2009
|
|
Bost gutxienez.
|
Nola
lortu eskola linguistiko desberdinen adostasuna. Ezina.
|
2010
|
|
Nola lortu, ordea, eskolak indartze lan horri aurrez aurre heltzea?
|
Nola
lortu eskola giroan euskarazko jardunguneak, harreman sareak eta situazioak eratu, garatu eta sendotzea. Langintza hori ez zitzaien erakutsi irakasleei, beren prestaera garaian.
|
2011
|
|
Nola erantzun —behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari?
|
Nola
lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza, horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen du —munduko perspektibatik hartuta, eta horrela hizkuntza aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia plazaratzen du. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
|
|
Nola erantzun behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari?
|
Nola
lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza, horiek dira artikulu honetan gaitzat hartutako galderak. gizarte mailako hizkuntza aniztasuna eta hiztun eleanitzak gizarte modernoaren errealitatean kokatzen ditu munduko perspektibatik hartuta, eta hizkuntza aniztasuna mantentzeko irtenbide bakarra hizkuntza gutxituak ere i (ra) ka (t) si beharreko ideia azaltzen. heziketa eleanitzak leku propioa hartzen du ideia horren baitan, jakina, horretarako, hezkuntza zientzien ekarpenak integratu beharraz ohartzen duelarik.
|
|
Bronckart eta Schnewlyk 1991ean ama hizkuntzaren didaktika derrigorrezko utopia bezala bataiatu zuten. Nola erantzun, izan ere, uniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari behar bezala erantzutea, eta
|
nola
lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzei aurre egingo dien prestakuntza, hogei urte geroago, artikulu hartan esaten zena, hizkuntza aniztasunetik birbegiratzen dugu. hizkuntza aniztasuna gizartean (immmigrazioaren ondorioz) komunikabideetan, lan munduan, politikan, geroz eta nabariago agertzen zaigu, eta eleaniztasuna norbanakoaren formazioan ezinbesteko erronka bihurtu da.
|
|
Nola erantzun, izan ere, uniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari behar bezala erantzutea, eta
|
nola
lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzei aurre egingo dien prestakuntza?
|
2013
|
|
Ordea, ikasleen egunerokoan pisu handia du eskolaz kanpoko guztiak.
|
Nola
lortu eskolan hezkidetzan egindako lana bizitzarako baliagarri izan dadin. Berriozabalek irakasleen diskurtsoan baino, ikasleengan jarri du enfasia:
|