Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Ona izatea zerbaiten dago (gauza edo egitea izan) edo zerbaiten zerbaiterako egokitasunean, ez gizakiagan. Era horretan definituz gero ongia, argitu egin litzateke zer den on eta zer ez den on gizakiarentzat une bakoitzean, zer hori aztertuz. Horrela balitz zientzia asko lirateke, giza natura aztertu eta gizakiarentzat ongia zer den zehazteko.
2003
‎Horregatik, zentzuzkoagoa iruditzen zait gizakiaren onerako hautatzea eta kito. Izan ere, aurrerapenak batzuei gauza onak ekartzen dizkie, baina ez dira horren gauza onak gizakien bizitzaren alderdi askotarako, hau da, guztiontzako. Hortaz, aurrerantz egin nahi dugu pertsona bakoitzaren onera ko eta haren hurbil egoteak balioko digu neurtzeko ona ala txarra izan den guk emandako pauso bakoitza.
2005
‎Abegi onean bertzea onartzen dugu sexuari, erlijioari, ideologiari, politikari, klaseari, diruari begiratu gabe. Abegi onean gizakiaren duintasuna adierazten da: gizakia helburu gisa, ez bitarteko gisa, Kanten hiztegiaer abiltzea rren.
2008
‎Hori bai,, ileak horixka behar du izan, beltzaranak ez du aldaerarik eta?, dio Pello Zabalak. Haren arabera, ileak sentibera izan behar du, eta onena gizakiarena dela argi du eguraldi adituak. Higrometroaren tradizioa aspaldikoa dela jakinarazi du Pello Zabalak.
2009
‎Eta bazegoen beste argudio bat ere. Nirenberg ek sinesten zuen, berotze globala egonez gero ere, klimaren berotzearen aurkako defentsarik onena gizakien ezjakintasuna zela.
2010
‎ulertzen dizut, zeren nire jokabide hark bai baitzuen inozotik asko, baita barregarritik ere zerbait, ondorioz; baina ez dizut ulertzen, zeren Estepan hil zen bezala hil baitzen eta haren heriotza eredugarriak nire errekonozimendua merezi baitzuen: nirea ez ezik, borondate oneko gizaki guztiona; ni, gainera, neure aroaren eta neure inguruabarren ondorea nintzen, Jainkoaren graziazko argialdietan sinesten nuena, eta eskerrak horri, hainbesteraino lagundu zidan nire sinesberatasun gehiegizko hark krisi hura gainditzen?!; izan ere, Estepanen heriotzaren nolakotasunak, martiritasunak?
‎Gernika bezalako hiri irekietan eginiko bonbardaketa ez du ezerk desenkusatzen, ez du deusek zuritzen. Guk dei larri bat egiten diegu bihotz oneko gizaki guztiei, berehala ez gerrarien sarraskia amaitzeko.
‎ulertzen dizut, zeren nire jokabide hark bai baitzuen inozotik asko, baita barregarritik ere zerbait, ondorioz; baina ez dizut ulertzen, zeren Estepan hil zen bezala hil baitzen eta haren heriotza eredugarriak nire errekonozimendua merezi baitzuen: nirea ez ezik, borondate oneko gizaki guztiona; ni, gainera, neure aroaren eta neure inguruabarren ondorea nintzen, Jainkoaren graziazko argialdietan sinesten nuena... eta eskerrak horri, hainbesteraino lagundu zidan nire sinesberatasun gehiegizko hark krisi hura gainditzen...!; izan ere, Estepanen heriotzaren nolakotasunak —martiritasunak— ematen zion benetako zentzua, artean zentzurik izan ez zuenari:... Francok piztu zuèn gerra madarikatu hari eta heriotzari berari.
2013
‎Gaixoaren eta osasuntsuaren arteko marra ezabatuta, 1923an Jules Romainsek asmatu Knock doktoreak esaten zuen moduan (Knock ou le Triomphe de la medecine antzerkian) inor ez dago sano, osasun oneko gizakia da gaixo dagoela oraindik ohartu ez dena.
‎Nekez iritsiko duk berriro horrelako aukerarik? Eta munduak ekintza bat behar dik, ekintza sinboliko bat ere izango dena, borondate oneko gizakien bihotzetan samin suminezko oihu batek eztanda egin dezan: armarik ez, gerrarik ez!
‎Nekez iritsiko duk berriro horrelako aukerarik... Eta munduak ekintza bat behar dik, ekintza sinboliko bat ere izango dena, borondate oneko gizakien bihotzetan samin suminezko oihu batek eztanda egin dezan: armarik ez, gerrarik ez!
2015
‎Baina berdin zitzaion. Egoera hain iruditzen zitzaion zoragarria ezen oihuka eta kantari hasi baitzen, elur hotzaren magalean goiko zeruari ematen, eta esker oneko gizakia zela adierazteko, promesa egin zion, orduan bertan abiatuta oinez joanen zela Urkiolara. Dena dela, apika horrenbesteko presarik ez zegoela-eta, hankak erdi jelatuak zeuzkala-eta, iluntzen ari zuenez, bide ertzeko taberna batera sartzeko asmoa hartu zuen.
2016
‎Prometeo titana (jentila, alegia), Zeus greziar jainko zerutiar nagusiarekin dituen istiluen kontakizunetan, gizakien sortzaile modura ageri da batzuetan, eta besteetan, gizakien laguntzaile eta bizitzarako behar dituzten bitartekoen emaile. Eta beti gizakien mesedetan jardunez Zeus-en aurka, gizakiak Zeus-engandik babestu nahian, amarru baten bidez, oparien zatirik onena gizakientzat gera dadin lortzen duenean bezala, jainkoentzat hezurrak baino eskainiko ez direlarik. Amarru horrek gizakien zoriona eragingo du eta Prometeoren zigor ankerra, Zeusek emana.
2020
‎hirugarren kapitulua Berri ona gizakiei
2021
‎Horretarako erabilitako teknikak sakoneko elkarrizketak, inkestak eta eztabaida taldeak izan dira. Juaristik dioenez (op.: 15)" teknika hauen abiapuntu metodologikoa da, kanpo portaera behatuz ezin dugula fenomenoen sakoneko esanahia ezagutu, eta, ondorioz, esanahi hori behar bezala ezagutzeko eta bere sakontasunean ulertzeko biderik onena gizakiei galdetzea dela".
‎‣ Langileen alde beti? Ba ni ez, ze langilea baldin bada, kasu hontan den bezala, zera... dena dakiena" eta zu ixo"; baldin bada botere osoa daukana hire gainean... barkatu, baina hola etzegok gauza onik gizakien artean, eta etzegok itsu itsuan horien alde egoterik. ✳ Eta balkoitik egunero omenaldia egiterik ere ez!
2022
‎Baina Jesus haurra jaio berria izanik, zer axola du horrek guztiak? Bakea, borondate oneko gizakientzat!
‎A ze kaka lana egin zuena! Horregatik pentsatu nuen onena gizaki artean haztea izango zela, laztana.
2023
‎Staupitz hil zenean (1524), Lutero bere desira sexualari irtenbide bat aurkitzen saiatu zen; aske zegoen ezkondu eta aita izateko. 1525eko martxoaren 27an gutun hau idatzi zion Luterok Reissenbusch i; esaten zion gizakiak ezkontzeko eginak daudela eta bakarrik egotea ez dela ona gizakiarentzat. Luterok ezkontzaren bidez pertsona erlijioso eta laikoen arteko, profanoa denaren eta sakratua denaren arteko bereizketa gainditu nahi zuen.
‎Kondizio horietan, gizarte arau horiek egon arren, borondate oneko gizakien kontzientziarako askatasun osoa 19 bada nahiz errealitatean mugatua den; gizarte arau horiek gizakien kontzientzietan sartuak izanez gero, debekaturiko aukerak ez zaizkie burura jiten ere eta horregatik ez dituzte atzera egotzi egin behar; hezkuntzak sarturiko ohitura bat, adibidez gauza nazkagarriak edo lanjerosak ez jatearena, ez zaio gizaki normal bati iruditzen hazkurriaren arloko as...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia