Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Ezin balia genezakeen familiaren geure abizena, familia oneko umeak izan ez garelako, ez bata, ez bestea: gure hazkuntza lanean, zorroztasunean eta esfortzuan oinarritu behar izan genuen.
2003
‎Eta gizonezkoaren zatia direnak gizonezkoen atzetik dabiltza eta, mutilak diren artean, gizonezkoaren erdiak izaki, gizonak maite dituzte eta gizonekin oheratuz eta lotuz poz hartzen dute. Eta horiek dira onenak ume 192 eta mutilen artean izaeraz gizonenak izanik. Batzuek ordea lotsagabeak direla diote, guztiz oker, ez baitute lotsagabekeriak eraginda hori egiten, adore, ausardia eta gizontasunak eraginda baizik, beren antzekoa besarkatuz.
2008
‎LEONOR. Ez da oso eragin ona umearentzat.
‎Galbaherik onena umeen ordutegian ez dagozkien saioak ez emititzea da
2009
‎Ilargiaren bila. Medikuak osasun oneko umea zela esan zuen baina gau hartan otoi egin zuten abadearen etxean. Zazpi abemaria, zazpi aitagure, jaio berriaren mesedetan, amen.
2010
‎Gurasoen ostean, aitona amonak dira munduko gauzarik onena umearentzat.
‎ALIZIA. Lasaitu arte, Bogan geratzea izango du onena umeak.
‎Ez ahaztu psikologoak esan duena: honelako kasuetan zaintza partekatua da onena umearentzat.
‎ALIZIA. Noski! Eta berak dio Naia gurekin bizitzea dela onena umearentzat.
2013
‎Zergatik egiten diozue muzin telebistari? Ez al da modu ona umeei urruneko lurraldeak erakusteko. Ez dugu telebista gustuko.
2014
‎Esfinterren kontrolaren heziketa onak umearen erritmo fisiologikoetatik abiatu behar du (kaka eta pixa ordu eta une jakin batzuetan egin ohi du). Umeak heldutasun fisiologiko nahikoa duenean hasi behar du heziketak; umeak haren esanahia ulertu behar du, eta malguak izan behar dugu (zigorra erabat debekatua dago, erabat arrunta baita umeak gutxienez lau urte bete baino lehen esfinterrak ongi ez kontrolatzea).
‎Irene Arrias umeak amaren eskua askatu eta pauso batzuk eman zituen espaloitik. Utzi egin zion amak, ona umea.
2016
‎Galdera da Zer da onena umerako?
2017
‎Hala jarraitu dute galderekin, ea nola ikusten dudan neure burua enpresan, gustura ote nagoen, zerbait botatzen ote dudan faltan... Eta ni, heziera oneko umearen gisan, baietz, gustura nagoela, enpresa ona dela, taldean lan egitea gustuko dudala eta halakoak esanez.
‎–sano armozatu ezik, ez duk edukiko indarrik, mutila! | Aite déko sáno andi onek umek; bera laseko asíko dála emóten dau, aita dauka sano handia ume honek; bera bezalakoa hasiko dela ematen du? | Berba íyotzesu sáno, se gorra dau, berba egiozu sano, ze gor dago?.
‎Alabaina, egun, soberan dakigu umeen inteligentzia ez dela mugagabea, baita burmuinaren eremu guztiak erabiltzen ditugula, baina horren da lasaigarria pentsatzea gure seme alabak jenioak direla potentzian eta garatzen ez badute gaitasun hori, irakaslearen ezgaitasunagatik da, noski; beste mitoei dagokienez, egia bada ere burmuina plastikoa dela, egun badakigu bizitza osoan zehar mantentzen duela gaitasun hori eta, horrenbestez, lehenengo urteak ez direla horren garrantzitsuak ez akademikoki bederen; bai afektiboki, ordea. Gauzak horrela, metodo pedagogikoak ez dira benetakoak edo onak berritzaileak izate hutsagatik, berritzaileak dira benetan onak direlako; eta metodoak benetan dira onak ume eta gazte bakoitzari behar duena eskaintzen diotenean, ez berriak izateagatik. Horrenbestez," irakasleak ez du axola, pedagogia da garrantzitsuena" lemaren atzean funtsgabetasuna ezkutatu ohi da, interes ekonomikoa —eta, logikoa denez, ezjakituria eta sineskeria asko.
2019
Ona umeekin, maitekorra katuekin, Perikitoen laguna.
2021
‎Ez zen osasun oneko umea izan. Zazpi urterekin, ehun eta sei egunez jarraian egon zen ohean gaixoaldian.
‎Zorte on ume horiekin, motel. Aizu, zorte on.
2022
‎Ni eskolan ibili nintzen urteetan beti mutil berari tokatu zitzaion, eta badakit amak negar egiten zuela –jarraitu nuen– Nik uste nuen astakeria hori gure maistraren asmakizuna izango zela, baina egun batean irlandar idazle bat irakurtzen ari nintzela ohitura bera zutela kontatzen zuen –erantsi nion– Tamalez, ez nuen jaso idazle horren izenik –esan nion, eta berriro Austria aldera itzuli nintzen– Thomas Bernhardek kontatzen du eskolak adreiluzko estufa erraldoi bat zuela eta umeek goizean eramaten zituzten enbor zatiekin pizten zutela sua egunero. Etxe oneko umeek egur zati handiak eramaten zituzten eta besteek txikiak. Guk burdinazko estufa genuen, eta gogoan dut bustita iristen ginenean arropak estufaren tximiniaren inguruan zintzilikatzen genituela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia