2003
|
|
|
Nola
sumatzen duzue zein eduki diren gizartearen interesekoak?
|
2006
|
|
Orriak sudurrarekin laztandu eta zure usain gozoa nabaritzean, izarren azpian nire alboan zeundela zirudien. Ez dakizu
|
nola
somatzen dudan zure falta. Eman zenidan argazkia ia ikusezin dago, begiratu dudan guztiaren ondorioz.
|
2009
|
|
–Bai, baina Drakula bezalako jenderik gabe ez litzateke santu ez santa martiririk izango, eta
|
nola
sumatzen baitzuen ezen urrunegi joan zela, bere tesia arrazoibidetzen ahalegindu zen, hartarako baitzuen erlijio irakaslea, aita Isidoro, ikasleei, kurtsoa hasi ez beste, erromatarren garaiko kristauen aurkako pertsekuzioen zerrenda, enperadore errudunei lotua, buruz ikasarazten ziena:
|
|
–Etxeko anai arrebetan zaharrena naiz, Ada, eta errespetua zor didazu, badakizu? , eta,
|
nola
sumatzen baitzuen ezen bere hitzek ez zutela ez Damasorengan, ez Maria Bibianarengan eta ez izeba Ernestinarengan eragin berezirik izan (haien aurpegierak ez zuen bestelakorik adierazten), aitarengana jiraturik, esan zuen?: Ez al da egia, aita?
|
|
–Bai, baina Drakula bezalako jenderik gabe ez litzateke santu ez santa martiririk izango –eta
|
nola
sumatzen baitzuen ezen urrunegi joan zela, bere tesia arrazoibidetzen ahalegindu zen... hartarako baitzuen erlijio irakaslea, aita Isidoro, ikasleei, kurtsoa hasi ez beste, erromatarren garaiko kristauen aurkako pertsekuzioen zerrenda, enperadore errudunei lotua, buruz ikasarazten ziena: Neron, Domiziano, Trajano... – Santa Ines eta Santa Luzia, esate baterako, Diokleziano beldurgarriari esker dira santak –eta inork zalantzarik izan ez zezan, Domingok jarraitu zuen–:
|
|
–Etxeko anai arrebetan zaharrena naiz, Ada, eta errespetua zor didazu, badakizu... –eta,
|
nola
sumatzen baitzuen ezen bere hitzek ez zutela ez Damasorengan, ez Maria Bibianarengan eta ez izeba Ernestinarengan eragin berezirik izan (haien aurpegierak ez zuen bestelakorik adierazten), aitarengana jiraturik, esan zuen–: Ez al da egia, aita?
|
2010
|
|
Helduen perTzepzioaK behin ikerketan agertu diren bi dimentsioak eta gizarteratzearen kontzeptua ulertzeko proposatu den bi munduko egoeran bizi kontzeptua aurkeztuta, gazteek egiten duten euskararen erabilerari buruz helduek dituzten pertzepzioetara joko da: gazteek gutxi erabiltzen omen dute euskara eta euren erabilera bermatzea da euskararen normaltze prozesuak daukan erronketarik garrantzitsuenetakoa. baina
|
nola
sumatzen dute gazteen erabilera bi munduko egoeran bizi diren helduek, eta bi munduko egoeran bizi diren heldu erdaldunek eta heldu euskaldunek pertzepzio berak dituzte?
|
|
|
Nola
sumatzen dute gazteen erabilera bi munduko egoeran bizi diren helduek. Eta bi munduko egoeran bizi diren heldu erdaldunek eta heldu euskaldunek pertzepzio berak dituzte?
|
|
Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko nola kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek
|
nola
sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze bidean gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte. oso orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazo...
|
|
Ez, aitak ez zuen ezer sumatu.
|
Nola
sumatuko zuen ba. Betiko tiraderan zeuzkan giltzak, han egoten ziren zerbaiterako behar izan ezean.
|
2011
|
|
Pozten naiz! Eztakizu
|
nola
sumatu dudan zure falta!
|
|
LEO. ¡ Claro que sí! Egunero ikusten dut
|
nola
somatzen duzun seme alaben hutsa!
|
2013
|
|
Baina nola, nola aurreikusi nezakeen nik Didok egin behar zuena?
|
Nola
sumatu maitasun istorio handi hori hain gaizki eta hain azkar amaituko zela?
|
|
3
|
Nola
sumatzen dute errealitatea makinek?
|
2014
|
|
Obraren jatorrizko bertsioa Valentziako konpainia batena da, baina gure erara moldatu dugu guk. Egun bizi dugun egoera ilunean,
|
nola
sumatzen duzu antzerkia. Gaizki.
|
2015
|
|
Isiltasun zu hur batean itxita. Bideetako galeriano eta ildoen esklabo izan diren hauek, idien nahiz mandoen atzetik beti, zerua beste esperantzarik gabeko patuari eskuloturik,
|
nola
sumatuko zuten ba, beren askaziaren zorian halako bide okertze bat. Eta neuk egin nuen egiteko handi hori.
|
|
Errotaren barreneko bizia sentitzea, esate baterako. Zuek, gizaixook,
|
nola
sumatu zer den errotaren ondoan lo egitea!
|
|
Eta ez da kasu bakarra, ohikoa dela dio Alionak. Kalean gurutzatu, agurtu, eta aurrera egitean
|
nola
sumatzen duen berari buruz mintzatzen direla; nola erosketak egitean dendariak ez dion begirik kentzen; nola Iruñerako autobusean askok nahiago duten zutik joan bere ondoan eseri baino? –Gutxietsi egiten gaituzue?.
|
2016
|
|
Ez dizuet ulertzen! Oi, Inaxio,
|
nola
sumatzen dudan zure falta.
|
2017
|
|
negurako prestamenak noiz abiatu, alegia. Bere burua
|
nola
sumatzen duen, egun batean edo bestean gertatuko da hori. Argi kopuruaren jaitsierak eragingo dio, batez ere.
|
|
Eta eskubidea dugu. Niretzat, kasik, urratzen den eskubide nagusia hori da.Kaleko giroa
|
nola
sumatu duzu. Astebete daramat kalean, eta uste dut presoen aldeko bost manifestaziotara joan naizela. Gabonak edo izango dira, baina nik urteotan baieztatu dut elkartasuna badagoela.
|
|
Gonbidatuak aulkietan eserita zeuden eta bakoitza bere istorio triste eta korapilotsua kontatzen ari zitzaion ez dakit zergatik baina beraiekin haserre zirudien aurkezle bati. Nola galdu zuten norbaitekin zuten harremana egin zuten okerren baten erruz, zenbat urte zeramatzaten elkarri hitzik esan gabe,
|
nola
sumatzen zuten bestearen falta eta zenbateraino sentitzen zuten gertatutakoa. Aurkezleak beraien erruduntasunari beharrezkoak ziren bueltak baino gehiago ematen zizkion.
|
|
1 Non eta
|
nola
sumatu edo behatu duzu bultzada indarra?
|
2018
|
|
Baina
|
nola
sumatzen dute arriskua gaueko iluntasun absolutuan? 60ko hamarkadan ohartu ziren zientzialariak sitsen hegada portaera nabarmenki aldatzen zela saguzarren presentzian edota saguzarren ultrasoinu deiak artifizialki erreproduzitzean.
|
|
|
Nola
sumatzen duzue giroa eskualdean giza kateari begira?
|
2019
|
|
Horretan lan handia dago. Ez da etsi behar, hori lortu arte.Gai honekiko
|
nola
sumatzen duzu inguruko jendea. Jendea aspertuta dago jada. Hauteskundeak datozenean egingo dugu hau edo hura esaten dute, baina gero ahaztu egiten dira.
|
2020
|
|
Koronabirusaren eragina
|
nola
sumatzen da Herbehereetan?
|
|
Aitzitik, argitu egin da berehala Txarroren bisaia. Gogora etorri zaio Egozkueko ostatuko mandotegian emakumearekin zirrika hasi zeneko unea, eta
|
nola
sumatu zuen orduantxe hots txiki bat atzeko aldean; ez zuen astirik izan burua biratzeko, kolpe handi batek galarazi baitzion konortea istant hartan berean. Baina gandu artean gogora dezake une batez bere onera etorri eta doi doi ikusi zituela emakumea eta bi gizonak gurdiko trasteak lardaskatzen, akordua berriz ere zulo beltzean galdu baino lehen.
|
|
Montserrati barre eragiten diote txantxa guztiek, beraren erretiroarekin zer ikusia dutenek izan ezik. Erretiroa hartuko duela, hartuko ez duela, orain hilabete batzuk erretiroa ospatzeko jai bat egin zuela, baina oraindik ere lanean segitzen duela, gaia txantxetan hartzen duzunean sutan jarri eta kontuak biharamunean egingo dituela esanez ordaindu gabe alde egiten du, eta ikusiko duzu biharamunean
|
nola
sumatuko duzun haren itzulera, ez zara-eta eginiko txantxez oroituko. Eta hor daude, era berean, gazteak, jatorrak inondik ere.
|
2021
|
|
Gizartean egunez egun gertatzen zaizkigun gauzei buruz hitz egiten dugu batez ere: zer den eta zer ez den krimena,
|
nola
sumatzen dugun, zer den kontrola... Zuzenbide pixka bat lantzen dugu, gainetik.
|
|
Gizartean egunez egun gertatzen zaizkigun gauzei buruz hitz egiten dugu batez ere: zer den eta zer ez den krimena,
|
nola
sumatzen dugun, zer den kontrola... Zuzenbide pixka bat lantzen dugu, gainetik.
|
|
|
nola
sumatzen zintudan
|
|
Horiek horrela, garrantzitsua deritzogu Haur Hezkuntzako irakaslegaiek beren burua pandemian zehar sortu den UH modalitate nagusietarik batekiko
|
nola
sumatzen duten jakiteari; izan ere, pantaila bidezko UH masiboa izan da pandemiak Haur Hezkuntzara ekarri duen aldaketa nagusietarik bat. Irakaskuntza modalitate horretan, izan guztiz pantaila bidezkoa izan partziala —bertzelako UH moduak ere tartekatuta (telefonoa, adibidez) —, ikasleekin komunikazioa mantentzeko estrategiak berriz pentsatu eta horietan gaitu behar izan dira irakasleak.
|
|
Egin kontu zeinahi hezkuntza testuingurutan funtsezkoa dela Haur Hezkuntzako irakasleek komunikazio gaitasun egokia izatea harreman positibo (Jonsson eta Williams, 2013) eta ikaskuntza testuinguru egokiak sor daitezen (Erbay et al., 2012). Horiek gertatzeko, ordea, ezinbertzekoa da Haur Hezkuntzako irakaslegaiek momentu honetan beren burua UH modalitate berriekiko
|
nola
sumatzen duten jakitea, emaitzek lagunduko baitigute etorkizun berehalakoan Haur Hezkuntzako Graduan bertan egin beharreko moldaketak detektatu eta hobetzeko pausoak ematen.
|
|
Eginiko ikerketaren helburua da jakitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleek
|
nola
sumatzen duten beren burua UH modalitatearen barruan, Haur Hezkuntzako ikasleekin pantaila bidezko urrutiko irakaskuntzan aritzeko; zehazki, Haur Hezkuntzako irakaskuntzan ohikoak diren jarduera eta egoera zenbait hautatu, eta galdetu zaie ea pantaila bidezko komunikazioan horiekiko zer gaitasun, zailtasun eta formakuntza behar hautematen duten.
|
|
Artikuluaren helburua da hurbilketa bat egitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleen usteetara, etorkizunean urruneko irakaskuntzari aurre egin dioten profesionalak izanen baitira: galdetu diegu Haur Hezkuntzako ikasleekin urruneko irakaskuntzan aritzeko
|
nola
sumatzen duten beren burua gaitasunei, zailtasunei eta formakuntza beharrari dagokienez. Galdetegia prestatu aurretik, pandemiak ekarritako irakaskuntza aldaketei buruz galdetu genien Haur Hezkuntzako 5 adituri, eta pantaila bidezko urrutiko irakaskuntza izan zenez zailtasun iturririk aipatuena, horri buruz galdetu diegu ikasleei.
|
2022
|
|
Iragan azaroaren 18an abiatu zen Euskaraldiaren 3 eidizioa, eta abenduaren 2ra arte luzatuko da.
|
Nola
sumatzen duzue girioa?
|
|
Eta gazteek
|
nola
sumatzen dute hori?
|
|
Jakina da parte hartzean kanpo eta barne faktoreek eragiten dutela. Horregatik, Ordezkatuak eta ikusgarriak ikerlanean banaka elkarrizketatutako emakume nekazariei eskatu zitzaien, beren pertzepziotik abiatuta, partekatu zezatela orokorrean
|
nola
sumatzen zituzten sektoreko emakumeak parte hartzearekin lotura zuten gai zehatz batzuen inguruan, beraien burua ikusi eta hautemateko moduekin harremana zutenak. Jarritako termometroak tenperatura hau markatu zuen:
|
|
Lau dimentsiotan jasotzen eta interpretatzen dira emaitzak: 1 dimentsioan, Autorea(
|
nola
sumatu dugun); 2 dimentsioan, Testua (zer iruditu zaigun eta zer ulertu dugun); 3 Dimentsioan, Ni (irakurle, nola sentitu naizen).
|
2023
|
|
Arkitektoa denez, mahastiekin harremanetan, paisaia nola sortu, nola zizelkatu pentsatzen aritzen da, upategiaren kontzeptuak nola eragiten duen ardoztatze izaeran,
|
nola
sumatu eta bideratu egingo dituzten ardoen koloreak eta testurak.
|