2004
|
|
Gure aitak erregimen berriarekin lehen arazoa Teruelen gertatuarekin izan zuen. Franco garaile hark
|
nola
esplika zezakeen Terueleko porrota. Teruel errenditzea traizioa izan zela argudiatuta.
|
2009
|
|
2 Bigarrena. Apezpikuak esaten baldin badu erlijio tokiak herri kristauarenak direla,
|
nola
esplika lezake lurrak, baratzeak, zuhaiztiak, larreak eta abar immatrikulatzea 206 artikulu berberarekin?
|
2010
|
|
Antzerako ondorioak izan ditzakete zientziaren astean antolatzen diren hainbat jarduerak; adibidez, nanozientziaz dakien batek
|
nola
esplika dezakeen horren erabilera tunel efektuko mikroskopian, edo gure etxeetan isolatzaile gisa erabiltzen den poliuretano aparra nola lortu modu erraz batean, edo modu batean lortutako energia nola bihur daitekeen beste energia mota bat... Fisikako irakasle batek arbela aldamenean duela (nahiz beste hainbat multimedia baliabide gehiago izan ere bai) Dopler efektua zertan den esplikatzen duenean, ikasleek errepideetako radarretan duen erabilera ulertuz gero, efektua bera barneratzen lagunduko die.
|
|
eta ni, zer esanik ez:
|
nola
esplika nezakeen, bestela, neure suizidio saio hura, une hartan zororik zoroenak bizi izan ez baninduen?; baina, irakasleari ez bezala, haren hizketaldiak ez zuen beste helbururik ikasleok geure izaeraz lotsatzea baizik (nola ez, bada, jatorrizko bekatuarekin lotuta bazegoen!), errudunago senti gintezen, garaiko Elizaren irakaspenen arabera?, guztiz aringarri gertatu zitzaidan esaldi hura:... izan ere, irakaslearen bidetik aldenduz, umetan ume berezitzat har nintzaten nahi izan nuen, eta seminarioan apaizgai berezitzat?, ebanjelioko Jesusen beste esaldi harekin lotu nuen:
|
|
Datu harrigarri batzuk:
|
Nola
esplika ditzazkegu?
|
|
bakoitza bere zoroak bizi duela, batzuk bizitza osoan eta beste batzuk aldika!; ama zen eroa, Ada zen eroa, baina haiek ez ezik, zu ere bai, Damaso... eta ni, zer esanik ez:
|
nola
esplika nezakeen, bestela, neure suizidio saio hura, une hartan zororik zoroenak bizi izan ez baninduen?; baina, irakasleari ez bezala —haren hizketaldiak ez zuen beste helbururik ikasleok geure izaeraz lotsatzea baizik (nola ez, bada, jatorrizko bekatuarekin lotuta bazegoen!), errudunago senti gintezen, garaiko Elizaren irakaspenen arabera—, guztiz aringarri gertatu zitzaidan esaldi hu... izan ere, irakaslearen bidetik aldenduz —umetan ume berezitzat har nintzaten nahi izan nuen, eta seminarioan apaizgai berezitzat—, ebanjelioko Jesusen beste esaldi harekin lotu nuen:
|
2011
|
|
–Ez nagok ados, Ginés. Izan ere,
|
nola
esplika dezake sagar xume batek ene izeba Eskolastikaren ipurdia?. Ez baitut uste sagarrondo batek kalabazak eman ditzakeenik?
|
2017
|
|
–Ba, Luken Igartua baldin bazara, zure hatz marka aurkitu dute tiroz hildako emakume bat estaltzen zuen hil zorroan.
|
Nola
esplika dezakezu hori?
|
2018
|
|
Napoleoneko katastroari dagokionez, ongi liteke jakitea toponimoen bilketa zer baldintzetan egin zen, eta zergatik etxe izen nagusiak mugagabean agertzen diren.
|
Nola
esplika ditzakegu artikulurik gabeko izenak. Bilketariek izen berezien deklinabide prozesua ezagutzen ote zuten?
|
2021
|
|
Bikotea maitasunaren forma gorena ez bada, eta gainerako loturak horren osagarri edo kontsolamenduko sari huts ez badira,
|
nola
esplikatu dezakegu" lagunak baino ez gara" esaldia izatea, norbaitekin harreman afektibo sexualik ez dagoela adierazi nahi dugunean erabiltzen dugun formula?
|
2023
|
|
|
Nola
esplikatu ditzakegu ekaineko matxinadak?
|