2007
|
|
Horregatik, irakasleok ondotxo dakigu urtero urtero" milagroak" gertatzen direla. Guk
|
ontzat
emango genituzkeen askok ez dute gainditzen, edo krudelagoa dena, euren lana euskaraz ederto beteko luketen askok ez dute gainditzen, eta urtean zehar gaitasun eskasa erakutsi duten beste batzuek, ordea, gainditu egiten dute. Estrategia ezberdinak erabiliz, azterketak egiten egundoko trebezia lortzen dute eta, gure harridurarako bada ere, gainditu egiten dute.
|
|
Horregatik, irakasleok ondotxo dakigu urterourtero" milagroak" gertatzen direla. Guk
|
ontzat
emango genituzkeen askok ez dute gainditzen, edo krudelagoa dena, euren lana euskaraz ederto beteko luketen askok ez dute gainditzen, eta urtean zehar gaitasun eskasa erakutsi duten beste batzuek, ordea, gainditu egiten dute. Estrategia ezberdinak erabiliz, azterketak egiten egundoko trebezia lortzen dute eta, gure harridurarako bada ere, gainditu egiten dute.
|
|
Euskara Nafarroako karriketan 2006ko kale neurketaren emaitzen azterketa – Paula Kasares erabilerarik
|
onena
eman duten adin taldeak gazteena eta haurrena dira. Izan ere, Donezteben nola Baztanen belaunaldi berrietan 10etik 9k ongi egiten du euskaraz.
|
2008
|
|
Euskaljakintzara iristen diren ikasle berriak ere lehendik noizbait ariketa horietako batzuk erabilitakoak dira; beraz, sortzaile izateko txanda iristen zaienean, jakinda beraiek sortutakoak besteek ere egingo dituztela noiz edo noiz, gustura egiten dituzte eta euren
|
onena
ematen dute ahalik eta ongien gera daitezen.
|
|
Batetik, ikuspegi hori diglosia zoriontsuak egotea justifikatzen duen kontzeptu markoan sar daiteke; diglosia horietan, hizkuntza erabileren banaketa funtzionala eta hierarkizatua berez eta besterik gabe onartu eta
|
ontzat
emango lukete erabiltzaileek. Hemen Suitza alemaneko diglosia aipa daiteke, aleman estandarraren (Schriftdeutsch) eta alemanaren aldaera diatopikoen artekoa.
|
2010
|
|
Eta erreferentziak ere, estatuei edo administrazioei lotuak izan ohi dira. Honek euskal unibertso hartzaileari zerbitzu
|
ona
ematea zailtzen du, ez estatistikak, ez legeak, ez merkatuak ez direlako berdinak, adibidez, Hego eta Ipar Euskal Herrian.
|
|
Funtsean arazo ekonomikoa zen, hau da, formatu elektronikoaren alde egiteak edizio gastuen zati handiena murrizten zuen, baina horrek era berean beste arazo handiago batzuk zekartzan, ez baitzegoen egitasmo komunikatiboak babesteko proiekturik, edizioa babesteko baizik. hau da, argitalpenari emandako laguntza produktu baten gutxieneko ekoizpenari lotuta zegoen (urtean lau zenbaki eta 1.000 ale bakoitzeko). bestalde, irakurlegoa oraindik ohitu gabe zegoen formatu elektronikoan jardutera. beraz, ukaezina da Jaurlaritzak proposatu zuen urratsa bide onean zihoala, baina honelako argitalpenentzat inolako bermerik gabe eta baldintza ekonomiko kaskarretan. horra zergatik hasi dudan artikulu hau aldizkariaren finantzazioari aipamen eginez. bat en bilakaera bestelakoa izan zitekeen honelako produktuen sustapen publikoak urrats teknologikoa behar bezala egiteko baliabideak eskaini izan balitu. euskalgintzaren errealitate organizatiboak izan duen bilakaera ere aipatu beharra dago. euskal kulturaren batzarra ren inguruan (ekb) biltzen ziren euskalgintzako entitate nagusiak eta berau zen bat editatzeari ekin ziona. ekb desagertu eta euskararen gizarte erakundeen kontseilua sortu zenean (1996), ordea, umezurtz gelditu zen bat. euskararen gizarte erakundeek ez zuten bat en sustapenean ardurarik nahi eta proiektua bertan behera uzteko prest agertu ziren. garai hartako argitalpen batzordea osatzen zuten pertsonak, eta elementu hau azpimarratu nahi nuke, pertsonak, banakoak, izan ziren proiektuari eutsi beharra zegoela eta proiektuarentzat behar zen oinarria jarri zutenak. txillardegi eta Xabier isasik ekin zioten bakardadean lan horri. une horretantxe bizi izan zuen bere unerik larriena aldizkariak. baina, behar den bezala inoiz idazten bada, esan beharrekoa izango da euskalgintzakoa txingurri lana izan dela, eta ataka zail horretan ere, ederki kostata izan arren, taldetxo horrek lortu zuen argitalpen batzordea kide berriekin osatzea, proiektuarekin konprometitutako koordinatzaile bat topatzea, egoitza berria, diru-laguntza publikoak bermatzeko konfidantza hedatzea, irakurlegoari eustea... ia hutsetik hasi zuen bidea bat ek. ...Sortzen izenekoa) babesle zuela, berariaz horretarako sortua. ondoren Soziolinguistika klusterra etorri zen, Sei ren garapenaren ondorioz. garai bakoitzean zuzendariak (txillardegi eta Maria Jose azurmendi), koordinatzaileak, argitalpen batzordeko kideak berritzen joan dira, eta horrek berarekin ekarri du garapena. ez nuke puntu honetan gehiegi luzatu nahi, uste baitut bakoitzak bere neurrian zuen
|
onena
eman zuela, baina uste dut bat aldizkariaren" intra historia" azpimarratzekoa dela arlo honetan, izan ere bere iraupen eta bilakaeraren gako nagusia bertan dago. zorroztasun akademikoa, esperientzia aplikatua, militantzia eta zabaltasuna uztartzen asmatu dute aldizkariaren sustapenean lan egin dutenek. denona eta inorena ez, txikia baina ezinbestekoa, hori da bat aldizkaria izan dena et... 1996an esku bateko hatzak aski ziren aldizkariaren iraupenarekin konprometitutako pertsonak zenbatzeko, egun, ordea, bat desagertuko balitz bat berria sortu litzateke euskalgintzak bere eremu desberdinetatik dakarrenari bide emateko. ingurumaria aldatu bada, bat bera ere aldatzen joan da, ez beharbada nahi izan den moduan, bai, ordea, ahal izan den neurrian.
|
|
7 aSKaTaSunaren auzia: ...dualaK gizarte batek helburutzat izan dezake hizkuntza gutxiengotu bat gordetzea. arazoa sortzen da herri borondate hori onartzen ez dutenekin. iritzi kritiko asko agertu izan dira helburu kolektibo horrek, hizkuntza hori aukeratzen ez dituztenen eskubideak urratzen dituela esanez. talde eskubideak beraz, eskubide indibidualekin gatazkan aurkitzen dira helburu kolektibo hori ez bada guztien artean
|
ontzat
ematen.
|
|
Baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. espainiar prentsarentzat, euskararen auzian euskal abertzaletasunak du protagonismo nagusia eta bere alderdi nahiz buruzagiak, PNV eta Ibarretxe ditu hizpide. euskarari buruz hitz egiterakoan bi herri izaera kontrajartzen dira, Euskalerria eta baita Espainia ere. euskarari buruz hitz egitean gaztelaniaren egoeraz ere hitz egiten da, baita katalanaren errealitateaz ere. eta euskararen eztabaidan oso lotuta ageri dena da indarkeriaren erabilpena, espainiar batasunaren oinarri den Konstituzioa eta Eusko Jaurlaritzak daraman politika. eztabaida politikoa eta euskadi espainia arteko nazio eztabaida da beraz oso estu lotzen zaiona euskararen eztabaidari. baina ageri da beste gai bat ere, jarrera etikoarekin zer ikusia duena, hizkuntzaren normalizazioak hiztunaren askatasunean duen eragina hain zuzen ere. aipamen hauek egiterakoan beren jarrera honako hau da: euskadiko erakundeen gidaritzan bideratzen ari diren hizkuntza politika kritikatu egiten dute. euskararen normalizazioa auzitan ipintzen dute, euskara, gizarteak
|
ontzat
ematen ez dituen gaiei eta bideei lotuta azaltzen dute, kasu askotan, indarkeriari. hizkuntza politikaren kostu ekonomikoa gehiegizkotzat jotzen da. eta euskara normalizatzerakoan inposaketarik gerta ez dadin, euskararen sustapena hiztun bakoitzaren borondatearen mailakoa izan lukeela eta ez gehiagokoa adierazten da. egunkari hauek berauek, gaztelaniak ipar edo hego ameriketan bizi dituen testuin... euskararen kontrako erasoen salaketa egiten da, gernikako estatutuak gizarte elebiduna sortzeko zuen helburuak porrot egin duela adieraziz. elebitasunaren porrota agerian jartzen dute, hainbat arlotan euskal hiztunek izaten dituzten hizkuntza eskubideen urraketak aipatuz. erakundeei aldarrikatzen zaie bestalde, euskararen gizarte egoera normalizatuaren bermea, bereziki eusko Jaurlaritzari. honi ziurtatu ezin duena eskatzen zaio askotan, euskarak gaztelaniaren aukera berdinak izatea gizartean. euskararen inguruko arazoak agerian ipiniaz, estatuarengandik bizi dugun zapalketa nabarmenago egiten da, estatu espainiarraren kontrako estrategia erreboluzio egilea justifikatuz. bestalde, diario de notiCiaS’ek upn protagonista nagusitzat aipatzean edo deiak euskal erakundeak eta bere buruzagiak aipatzeko joeran ere, posizio politiko ezberdinak kritikatuz edo babestuz nolabait eztabaida politikoan txertatuta ageri da euskara. dena dela, euskal prentsaren artean el Correo eta diario VaSCo egunkariek ageri dute euskararen gaia politizatzeko joera argiena, espainiar prentsarekin lerrokatzean, euskararen eragile nagusitzat politikari abertzaleak aipatuz, espainia euskadi arteko nazio eztabaida jorratuz, gaztelaniaren errealitatearekin parekatuz, eta azkenik, larriena dena euskararentzat, bidezkoa ez den jokabideei, indarkeriari lotuaz gure hizkuntzaren errealitatea. honakoa da egunkari hauen jarrera euskarari buruz:
|
|
— zenbaitek, euskara, gizartean
|
ontzat
ematen ez diren gaiei eta bideei lotuta azaltzen dute, politizazioarekin lotuta, arazo sortzaile eta gizarte banaketaren eragiletzat jotzen dute. euskararen normalizazioa, hiztunaren borondatean oinarritu behar dela aipatzen dute, askatasunez, inposaketaren arazoa mahai gainean jarriz. garbi azpimarratzen da euskara gutxiengoaren hizkuntza dela gizarte honetan. — beste batzuentzat, euskararen kontrako eraso horrexek ematen dio bide, elebitasuna eta hizkuntzen elkarbizitzaren akordioarekin haustera, euskararen normalizazioa motelegia eta gutxiegizkoa dela kritikatu eta gune elebakarrak aldarrikatzea ikusten da irtenbidea. euskararekiko gizarte egoeraren inguruan ez adostasunak daude joera politiko ezberdinen artean ere:
|
|
— batzuentzat hizkuntza politika urrutiegi joan da. euskararen inguruan jokabide ez bidezkoetaz hitz egiten da, ideologizazio eta politizazioa salatzen da, euskara abertzaletasunarekin parekatuz. euskara arazo sortzaile bezala ikusten da, gizarte haustura eta banaketa eragile. eta gizartean
|
ontzat
ematen ez diren jokabideekin parekatzen da, indarkeria euskarari lotuz.
|
2011
|
|
Praktikak erakutsi du tradizio kritikoak emaitza
|
onak
ematen dituela, batez ere euskararen erabilera bultzatzerakoan. Beraz, interesgarria izan daiteke metodo hau gehiago jorratzea, bereziki euskararen erabileraren ikuspuntutik.
|
|
Hala ere, ikerketa gehienak tradizio hermeneutikoaren eta, bereziki, tradizio positibistaren baitan kokatu dira. Praktikak erakutsi du tradizio kritikoak emaitza
|
onak
ematen dituela, batez ere euskararen erabilera bultzatzerakoan. Beraz, interesgarria izan daiteke metodo hau gehiago jorratzea, bereziki euskararen erabileraren ikuspuntutik.
|
|
konpartimentazio territoriala eta soziofuntzionala hartu da, aldi berean, elkarbizitzaren oinarri arau. konpartimentzaio molde bat hartu oinarri ala beste, gauza bat dago argi: hirugarren emaitza bide honetan, k+ B formularen pean, diglosiaz ari gara bete betean. diglosia hori nagusitu ondoan gizarteak
|
ontzat
ematen du, aparteko bortxarik eta berebiziko konflikturik gabe, leku batzuetan edota funtzio batzuetan B hizkuntza dela egokia (arauzkoa, naturala, normala), eta besteetan k hizkuntza. hiru belaunalditik gorako epealdia burutu delarik k hizkuntza ez da dagoeneko, ezinbestean ez behintzat, kanpotartzat hartzen. Bata (B hizkuntza) bereagoa sentitzea aski gauza ezaguna da horrelakoetan.
|
|
Diglosia hitzaren adiera popularrak erabateko indarra eta tiradizoa du euskal herrian. hala izan du 70eko hamarkadatik hona eta, garai bateko bits aparrak asentatzen edo hasi badira ere bazterretan, hala du orain ere. Adiera hori hain da popularra, hain da ezaguna eta zabal hedatua non askok, oinezko zein zaldun, aparteko definizioedo esplikazio beharrik gabe
|
ontzat
ematen duen, eta maiz erabiltzen. Ahuldutako hizkuntzaren osasun egoera (euskararen egoera, konkretuki) axal axaletik deskribatzeko eta egoera hori arras negatiboki baloratzeko erabiltzen da diglosia, bereziki, adiera popular horretan. hitzaldi eta irratsaioetan aspertzeraino entzundakoez gainera ehunka (agian milaka) aipamenez betea dago gure bibliografia idatzia. duda egiten duenak jo beza 1970 ingurutik honako testuetara, berdin du hemerotekak hartu jakin iturri, edo liburutegiak. urteen joanean, egoerak hobera egin du hainbatean.
|
|
kontura gaitezen kontzeptu nahaste larri horietan guztietan diglosia aipatzen dela oparo. diglosia hori zer den ez da ordea zehatz definitzen: aurretik emanak daude Ferguson-en eta Fishman-en definizioak, laburturik baina zuzen oro har, eta haiek
|
ontzat
ematen direlako ustea aditzera ematen da. Baina gero, gauzak aplikatzerakoan, erro errotik itzulipurdikaturik dago diglosiaren oinarrizko adiera muina.
|
|
Azken 50 urteotan euskararekin gertatu dena, linguistika eta soziolinguistikaren ikuspegitik, bederen, harrigarria izan da eta aditu askoren arreta ekarri izan du. Beharbada, hori bai paradoxa, bertoko unibertsitateetan gertaera harrigarri horri ez zaio behar adinako arreta jarri. euskararen hiztun elkarteko intelligentsiak hizkuntza eredu estandarra proposatzeko eta eratzeko bere
|
onenak
eman bazituen ere, euskara biziberritu ahal izateko behar den hizkuntza estatusa lortzeko ez du eredu teoriko garatzeko gauza askorik egin edo, bederen, ez du asmatu.
|
|
Arazoa ez da, beraz, diglosia bere jatorriko esanahitik zabaldu izana hasierako edukia galtzeraino iritsiz; konpondu beharreko auzia da zer diglosiaz ari garen argi eta garbi esatea. gauzak horrela, zehaztasun falta horren konponbiderik egokiena zein den pentsatu dugu eta baliteke, zalbidek proposatzen duena ez ezik beste aukera batzuk ere egotea; agian, egokiagoak. hona bat: diglosia terminoaren polisemia aintzat hartzea, baina ez zehaztasunik gabe orain egiten den bezala. polisemia
|
ontzat
emanez gero, terminoaren erabilera zehatza bermatzeko aukera pare bat bururatzen zaizkit:
|
|
Batak zein besteak garrantzi handia ematen diote, nolanahi ere, terminologiaren alorreko adostasun bilaketa horri17 kontra agertu zaigu Julen Arexolaleiba: bere ustez ziaboga terminologiko asko egin da diglosiaren alorrean, han hemen, eta ez du balio ziaboga batzuek
|
ontzat
ematea eta besteak ez. gustu kontua omen da, horrenbestez, batek ardoa txokolatearekin nahasten duela, eta besteak ez, esatea. horrela al dira kontuak, hizkuntza soziologiaren alorrean ere bibliografia teknikoa eta komunitate zientifikoa existitzen diren neurrian, kontu hori ez da nire ustez horrela. definizio batzuek harrera zabala (izan) dute komunitate horretan, eta beste zenbait ez da (ia) kontuan hartzen. onartze/ ez onartze hori ez da gustu kontu hutsa, Julenek berak beste pasarte batean, mingots baina leial, argi aitortzen duenez. komunitate zientifikoan (mila xehetasun eta ñabarduraz, baina argiro) indarrean dagoen kontzeptu markoa ezin dugu hori eta horrenbestez gutxietsi.
|
|
diglosia giro horretan bizirik atera izan da L euskara belaunez belaun, gizaldiz gizaldi eta menderik mende. ez dago beraz dudarik, hala baitio teoriak eta hala erakutsi baitu praktikak: diglosiak badu, hainbatean, iraupen indarrik. ez da harritzekoa, beraz, eztabaidarik sortu ez izana gai horretaz, atzera begirako perspektiban. orain arteko diglosiaren definiziozko iraunkor izate (erlatibo) hori
|
ontzat
eman dugu guztiok, aldez edo moldez. ohargile bakar batek ere ez du puntu hori auzipetan jarri eta izan da tartean, aldiz, oraindainoko diglosiaren iraupen indar hori berariaz aizpimarratu duenik. odriozolaren hitzak dira hauek: " diglosiaren euskarria makulu sendoa izan da hiztun herri baztertu askorentzat munduan, eta horri esker bizitasun etnolinguistikoaren jabe dira oraindik batzuk". egia da, beraz, belaunez belauneko iraupen iturri izan litekeela (zehazkiago, orain arte hala izan dela) diglosia. komentarioiruzkin biziak eskaini ditu, aitzitik, hurrengo galderak.
|
|
A R KA I TZ ZA R RAG A. hori guztia ikusita, ez dugu zehaztu zein diren arlo eta tresna garrantzitsuenak. Aipatu dira batzuk, liburuak, aldizkariak, hitzaldiak, ikastaroak. zein punturaino eman dute emaitza horiek, edo jarraitu dezakete emaitza
|
ona
ematen. Benito eta Txerra hemen ditugula aprobetxatuz, ze bide berri sortzen ari dira?
|
2014
|
|
Beraz, euskalgintzako espektro zabal batek
|
ontzat
emaniko eta egokitzat jotako kontzeptua izateak ere oinarri egokia jartzen du honen erabilerarako.
|
2015
|
|
Eta 3 kasutan, berriz, ez diote batere lehentasunik ematen hizkuntzari: " Berdin dit"," Zerbitzu
|
ona
ematea. Berdin zait hizkuntza" eta" Ezer ez, beste gauza garrantzitsuagoak badira euskara baino (diru-laguntzak...)".
|
|
Guneak, batetik, alderdi teorikoa biltzen du eta, bestetik, ikastetxeetan sortutako, gelaratutako eta baloratutako SDak mailaka antolatuta jasotzen ditu. Gunearen helburu bat, hain zuzen ere, horixe izan da, ikastetxeetan sortutako material hau partekatzea eta denon eskura jartzea ahozkoaren lanketa sistematikoan, planifikatuan eta ebaluatuan aurrera pausuak emateko; ikasleen hitzak zein irakasleenak aintzat hartuta oso emaitza
|
onak
eman baititu geletan. Irudian ikus daitekeen moduan, sekuentzia didaktiko bakoitza ikas-maila bati dagokio eta bertan honako agiriak daude:
|
|
— Ahozkoaren lanketari bide bat eskaintzea, bide hori probatzea eta ikustea emaitza
|
onak
ematen dituela ikasleengan, egitasmoan sinestea. — Ikasleak horrelako planteamendu batekin motibatuta sentitzea, ikasleen autonomia sustatzea, haien parte hartzea, haien hizketaren gaineko gogoeta egitea, jendaurrean hitz egitera ausartzea.
