Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2003
Nola sumatzen duzue zein eduki diren gizartearen interesekoak?
2006
‎Orriak sudurrarekin laztandu eta zure usain gozoa nabaritzean, izarren azpian nire alboan zeundela zirudien. Ez dakizu nola somatzen dudan zure falta. Eman zenidan argazkia ia ikusezin dago, begiratu dudan guztiaren ondorioz.
2009
‎–Bai, baina Drakula bezalako jenderik gabe ez litzateke santu ez santa martiririk izango, eta nola sumatzen baitzuen ezen urrunegi joan zela, bere tesia arrazoibidetzen ahalegindu zen, hartarako baitzuen erlijio irakaslea, aita Isidoro, ikasleei, kurtsoa hasi ez beste, erromatarren garaiko kristauen aurkako pertsekuzioen zerrenda, enperadore errudunei lotua, buruz ikasarazten ziena:
‎–Etxeko anai arrebetan zaharrena naiz, Ada, eta errespetua zor didazu, badakizu? , eta, nola sumatzen baitzuen ezen bere hitzek ez zutela ez Damasorengan, ez Maria Bibianarengan eta ez izeba Ernestinarengan eragin berezirik izan (haien aurpegierak ez zuen bestelakorik adierazten), aitarengana jiraturik, esan zuen?: Ez al da egia, aita?
‎–Bai, baina Drakula bezalako jenderik gabe ez litzateke santu ez santa martiririk izango –eta nola sumatzen baitzuen ezen urrunegi joan zela, bere tesia arrazoibidetzen ahalegindu zen... hartarako baitzuen erlijio irakaslea, aita Isidoro, ikasleei, kurtsoa hasi ez beste, erromatarren garaiko kristauen aurkako pertsekuzioen zerrenda, enperadore errudunei lotua, buruz ikasarazten ziena: Neron, Domiziano, Trajano... – Santa Ines eta Santa Luzia, esate baterako, Diokleziano beldurgarriari esker dira santak –eta inork zalantzarik izan ez zezan, Domingok jarraitu zuen–:
‎–Etxeko anai arrebetan zaharrena naiz, Ada, eta errespetua zor didazu, badakizu... –eta, nola sumatzen baitzuen ezen bere hitzek ez zutela ez Damasorengan, ez Maria Bibianarengan eta ez izeba Ernestinarengan eragin berezirik izan (haien aurpegierak ez zuen bestelakorik adierazten), aitarengana jiraturik, esan zuen–: Ez al da egia, aita?
2010
‎Helduen perTzepzioaK behin ikerketan agertu diren bi dimentsioak eta gizarteratzearen kontzeptua ulertzeko proposatu den bi munduko egoeran bizi kontzeptua aurkeztuta, gazteek egiten duten euskararen erabilerari buruz helduek dituzten pertzepzioetara joko da: gazteek gutxi erabiltzen omen dute euskara eta euren erabilera bermatzea da euskararen normaltze prozesuak daukan erronketarik garrantzitsuenetakoa. baina nola sumatzen dute gazteen erabilera bi munduko egoeran bizi diren helduek, eta bi munduko egoeran bizi diren heldu erdaldunek eta heldu euskaldunek pertzepzio berak dituzte?
Nola sumatzen dute gazteen erabilera bi munduko egoeran bizi diren helduek. Eta bi munduko egoeran bizi diren heldu erdaldunek eta heldu euskaldunek pertzepzio berak dituzte?
‎Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko nola kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek nola sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze bidean gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte. oso orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazo...
‎Ez, aitak ez zuen ezer sumatu. Nola sumatuko zuen ba. Betiko tiraderan zeuzkan giltzak, han egoten ziren zerbaiterako behar izan ezean.
2011
‎Pozten naiz! Eztakizu nola sumatu dudan zure falta!
‎LEO. ¡ Claro que sí! Egunero ikusten dut nola somatzen duzun seme alaben hutsa!
2013
‎Baina nola, nola aurreikusi nezakeen nik Didok egin behar zuena? Nola sumatu maitasun istorio handi hori hain gaizki eta hain azkar amaituko zela?
‎3 Nola sumatzen dute errealitatea makinek?
2014
‎Obraren jatorrizko bertsioa Valentziako konpainia batena da, baina gure erara moldatu dugu guk. Egun bizi dugun egoera ilunean, nola sumatzen duzu antzerkia. Gaizki.
2015
‎Isiltasun zu hur batean itxita. Bideetako galeriano eta ildoen esklabo izan diren hauek, idien nahiz mandoen atzetik beti, zerua beste esperantzarik gabeko patuari eskuloturik, nola sumatuko zuten ba, beren askaziaren zorian halako bide okertze bat. Eta neuk egin nuen egiteko handi hori.
‎Errotaren barreneko bizia sentitzea, esate baterako. Zuek, gizaixook, nola sumatu zer den errotaren ondoan lo egitea!
‎Eta ez da kasu bakarra, ohikoa dela dio Alionak. Kalean gurutzatu, agurtu, eta aurrera egitean nola sumatzen duen berari buruz mintzatzen direla; nola erosketak egitean dendariak ez dion begirik kentzen; nola Iruñerako autobusean askok nahiago duten zutik joan bere ondoan eseri baino? –Gutxietsi egiten gaituzue?.
2016
‎Ez dizuet ulertzen! Oi, Inaxio, nola sumatzen dudan zure falta.
2017
‎negurako prestamenak noiz abiatu, alegia. Bere burua nola sumatzen duen, egun batean edo bestean gertatuko da hori. Argi kopuruaren jaitsierak eragingo dio, batez ere.
‎Eta eskubidea dugu. Niretzat, kasik, urratzen den eskubide nagusia hori da.Kaleko giroa nola sumatu duzu. Astebete daramat kalean, eta uste dut presoen aldeko bost manifestaziotara joan naizela. Gabonak edo izango dira, baina nik urteotan baieztatu dut elkartasuna badagoela.
‎Gonbidatuak aulkietan eserita zeuden eta bakoitza bere istorio triste eta korapilotsua kontatzen ari zitzaion ez dakit zergatik baina beraiekin haserre zirudien aurkezle bati. Nola galdu zuten norbaitekin zuten harremana egin zuten okerren baten erruz, zenbat urte zeramatzaten elkarri hitzik esan gabe, nola sumatzen zuten bestearen falta eta zenbateraino sentitzen zuten gertatutakoa. Aurkezleak beraien erruduntasunari beharrezkoak ziren bueltak baino gehiago ematen zizkion.
‎1 Non eta nola sumatu edo behatu duzu bultzada indarra?
2018
‎Baina nola sumatzen dute arriskua gaueko iluntasun absolutuan? 60ko hamarkadan ohartu ziren zientzialariak sitsen hegada portaera nabarmenki aldatzen zela saguzarren presentzian edota saguzarren ultrasoinu deiak artifizialki erreproduzitzean.
Nola sumatzen duzue giroa eskualdean giza kateari begira?
2019
‎Horretan lan handia dago. Ez da etsi behar, hori lortu arte.Gai honekiko nola sumatzen duzu inguruko jendea. Jendea aspertuta dago jada. Hauteskundeak datozenean egingo dugu hau edo hura esaten dute, baina gero ahaztu egiten dira.
2020
‎Koronabirusaren eragina nola sumatzen da Herbehereetan?
‎Aitzitik, argitu egin da berehala Txarroren bisaia. Gogora etorri zaio Egozkueko ostatuko mandotegian emakumearekin zirrika hasi zeneko unea, eta nola sumatu zuen orduantxe hots txiki bat atzeko aldean; ez zuen astirik izan burua biratzeko, kolpe handi batek galarazi baitzion konortea istant hartan berean. Baina gandu artean gogora dezake une batez bere onera etorri eta doi doi ikusi zituela emakumea eta bi gizonak gurdiko trasteak lardaskatzen, akordua berriz ere zulo beltzean galdu baino lehen.
‎Montserrati barre eragiten diote txantxa guztiek, beraren erretiroarekin zer ikusia dutenek izan ezik. Erretiroa hartuko duela, hartuko ez duela, orain hilabete batzuk erretiroa ospatzeko jai bat egin zuela, baina oraindik ere lanean segitzen duela, gaia txantxetan hartzen duzunean sutan jarri eta kontuak biharamunean egingo dituela esanez ordaindu gabe alde egiten du, eta ikusiko duzu biharamunean nola sumatuko duzun haren itzulera, ez zara-eta eginiko txantxez oroituko. Eta hor daude, era berean, gazteak, jatorrak inondik ere.
2021
‎Gizartean egunez egun gertatzen zaizkigun gauzei buruz hitz egiten dugu batez ere: zer den eta zer ez den krimena, nola sumatzen dugun, zer den kontrola... Zuzenbide pixka bat lantzen dugu, gainetik.
‎Gizartean egunez egun gertatzen zaizkigun gauzei buruz hitz egiten dugu batez ere: zer den eta zer ez den krimena, nola sumatzen dugun, zer den kontrola... Zuzenbide pixka bat lantzen dugu, gainetik.
nola sumatzen zintudan
‎Horiek horrela, garrantzitsua deritzogu Haur Hezkuntzako irakaslegaiek beren burua pandemian zehar sortu den UH modalitate nagusietarik batekiko nola sumatzen duten jakiteari; izan ere, pantaila bidezko UH masiboa izan da pandemiak Haur Hezkuntzara ekarri duen aldaketa nagusietarik bat. Irakaskuntza modalitate horretan, izan guztiz pantaila bidezkoa izan partziala —bertzelako UH moduak ere tartekatuta (telefonoa, adibidez) —, ikasleekin komunikazioa mantentzeko estrategiak berriz pentsatu eta horietan gaitu behar izan dira irakasleak.
‎Egin kontu zeinahi hezkuntza testuingurutan funtsezkoa dela Haur Hezkuntzako irakasleek komunikazio gaitasun egokia izatea harreman positibo (Jonsson eta Williams, 2013) eta ikaskuntza testuinguru egokiak sor daitezen (Erbay et al., 2012). Horiek gertatzeko, ordea, ezinbertzekoa da Haur Hezkuntzako irakaslegaiek momentu honetan beren burua UH modalitate berriekiko nola sumatzen duten jakitea, emaitzek lagunduko baitigute etorkizun berehalakoan Haur Hezkuntzako Graduan bertan egin beharreko moldaketak detektatu eta hobetzeko pausoak ematen.
‎Eginiko ikerketaren helburua da jakitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleek nola sumatzen duten beren burua UH modalitatearen barruan, Haur Hezkuntzako ikasleekin pantaila bidezko urrutiko irakaskuntzan aritzeko; zehazki, Haur Hezkuntzako irakaskuntzan ohikoak diren jarduera eta egoera zenbait hautatu, eta galdetu zaie ea pantaila bidezko komunikazioan horiekiko zer gaitasun, zailtasun eta formakuntza behar hautematen duten.
‎Artikuluaren helburua da hurbilketa bat egitea Haur Hezkuntzako Graduko ikasleen usteetara, etorkizunean urruneko irakaskuntzari aurre egin dioten profesionalak izanen baitira: galdetu diegu Haur Hezkuntzako ikasleekin urruneko irakaskuntzan aritzeko nola sumatzen duten beren burua gaitasunei, zailtasunei eta formakuntza beharrari dagokienez. Galdetegia prestatu aurretik, pandemiak ekarritako irakaskuntza aldaketei buruz galdetu genien Haur Hezkuntzako 5 adituri, eta pantaila bidezko urrutiko irakaskuntza izan zenez zailtasun iturririk aipatuena, horri buruz galdetu diegu ikasleei.
2022
‎Iragan azaroaren 18an abiatu zen Euskaraldiaren 3 eidizioa, eta abenduaren 2ra arte luzatuko da. Nola sumatzen duzue girioa?
‎Eta gazteek nola sumatzen dute hori?
‎Jakina da parte hartzean kanpo eta barne faktoreek eragiten dutela. Horregatik, Ordezkatuak eta ikusgarriak ikerlanean banaka elkarrizketatutako emakume nekazariei eskatu zitzaien, beren pertzepziotik abiatuta, partekatu zezatela orokorrean nola sumatzen zituzten sektoreko emakumeak parte hartzearekin lotura zuten gai zehatz batzuen inguruan, beraien burua ikusi eta hautemateko moduekin harremana zutenak. Jarritako termometroak tenperatura hau markatu zuen:
‎Lau dimentsiotan jasotzen eta interpretatzen dira emaitzak: 1 dimentsioan, Autorea( nola sumatu dugun); 2 dimentsioan, Testua (zer iruditu zaigun eta zer ulertu dugun); 3 Dimentsioan, Ni (irakurle, nola sentitu naizen).
2023
‎Arkitektoa denez, mahastiekin harremanetan, paisaia nola sortu, nola zizelkatu pentsatzen aritzen da, upategiaren kontzeptuak nola eragiten duen ardoztatze izaeran, nola sumatu eta bideratu egingo dituzten ardoen koloreak eta testurak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia