2000
|
|
...erietara uztea, norberak ere etxeko lorrak jasan egiten dituela; arean bere, halakoak aurreikusteko lana egiten dela, dibortziorako ahalmena ez dagoenean; ez dago jada senarraren aginpiderik, ez gurasoenik ezta etxeko gobernurik ere, ahalmen hori onartzen den guztietan; banantzeak arindu egiten dituela ezkon bizimoduaren garratzak; dibortzioa emazte eta seme alaba horien mesedekoa ez dela; ohitura
|
onak
ere, mehatxatu egiten dituela, garra eta irristarik gogorrenak askatuz; ez dagoela deus ere sakratu edo erlijiosorik gizakien artean, ezkontzaren lotura hautsezina ez bada; giza espeziearen zabaltzea bermatuago dagoela senar emazte fidelen arteko konfiantzaz gustu aldakorreko batuketaz baino, azken hori gorabeheratsu eta zehazgabe izan daitekeelako; bukatzeko ere, gizartearen iraupen eta ordena e...
|
|
Legegileak, aginpidean baino, apaizgoan dihardu. ...alboratu legeak gizakientzat eginak direla eta ez gizakiak legeentzat; egokitu behar zaizkie euren hartzailea izan daitekeen herri horren aldarte, jardun eta egoerei; berrikuntzetan ere, zehatz izan behar dute, ezagutzeko modukoak izan baitaitezke, erakunde berri baten aurrean, teoriak eskaintzen dizkigun abantailak eta ez, ostera, haren gaitzak, horiek bakar bakarrik praktikak idoro ditzakeelako;
|
ona
ere zokondoratu behar da onena zalantzan izanez gero; abusua zuzentzerakoan, zuzenketaren beraren arriskuak ikusi behar dira; zentzubakoa litzateke, halaber, erabateko perfekzioaren atzetik ibili ontasun mugatua izan dezaketen gauza horietan; legea aldatu ordez, erabilgarriagoa da, ia beti, lege horiek estimu handiagotan jartzeko arrazoi berriak herritarrei aurkeztu; historiak berak ere, gizaldi ...
|
|
Badira gure ohituren artean, duda izpirik gabe, gure antzinako ezjakintasunaren aztarnak daramatzatenak; badira, berdin berdin, gure arbasoen zuhurtasuna garatzen dutenak. Azken horiek dira nazio izaera itxuratu eta aldirik
|
onenetarako
ere duin direnak. Uko egin diegu horietariko batzuei, bai, baina soil soilean horien izpiritua beste izpiritu baten aurrean desagertu denean.
|
2001
|
|
Sok. Beraz, diozun moduan, rapsoda ona den edonor estratega
|
ona
ere bada.
|
|
Sok. Ondorioz, estratega ona den edonor rapsoda
|
ona
ere bada. lon. Hori, ordea, ez zait hala iruditzen.
|
2002
|
|
Panoptikoaren printzipioak izugarri erraztuko du epaile eta magistratuen lana; espetxeetan, horiek gaur egun dauden egoeran egonda, nazka handienaz egin behar izaten baitituzte haiek garbitasun, gustu eta dotorezia handienez egin lituzketen lanak. Gaur artean ezagutu izan ditugun plan
|
onenetan
ere epaile bakarrak banan banan ikusi behar izaten zituen auskalo zenbat gelaxkatan banaturik zeuden presoak, haietako bakoitzarekin egon behar izaten zuen eta bakoitzari galdeketa bera errepikatu behar izaten zion; egun bakar bat ehunka presorekiko lanak egin ahal izateko. Gure Panoptiko honetan, aldiz, ez da halakorik beharrezkoa izango, epaileak espetxean sartzearekin batera bere begien bistan edukiko baititu preso guztiak.
|
2003
|
|
Sokratesen hitzaldia bi zatitan banatu daiteke. Lehenengoan, Agatonekin elkarrizketan, maitasuna desira bat dela dio, eta desira guztiak ez daukagunaren desira direnez eta maitasunak izaki ederrak maite dituenez eta izaki ederrak
|
onak
ere badirenez, horren guztiaren ondorioz Maitasunak ez du ez edertasunik ez ontasunik eta horrexegatik hain zuzen ere bi gauza horien atzetik dabil. Arrazonamendu horrekin beste hitzaldietan esandakoa laburbildu besterik ez da egiten.
|
|
— Orduan Maitasunak gauza ederrak faltan baditu, eta onak ederrak badira,
|
onak
ere faltan izango lituzke?
|
|
Eta nik hau ezeztatu dudan arrazoi berberekin ezeztatu ninduen ni ere: nire hitzaldiaren arabera zirudien ederra ez dela ezta
|
ona
ere. Eta nik:
|
2004
|
|
Esaterako, berdintasun nahia, nork bere ona nahi izatea baina baita hurkoaren
|
ona
ere, errukia, elkarrekiko errekonozimendua, errudun sentitzea... sentimendu hauek guztiak bilduko lituzkeen sentimendu moral orokor bat balego ere, nekez murriztu ahal izango lirateke eurak egia argi eta bereizien araura, definizio huts eta bakar batera, eta ez dago zalantzarik eurak moralaren oinarrian daudela. Askotan nahasi samarrak eta definigaitzak diren arren, ez dute mugatzen jokaera irrazional bat, mekaniko hutsa, haatik arrazoimenaren sorrera eta garapenean ezinbesteko papera jokatzen dute.
|
2005
|
|
Gure asmoa izan da Aristotelesi goraipamenik handiena egitea, baina askatasun osoarekin. Onik
|
onenean
ere, Aristotelesek berak askatasun hori erakutsi zien bere maisuei, egiarekiko zuen maitasuna horren bultzagarria izanik.
|
2006
|
|
Printzipio abstraktu horietako batek, esate baterako, gurasoak errespetatu behar direla dio. Kontua da printzipio horretara egokitzen ez diren zenbait jokabide ez ditugula moralki txartzat (ezta
|
ontzat
ere) hartzen.
|
2007
|
|
274 Nahiz eta gaitasun horren irispidea beti mugatua izango den: "
|
Onenak
ere ezin du ezagutu eta gorde bere buruan itxura hutsa baino" (Heraklito, Fr. 28)
|
2010
|
|
Benaz, lege hori eman duenak hori egin zezakeen, besteak beste, Jainkoaren aginduz (hau da, betiko justiziaren manuekin bat etorriz), eta, beraz, asmo maltzurrik gabe. Aitzitik, asmo gaiztoarekin egin zezakeen, baina hortik ez da nahitaez ateratzen lege hura betetzea bidegabea denik, legea ona baita eta lege
|
onak
ere etor daitezke halakoak ez diren legegileengandik. Eta, beherago, arrazoi bikaina ematen du:
|
|
lege horren erabilgarritasuna ez da berak helburu zehatz batera jotzea, ezpada gainerako gauza guztiak antolatzea, bitarteko egokiak erabiliz, euren helburuak bete ditzaten. Onik
|
onenean
ere, legea bera ezin da helburu zehatz baterako eman, Jainkoa baita, azken finean, gauza guztien azken xedea. Bukatzeko, Jainkoaren legeak edo betiko legeak lehenengo lege mota osatzen duela eta, beste zatiketa bat egin daiteke, betiko legea eta aldi baterako legea bereizteko.
|
|
Bide beretik, Alfontso Castrokoak idatzi zuen De lege poenali, eta Jean Dridoensek, aipamenak ez luzatzearren, bere De libertate christiana lanean lege mota desberdinak xehe xehe azaldu zituen. Onik
|
onenean
ere, teologoen irizpide erkidea da legea bera, hala horren izaera orokorraren aldetik, nola bere modu zehatzen esparrutik, teologiaren eremuan kokatzen dena.
|
|
Idatzia eta irakurria, bistan da. Onik
|
onenean
ere, hemen legeaz ari bagara bere esangurarik zabalenean, etimologia hori legearen motetatik edozeini aplikatzeko, komeni da legendi horrek bere barruan hartzea barne irakurketa edo gogoeta, Alexander Alensisek azaldu zuen moduan. Izatez, San Paulok dio lege naturala bihotzetan idatzia dela; era berean, espirituak ahal eta behar du horietan irakurri, alegia, legearen gainean gogoetatu eta hausnartu, gure jokamoldeen gida izan dadin, Salmoen arabera:
|
|
Legea, onik
|
onenean
ere, botere publikoaren emaitza da, jurisdikzio ahalarena, hain zuzen ere, erkidego orotan dagoen goi boterearen seinale baita:
|
|
Sistema linguistikoa ezagutu eta portaera linguistikoa aztertu nahi duten hizkuntzalaritzari eta pragmatikari buruzko oharren ondoren, jarraian, horrek guztiak hizkuntzaren pedagogian duen edo eduki dezakeen isla eta eragina azaltzen saiatuko gara. ...elakoa aipatu behar dugu, hain zuzen," berorren muina edo bilgunea", Payratok adierazi bezala," bigarren hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza" izan delako78 Horrek, printzipioz, linguistika teorikoaren ekarpenak zeregin praktiko batean aplikatu nahi ditu; baina —esperientziak erakutsi bezala— pauso hori ez da hain automatikoa, alegia, hizkuntzari buruzko ezagutzarik
|
onenak
ere ezin du pedagogia linguistikoaren arrakasta bermatu. Bertan, ere, badute eraginik bestelako aldagaiek, eta, horrexegatik, zera dio Lyonsek:
|
2013
|
|
Kasurik onenean, laudorio, ospe eta loria lortzearren egiten du egiten duena: ustezko ekintzarik
|
onenak
ere benetan ospe, loria edo laudorioa lortzeko baliabideak baino ez dira. Hari horretatik tira eta tira egiten baldin bada, erraz asko ondorioztatuko da gizakia galbidera doala, otsoen arteko gudara.
|