Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Aipatu estatuetan hainbat eskola daude hezkuntza sami hizkuntzan ematen dutenak eta estatistikek erakusten dutenez, urtez urte gero eta ume gehiagok ematen dute izena eskola hauetan. Hala ere, kalitate oneko hezkuntza eskaini ahal izateko, beren hizkuntzan material gehiago behar dutela dio irakasle honek.
‎Harrington para Latinoamérica “nazioarteko trebakuntza eta hezkuntza medikoko ekimenen oinarri izango da. “Harrington doktoreak uste du Karibeko eta Latinoamerikako herritarrei laguntzeko biderik onena hezkuntzaren bidez dela. Helburua da mediku onenak gaitzea hemen, beren herrialdeetara itzul daitezen eta beren komunitateetan eragina izan dezaten, hezkuntza medikoaren, arreta klinikoaren eta lidergoaren bidez”, azaldu zuen Marchenak.
2008
‎Edozein taldetako kideen artean helburu komun bat lortzeko, beharrezkoa da denek parte hartzea helburu hori lortzen. Eskolaren helburua ikasleei prestakuntza integrala ematea bada, hori lortzeko modurik onena hezkuntza komunitatea osatzen duten sektore guztiak inplikatzea da: ikastetxea, gurasoak, irakasleak, ikasleak eta irakasle ez diren langileak.
‎Horrek agerian uzten du ikasketa erregimen hori aukeratzen duten ikasleen hazkunde nabarmena, batez ere Andaluzian, Madrilen edo Kanarietan, non ikasle horien %50 baino gehiago biltzen baita. Erkidego bakoitzean baimendutako ikastetxeak zein diren jakiteko, aukerarik onena Hezkuntzako probintzia zuzendaritzetan edo zuzenean sail bakoitzean kontsultatzea da. Matrikulatu ondoren, ikaslea ikastetxeko ikasle ofiziala izanen da ondorio guztietarako, nahiz eta bere hezkuntza ibilbidea ez den gainerako batxilerrena bezalakoa izanen.
‎Internetekin gauza bera gertatzen da. Eta Sarean haurrak babesteko armarik onenak hezkuntza eta informazioa dira beti. Horretarako, tresna ugari daude gurasoek beren seme alaben edukiei buruzko erabakiak har ditzaten.
2009
‎Aurrekari historikoetatik (adibidez, Adierazpen Unibertsala) eta aurrekari hurbilenetatik (esaterako, 1994an NBEk Giza Eskubideen arloan Hezkuntzarako Hamarkada aldarrikatu zuenetik) jasotzen du. Halaber, hamar jarduera zehatz biltzen ditu, besteak beste, giza eskubideak hezkuntza berriztatzeko proiektuen urteko deialdian sartzea, bizikidetzarako curriculum materialak prestatzea, hezkuntza praktika onak Hezkuntza Atariaren bidez zabaltzea, giza eskubideei buruzko oinarrizko baliabide eta materialen katalogoa egitea eta irakasleen prestakuntza sustatzea gai horrekin zerikusia duten jardueretan. Planaren helburua da “ikasleen artean oinarrizko gaitasunak garatzen laguntzea, hala nola gizarte eta herritar gaitasunak, autonomia eta ekimen pertsonala edo emozionala”, azaldu zuen Mantxako Gobernuak.
2012
‎Zenbakiak eta gastua hizpide, Administrazioak trabak jartzen ditu maiz, eta ixtekotan izan da eskola bat baino gehiago, ikasle kopuru gutxienekoa ez betetzeagatik. Etorkizuneko ikuspegiarekin jokatu behar dela diote protagonistek, gaurko inbertsioa biharko fruitua delako, kalitate oneko hezkuntza jasotzen duten haurrak hobeto moldatuko direlako ondorengo ikasketetan, eta handiagoa delako gizarteari egin diezaioketen ekarpena. Bide horretan, batuta eta indartsu ageri dira Gipuzkoako 27 eskola txikiak, 800 familiak, 1.200 ikasleak eta 175 irakasleak, Iñaki Alcaldek filmatutako erretratu ederrean.
2016
‎GIH ikaskuntza prozesu bat da, iraunkortasunaren azpian dauden ideia eta printzipioetan oinarritzen da, eta askotariko esperientziak eta programak biltzen ditu. GIHk bost ikaskuntza mota sustatzen ditu batik bat, kalitate oneko hezkuntza garatzeko eta giza garapen iraunkorraren alde egiteko: ezagutza ikastea, izaten ikastea, elkarrekin bizitzen ikastea, egiten ikastea eta norbera eta gizartea aldatzen ikastea.
2020
‎Euskal Herriko Ikastolek (Ikastolen Elkarteak) erronkari erantzun nahi izan diote, eta Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailako ikasleei burujabetza digitala bere osotasunean lantzeko aukera eskaini. Horretarako, IKT on hezkuntza aholkularitzaren parte hartzearekin batera, hezkuntza komunitate osoa inplikatzen duen #Izandig proiektua garatu eta martxan jarri da, helburu nagusi honekin: Interneten eta mugikorraren erabilera arduratsua sustatzea, pribatutasuna, nortasun digitala edota online parte hartze publikoa bizitzarako gaitasun gisa ulertuta.
‎2018/ 19 ikasturtean, IKT on hezkuntza aholkularitzak #Izandig proiektua diseinatu zuen, eta, momentu oro, proposamenaren egokitasuna Euskal Herriko Ikastolen (Ikastolen Elkarteko) arduradun eta teknikariekin egiaztatu zen. Gainera, martxoan, hainbat ikastolatako zuzendari eta IKT arduradunekin batera balidazio saio bat egin zen.
2022
‎" Argi gelditu da politika egiteko eskubidea dirudunek soilik dutela, hala frogatzen baitu indar polizialaren erabilerak, zeina soilik instituzioetatik kanpo antolatzen direnen aurka joaten baita. Garbi gelditu da hezkuntzaren modernizazioaz, aurrerapenez eta guztion onerako hezkuntzaz ahoa betetzen zaien horien asmoa zein den: antolakuntza oro errotik moztea, zigortzea, bortxaz ezabatzea, ikasleria langilea zapaltzea eta itotzea".
‎" Argi gelditu da politika egiteko eskubidea dirudunek soilik dutela, hala frogatzen baitu indar polizialaren erabilerak, zeina soilik instituzioetatik kanpo antolatzen direnen aurka joaten baita. Garbi gelditu da hezkuntzaren modernizazioaz, aurrerapenez eta guztion onerako hezkuntzaz ahoa betetzen zaien horien asmoa zein den: antolakuntza oro errotik moztea, zigortzea, bortxaz ezabatzea, ikasleria langilea zapaltzea eta itotzea".
2023
‎Dozenaka aipamen aurki ditzakegu, baina EAEko akordio politikoaren sinatzaileentzat erreferente izan diren Kataluniako ereduan oinarritutako Adrian Zancajo eta Xabier Bonalen Elección de escuela, movilidad y segregación escolar del alumnado vulnerable ikerketaren azken ondorioa hau izan zen: «Argi dirudi egungoa bezalako sistema bati eustea, hezkuntza merkatu desorekatuan eskola aukeratzeko marjina nabarmenak dituena eta kontzertatutako ikastetxe pribatuen presentzia handia duena, ez dela aukera ona hezkuntza ekitatearen ikuspegitik».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia