2010
|
|
iraultzarekin amets egiten duen iraultzailearentzat hurbilago, zeren harentzat urruna baita hurbil, amets baten bila abiatzen dena ametsak bizi baitu, abiatu den unetik; egoera gogorra bizi duen arren eta hamaika infernuk bizi duten arren, iraultzailearentzat guztia da posible, begi bistakoa ere bai, nekez eta izerdiz ibili beharreko ibilbidearen azkenean zain baitu anaitasun unibertsalaren utopia; eta hain du xinplea eta bideraerraza utopia, bestalde, non aski baitu gauza bakarra gertatzea: gizon
|
onek
gaiztoak garbitzea, ez da kasualitatea gero gizon onak beti indartsuenak izatea?!, edo haiek zapaltzea, gatibu lanetan. Korolorenko ere indarkeriazale agertu zen bizitzaren azken aldean, Tolstoiren iritziaren aurka, oker ez banago??, kartzeletan edo gulagetan?
|
|
iraultzarekin amets egiten duen iraultzailearentzat hurbilago, zeren harentzat urruna baita hurbil, amets baten bila abiatzen dena ametsak bizi baitu, abiatu den unetik; egoera gogorra bizi duen arren eta hamaika infernuk bizi duten arren, iraultzailearentzat guztia da posible, begi bistakoa ere bai, nekez eta izerdiz ibili beharreko ibilbidearen azkenean zain baitu anaitasun unibertsalaren utopia; eta hain du xinplea eta bideraerraza utopia, bestalde, non aski baitu gauza bakarra gertatzea: gizon
|
onek
gaiztoak garbitzea —ez da kasualitatea gero gizon onak beti indartsuenak izatea...! — edo haiek zapaltzea, gatibu lanetan —Korolorenko ere indarkeriazale agertu zen bizitzaren azken aldean, Tolstoiren iritziaren aurka, oker ez banago... —, kartzeletan edo gulagetan... Dostoievskik erakutsi zidan niri, ordea, planteamenduaren xinpletasunean ezinezkotasun bat zegoela, ez baitago gizon onik ez gaiztorik, osotasun baten barruan ulertua ez behintzat, on bakoitza bere gaiztoak bizi baitu, gaizto bakoitza bere onak bizi duen bezala... gizona halakoa baita eta halakoa izango, mundua mundu denetik mundua mundu den arteino.
|
2016
|
|
Hor daude historia liburuak horiek denak ikertu nahi dituenarentzat. 1981ean gaude gu, urrun dira karlistak eta liberalak, bestelakoak dira oraingo borrokak eta borrokalariak, edo ez, batzuen ustez atzoko eta betiko gerra errepikatua da,
|
on
gaiztoen banaketa nork bere aburuen arabera egiten duen arren; nolanahi ere, ez du ematen besarkada sasoia, ez paktu, ez tratu, ez konpondioena. Baina Alsinak ez daki horren berri:
|
2017
|
|
denak nire baitakoak ote dira, soin atal desberdinei ote dagozkie, ala aingeru eta deabruen arteko borrokaleku hutsa dira? Borrokaleku izatekotan nahiago nuke beste bat aukeratu balute, zalantzarik gabe, baina gero eta sinetsiago nago, gero eta irentsiago daukat, deabruak ere honetan guztian bere parte eta zerikusia badu ere, gudaldia ez dela nire buruaren barrukoa, ez naizela ni aldi berean on eta gaizto, baizik eta ni naizela, nire
|
on
gaizto guztiekin, beste batekin borrokan ari naizena. Beste batekin edo, hobe esanda, beste batzuekin, bi baitira nire etsaiak, asmatuko zenuen bezala:
|
|
Hiltzea gaizki zegoela esaten ziguten eskolan, eta katekesian, baina horrek batek beste bat hiltzen zuenerako balio zuen, ez ordea ETAko batek polizia bat hiltzen zuenerako: hori gerra zen, eta guk bagenekien, mila pelikulatan ikusia genuelako, gerretan
|
onak
gaiztoa hil egiten duela, merezi duelako eta halaxe izan behar duelako.
|