Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2006
‎Lehiaketa Desleialaren Legeak, ikuspegi instituzional batetik, PLOren pribilegio korporatiboekin bukatzen du, haren interpretazioek, irizpideek eta printzipioek PLO interpretatzeko balioko baitute. Esate baterako, LDLren 5 artikuluak fede oneko printzipioa jasotzen du143, eta PLOren 6.b. artikuluaren merkataritza usadio eta zuzeneko arauen edukia zehazteko balioko du. Modu berean, LDLren 9 artikuluak exceptio veritatis delakoa jasotzen du144, eta PLOren 6.a. artikulua interpretatzen lagunduko du, arau horrek ez baitio ezer horri buruz (Massaguer, 1999:
‎Urriaren 28ko 39/ 2002ko Legeak, 97/ 55/ EEEko Publizitate Konparatiboari buruzko Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitu zuenak, formulazio berria eman zion PLOren 6.b. artikuluari, klausula orokor bat ere erantsiz. Merkataritzako fede on, arau zuzen eta usadio onaren printzipioa jasotzen zuen horrek (PLOren 6.b. in fine art). Beraz, publizitate jarduerari eskatuko zaion zuzentasuna merkatuko edozein jokaerari eskatzen zaion bera izango da (García Cruces, 1998:
2007
‎Guk darabilgun komunikazio estrategikoaren ezaugarri eta ekarpenetako batkomunikazioaren dispertsioa ekiditea da. Beraz, kontu handiz eta nahita bultzatuez den komunikazio bat izan baldin bada, ez da ona printzipioz, ikuspegi teknikoteoriko batetik. Komunikazioaren eraginkortasuna arriskuan jar dezakeen mehatxutzat hartzen da, oro har, erakundeen komunikazioak horren hedatuta duendispertsioa.
2012
‎Era berean, profesioaren ardura zedarritzeko bi irizpide eman ditu. Batetik, jokaera zintzoak, eta bestetik, merkatuko fede onaren printzipio orokorra. Bi irizpide horiek ontzat har daitezke; izan ere, biak Europako lurralde gehienetako ordenamendu juridikoan daude.
‎Bi irizpide horiek ontzat har daitezke; izan ere, biak Europako lurralde gehienetako ordenamendu juridikoan daude. Merkataritzako jokaera zintzoen kontzeptua Pariseko Elkarteko Itunaren bidez barneratu zen Europako lurralde gehienetara, eta fede onaren printzipioa, berriz, Europako lurralderik aurreratuenek85erabili dute lehiaketa desleialaren klausula orokorra zedarritzeko.
‎Edonola ere, Espainiako legegileak Zuzentarauaren klausula orokorra barne araudira egokitu zuenean ez zuen Europako arauak erabilitako fede onaren printzipioaren interpretazio berbera erabili. Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino.
‎Edonola ere, Espainiako legegileak Zuzentarauaren klausula orokorra barne araudira egokitu zuenean ez zuen Europako arauak erabilitako fede onaren printzipioaren interpretazio berbera erabili. Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino. Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik.
‎Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino. Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik. Horren eragina, beraz, murritzagoa da, Europako arauak fede onaren printzipioari ematen diona baino.
‎Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik. Horren eragina, beraz, murritzagoa da, Europako arauak fede onaren printzipioari ematen diona baino.
‎«Jokaera bat desleiala izango da, merkatuko jokaerak fede on objektiboaren printzipioa urratzen duenean. Enpresaburuek edo profesionalek kontsumitzaileekin harremanak dituztenean, fede onaren printzipioa profesioaren ardurarekin identifikatzen da, eta hau bat dator enpresaburuek edo profesionalek dituzten edo izan lituzketen gaitasun eta ardura bereziekin, merkataritzako jokaera zintzoen arabera».
‎Aurreratu dugun bezala, Espainiako legegileak Europako 2005eko Zuzentarauaren banaketa berbera jaso du Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikulu horretan. Batetik, jokaera bat desleiala izango da, eskuarki, merkatuko fede onaren printzipioaren aurka egiten badu. Eta bestetik, enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten harremanetan, jokaera horrek profesioaren arduraren aurka egiten duenean.
‎Hau da, ez da kontuan hartuko egileak kaltea egiteko intentziorik duen edo ez. Jokaera aztertzeko unean, ikusiko da fede ona printzipioaren betekizunen aurka doan eta ez egileak propio gauzatu duen jokaera ez zilegia.
‎Epaimahaia merkataritzako jokaera horren aurka atera zen. Erabakia arbuiatzeko esan zuen jokaerak merkatuko fede onaren printzipioa urratu zuela. Izan ere, eskatu ez zen zerbitzu batengatik erabiltzaileari egiteko eginbeharra ezarri zion.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia