2006
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak, ikuspegi instituzional batetik, PLOren pribilegio korporatiboekin bukatzen du, haren interpretazioek, irizpideek eta printzipioek PLO interpretatzeko balioko baitute. Esate baterako, LDLren 5 artikuluak fede
|
oneko
printzipioa jasotzen du143, eta PLOren 6.b. artikuluaren merkataritza usadio eta zuzeneko arauen edukia zehazteko balioko du. Modu berean, LDLren 9 artikuluak exceptio veritatis delakoa jasotzen du144, eta PLOren 6.a. artikulua interpretatzen lagunduko du, arau horrek ez baitio ezer horri buruz (Massaguer, 1999:
|
|
Urriaren 28ko 39/ 2002ko Legeak, 97/ 55/ EEEko Publizitate Konparatiboari buruzko Zuzentaraua Espainiako ordenamendura egokitu zuenak, formulazio berria eman zion PLOren 6.b. artikuluari, klausula orokor bat ere erantsiz. Merkataritzako fede on, arau zuzen eta usadio
|
onaren
printzipioa jasotzen zuen horrek (PLOren 6.b. in fine art). Beraz, publizitate jarduerari eskatuko zaion zuzentasuna merkatuko edozein jokaerari eskatzen zaion bera izango da (García Cruces, 1998:
|
2007
|
|
Guk darabilgun komunikazio estrategikoaren ezaugarri eta ekarpenetako batkomunikazioaren dispertsioa ekiditea da. Beraz, kontu handiz eta nahita bultzatuez den komunikazio bat izan baldin bada, ez da
|
ona
printzipioz, ikuspegi teknikoteoriko batetik. Komunikazioaren eraginkortasuna arriskuan jar dezakeen mehatxutzat hartzen da, oro har, erakundeen komunikazioak horren hedatuta duendispertsioa.
|
2012
|
|
Era berean, profesioaren ardura zedarritzeko bi irizpide eman ditu. Batetik, jokaera zintzoak, eta bestetik, merkatuko fede
|
onaren
printzipio orokorra. Bi irizpide horiek ontzat har daitezke; izan ere, biak Europako lurralde gehienetako ordenamendu juridikoan daude.
|
|
Bi irizpide horiek ontzat har daitezke; izan ere, biak Europako lurralde gehienetako ordenamendu juridikoan daude. Merkataritzako jokaera zintzoen kontzeptua Pariseko Elkarteko Itunaren bidez barneratu zen Europako lurralde gehienetara, eta fede
|
onaren
printzipioa, berriz, Europako lurralderik aurreratuenek85erabili dute lehiaketa desleialaren klausula orokorra zedarritzeko.
|
|
Edonola ere, Espainiako legegileak Zuzentarauaren klausula orokorra barne araudira egokitu zuenean ez zuen Europako arauak erabilitako fede
|
onaren
printzipioaren interpretazio berbera erabili. Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino.
|
|
Edonola ere, Espainiako legegileak Zuzentarauaren klausula orokorra barne araudira egokitu zuenean ez zuen Europako arauak erabilitako fede onaren printzipioaren interpretazio berbera erabili. Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede
|
onaren
printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino. Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik.
|
|
Hau da, Zuzentarauak enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu zuen, printzipio horren eragina zabalagoa izanik Espainian baino. Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede
|
onaren
printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik. Horren eragina, beraz, murritzagoa da, Europako arauak fede onaren printzipioari ematen diona baino.
|
|
Hau da, Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikuluaren bigarren paragrafoak merkataritzako jokaeren leialtasuna fede onaren printzipioan oinarritu arren, fede ona profesioaren ardurarekin identifikatzen du bakarrik. Horren eragina, beraz, murritzagoa da, Europako arauak fede
|
onaren
printzipioari ematen diona baino.
|
|
«Jokaera bat desleiala izango da, merkatuko jokaerak fede on objektiboaren printzipioa urratzen duenean. Enpresaburuek edo profesionalek kontsumitzaileekin harremanak dituztenean, fede
|
onaren
printzipioa profesioaren ardurarekin identifikatzen da, eta hau bat dator enpresaburuek edo profesionalek dituzten edo izan lituzketen gaitasun eta ardura bereziekin, merkataritzako jokaera zintzoen arabera».
|
|
Aurreratu dugun bezala, Espainiako legegileak Europako 2005eko Zuzentarauaren banaketa berbera jaso du Lehiaketa Desleialaren Legearen 4.1 artikulu horretan. Batetik, jokaera bat desleiala izango da, eskuarki, merkatuko fede
|
onaren
printzipioaren aurka egiten badu. Eta bestetik, enpresaburuek kontsumitzaileekin dituzten harremanetan, jokaera horrek profesioaren arduraren aurka egiten duenean.
|
|
Hau da, ez da kontuan hartuko egileak kaltea egiteko intentziorik duen edo ez. Jokaera aztertzeko unean, ikusiko da fede
|
ona
printzipioaren betekizunen aurka doan eta ez egileak propio gauzatu duen jokaera ez zilegia.
|
|
Epaimahaia merkataritzako jokaera horren aurka atera zen. Erabakia arbuiatzeko esan zuen jokaerak merkatuko fede
|
onaren
printzipioa urratu zuela. Izan ere, eskatu ez zen zerbitzu batengatik erabiltzaileari egiteko eginbeharra ezarri zion.
|