|
|
MACKEY Québec en, eta J.A. FISMAN Estatu Batuetan, zenbait lan zientifiko aberatsa, teorikoa eta praktikoa, hizkuntzekiko gehienbat, egin ondoren, eta munduan zehar eta baita Euskal Herrian ere oso ezagunak direnak. Horregatik, uste dut bi aditu hauek merezi dutela gure esker
|
ona
ematea, eta zabaltzea gure artean. Gauza asko esan daitezke aditu hauekiko, gure arteko zenbaitzuk ere esan ditzakete; baina gure BAT aldizkarian badirudi nik esango ditudala, gauza batzuk bakarrik aukeratuz:
|
|
Nahi dudana orain da bi aditu hauei, Euskararekiko interesatu zirenak, eta beraiekin asko ikasitakoak garenez, gure esker
|
ona
ematea, baita gure BAT Soziolinguistika Aldizkaria bitartez ere.
|
2016
|
|
" Erabilera trinko" aren izendapen sintetiko horri eutsiko diogu guk ere, argi izanik E3 multzoa nekez izan litekeela E4 bezain baliagarri maintenance fenomenoaren esplikazio betea eman ahal izateko. Aukera bat egin behar izan da ordea, eta ETren definizio operatibo hori
|
ontzat
eman dugu txosten honetan. Behar den guztian, hori bai, E4 eta E3 elementuak bereiz azpimarratuko dira.
|
|
Lan bizialdi osoan ikusitakoaren argitan, duda muda eragiten digu147 Datua hori da, dena den, eta hortik abiatu behar dugu ezinbestean. Datu hori
|
ontzat
emanez, beraz, zabalkunde soziofuntzional garrantzitsu baten aurrean gaude. Baserri giro tradizionaletik fabrika girora lekualdatzean (azken ehun urte luzean, bereziki azken 60 urtean) eus> erd mintzaldaketa gertatu zen nabarmen, BizkaiGipuzkoetako lan esparruan bereziki.
|
2018
|
|
alde batetik, erakundeen barneko iturriek aitortutakoa oinarri hartzen duten tresnek (Bikain ziurtagiria eta Plangintzaldietako ebaluazioak) ez dute zerbitzu hizkuntzaren bermea modu objektiboan ziurtatzen. Izan ere, Administrazioak berak deklaratzen duena zuzenean
|
ontzat
ematen dute, erabiltzailearen benetako esperientziaren egiaztatze enpiriko sistematikorik gabe. Bestalde, ELEBIDEko zerbitzuak erabiltzaileen ikuspuntua kontutan hartzen du, baina euskal hiztun proaktiboak ditu infomazio iturri bakarra (hizkuntza eskubideen urraketen aurrean kexa bat aurkezteko prest daudenak).
|
|
|
Ontzat
emanik hiztun berrien legitimitatea eta hizkuntza erabilera elkarreraginean daudela, hiztun berrien legitimazio prozesuak aztertzea da nire asmoa. Lan honetan, beraz, bi xede nagusi izango ditut, Ortega eta autore kideek azaleratutako gogoeta bertso mundura ekarriz:
|
2019
|
|
Bere gogoeta lerro horrek gizarte arau edo norma sozialaren esparru teorikora garamatza: inork espreski hartara behartzen ez gaituelarik ere, ingurumen baldintzek kilikaturik zerbaiten behar bizia eragiten duen horretara; behar bizia sentitzera eta, eragozpen larririk gabe,
|
ontzat
ematera. gizarte arauari buruzko gogoetaz gainera, besterik ere planteatu du kikek: eskolaren lekua zein da, eguneroko mintzajardun arruntaren belaunez belauneko transmisio iraupenean?
|
|
10 Sarean euskara sustatzen ari diren ekimenak identifikatu eta bultzatu. a. komunitate hauei esker
|
ona
eman eta berariazko laguntza eskaini (euren lana aitortu, baliabideak edo sostengu ekonomikoa eskaini diru laguntza espezifiko edo ekimen zehatzen bidez, eta abar). b. komunitate hauek biltzeko ekimenak bultzatu eta proiektu bateratuak egiteko erraztasunak eman. c. komunitate hauen arteko etengabeko harremana sustatu.
|
|
Sarean euskara sustatzen ari diren ekimenak identifikatu eta bultzatu: a) Komunitate hauei esker
|
ona
eman eta berariazko laguntza eskaini (euren lana aitortu, baliabideak edo sostengu ekonomikoa eskaini diru laguntza espezifiko edo ekimen zehatzen bidez, eta abar). b) Komunitate hauek biltzeko ekimenak bultzatu eta proiektu bateratuak egiteko erraztasunak eman.
|
2021
|
|
Esan gabe doa ikerketako oinarria izan diren jatorri atzerritarreko biztanleen ekarpena ezinbestekoa izan dela, esker
|
onez
eman baitigute euren bizipenen eta iritzien berri pertsonal eta, ahal izan dutenean, baita kolektiboa ere. Biztanle horietako bakoitzari eskerrak baino gehiago eman nahiko genizkioke; nahiko genuke ikerketa honen emaitzak baliagarriak izatea gure gizartean egiten ari diren proiektuen ibilbidea leuntzeko.
|
|
Bereziki hizkuntza gutxituen testuinguruan babesguneak honela ulertu dira: gizarte espazioak non hizkuntza gutxitua erabili nahi dutenek horrela egin dezaketen, hori egitea" normala" eta espero daitekeena dela
|
ontzat
ematen delako (O´Rourke eta Walsh 2020: 168, adibidez, irlanderarako).
|
|
Bereziki hizkuntza gutxituen testuinguruan babesguneak honela ulertu dira: gizarte espazioak non hizkuntza gutxitua erabili nahi dutenek horrela egin dezaketen, hori egitea" normala" eta espero daitekeena dela
|
ontzat
ematen delako.
|
|
Zapore gazi gozoa geratu zen:
|
ontzat
eman genuen egindakoa; proiektuari potentzialitate handia antzeman genion, baina zer hobetu ugari ere bai.
|
|
2020ko urriaren 9an urteko lehen saio presentziala egin zuen PK k eta
|
ontzat
eman zen proposatutako ikerketa asmo eta honen diseinua.
|
2022
|
|
Larrinagak (2014) etnogenesi kontrakulturala artean gertatzen dela esaten badu ere, funtsean, 60ko hamarkadan hasten den euskararen biziberritze prozesuaren oinarria, gehiago edo gutxiago, goiko aipuan oinarritzen dela esan daiteke. Hein honetan, garai horretan eman zen hizkuntza eta kulturaren biziberritzea marko horretan gauzatu zela esatea
|
ontzat
ematen da.
|
|
Bezeroaren arretari dagokionez, frantsesarekin lotutako jardunbide egokiek, enpresen hizkuntza erantzukizunak betetzea bermatzeaz gain, bezero frankofono edo frankofiloak erakartzea eta atxikitzea ere erraztu dezakete (FCCQ 2021, Pelletier 2021). Hala, askok frantsesarekin lotutako balio erantsiaren alde egingo dute marketinean, argi baitago frantsesak eta hari lotutako nortasunak irudi
|
ona
ematen dutela. Kultura berezitasun horri esker, enpresak zenbait merkatutan nabarmendu egin daitezke (Centre de la Francophonie des Amériques 2022, FCCQ 2021, Fillion 2021, Légaré Tremblay 2020).
|
|
Askok frantsesarekin lotutako balio erantsiaren alde egingo dute marketinean, argi baitago frantsesak eta hari lotutako nortasunak irudi
|
ona
ematen dutela.
|
2023
|
|
Komunitatearen beharrei erantzuteko eta hizkuntzaren beharrei erantzuteko egiten ziren ahaleginen arteko oreka berreskuratu nahia izan zen, Kongresuaren bidea hartzera eraman gintuen arrazoirik nagusiena. Kongresu hartan, ordura arte egindako lana, eta zerbitzugintzan egindako ahaleginak
|
ontzat
eman ziren, baina horrekin batera beste hainbat aspektu nabarmendu zen:
|