2001
|
|
Ona izatea zerbaiten dago (gauza edo egitea izan) edo zerbaiten zerbaiterako egokitasunean, ez gizakiagan. Era horretan definituz gero ongia, argitu egin litzateke zer den on eta zer ez den
|
on
gizakiarentzat une bakoitzean, zer hori aztertuz. Horrela balitz zientzia asko lirateke, giza natura aztertu eta gizakiarentzat ongia zer den zehazteko.
|
2003
|
|
Horregatik, zentzuzkoagoa iruditzen zait gizakiaren onerako hautatzea eta kito. Izan ere, aurrerapenak batzuei gauza onak ekartzen dizkie, baina ez dira horren gauza
|
onak
gizakien bizitzaren alderdi askotarako, hau da, guztiontzako. Hortaz, aurrerantz egin nahi dugu pertsona bakoitzaren onera ko eta haren hurbil egoteak balioko digu neurtzeko ona ala txarra izan den guk emandako pauso bakoitza.
|
2005
|
|
Abegi onean bertzea onartzen dugu sexuari, erlijioari, ideologiari, politikari, klaseari, diruari begiratu gabe. Abegi
|
onean
gizakiaren duintasuna adierazten da: gizakia helburu gisa, ez bitarteko gisa, Kanten hiztegiaer abiltzea rren.
|
2008
|
|
Hori bai,, ileak horixka behar du izan, beltzaranak ez du aldaerarik eta?, dio Pello Zabalak. Haren arabera, ileak sentibera izan behar du, eta
|
onena
gizakiarena dela argi du eguraldi adituak. Higrometroaren tradizioa aspaldikoa dela jakinarazi du Pello Zabalak.
|
2009
|
|
Eta bazegoen beste argudio bat ere. Nirenberg ek sinesten zuen, berotze globala egonez gero ere, klimaren berotzearen aurkako defentsarik
|
onena
gizakien ezjakintasuna zela.
|
2010
|
|
ulertzen dizut, zeren nire jokabide hark bai baitzuen inozotik asko, baita barregarritik ere zerbait, ondorioz; baina ez dizut ulertzen, zeren Estepan hil zen bezala hil baitzen eta haren heriotza eredugarriak nire errekonozimendua merezi baitzuen: nirea ez ezik, borondate
|
oneko
gizaki guztiona; ni, gainera, neure aroaren eta neure inguruabarren ondorea nintzen, Jainkoaren graziazko argialdietan sinesten nuena, eta eskerrak horri, hainbesteraino lagundu zidan nire sinesberatasun gehiegizko hark krisi hura gainditzen?!; izan ere, Estepanen heriotzaren nolakotasunak, martiritasunak?
|
|
Gernika bezalako hiri irekietan eginiko bonbardaketa ez du ezerk desenkusatzen, ez du deusek zuritzen. Guk dei larri bat egiten diegu bihotz
|
oneko
gizaki guztiei, berehala ez gerrarien sarraskia amaitzeko.
|
|
ulertzen dizut, zeren nire jokabide hark bai baitzuen inozotik asko, baita barregarritik ere zerbait, ondorioz; baina ez dizut ulertzen, zeren Estepan hil zen bezala hil baitzen eta haren heriotza eredugarriak nire errekonozimendua merezi baitzuen: nirea ez ezik, borondate
|
oneko
gizaki guztiona; ni, gainera, neure aroaren eta neure inguruabarren ondorea nintzen, Jainkoaren graziazko argialdietan sinesten nuena... eta eskerrak horri, hainbesteraino lagundu zidan nire sinesberatasun gehiegizko hark krisi hura gainditzen...!; izan ere, Estepanen heriotzaren nolakotasunak —martiritasunak— ematen zion benetako zentzua, artean zentzurik izan ez zuenari:... Francok piztu zuèn gerra madarikatu hari eta heriotzari berari.
|
2013
|
|
Gaixoaren eta osasuntsuaren arteko marra ezabatuta, 1923an Jules Romainsek asmatu Knock doktoreak esaten zuen moduan (Knock ou le Triomphe de la medecine antzerkian) inor ez dago sano, osasun
|
oneko
gizakia da gaixo dagoela oraindik ohartu ez dena.
|
|
Nekez iritsiko duk berriro horrelako aukerarik? Eta munduak ekintza bat behar dik, ekintza sinboliko bat ere izango dena, borondate
|
oneko
gizakien bihotzetan samin suminezko oihu batek eztanda egin dezan: armarik ez, gerrarik ez!
|
|
Nekez iritsiko duk berriro horrelako aukerarik... Eta munduak ekintza bat behar dik, ekintza sinboliko bat ere izango dena, borondate
|
oneko
gizakien bihotzetan samin suminezko oihu batek eztanda egin dezan: armarik ez, gerrarik ez!
|
2015
|
|
Baina berdin zitzaion. Egoera hain iruditzen zitzaion zoragarria ezen oihuka eta kantari hasi baitzen, elur hotzaren magalean goiko zeruari ematen, eta esker
|
oneko
gizakia zela adierazteko, promesa egin zion, orduan bertan abiatuta oinez joanen zela Urkiolara. Dena dela, apika horrenbesteko presarik ez zegoela-eta, hankak erdi jelatuak zeuzkala-eta, iluntzen ari zuenez, bide ertzeko taberna batera sartzeko asmoa hartu zuen.
|
2016
|
|
Prometeo titana (jentila, alegia), Zeus greziar jainko zerutiar nagusiarekin dituen istiluen kontakizunetan, gizakien sortzaile modura ageri da batzuetan, eta besteetan, gizakien laguntzaile eta bizitzarako behar dituzten bitartekoen emaile. Eta beti gizakien mesedetan jardunez Zeus-en aurka, gizakiak Zeus-engandik babestu nahian, amarru baten bidez, oparien zatirik
|
onena
gizakientzat gera dadin lortzen duenean bezala, jainkoentzat hezurrak baino eskainiko ez direlarik. Amarru horrek gizakien zoriona eragingo du eta Prometeoren zigor ankerra, Zeusek emana.
|
2020
|
|
hirugarren kapitulua Berri
|
ona
gizakiei
|
2021
|
|
Horretarako erabilitako teknikak sakoneko elkarrizketak, inkestak eta eztabaida taldeak izan dira. Juaristik dioenez (op.: 15)" teknika hauen abiapuntu metodologikoa da, kanpo portaera behatuz ezin dugula fenomenoen sakoneko esanahia ezagutu, eta, ondorioz, esanahi hori behar bezala ezagutzeko eta bere sakontasunean ulertzeko biderik
|
onena
gizakiei galdetzea dela".
|
|
⣠Langileen alde beti? Ba ni ez, ze langilea baldin bada, kasu hontan den bezala, zera... dena dakiena" eta zu ixo"; baldin bada botere osoa daukana hire gainean... barkatu, baina hola etzegok gauza
|
onik
gizakien artean, eta etzegok itsu itsuan horien alde egoterik. â³ Eta balkoitik egunero omenaldia egiterik ere ez!
|
2022
|
|
Baina Jesus haurra jaio berria izanik, zer axola du horrek guztiak? Bakea, borondate
|
oneko
gizakientzat!
|
|
A ze kaka lana egin zuena! Horregatik pentsatu nuen
|
onena
gizaki artean haztea izango zela, laztana.
|
2023
|
|
Staupitz hil zenean (1524), Lutero bere desira sexualari irtenbide bat aurkitzen saiatu zen; aske zegoen ezkondu eta aita izateko. 1525eko martxoaren 27an gutun hau idatzi zion Luterok Reissenbusch i; esaten zion gizakiak ezkontzeko eginak daudela eta bakarrik egotea ez dela
|
ona
gizakiarentzat. Luterok ezkontzaren bidez pertsona erlijioso eta laikoen arteko, profanoa denaren eta sakratua denaren arteko bereizketa gainditu nahi zuen.
|
|
Kondizio horietan, gizarte arau horiek egon arren, borondate
|
oneko
gizakien kontzientziarako askatasun osoa 19 bada nahiz errealitatean mugatua den; gizarte arau horiek gizakien kontzientzietan sartuak izanez gero, debekaturiko aukerak ez zaizkie burura jiten ere eta horregatik ez dituzte atzera egotzi egin behar; hezkuntzak sarturiko ohitura bat, adibidez gauza nazkagarriak edo lanjerosak ez jatearena, ez zaio gizaki normal bati iruditzen hazkurriaren arloko as...
|