Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Nik ordurarte pasa nuen une gogorrena izango zen hura. Estimatu egiten duzu, hainbeste jende joan izana, baina bestetik estuasuna ematen du, nola erantzun behar diot nik jende honi?
2006
‎Beste batek zioen orain, nola erantzun behar duten ikasteko saio eta hitzaldietara eramaten dituztela gaztetatik, eta galdera bat entzunda arrapostua automatikoa izaten dela, eskuliburuak, aukeran, gomendatzen dituen hiru edo lau erantzunen araberakoa.
2010
‎Horrek, besteak beste, ikerketa lan zail eta luzea ondorioztatu dio. Bosgarrenean, kazetariak zelako inplikazioa behar duen eta nola erantzun behar duen gogoetatzen du, Madrileko trenetako sarraskia­ren aurrean dagoela. Baina, bestalde, erreportajeak idazteko modua daukagu.
2011
‎Itziar Idiazabal irakasleak munduko hizkuntza aniztasunaren iraunkortasunari begira heziketa eleanitzak izan behar duen paperaz idatzi du bere artikulua. Nola erantzun behar bezalauniformetasuna eta homogeneotasuna bilatzen duen eskolatik, hain anitza den ikasleen nortasun eta gaitasun bakoitzari. Nola lortu eskolan (ama) hizkuntzaren erabilera anitzari aurre egingo dion prestakuntza?
‎Espero al daiteke Batasunak tiroketa hori gaitzestea, edo gutxienez desmarkatzea? Nola erantzun behar du poliziak. Atxilotu al dute komandoa?
2012
Nola erantzun behar zaio ekintza odoltsu honi?
2013
Nola erantzun behar dio eskaerari?
2014
‎Dena den, 4.000 metrotik gora gehiago kostatzen da. Ez genekien nola erantzun behar genuen baina ongi atera zitzaigun. Esperientzia ona izan zen:
2015
‎–Berriz galdetuko dut: nola erantzun behar diogu krimen honi?
Nola erantzun behar zaion eskaera bati.
2019
‎Laburpena. euskal arnasguneen inguruko gogoeta egituratua eskaintzen da artikulu honetan. kontzeptuaren beraren aurkezpen teorikoa egiten da lehenik," physical breathing space" direlakoak (edo, partez, antzeko zirenak/ direnak) nazio artean (izan) duten trataera azalduz. gure kasuan arnasguneak zer diren eta euskara indarberritzeko zer nolako garrantzia duten azpimarratzen da gero, atal banatan. gaurko arnasguneak nolakoak diren eta bertan zer gertatzen ari den azaltzen da IV. atalean. azken hiru ataletan maila praktikoari heltzen zaio: arnasguneen gaur eguneko erronkak azaltzen da V. atalean, erronka horiei nola erantzun behar zaien argudiatzen da VI.ean eta VII. atalean, azkenik, hemen eta orain zer egin behar den proposatzen da. arnasguneen garrantzia azpimarratzearekin batera, euskara indarberritzeko paradigma egokitu beharra ikusten du autoreak. teoria lantzeaz gainera badu artikuluak xede praktikoa ere. erabakiak hartzeko orduan arnasguneko biztanleen zentraltasuna azpimarratzen da, besteak beste.... • Hitz gakoak:
‎Hautapen prozesuaren maila honetan, errekrutatzaile askok tranpa galderak egiten dituzte, izangaiak hobeto ezagutzeko. Sergio Balcells Welcome to the Jungle enplegu atariko country manager eta gaian aditua denarekin hitz egin dugu, lan elkarrizketa bateko arazo zailenetako batzuei nola erantzun behar diegun modu egokian jakiteko.
‎Arranguratu egin da, oso ondo ezagutzen zuelako Jan lehen, ehiza postura igo aurretik... Ondo ulertzen zuten elkar, lanean, kirolean, baina orain, pentsatu du, ez daki nola erantzun behar dion ere, ezinezko egiten zaio arrazoi egokiak bilatzea, argumentuak... Nola konbentzituko du jaisteko?
2021
‎Ez da alferrik hitz egitea; ingurukoekin hitz egitea da munduari zentzua emateko dugun tresna eta jarduteko era nagusia. Eta COVID19aren pandemia bezalako krisietan zentzua da gehien behar duguna, ziurgabetasunari eta segurtasun ezari aurre egiteko eta nola erantzun behar dugun jakiteko. Labur esanda, zer gertatuko den eta zer egin behar dugun jakin beharra dugu halakoetan.
‎“Mugimenduan gaude, lurrikara gara” lelopean ospatutako Baterajotzean, neska* gazteok krisi anizkoitzari nola erantzun behar diogun hausnartu genuen, neska* gazte subjetu politikoa berrezaugarritzeko eta gure problematika propioak mahaigaineratzeko.
2022
‎Institutuko ikaskide baten etxean bildu ziren; mutil haren izenik ez du jada gogoan institutu garaitik ez duela berriz ikusi esango luke, ezta bilerara beste nor etorri zen ere. Gai nagusia garaian bizi zen egoera politikoa zen politik egoera, orduan esaten zen bezala; ez zuen inork artean zabaldu, nonbait, euskaraz adjektiboak izenaren atzetik behar duela, eta, batez ere, Txilen gertatutakoak zer garrantzia zeukan, eta nola erantzun behar zitzaion diktaduran bizi ginen beste herri batetik. Oso gogorapen lausoak dira, jakina, ez dira alferrik joan joan diren urte guztiak, baina bi gauza oso gogoan ditu.
‎Halere, tiratzaileak azaldu du taldekideen hutsuneak «zalantza batzuk» sortzen dituela, aldaketak eragiten dituelako: «Multzoa, luzeran nola erantzun behar dugun... Aldatu egiten da tiratzeko manera, eta segurtasun hori aldatu egiten da».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia