Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎7 ondorioaK artikulu honetan heldu erdaldunek zein balio ematen dizkioten euskarari aztertu da, aurkeztu den bezala, azken urteotan euskararen tresnabalioa hazi delako pertzepzioa orokorra da baina horrekin batera balio integratzailea ere beharrezkoa dela azpimarratu dute ikerketako partaideek. Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko nola kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek nola sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze bidean gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte. oso orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazoiak gazteen hizkuntza portaera ulertzeko lagungarri izan daitezke eta sakonago ikertu beharrekoak seinalatzen dituzte:
2011
‎Baina gazteen ustez zeintzuk dira arrazoiak Arrasate eta inguruko herrietako talde askok, euskaraz jakin arren, musika erdaraz egiteko? Nola pertzibitzen dute fenomeno hori eta beraiek nola kokatzen dira hor. Zein hizkuntzatan daude erosoago?
‎Baina gazteen ustez zeintzuk dira arrazoiak Arrasate eta inguruko herrietako talde askok, euskaraz jakin arren, musika erdaraz egiteko? Nola pertzibitzen dute fenomeno hori eta beraiek nola kokatzen dira hor. Zein hizkuntzatan daude erosoago?
2013
‎Alderdi hauetan pertsonak parte hartzen dugu, denak ditugu gertukoak: nola kokatzen gara gutako bakoitza Euskararekiko, alderdi bakoitzean?
Nola kokatzen gara gutako bakoitza, AMIA eredu honen arabera?
Nola kokatzen gara gutako bakoitza, AMIA eredu honen arabera. Nolakoa da gu bakoitzaren diagnosia Euskararekiko?
‎Alderdi hauetan pertsonak parte hartzen dugu, denak ditugu gertukoak: nola kokatzen gara gutako bakoitza Euskararekiko, alderdi bakoitzean?
2016
‎Fase honetako bigarren urratsean, EkoLinguA tresna isolatu gisa ez ezik, normalkuntza programen testuinguru zabalagoetan nola kokatu aztertu eta material osoaren gidaren ezaugarriak zehaztu ziren. Horretarako, Garapen Taldeak prototipo tailerraren bigarren ariketa burutu zuen, EkoLinguA tresna metodologikoaren proiekzioa irudikatuz eta programa molde ezberdinetan txertatzeko sekuentzia ereduak izan zitezkeenak perfilatuz.
2020
‎Hau jakinda, interbentzio bat egiteko asmoa duen sujetuak Charaudeauren (2004) esanetan, hiru arazo nagusiri egin behar die aurre: hitz hartzea nola gauzatu, beste hizlariari dagokionez nola kokatu eta bere jardunaren aukeraketa, egituraketa eta garapenaz arduratu. Gure azterketarako lehenengoa baino ez dugu aintzat hartuko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia