Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
‎–Ekoizpen garbiaren inguruko enfoke teknikoaren ohikoikuspegiak galdera orokor bat planteatu ohi du: nola hobe dezakegu gure prozesu industrialeneraginkortasuna baliabideen erabileran eta hondakinen ekoizpenean. Galdera konplexu eta zabalago
2005
‎Berreraiketa fasea( Nola hobetu?): Eztabaida fasean azaldutako ideiaberriak praktikan ipintzea.
‎4.2.4 Espazio komunen erabilera nola hobetu: eskolako baliabide zentroa, biblioteka, ludoteka, mediateka, laborategiak, informatika gelak, gelak, jolaslekuak
‎4.2.4 Espazio komunen erabilera nola hobetu: eskolako baliabide zentroa, biblioteka, ludoteka, mediateka, laborategiak, informatika gelak, gelak, jolaslekuak...
‎Lehen esan dugun bezala, planteamendua ez da, gu zuen aurka?; guk, denok, etorkizunean harremanak nola hobetuko ditugun, hori da kontua.Beraz, gure jarrerak ez dira aldez aurretik oso finkoak izango.
‎zeintzuk diranire behar zehatzak? nola hobetuko dugu bi taldeen arteko harremana, zeinizan daiteke bi aldeentzat irtenbide egokia?
2007
‎Horretarako, ezinbestekoa dapertsona guztien parte hartzea. Lan taldeka arituz parte hartzen badute, helburubatekin, pertsonak ideiak ematen hasten dira eta berehala hasten dira ekarpenakegiten, eurek parte hartzen duten prozesu hori nola hobetu daitekeen esanez.
‎Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin behar zuten zer egiten zuten, zergatik eta nola hobetu zezaketen.
2012
‎Lehenengoa da beharrezkoa delasozializazioan aurrera egitea egitura sozialaren bitartez, hau da, egitura soziala berazeharkatuz. Bestela esanda, oraina nola hobetu etorkizuna sortzeko. Planteatzen denbigarren dilema da beharrezkoa dela besteek eredutzat har ditzaketen sozializaziosistemak garatzea; sistema horiek, gainera, sozializazio handiagoko egitura berrihorien bideragarritasuna eta legitimitate historikoa bermatu behar dituzte.
‎Gisa berean, iraganarekin lotzen gaituzten «kate autoritario»ekere nabarmenki balaztatuko dute identitatearen ber (eraikuntza), hots, gure herrikulturaren osagai aurrerakoien eguneraketan oinarritutako ber (eraikuntza). Harenosagai atzerakoiak, matxistak, sexistak, erlijiosoak, eta abar... eta «iraultzakulturala»ren aurkako erresistentziak modu bakar batez gainditu daitezke: «subertsioaren plazera» deritzanaren bidez, hau da, praxiari eta era guztietakokonkistei esker bizitza nola hobetzen den sentitzeak dakarren bizi sariaren bidez, testuinguruak esplotatzaile eta bidegabea izaten jarraitzen badu ere?.
2014
‎Elkarrizketa egilea etalekukoa bakarrik egotea bilatu da, eta hala gertatu da ia elkarrizketa guztietan.Hizkera erosoa, arrunta eta librea lortzeko galderak egin dira, norberaren eta herrikobizimoduaren gainekoak. Elkarrizketa soziolinguistikoetan egin ohi den bezala, gaiorokorragoetatik hasi gara (jaiolekua, bizilekua, eskola, lana...) eta iritzia eskatzenduten galderak bukaerarako utzi ditugu (aukera izanez gero, non bizi nahiko luketen, herria nola hobetuko luketen, hikari buruzko iritzia...). Horrela, hiztunaren bizipenakkontatzen dituzten testu biziak lortu ditugu, eguneroko hizkera islatzen dutenak.Galdetegiaren bukaeran, hizkuntza bera bihurtu da elkarrizketagai.
2015
‎Saiatukonaiz aipatzen bereziki jurisprudentziari begira eta dauden epaiei begira zelako erronkak dituztenbereziki udalerri euskaldunek, eta zelako muga juridikoak planteatzen diren. Eta halakoetan betizerbait proposatu behar denez, ba ausardiaz joko dut eta proposamen batzuk egitera ausartukonaiz, bai une honetan tramitatzen ari den Udal Lege proiektuak zer jasotzen duen aipatuko dizuet, eta nola hobetu daitekeen edo zitekeen aipatu helburuari begira, eta baita ere, ausartuko naizhortik harantzago joaten eta egungo ordenamendu juridikoaz gaindi, zer proposa litekeen nolabaitbereziki udalerri euskaldunetako euskararen erabilera normalizatuari babes egoki bat bilatzeko.
‎Saiatukonaiz aipatzen bereziki jurisprudentziari begira eta dauden epaiei begira zelako erronkak dituztenbereziki udalerri euskaldunek, eta zelako muga juridikoak planteatzen diren. Eta halakoetan betizerbait proposatu behar denez, ba ausardiaz joko dut eta proposamen batzuk egitera ausartukonaiz, bai une honetan tramitatzen ari den Udal Lege proiektuak zer jasotzen duen aipatuko dizuet, eta nola hobetu daitekeen edo zitekeen aipatu helburuari begira, eta baita ere, ausartuko naizhortik harantzago joaten eta egungo ordenamendu juridikoaz gaindi, zer proposa litekeen nolabaitbereziki udalerri euskaldunetako euskararen erabilera normalizatuari babes egoki bat bilatzeko.
2017
‎Irismenaren eta fokoaren emaitzak, ordea, ez dira hain onak izan. Irismenean tokenen gainjartzeanahiko altua izan da (0,8tik gorakoa) eta gidalerroak berraztertuta, adostasuna hobetzea espero dugu.Fokoaren etiketatzea askoz ere ataza zailagoa da, etiketatzailearen subjektibotasuna eta intonazioarenfaltagatik; ondorioz, nola hobetu aztertu dugu.
2019
‎– Ikasleek haien burua ebaluatzeko duten beharra eta nola hobetu jakiteko duten beharrazjabetzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia