2000
|
|
Bertan izateak existitzea esan nahi du, besteen arma berez borrokatzea. Zibermunduan izan ezean,
|
nola
pentsa liteke etorkizunik eraikitzea?"
|
|
Are gehiago, gauzak horrela jarraituko dute Txinari leku bat ematen etzaion neurrian. Txinari ateak itxiaz
|
nola
pentsa diteke Vietnamgo arazoa zuzentzea?".
|
|
Kierkegaard-entzat arazoa ez da bizitza
|
nola
pentsatu, nola bizi baizik. Ez dabizitzaren filosofia edo, sistema?
|
|
—Eta zergatik eraman zuten sutarat?
|
Nola
pentsatzen zuen, bada, Giordano Brunok? —galdetu nizun, entusiasmaturik, su berri batek harturik sentitzen nintzela, zeren zuk zenekiena jakin nahi bainuen nik ere, eta zu bezalakoa izan nahi bainuen jadanik, denbora batean osaba Joanikot izaitearekin amestu izan nuen bezala.
|
|
—Beraz, hirurak bihar goizean etorriko zarete gurekin jaun Santiago de Tapioles y Villarrínen etxalekuetarantz... baina, nola bitartean ihes egiteko tentamendua izan dezakezuen, hala pentsatu dugu ezen aterbe seguragoa izan daitekeela zuentzat guarnizinoko gartzela, Fernando Pachecoren ostatua baino, gure soldadu hauek zaintzaile ezin abegikorragoak direnez gero. Denborarik galdu nahi ez baduzue, bada, pentsa ezazue oraindanik, ez ihesean,
|
nola
pentsatzen baitute munduko preso gehienek, baina bertze zernahitan, zeren emankorrago gertatuko baitzaizue... —eta, ezin garbiago adierazi ziguna are xeheroago eman nahi baligu bezala, erran zigun—:
|
|
Eta gero bere kontu batzuk kontatu zizkidan, eta nik neure asmoak azaldu nizkion: nola erabakia nuen Gorukirekin ihes egitea, zeren eta lagun handia bainuen, eta
|
nola
pentsatu nuen, hartarakotz, egun batzuetan Xiritxerekin berarekin ateratzea, batean harat, bertzean honat, gaueko guardiak ene ateraldi haietarat ohi zitezen...
|
2001
|
|
Badaezpada ere, Moskun, 1968an, Ja. V. Lojak argitara zuen Linguistikaren historiatik hartu dudan pasartea eskaintzen diot irakurleari, gai horietan
|
nola
pentsatu behar duen jakin dezan, Marx, Engels eta Leninen ondorengo zuzen izan nahi badu. Hizkuntza, besteak beste," herriak eta nazioak dituen ezaugarririk nagusienetakoa" omen da, eta" kultura batek bere burua adierazteko eta mamitzeko duen bidea", bestetik.
|
|
Bestetan ere,
|
nola
pentsatzen dudan aski garbiro dagoela uste dut hemen bildurik ikus ditzakezuen lerro nabarmen batzuetan. Ustez, zerbaiten alde jokatu dut beti eta arrisku berriak ikusten ditut orain, zaharrak aski ez balira, maite ditudan zer horientzat.
|
2002
|
|
/ gazelen larre belarra da eta kristau monjeen komentua,/ idoloen tenplua eta erromesen Kaaba,/ Legearen taulak eta Koran liburua,/ maitasunaren erlijioan militatzen baitut nik..., eta egunsentiko loak hartu aurreko besarkada ezin eztiagoan, etnia eta arraza orotako anaitasun unibertsala atzematen zutela iruditzen zitzaien, Jainkoaren baitan Jainko bilakaturik. Eta Sara atzera begira jartzen zen, Sergiorekin bizi izandako porrota gogoan, eta
|
nola
pentsatzen zuen, halakoetan, aldaketarekin irabazten atera zela, eta ez gutxi, gainera!
|
2003
|
|
«Ekintza bat planteatzen dugun bakoitzean arriskuak aurreikusten ditugu, gure esku dauden segurtasun neurri guztiak hartzen ditugu, baina besteen eskutan dagoena ezin dugu bermatu.
|
Nola
pentsatuko genuen indusmakinak sartuko zituztela jendea etxe barruan egonda?». Beste arrisku egoera batzuk ere bizi izan dituzte urteotan, Vaticanoko kupulatik zintzilik zeudenean, esaterako, bertako polizia trakets samar ibili omen zelako.
|
|
Dostoievskiren obra handian, Ivan Karamazovek garatzen duen arrazonamendua gogoratzea besterik ez dugu: nola onar daiteke hainbeste haurren sufrimendu itzela eta heriotza,
|
nola
pentsa daiteke horrek baduela zentzu bat Jainkoaren egitasmoan, ongi bat dakarrela bere ordena transzendentziazkoan, eta zerura heltzean guk ere dena ulertu eta ederretsiko dugula. Umeek ez dute astirik izan bekatu egiteko, zergatik orduan halako zigor gogorra?
|
|
Ez al hintzen asanbladako gertaerak ikusitakoan mindu. Han entzundakoak entzunda,
|
nola
pentsa dezakek horrela. Nola esan dezakek traidore horiekin edo gurekin ibiltzea gauza bera denik.
|
2004
|
|
Zure hizketako erak txunditzen nau. Erruz gustatzen zait nola hitz egiten duzun eta
|
nola
pentsatzen duzun. Zure ondoan oso seguru sentitzen naiz.
|
|
Baina
|
nola
pentsatuko nuen, ba, Sewashi iraganera etorriko zela?
|
|
Joan zinen bada; zeharkatu zenuen azkenengo aldiz etxeko atea, inork hura imajinatu izan gabe.
|
Nola
pentsatu horren alai etxetik gero arte irrifartsu batez irten zen poz murkoa hodeiez bete eta etxeko tristuraren ontzia izango zela. Baina halaxe gertatu zen zoritxarrez.
|
|
–Eta horrekin zer?
|
Nola
pentsatu behar zenuen, ba, inork hilko zuenik?
|
|
Gogoeta batzuetan polemika inplizitu bat sumatuko duzu:
|
nola
pentsatu gutako bakoitzaren banakotar, herritar eta mundutartasuna. Progreenek abertzaletasun nazionalistari unibertsaltasuna kontrajarri izan diote.
|
2005
|
|
Euskara" asmatutako" hizkuntza dela gaztelera Jainkoek bihotzean jarritakoa ote, dioten espainol horietako batek baino gehiagok, behin eta berriz galdetu didate" ea nik
|
nola
pentsatzen dudan". Pentsatu esaterakoan, barne gogoetak nola harilkatzen ditudan hitz egin arte, alegia.
|
|
Ezkerreko talde bat ginen, ez genuen inoiz disimulatu.
|
Nola
pentsa liteke mundua berdin ikusten duela eskuineko pertsonak eta ezkerrekoak. Bizitzeko eta pentsatzeko bi era ezberdin dira.
|
|
Tomasen fabrikako lankidea ere bazela, eta kontua da Tomasen sekzioan bazeudela erreminta zahar batzuk. Eta, nola Urkok jakin baitzuen erreminta haiek botatzeko asmoa zutela, eta
|
nola
pentsatu baitzuen Venezuelako indigenei primeran etorriko zitzaizkiela erreminta haiek, Tomasekin harremanetan jarri zen, eta Tomas direkzioarekin. Eta direkzioak baietz, erreminta haiek eramateko lasai, zenbat eta lehenago hobe, traban baitzeuden gela batean.
|
|
27 Herrialdea oso handia da eta animalia ahulenak izan ohi dira misteriotsuenak. Beraz, oraindik bizirik dirautela jakiterik ez badugu,
|
nola
pentsatuko dugu ba aurrera egiteko laguntza ematea?
|
|
Neskari zor diozu.
|
Nola
pentsatu duzu laguntzea. Errespetatzen baduzu, maite baduzu, zerbait egin behar duzu, eta azkar.
|
2006
|
|
Eta
|
nola
pentsatu zenuen CNTn sartu behar zenuela?
|
|
Bestalde, Eusko Jaurlaritzak bultzatutako hizkuntza politikaren mugak gero eta nabarmenagoak dira:
|
nola
pentsa euskarari gizarte mailan duintasuna emango diola bere administrazioa bera, zerotik sortu arren, euskalduntzeko bidean erabateko porrotik mingarriena jaso duenean. Eta ez etorri koplatan:
|
2007
|
|
Urte asko dira ETA harreman publikoetatik desagertu zela. Garai batean Iparraldean oso erraza zen jakitea
|
nola
pentsatzen zuten. Ni (Zabal) egoten nintzen eta ETAko militante asko pasatzen zen.
|
|
(Yahwe ren antzera eta ordez).
|
Nola
pentsatu denaren izana. Ordena berriaren auzian oinarrizkoa da mundu ikuskera berri baten premia, humanismo berri batena, banakoaren, niaren?
|
|
" Europaren alde ala Europaren aurka? Euskaldun abertzaleak
|
nola
pentsatu behar duen". Gai berriekin jende berria inguratu da Jakin era.
|
|
Europaren alde ala Europaren aurka? Euskaldun abertzaleak
|
nola
pentsatu behar duen.
|
|
Nazionalismo eroa ‘sendatzeari’ buruz, Moulinesek galdetzen dio ea
|
nola
pentsatzen duen ‘behartzea’ sendatu nahi ez duten milioika pertsona. Auschwitz edo Gulag berriak eraikiz?
|
2008
|
|
Hedabideen esparruan, telebistan edo irratian, zentzurik ez du euskalduna bakarrik euskaraz jartzea euskaldunarentzat eta, aldiz, erdaldunentzat erdaraz. Erdaldunak ere entzun du euskara, bestela,
|
nola
pentsatzen dugu piztea harengan euskararenganako apetitua eta interesa?
|
|
|
Nola
pentsatzen du ordea auzi honen inguruan batez besteko militante abertzaleak. Horietako bat aukeratu dugu eledun, eta nik ez nuke esango eledun txarra denik.
|
|
GERMAN.
|
Nola
pentsa dezakezu hori. Ez da ezer egon gure artean!
|
|
LUKAS.
|
Nola
pentsa dezakezu hori?
|
|
Eta horra gure bi oilar desberdinak kanpo alderatuak! Errak, to, Mikele!
|
Nola
pentsatu duk ziminokeria hori, diot galdetzen Hegoarrari. Aspaldi honetan ezagutzen dudan aho bero, ttarttala pare bat da hori!
|
2009
|
|
Ez dakit den zahartua naizelakotz edo zahartzeak ez ote duen ematen ere urrunago ikusteko parada. Aurreko batean, solasean ari ginela, galdetzen zenidan ea gu militante gazteak ginelarik
|
nola
pentsatzen genuen gure ideien gauzatzea eta uste dut arrapostu eman nizula ez genuela pentsatzen, berdin zitzaigun, uste genuen eginen zela. Baina orain, zahartuta, ikusten dutt hori huts handia zela baina gure entusiasmoak eta sinesmenak mugiarazten gintuela.
|
|
Horrela pentsatzen nuen nik. Ez dakit Nestorrek [Basterretxea]
|
nola
pentsatzen zuen, baina nik, behintzat, horrela jarduten nuen.
|
|
Zentzurik gabe gelditu ote da horregatik haren bidea? (Baina
|
nola
pentsatu zentzu hori, mitologikoki ez bada?).
|
|
Argitzeke dagoena da, modernia historiko kritikoaren ostean, zentzua? bera
|
nola
pentsatu behar edo ahal daitekeen. –Justiziak hau agintzen du?, ulerpen arazorik ez duen juzgua da;. Jainkoak hau agintzen du?, berdin problemarik gabe ulertzen ote da?
|
|
Jada zutik,, ikusi arte? edo ezin eta, absurdoa izango zen, badaki
|
nola
pentsatzen dudan, baina aitortzen dut, momentuan horixe esateko gogo itsu bat neukan, ez dakit nola?, zerbait esan behar eta,, badakizu, esan nion nolabait, ezin asmatuz, ez zitzaidan ezer otutzen, esan behar niokeela uste nuen erakoa:
|
|
M UNDUA PENTSATU NAHIZ, EDO EZINEZ, pentsatu da (tzen da) Jainkoa. Gero beti problema da
|
nola
pentsatu biak batera Jainkoa (gauza bezala gaitzulertzen baita, zentzu gisa bilatu zena) eta mundua, nahitaez batak bestea sobran uzten duela ematen baitu: Jainkoa dena baita, mugagabea, etab., sobran uzten du mundua; unibertsoak halaber, dagoen dena baita?
|
|
Kreazioaren forma big bang baldin bada, eta biziarena Darwinen borroka, Jainkoak ez du ja zentzurik?
|
Nola
pentsatu behar da, maitasuna omen den Jainkoa gabe, Natura, eta andre gizonaren bizitza bertan. Naturaren esplikazioa orain zientifikoa delako, ez du ja zentzurik lurra ama gisa ulertzeak eta zerua aita, Delfin edo Arantzazun legez?
|
|
kristau historikoan: aldarea eta ezpata!), dena bat eta bera da, Hen kai pan. Ordea,
|
nola
pentsatu hori, diferentzia eta berdintasuna batera alegia. Eta nola pentsatu hor gizon emakumea?
|
|
aldarea eta ezpata!), dena bat eta bera da, Hen kai pan. Ordea, nola pentsatu hori, diferentzia eta berdintasuna batera alegia? Eta
|
nola
pentsatu hor gizon emakumea. Gizakia, Naturaren parte bada, dilema sortzen baita:
|
|
Baina, erlijioa ona izan daitekeen bezalaxe, kaltegarria eta gaiztoa izan badaiteke, erlijiozkotasuna bezain positibo posibletzat erlijiogabetasuna ezagutzeak, askatasun espazio berri bat ireki diezaioke gure aroari. Arazoa, izan ere, zu edo ni indibidualki zer garen baino lehen, gizarteak, edo sail handi batek bederen,
|
nola
pentsatzen duen da, h. d., kulturaren espazioak nola banatzen diren. Lehenagoko estatutuaren alderantziz, erlijioa, ja ez ohitura edo tradizio inkontzientea, baizik aukera baten, erabaki baten posibilitatea bihurtzen da bakoitzarentzat.
|
|
frantseseko literatura ere (Léon Bloy, Claudel, Péguy, Huysmans, F. Jammes), irakurtzen zen bezala modernitateari muzin egiteke zientziaren eta kritikaren eraginpean hozituriko hainbat pentsatzaile katoliko, susmagarri?, batzuk Erromako dikasterioetan ez onikusiak, Francoren Espainian biziki gaitzikusiak beste batzuk, Maritainengandik Teilhardganaino. Darwinez gero,
|
nola
pentsatu kreazioa. Zer da gizakia, gizaberea?
|
|
Zer da gizakia, gizaberea?
|
Nola
pentsatu Jainkoa, edo nola birpentsatu orain unibertsoa eta gizakia, jainkogabetasunean?? (Jainkoaren heriotzaren teologia bat ere bai baitago 60ko urteetan).
|
|
Burdina da metal gris bat, etab., erabilera askotakoa industrian. Hau da,
|
nola
pentsatzen dugu gauzak zer diren munduan. Geure antz eta irudira beti.
|
|
Gizon emakumeek Jainkoen eitea beren eitearen erakoa imajinatzen dutela, Xenofanesengandik Aristotelesganaino errepikatua da aspaldidanik, eta ebidentea da, ezin baita ez horrela izan.
|
Nola
pentsatuko du, bada, gizakiak, gizakiaren moduan ez bada. Jainkoa, arimaren hilezkortasuna, zerua, infernua, denak mezu bat ematen du zoragarria eta gaizki kontatua.
|
|
Kuestioa da:
|
nola
pentsatu gaur heriotza, biziaren zentzua, gizon emakumearen patua, munduaren azkena, guztiaren zer eta zertarakoa. Kezka hauek ez dute derrigor edozein kezkatu behar, baina posible da batzuk kezkatzea (eta Vienako filosofiaren batek haiek zentzugabetzat jotzeak ez du ezer erremediatzen).
|
|
–Oskar, mesedez,
|
nola
pentsa...?
|
|
–Jesus, Maria eta Jose!
|
Nola
pentsa dezakezu halako astakeriarik! –bota zuen on Servandok, gurutzearen seinalea eginez.
|
|
–Bai, arrazoi duzu, baina
|
nola
pentsatuko nuen zure Santa Isabel Hungariakoa zera?? –Maria Bibianak.
|
|
–Eta nolakoak dira,
|
nola
pentsatzen dute? –galdetu zion Txarok, zeinak, nola ikusi baitzuen Ada zalantzan bezala zegoela, gehitu zuen?:
|
|
–Eta politika ere antzekoa da. Zuk badakizu
|
nola
pentsatzen dudan, baina guk ezkutuan egin behar dugu lana, ezkutuan lagundu geure politikariei, nabarmendu gabe. Idealistak izan behar dugula, bai, baina baita errealistak ere, errealismorik gabeko idealismoa guztiz baita antzua; horrela eutsi ahal izango diegu gure pentsamenduaren ardatz diren bi zutabeei:
|
|
–Nik ere zuk bezala pentsatzen dut, baina badakizu
|
nola
pentsatzen duen gure aitak, eta itzalean mantendu dut oraingoz. Dena den, languntzatxo ekonomikoren bat behar baduzu, esan, eta hortxe edukiko nauzu laguntzaile.
|
|
–Erokeria!?, hitzarekin batera gorputz eroriaren suspertzea eta goraldia sumatzen zuela, bere onera itzulita:
|
nola
pentsa zezakeen, bada, Teofilo Mariak, bere ekintza hura Gabinori eta Gabinoren gorputzari probetxuzko gerta zekiekeenik, gorputzak ontzi komunikatuak balira bezala?; gorputzak, izan ere, ez ziren ontzi komunikatuak, azalak mugatutako ontzi bakartuak baizik, gorputz batetik eroritako eskua edo oina, belarria edo sudurra, betiko erortzen baitziren eta usteltzen, beste gorputzei itsatsi gabe; baina... trukua, trukua eta trukua?!, arima ere gizakiaren asmakizuna zelakoan; gero, begiak ireki, eta Teofilo Mariaren irudia ikusi zuen, herioak hartuta bezala, hain zegoen ustezko heroia zurbil eta hain zuen betartea argizariaren koloreko; orduan, baina, Damasok ez zuen begirik itxi behar izan; aitzitik, irudiari aurre egin zion, buruan biribildua zuèn oihua buruz jaurtitzen ziola:
|
|
Beste batzuetan ere nirekin bertara joandakoa zen Laia eta egitekoak bere gain hartzeko eskaini zuen bere burua.
|
Nola
pentsatuko nuen kontu txarra zela hura. Uste osoa nuen Laiaren negoziotarako esku onean, baita arazoak izan zituela eta egonaldia luzatu behar zuela esan zidanean ere.
|
|
XABI. Mesedez, Nekane!
|
Nola
pentsa dezakezu hori?
|
|
ABEL: Baina
|
nola
pentsa dezakezu hori. Nik enuke sekula filtratuko informaziorik!
|
|
Plastikozkoa dun eta!
|
Nola
pentsatu din konpromisoko eraztuna zela?
|
|
MIMI. Bai,
|
nola
pentsa dezakete berak eragin duenik?
|
|
ITXASO.
|
Nola
pentsatu nuen senarra lapurtu nahi zenidala?
|
|
IKERNE. Baina
|
nola
pentsa dezakezu hori?
|
|
KAR. (Minduta) Jode, German!
|
Nola
pentsa dezakek hori. Hirekin hitz egin ondoren, Kandidorengana joan nauk zuzenean eta traidore zikin bat dela esan zioat!!
|
|
Euskal Elizaren alderik aurrerakoienak gerra hasi aurrean
|
nola
pentsatzen zuenjakiteko baliagarria izan daitekeena.
|
|
8 Zortzigarrena.
|
Nola
pentsatzen dute mantentzea ondare horiek guztiak. Orain arte bezala?
|
|
ETAren estrategia terroristatik urrundu edo haren ekintzak modu sendo batean gaitzesten ez dituzten erakunde guztiak legez kanpo utzi behar dira. Jende guztiak daki
|
nola
pentsatzen dudan.
|
|
–Kasu horiek konponbide errazagoa izango zuten aurretiaz bizi testamentua egin izan balute. Azkenean, hurbileko pertsonaren batek adierazi behar izan du gaixoak
|
nola
pentsatzen zuen, zein baliok osatzen zuten haren bizi proiektua, eta zer erabakiko zukeen horretarako gaitasuna izan balu?.
|
|
Alabak sukar apur batekin zeramatzan egun batzuk, eta medikura joan ginen. Baina
|
nola
pentsatuko nuen nik minbizia izango zuela, bi egun lehenago eskubaloi partida bat jokatu bazuen?. Medikuak neskatoak partidan hartutako kolpeak ikusi zituen.
|
|
–Eta nolakoak dira,
|
nola
pentsatzen dute? –galdetu zion Txarok, zeinak, nola ikusi baitzuen Ada zalantzan bezala zegoela, gehitu zuen–:
|
|
–Eta politika ere antzekoa da. Zuk badakizu
|
nola
pentsatzen dudan, baina guk ezkutuan egin behar dugu lana, ezkutuan lagundu geure politikariei, nabarmendu gabe... Idealistak izan behar dugula, bai, baina baita errealistak ere, errealismorik gabeko idealismoa guztiz baita antzua; horrela eutsi ahal izango diegu gure pentsamenduaren ardatz diren bi zutabeei:
|
|
–Bai, arrazoi duzu, baina
|
nola
pentsatuko nuen zure Santa Isabel Hungariakoa zera...? –Maria Bibianak.
|
|
–Nik ere zuk bezala pentsatzen dut, baina badakizu
|
nola
pentsatzen duen gure aitak, eta itzalean mantendu dut oraingoz... Dena den, languntzatxo ekonomikoren bat behar baduzu, esan, eta hortxe edukiko nauzu laguntzaile.
|
|
" Erokeria!", hitzarekin batera gorputz eroriaren suspertzea eta goraldia sumatzen zuela, bere onera itzulita:
|
nola
pentsa zezakeen, bada, Teofilo Mariak, bere ekintza hura Gabinori eta Gabinoren gorputzari probetxuzko gerta zekiekeenik, gorputzak ontzi komunikatuak balira bezala?; gorputzak, izan ere, ez ziren ontzi komunikatuak, azalak mugatutako ontzi bakartuak baizik, gorputz batetik eroritako eskua edo oina, belarria edo sudurra, betiko erortzen baitziren eta usteltzen, beste gorputzei itsatsi gabe; baina... trukua, trukua eta trukua...!, arima ere gizakiaren asmakizuna zelakoan; gero, begiak ireki, eta Teofilo Mariaren irudia ikusi zuen, herioak hartuta bezala, hain zegoen ustezko heroia zurbil eta hain zuen betartea argizariaren koloreko; orduan, baina, Damasok ez zuen begirik itxi behar izan; aitzitik, irudiari aurre egin zion, buruan biribildua zuèn oihua buruz jaurtitzen ziola:
|
|
...Lidia, zer egin dizugu, eta orain zer, Ananda, zer egin behar dugu, ezin izango dut lauza hau bizkar gainean dudala bizi, zer ari zara, Ananda, ez eskurik erantsi niri, beldurra ematen didazu, begirada hori, Ananda, beldurra, itxi dezagun zentroa, goazen urrun, ez, hobe, bila dezagun lan normal bat, aitak lagunduko digu, familiak lagunduko digu, ez begiratu horrela, Ananda, beldurra ematen didazu,
|
nola
pentsa dezakezu guk biok bakarrik aurrera jarraitzea arraza berriaren asmo zoro horrekin, gertatua gertatu eta gero, hiru erregeak, ez al zara konturatzen zoramena dela, ez mehatxurik niri, Ananda, ez diot zure jokoari jarraituko, ni neu izan nahi dut, ez nazazu jo, etxera itzuliko naiz, gurasoengana, ez jotzeko, ongi da, ez zaitut utziko, baina ez berriro niri eskurik erantsi, Ananda, espezialis...
|
|
Gauzak okertu egin behar zuten seinaletzat hartu nuen nire bihozkada hura ez zen, izugarria izanagatik ere, gertatzen ari ziren eta gertatzeko ziren joan etorri guztien neurrikoa izan, ezta hurbiletik ere.
|
Nola
pentsatu behar nuen nik halakorik zutaz. Ni ez nintzen enteratu ere egiten nire alabak zer zerabilen esku artean, ez nintzen enteratu ere egiten nolakoa zen nire alaba sartuta zegoen putzu beltza.
|
|
Gauza eta jarduera fokaletan oinarrituriko erreforma, horrenbestez, pentsamenduko eraldaketa hutsa baino gehiago da. Borgmannek ez digu
|
nola
pentsatu azaltzen, errealitatean nola murgildu baizik. Bere antropologia erabat irekia da, bizitza ona azken buruan gauzekiko interakzioari baitagokio.
|
|
metafisika metaforikoa dei genezakeenaren barruan. Moderniaren lehen paradigman mundua zer den eta zergatik den fundamentatu nahi bazen, bigarrengoan, aldiz, Kantez geroztik, mundua, berbaitango gauzak...
|
nola
pentsatu behar ditugun, nola ulertu nahi ditugun da garrantzizkoena. Ez da, dagoeneko, ezer fundamentatu nahi.
|
|
eta
|
nola
pentsa dezakete
|
2010
|
|
Zuk, hala ere, nahi duzuna esango duzu Sabinoz, badakit, baina niri, Feliperen osabaren ezpainetatik abertzaletasun modernoaren sortzailearen izena entzun ahala, leiho bat zabaldu zitzaidan, are gehiago zabaldu zitzaidana zer
|
nola
pentsatzen zuen Sabinok jakin nuenean, zeren, nire zalantzak argibidean jartzeko, Feliperen osabak esan baitzidan mapa ofizial bat zegoela, baina mapa ofizial guztiak ez zirela betiko:
|
|
Amak, bestela pentsatzen zuen arren, karitatean gehiago sinesten zuen justizian baino?, biziki estimatzen zuen Gerhard: bere iloba kuttuna zen, gerraren aurkako jarrerak kuttunago egin zuena, halako moldez, non bai baitzekien
|
nola
pentsatzen zuen gutxi gorabehera Gerhardek, gorri samarra zela ere, alegia?, nahiz eta Gerhardek ez zuen etxekoen aurrean bere militantzia sozialista inoiz aitortu: aitortu, bai, baina ez nabarmendu; amak bazekien, ondorioz, bere iloba kuttunak bere eragin politikoa izan zezakeela nigan?
|
|
–Mesedez?! Ez dakit
|
nola
pentsa dezakezun hori nitaz??; baina Adak ez zuen nik emandako bermearekin aski, agidanean, eta argudio errefutaezin bat biribildu zuen, nire balizko zalantzei eta makalaldiei aurre egiteko modukoa aurrerantzean: –Aitak edo amak jakiten badute, ez dut pentsatu ere egin nahi?!?; baina ni eraso bat jo berria nengoen, eta ez nengoen tenore hartan kikiltzeko asmotan; aitzitik:
|
|
ABEL. Ezta posible.
|
Nola
pentsatuko du hildako bat berpiztu dela?
|
|
Zuk, hala ere, nahi duzuna esango duzu Sabinoz, badakit, baina niri, Feliperen osabaren ezpainetatik abertzaletasun modernoaren sortzailearen izena entzun ahala, leiho bat zabaldu zitzaidan, are gehiago zabaldu zitzaidana zer
|
nola
pentsatzen zuen Sabinok jakin nuenean... zeren, nire zalantzak argibidean jartzeko, Feliperen osabak esan baitzidan mapa ofizial bat zegoela, baina mapa ofizial guztiak ez zirela betiko: 1639an ez zela Portugal agertzen, baina 1640an bai, independentzia lortu izanaren ondorioz; eta esan zidan gero:
|
|
Amak, bestela pentsatzen zuen arren —karitatean gehiago sinesten zuen justizian baino—, biziki estimatzen zuen Gerhard: bere iloba kuttuna zen, gerraren aurkako jarrerak kuttunago egin zuena, halako moldez, non bai baitzekien
|
nola
pentsatzen zuen gutxi gorabehera Gerhardek —gorri samarra zela ere, alegia—, nahiz eta Gerhardek ez zuen etxekoen aurrean bere militantzia sozialista inoiz aitortu: aitortu, bai, baina ez nabarmendu; amak bazekien, ondorioz, bere iloba kuttunak bere eragin politikoa izan zezakeela nigan... horregatik markatu zizkigun, beharbada, geure jokabidearen mugak, ni balizko arriskuetatik babestu nahian, ama beti ama:
|
|
" Mesedez...! Ez dakit
|
nola
pentsa dezakezun hori nitaz..."; baina Adak ez zuen nik emandako bermearekin aski, agidanean, eta argudio errefutaezin bat biribildu zuen, nire balizko zalantzei eta makalaldiei aurre egiteko modukoa aurrerantzean: " Aitak edo amak jakiten badute, ez dut pentsatu ere egin nahi...!"; baina ni eraso bat jo berria nengoen, eta ez nengoen tenore hartan kikiltzeko asmotan; aitzitik:
|
|
Itsas zurrunbiloetatik aparte, lorategiko zabuan kulunkan, soro lerratu eta txukunari begira, nola sinetsi istripuak existitzen direnik,
|
nola
pentsatu gizakion patuan?
|
|
Teresak handik aurrerako bizimodua
|
nola
pentsatu zuten galdetu zien. Hasteko, Benidormera joan behar omen zuten hango kontuak itxita uztera, Magdalenaren lanaren amaierako kontuak, alokatuta zeukan etxearen kontratu amaierakoak, lagunak agurtu eta bitartean Poloniara egin nahi zuten bidaia prestatu, hegazkin txartelak...
|
|
|
Nola
pentsatuko zuen Akilesek Tor tor ez zela berriro inoiz agertuko, abagune haren zain egona zela behin betiko joateko, agurraren unea saihestuz. Nork azal ziezaiokeen Iliadako heroiari iritsia zela banaketaren une seinalatua?
|
|
|
Nola
pentsa nezakeen halakorik, eskuin eskuko erdiko hatzeko lotailu hezur baten hausturaren ondorengo berreziketa egiteko besterik ez bainintzen etorri hona.
|
2011
|
|
argitu behar zenuen hasierako proiektuaren funtsezko aldaketa hori, baita eraginaren ikerketa ere, azterketa eta alegazio fasean daudela oraindik, alegia, onartu gabe. Horixe dena esan eta erakutsi behar zenuen, baita azaldu ere herritarrei
|
nola
pentsatzen duzun kudeatu daitekeela igerilekuaren erabilera partekatua. Beste guztia, jendea nahasteko eta populismo merkea egiteko gogoa da, hauteskundeetarako bi hilabete ditugunean; eta hori, Zaballos jauna, urrun dago alkate batek nahitaezko duen zuzentasunetik.
|
|
Belaunaldi batetik gora gertatzen dena da. Anekdoten bidez kontatzen dira gauzak; Ekontatuko diat pasadizo batE esaten dizute, baina
|
nola
pentsatzen zuen ez dizute esaten. Gero asko dago Itziar inguruko erromeriei eta garai horretako gizarteari buruzko kontuez.
|
|
Zergatik ez duzu, mihia astindu baino lehen, bi aldiz pentsatzen? Baina
|
nola
pentsatuko duzu zuk bi aldiz, behin pentsatzeko gauza ez bazara? , hala ere, zeure zerrenda horietan Jainkoa edo Ama Birjina sartzen ez dituzun bitartean?
|
|
Anastasiak, gero, egia kontatu zion, xehetasun oroz: nola bidali zuen don Segismundok,
|
nola
pentsatu zuen apezak Paloma zoratu egin zela, nola?
|
|
|
Nola
pentsatuko nuen nik bera bezalako norbait egongo zela munduan?
|
|
KANDIDO.
|
Nola
pentsa dezakezu hori. Turista erori zenean alde egin zuen.
|
|
PAULA. Ezin dut... ez dut Abel hori ezagutzen.
|
Nola
pentsatu norbait nahita hiltzeko kapaz izan zenik...?
|
|
Faborez!
|
Nola
pentsatuko dik Paulak holakorik. Ez zioat eman inongo motiborik.
|
|
GERMAN.
|
Nola
pentsa dezakezu hori. Zutaz nago kezkatuta, ez dut inork zu engainatzerik nahi!
|
|
|
Nola
pentsatu izatea oro har, den guztiaren azkenazken edo lehen, zera hori. Heidegger, argiago ezina bere kritiketan, ilunago ezina da alternatiba bat eskaintzeko orduan (egia esateko, Marx edo Nietzscherekin ez da oso bestela gertatzen).
|