionaturik bizi zara, naturalago jokatu behar dugu, normalago, Ananda, hainbeste nahasmen mistikorik gabe; nahasmen mistikoa diozu, milaka urtean milaka pertsona zintzok eta hainbat santuk ondutako jakintzari nahasmen mistikoa deritzozu; beharbada ez dira irakaspen okerrak, Ananda, agian dena egia da, baina gu hemen eta orain bizi gara, geure gurari eta ametsekin, eta ezin dugu amildegian behera bota geure nortasuna, ez iezadazu eskatu ni neu izateari uko egiteko, hori inoiz ez, izan ere modu ezkutu bat baino ez da emakumearen zapalkuntza puta hau luzatzeko, ulertzen, polit horrek?; zeu zara, Sara, ezer ulertzen ez duena, emakumearen zapalkuntza diozu benetako askatasun osoa eskaintzen ari natzaizularik, bai baitakit nora noan, behin izan nintzen-eta hantxe, Kailas mendian, nire izatearen gailurrik gorenean, nortasun oroz harago, eta gailur hura bion artean iraunkor bihur dezakegu, hantxe geratu betiko, eta handik euskal arraza berria hedatu mundura, eguzkiaren errainuen antzera, fida zaitez nitaz; erabili egin nahi nauzu, Ananda, igo zaitez zeu bakarrik mendi arraro horretara, behin han izan bazara berriro ere igoko zara, nahi duzun denbora guztian geratu, lagunduko dizute Iñigo eta besteek euskal zera horretan, eta ni hemen behean zain geratuko natzaizu, bihotz zabalik, ez zaitut gorroto, Ananda, nire bizitzako gauzarik onena zara, baina ezin dizut jarraitu amildegira; amildegi deitzen diozu gailurrari, ...istatzen zara nirekin batera, memelo alaena, baina onartu egin behar duzu, obsesionaturik bizi zara, naturalago jokatu behar dugu, normalago, Ananda, hainbeste nahasmen mistikorik gabe; nahasmen mistikoa diozu, milaka urtean milaka pertsona zintzok eta hainbat santuk ondutako jakintzari nahasmen mistikoa deritzozu; beharbada ez dira irakaspen okerrak, Ananda, agian dena egia da, baina gu hemen eta orain bizi gara, geure gurari eta ametsekin, eta ezin dugu amildegian behera bota geure nortasuna, ez iezadazu eskatu ni neu izateari uko egiteko, hori inoiz ez, izan ere modu ezkutu bat baino ez da emakumearen zapalkuntza puta hau luzatzeko, ulertzen, polit horrek?; zeu zara, Sara, ezer ulertzen ez duena, emakumearen zapalkuntza diozu benetako askatasun osoa eskaintzen ari natzaizularik, bai baitakit ...
‎eta orain bizi da
‎Jatorriari esker ere, ezaugarri baten edo kontzeptu baten batasunaren azpian gertakarien ugaria atzeman daiteke, horien bidez eta horiei esker eta horien aurka osatu baitira kontzeptu eta ezaugarri horiek. Genealogiak ez du denboran atzera egin nahi ahanzturaren barreiaduratik baino harantzagoko jarraitutasun handi bat bermatzeko; bere eginkizuna ez da iragana oraindik hor dagoela, orainean bizi bizirik, eta bideko oztopo guztietan hastapenetik marrazturiko forma bat ezarri ondoren, oraina oraindik isilpean lantzen ari dela frogatzea. Espezieen eboluzioaren antza edo herri baten patuaren antza duenik ezer.
orainean bizi ez
2010
‎Gaur eta bihar CCOOek bilerak egitekoak dituela aurreratu du CCOO ek, lan erreformaren aurrean nola jokatuko duten erabakitzeko. Ez du neurririk baztertu, Europa osoko arazotzat hartzen duelako orain bizi den egoera ekonomikoa. Greziako langileen modukoak gara guztiak eta horregatik Europa mailan erantzuna eman behar da.
‎Espainiako ekonomia ministroak, zeharka bada ere, Alemaniari leporatu dio Euroguneak orain bizi duen tentsioaren ardura. Informazio batzuek diote Alemaniak ez duela diru gehiagorik jarriko Espainia erreskatatu balitz.
‎baina ez sozialista hala moduzko bat, benetakoa baizik, kapitalismoaren aurka aurkakoa, kapitalismoak gerra baitakar berarekin ezinbestean, Marxek ongi adierazi zuenez: orain bizi dugun gerra, zeren ondorio dela uste duzu, bada???.
‎–Zer uste duzu, txotxongilo bat naizela nirekin zernahi egiteko? Lehen munstro bat sartu zenidan etxean, hilik eta lurperaturik behar zuena jaio baino lehen, eta orain bizi bizirik behar zuèn aingerutxo baten hilotza bidaltzen didazu lurpera dezadan. Popatik hartzera?!?.
Orain bizitzen ari garen une hau, oso berezia da. Laster,
‎Kaxak elkarri laguntzeko eta defendatzeko mekanismo bat dira. Gainera, aukera ematen du funtsak berehala eskuratzeko, zenbait erakundek orain bizi dituzten zailtasunei aurre egiteko. Oro har, eredu honen bidez integratzeak rating agentziek kreditu kalifikazioa hobetzea dakar, eta horrek erraztu egiten du entitatea kapitalen merkatuetara sartzea.
‎Sozialista naiz, SPDkoa... baina ez sozialista hala moduzko bat, benetakoa baizik, kapitalismoaren aurka aurkakoa, kapitalismoak gerra baitakar berarekin ezinbestean, Marxek ongi adierazi zuenez: orain bizi dugun gerra, zeren ondorio dela uste duzu, bada...? ’.
‎" Zer uste duzu, txotxongilo bat naizela nirekin zernahi egiteko? Lehen munstro bat sartu zenidan etxean, hilik eta lurperaturik behar zuena jaio baino lehen, eta orain bizi bizirik behar zuèn aingerutxo baten hilotza bidaltzen didazu lurpera dezadan. Popatik hartzera...!".
‎Eta Joseph Minondo ere asko etortzen omen zela Isabela honen etxera, bere azpian orain bizi den Agustina Arrayoagaren bizitzara, eta behin aipatu nola ezkontzen omen zen anaia Juan Batista Klararekin, eta baietz erantzun omen ziola farrez, baina berak ongi gozatu ondoren: porque havia tenido barios acccesos carnales con ella, y la primera el dia de San Agustin.
‎Inbidia hartzen nien guztiei. Iruditzen zitzaidan orain orainean bizi zirela denak, 1970eko uda hasieran zeudela erabat, eta aurrez bizi izandako guztia desegina zegoela beren buru edota bihotzetan, ore bihurturik. Nik, berriz, pinporta gogorrak neuzkan ore hartan, nire eguneroko bizitza galarazten zidatenak:
‎Aldaketa etengabea da, zalua, gero eta arinagoa. Oraina bizi duena, historiaz eta etorkizunaz axolarik gabe, oroimen kolektiborik eta proiekturik gabe, gizaki itxia da.
‎Zer beste geruzak osatuko duen nire bizitza. Dakidan bakarra da, lehen Amaren sabeletik bizien mundura bezala, orain bizien mundutik lekututa hilen munduaren atarira iritsi naizela.
‎Etorkizuna irudika dezakegu, orainean bizi gara, eta iragana gogoratzen dugu. Txikitako jolasa genuen hori:
2011
‎Alde horretatik ezinbestekoa da (askotan azaldua dut hori eta bertara jo dezake horren berri izan nahi duenak35) hizkuntza indarberritzeko asmoz antolatzen den edozein ekimen luze zabal aplikatu aurretik galdera honi erantzuten saiatzu behar dutela hizkuntza soziologian aditu direnek (gainerakoei alferrik da halakorik eskatzea): zer neurritan lagun diezaioke ekimen batek" hemen eta orain bizirik eta aktibo" diharduen euskaldungoari belaunez belauneko perspektiban bizirik eta aktibo jarraitzen, eusten eta garatzen, d) hizkuntzari bizirik eutsiko badiogu, lehentasunezko atentzioa zor diegu ama hizkuntza (eta, beste maila batean, eskolari eskerrak eskuratutako L2 euskara) belaunez belaun transmititzea bermatzen duten lekuei:
‎Badaude une hunkigarriak ere. Te katilu beroa eskuetan duela, Fiodor Dostoievskik bere iragan gorabeheratsuaren berri ematen dio neskari, eta orain bizi dituen estutasun ekonomikoak ere aipatzen dizkio.
‎Ez da ez ditudala gogoratzen baizik eta ez ditudala orainera etortzen zaizkidan oroitzapen horiek guztiak gogoratu nahi. Oraina omen bizitzeko modu bakarra, baina orainean bizitzea lan nekeza izaten da, norbere buruarekin militarki aritu beharra, hasteko. Horregatik ez naiz Hegoafrikaz akordatu azken bolada honetan.
‎Beldur nintzen, iruzkintxo hau egiteko deliberoa hartu nuenean, ipuinon berrira­kurketak ez ote ninduen defraudatuko, hots, denbora ez ote zen krudelegi portatuko Lemen testuekin: azken finean, oso testuinguru jakin batean idatzi zituen. Gerra Hotzare­nean, eta sozialismo erreala praktikan jarri zen herrialdeetako batean?, eta badakigu, gainera, zientzia fikzioa bizkorren zahartzen den generoetako bat dela, bere naturagatik beragatik; Lemek berak zientzia fikzioa idaz­teari utzi zion 1990eko hamarralditik aurrera, zeren eta, azaldu zuen bezala, «uste dut orain bizi ditugun garaiak horren ekaiztsuak direla, ezen ez baitu merezi zientzia fikzioan aritzea, hau dagoeneko badelako zientzia fikzioa?». Baina ez zait halakorik gertatu:
‎EIDER. Bai... asko laguntzen din hemen eta orain bizitzen.
‎GERMAN. Lehen hil egin nahi eta ezin izan nuen, eta orain bizi egin nahi eta itxaropen gutxi.
‎Beste aldera igaro behar izan duzu, orain bizi zaren eremu estrainio horretara joan, nik zuri hauek guztiak esateko. Ez diot inori kontatu egun hartakorik, ezta Agustini ere.
‎nire bizitzan lehendabiziko aldiz hitz egin dizut sexuarekin zerikusirik duen zerbaiti buruz. Zuk, ordea, ezer esan gabe alde egin duzu orain bizi zaren beste eremu estrainio horretara, non ez sexuak ez deusek eragiten dizun estimulurik.
‎Ez bakarrik armen amaierak euskal politikan aro berri ospetsu hori ekarri duelako, edo ezker abertzaleak EAJri hegemonia kendu diezaiokeelako. Marxista jartzea barkatzen badidazue, ekonomiaren mugimenduak dira oinarrizko eta funtsezkoenak, forma politikoen gainetik, eta orain bizi dugun aldagoiak erabat baldintzatuko du guztion etorkizuna.
‎Eta behiala herri grekoak oinarriak ipini zituen bezala mendebalearentzat bi mila urterako, orain herri alemana etorkizuneko gizadi guztiarentzat oinarriak ipintzen ari da (jarauntsi grekoa, metafisikoa, irauliz eta jarraituz), ibilaldi bidegaldu luzearen ostean, Daseinak, azkenik, Jainkoa hilda, kristautasun hil hurrenaren espiritua hastandurik, etc., berriro bere etxera aurki dezan. Politika nazional-sozialistak orain bizi garen teknifikazio planetarioaren menpeko mundutik, deserrotzatik," sorterrira [aberrira] itzultzea" bideratu behar dio gizadiari. Sorterria lurra baino gehiago da, izatearen egiara itzultzea da:
‎Zuk arestian esan duzun bezala, hauxe da hiriko bistarik ederrena. Hemendik aditzen dira barrideen ahotsak, orain bizi direnak eta zendu direnenak. Langile batek erakutsi zidan behin nola ibiltzen den agintea.
‎Etimologia azalpena: Orain bizi direnen aita zurgina omen zen eta haren omenez paratutako izena da.
2012
‎Bost urte egin ditu horrela. Greziarrak umiliatu nahi izatea egotzi diote protesta egileek Troikari, Europako Batasunak, Europako Banku Zentralak eta Nazioarteko Diru Funtsak osatzen duten Gaizkiaren Hirukoteari. Troikak eskatutako murrizketa gero eta gogorragoei egozten diete orain bizi duten drama. Baina hobea izango zen egoera hirukoteak esku hartu izan ez balu?
‎Hitzak berak dioen bezala, joan da jada; duela minutu batzuk edo urteak agian, baina ez dago gertaera aldatzerik. Hala ere, orainean bizitzeko, eta etorkizunera begira proiektatzeko ere, iraganak neurri batean baldintzatzen gaituela sentitzera irits gaitezke. Nola?
‎Espetxea eta urte beltz haiek ahaztu. Nire adiskidea sekula ez da heroi bat izan, baina gorriak eta beltzak pasa ditu, eta orain bizi egin nahi du. Hau ez da heroi baten historia, etsi egin duen baten historia da.
‎Hori ez da batere egia. Enetzat orainean bizi dudana da interesgarria, aurrekoa eta gerokoa baino interesgarriagoa betiere.
‎Bizipen pertsonalen aztarnak ere nabari dira letretan. Iraganari agur esan beharra baina orainean bizitzeko zailtasuna.
‎Riotik honainoko bideaz egiten duen gogoetak toki gutxi uzten dio, ordea, baikortasunari. Izan ere, NBEren esanean, kapitala gaizki bideratzeak ekarri ditu orain bizi ditugun krisiak: ondasunetan, erregai fosiletan eta finantza aktiboetan jarri da, eta ez energia berriztagarrietan, eraginkortasun energetikoan edo nekazaritza jasangarrian.
‎Hain zuzen ere, PNUMAren esanean, azken 20 urteotan, kapitalaren zati handi bat ondasunetara, erregai fosiletara eta finantza aktiboetara bideratu da; eta, horrekin alderatuta, oso gutxi inbertitu da energia berriztagarrietan, eraginkortasun energetikoan, garraio publikoan, nekazaritza jasangarrian, ekosistemen babesean, dibertsitate ekologikoan eta lurraren eta uraren kontserbazioan. Kapitala gaizki bideratzeak ekarri ditu orain bizi ditugun krisiak.
‎Lucia, izan ere, oso ondo mugitzen zen, oso ondo. Orain bizi, orain astiro, gora eta behera, zangoak, besoak nahiz aldakak santuena ere zoratzeko moduan erabiliz. Eta ni, bistan da?
‎Atzo ikusi zenuen aurpegiari mintzo zara gaur. Zure begirada zaharra da, oroimen psikologikoak kutsatua, ez zara orainean bizi, iraganean baizik, egin dizkizuten laido guztien jopu. Ez duzu ikusten gaur gertatzen ari dena, gaur gerta litekeena, atzo gertatu zena baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
orain 267 (1,76)
orai 2 (0,01)
Lehen forma
orain 161 (1,06)
oraina 31 (0,20)
Orain 29 (0,19)
orainean 27 (0,18)
Oraina 11 (0,07)
Orainean 5 (0,03)
orai 2 (0,01)
orainaren 2 (0,01)
orainak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
orain bizi ukan 53 (0,35)
orain bizi ari 15 (0,10)
orain bizi behar 14 (0,09)
orain bizi bizi 5 (0,03)
orain bizi egin 4 (0,03)
orain bizi ezin 4 (0,03)
orain bizi den 3 (0,02)
orain bizi soilik 3 (0,02)
orain bizi ahal 2 (0,01)
orain bizi arbola 2 (0,01)
orain bizi eraman 2 (0,01)
orain bizi iraun 2 (0,01)
orain bizi nahi 2 (0,01)
orain bizi ahanztura 1 (0,01)
orain bizi aholkatu 1 (0,01)
orain bizi Airbnb 1 (0,01)
orain bizi alargun 1 (0,01)
orain bizi bada 1 (0,01)
orain bizi baino 1 (0,01)
orain bizi baldintza 1 (0,01)
orain bizi balio 1 (0,01)
orain bizi berri 1 (0,01)
orain bizi bidaia 1 (0,01)
orain bizi bihurgune 1 (0,01)
orain bizi bizipoz 1 (0,01)
orain bizi dan 1 (0,01)
orain bizi distira 1 (0,01)
orain bizi egia 1 (0,01)
orain bizi egokitu 1 (0,01)
orain bizi egon 1 (0,01)
orain bizi ehuneko 1 (0,01)
orain bizi erakutsi 1 (0,01)
orain bizi erritmo 1 (0,01)
orain bizi esan 1 (0,01)
orain bizi ez 1 (0,01)
orain bizi ezan 1 (0,01)
orain bizi gainera 1 (0,01)
orain bizi gaitu 1 (0,01)
orain bizi gogo 1 (0,01)
orain bizi guzti 1 (0,01)
orain bizi hiri 1 (0,01)
orain bizi hori 1 (0,01)
orain bizi ikasi 1 (0,01)
orain bizi jarraitu 1 (0,01)
orain bizi jokatu 1 (0,01)
orain bizi kalitate 1 (0,01)
orain bizi klase 1 (0,01)
orain bizi lan 1 (0,01)
orain bizi momentu 1 (0,01)
orain bizi mundu 1 (0,01)
orain bizi nahiago izan 1 (0,01)
orain bizi naza 1 (0,01)
orain bizi on 1 (0,01)
orain bizi orain 1 (0,01)
orain bizi orde 1 (0,01)
orain bizi oso 1 (0,01)
orain bizi ote 1 (0,01)
orain bizi telebista 1 (0,01)
orain bizi zailtasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia