2010
|
|
7 ondorioaK artikulu honetan heldu erdaldunek zein balio ematen dizkioten euskarari aztertu da, aurkeztu den bezala, azken urteotan euskararen tresnabalioa hazi delako pertzepzioa orokorra da baina horrekin batera balio integratzailea ere beharrezkoa dela azpimarratu dute ikerketako partaideek. Bi munduko egoeran bizi dimentsioa bereziki emankorra suertatu da helduak euskararekiko
|
nola
kokatzen diren ulertzeko. izan ere, heldu asko bi munduko egoeran bizi direla kontuan harturik, hiritar horiek euskararekiko eta euskararen aldeko politikarekiko dituzten jarrerak ulertzea errazagoa da. artikuluan beste auzi garrantzitsu bat ere aztertu da: bi munduko egoeran bizi diren heldu horiek nola sumatzen dituzten euskara ikasteko aukera izan duten gazteak. euskararen normaltze bidean gazteek talde estrategikoa osatzen dutela badakite helduek eta auzi garrantzitsuak azalarazten dituzte. oso orokorra da gazteek euskara ez dutela erabiltzen edo oso gutxi erabiltzen dutela pentsatzea, nahiz eta" primeran" dakiten. gertakizun horren aurrean helduek ematen dituzten azalpen eta arrazoiak gazteen hizkuntza portaera ulertzeko lagungarri izan daitezke eta sakonago ikertu beharrekoak seinalatzen dituzte:
|
2011
|
|
Baina gazteen ustez zeintzuk dira arrazoiak Arrasate eta inguruko herrietako talde askok, euskaraz jakin arren, musika erdaraz egiteko? Nola pertzibitzen dute fenomeno hori eta beraiek
|
nola
kokatzen dira hor. Zein hizkuntzatan daude erosoago?
|
|
Baina gazteen ustez zeintzuk dira arrazoiak Arrasate eta inguruko herrietako talde askok, euskaraz jakin arren, musika erdaraz egiteko? Nola pertzibitzen dute fenomeno hori eta beraiek
|
nola
kokatzen dira hor. Zein hizkuntzatan daude erosoago?
|
2013
|
|
Alderdi hauetan pertsonak parte hartzen dugu, denak ditugu gertukoak:
|
nola
kokatzen gara gutako bakoitza Euskararekiko, alderdi bakoitzean?
|
|
|
Nola
kokatzen gara gutako bakoitza, AMIA eredu honen arabera?
|
|
|
Nola
kokatzen gara gutako bakoitza, AMIA eredu honen arabera. Nolakoa da gu bakoitzaren diagnosia Euskararekiko?
|
|
Alderdi hauetan pertsonak parte hartzen dugu, denak ditugu gertukoak:
|
nola
kokatzen gara gutako bakoitza Euskararekiko, alderdi bakoitzean?
|
2016
|
|
Fase honetako bigarren urratsean, EkoLinguA tresna isolatu gisa ez ezik, normalkuntza programen testuinguru zabalagoetan
|
nola
kokatu aztertu eta material osoaren gidaren ezaugarriak zehaztu ziren. Horretarako, Garapen Taldeak prototipo tailerraren bigarren ariketa burutu zuen, EkoLinguA tresna metodologikoaren proiekzioa irudikatuz eta programa molde ezberdinetan txertatzeko sekuentzia ereduak izan zitezkeenak perfilatuz.
|
2020
|
|
Hau jakinda, interbentzio bat egiteko asmoa duen sujetuak Charaudeauren (2004) esanetan, hiru arazo nagusiri egin behar die aurre: hitz hartzea nola gauzatu, beste hizlariari dagokionez
|
nola
kokatu eta bere jardunaren aukeraketa, egituraketa eta garapenaz arduratu. Gure azterketarako lehenengoa baino ez dugu aintzat hartuko.
|