2006
|
|
Nazioarteko Lankidetza Hitzarmenaren Proiektuak nazioarteko publizitate jarduerari buruzko printzipio komunak zehaztu ditu, besteak beste, noiz aplikatu behar den lurraldeko zuzenbidea, nori egotzi behar zaion erantzukizuna, eta publizitate arloko profesionalen, jarduera
|
oneko
kodea?.
|
2007
|
|
Balantze soziala, beraz, gizarte erantzukizuna neurtzeko eta hedatzeko erreminta da. Badaude beste erreminta batzuk ere, adibidez, kudeatzeko kodeakjartzea; esaterako, etika kode batzuk edo gobernu
|
onaren
kodeak, eta abar.
|
2009
|
|
ez dago software bat% 100ean segurua dela esaterik, edozein unetan horren kontra software horrek babesik ez duen eraso bat sor daitekeelako, besteak beste. Horregatik, softwarearen ahulezien kontrako defentsarik
|
onena
kode irekiko softwarea erabiltzea da, bere kodea erarik sakonenean aztertua izaten delako. Gainera, ezinbestekoa da softwarearen eguneraketak egitea, argitaratzen diren konponketak (adabakiak) instalatuz.
|
2012
|
|
Horretaz gain, onartzen bazuen, handik epe batera kostu ekonomikoa ere izango zuen. Beraz, jokaera desleialtzat jo zuen Jokaera
|
Oneko
Kodearen 4 artikuluaren eta Confianza Online Kodearen 3 artikuluaren aurkako jokaera izan zelako.
|
|
3 Ikus entzunezko autoritateak jokaera
|
oneko
kodeak bultzatuko ditu zerbitzu prestatzaileen artean, horiek merkataritzako mezuak hedatzen dituztenerako. Jokaera oneko araudi horren bidez umeentzat osasuntsuak ez diren elikagaiak gaitzetsi nahi dira.
|
|
Izan ere, mezua ateko euskarritik zintzilikatzeak agerian uzten zuen une horretan ez zegoela inor etxean. Bestalde, publizitate eta jokaera hori aztertutakoan Autocontroleko Epaimahaiak Jokaera
|
Oneko
Kodearen 13 eta 14 artikuluen aurka zihoala erabaki zuen. Mezuak errorea sor baitzezakeen komunikazioaren izaerari zegokionez.
|
|
167). Bestalde, eta autorregularioari begiratuz, jokaera
|
oneko
kodeek gero eta eragin handiagoa dute umeen eta gazteen interesak babesteko, bai umeen elikagaien publizitatea arautzen dutenean123, baita umeei zuzendutako publizitatea hedatu baino lehen derrigorrezko eskakizun berezi bat ezartzen dutenean ere. Hau da, umeei zuzenduta doan publizitatea hedatu nahi denean, hobe beharrez, Autocontrol delako Elkarteari iragarkiaren zilegitasunaren inguruko aurretiko kontsulta (Copy Advice) egin behar zaio (Iráculis eta Leiñena, 2008:
|
|
123 PAOS Jokaera
|
Oneko
Kodeak urteak daramatza umeen interesak babesten. Jarduera horren adierazgarri izan da kentzea iragarkietatik fikziozko eta umeen pertsonaia ezagunak.
|
|
Iragarkian neskatxa bat azaltzen zen ispilu bat kolpatuz, behin puskatuta, neskatxa ispiluaren bestaldera pasatzen zen. Autocontroleko Jarraipen Batzordeak erabaki zuen iragarkiak ez zuela betetzen legezkotasun printzipioa (Portaera
|
Oneko
Kodearen 2 artikulua) ezta 1994ko Telebista Legearen 16.1.c. araua, zeinaren bidez publizitatean ezin dira umeak egoera larrian azaldu.
|
|
Legegileak eman duen zehaztapen horren arabera, merkataritzako jokaera desleial batek kontsumitzailearen portaera ekonomikoaren aldaketaren atalase maila gaindituko du, ez bakarrik kontsumitzaileak erosteko erabakia hartzen duenean edo kontratutik eratorritako eskubide eta obligazioen inguruan erabakiak hartzen dituenean, baizik eta merkataritzako jokaera horren ondorioz kontsumitzaileak bere lehentasunak aldatu egiten dituenean, aurretik eginak zituen aukera batzuk baztertuz. Demagun, merkataritzako jokaerak enpresaren irudia hobetzea duela helburu eta horretarako erabiltzen duela lortu ez duen konfiantzazko zeinu bereizle bat bere publizitatean, edo esaten duela jokaera
|
oneko
kode bati atxiki egin zaiola benetan hori egin gabe. Kasu bi horietan, jokaera ez zilegi horien ondorio zuzenak ez dira ondasun edo zerbitzuen kontratazioari dagozkionak, baizik eta kontsumitzaileek enpresa horrekiko aldatuko duten jarrerari dagozkionak.
|
|
200 Gaur egun, umeen interesak babesteko legerian pertsonaia ospetsuen irudiak erabiltzea umeen produktuak sustatzeko mugatuta dago. Helburu hori dauka PAOS Jokaera
|
Oneko
Kodeak. Kode horrek debekatu egiten du (13 artikuluan) pertsonaia ospetsuen irudiak erabiltzea umeen elikagaiak sustatzeko.
|