Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Eta nola garatu behar da pentsamolde hori?
‎Baina, ez al dira gizarte honetan mekaniko eta iturginak beharrezkoak, ala? Nola garatu behar dugu berdintasuna, lanbide batzuk neskentzat edo mutilentzat bakarrik baldin badira. Baliabide teknologikoek, batzuk zein besteentzat ez al dute aukera berdintasuna hurbiltzen?
2002
‎Biolentoa, militarrarekiko oposizioan bezala ulertua. Desobedientzia inposizio eta injustizia baten aurkako ekimen baketsua da, baina modu indibidual edo kolektiboan nola garatu behar den birdefinitu beharra dago. Beraz, konplikatua da.
2008
‎Bestetik, boterearen natura gatazkazalearen edo kontsentsuzalearen inguruko hausnarketatik abiatuta, enpoderamendu hori nola garatu behar den ulertzeko ideia garrantzitsuak atera ditzakegu. Alde batetik, gizarte batean dagoen boterearen batura aldakorra dela suposatzen badugu, eta uste badugu berau haz daitekeela baldin gizarteak bere osotasunean helburu komunei jarraitzen badie, orduan, aurretiaz baztertuta dauden pertsonen enpoderamendua gizartearen ordena sozial horren baitan gerta daiteke boteretsuenen boterean inongo kalterik edo murriztapenik suposatu barik (Mayo eta Graig, 1995).
2011
‎Hala ere, konturatu naiz maisu horietako asko ez direla gai problemaren egungo estatusa aldatzeko. Nola garatu behar da ikasgelan irakurketa didaktika eraginkorra. Irakurketaren benetako helburua testua ulertzea bada, beharrezkoa da irakaskuntzan irakurlearen gaitasun hori lehenestea.
2017
‎Hala ere, desberdintasunak nabarmenak dira, prozesu pedagogikoa nola garatu behar den ezaugarritzeko analisi desberdinak baitituzte. Batetik, HEk azentua hezkuntzaren izaera politikoan jartzen du, eta honen arabera definitzen du kurrikuloa, eraldaketa sustatuko duen subjektu politikoa helburu.
‎Fabrikazio digitalaren inguruan sortutako erlazio gune hauetan prozesuak hartu du balio nagusia eta ez emaitzak, tresnetara iristeko erraztasunak eta demokratizazio teknikoak proiektuak nola garatu behar diren galdetzeko aukera ematen du, ezagutza non dagoen edo nork duen, objektuek nola funtzionatzen duten edo zein eredu kopiatu/ ikasi behar den erabaki daiteke, horretara zuzendutako esperimentatze gune libreak direlako. Prototipoa eta amaitu gabeko objektuak dira laborategi hauen eguneroko lehengaia, tinkering edo katxarreoaren espirituari jarraituz.
2019
‎erakunde publikoak, unibertsitatea eta euskalgintzako gizarte erakundeak batera aritu gara, lehenik diagnostikoa eta hausnarketa eginez, ondorioak adostuz, eta udalerri euskaldunak babesteko lege izaera hartu duten neurriak ere bildu ditu EAEko Udal Legeak. Orain, beste urrats bat da hau, udalerri euskaldunak babesteaz aparte, nola garatu behar diren ere praktikoki ikusteko. Horrelako ikerketak eta ekarpenak behar dituzte arnasguneek, eta horrelako beka bat merezi zuen Iñaki Arregik ere”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia