Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2009
‎Argitu dezagun euskararen eta hizkuntza bizikidetzaren aurkako diskurtsotzat, esplizituki edo inplizituki elebakartasun soziala aldarrikatzen duten mezuak baino ez ditugula kontsideratzen, hots, bi hizkuntzen estatus berdinkidetasunaren helburuaren zilegitasuna ukatzen dutenak. Deigarria da gaztelaniaren ondoan ingelesari lekua egiteko prest egonik, euskarari, ordea, bizi giro apalena ere ukatzen dion diskurtsoa nola eraiki dezaketen bakan batzuek, non eta euskararen lurraldean, non eta gehiengoak gizarte elebidunaren alde egiten duen erkidegoan. Ez goaz diskurtso zaharkitu horren erabateko desegokitasunaz ezer berririk eranstera.
2010
‎Guztion artean hainbat kontu zehaztu behar ditugu: Merkataritza Justizia zer den, bidezko prezioak nola lor daitezkeen eta nola eraiki ditzakegun egitura alternatiboak bestelako gizarte bat garatzeko, ez tokiko mailan ez nazioarteko mailan bazterkeriarik sortuko ez duen gizarte bat. Filosofia horrekin REASek Elkartasun Ekonomiaren Nazioarteko III. Jardunaldiak antolatu ditugu, eta horietan parte hartzera gonbidatu nahi zaituztegu.Bukatzeko, gure elkartasuna adierazi nahi diegu azken hilabeteotan lanpostua galdu duten Sakanako langile guztiei, baita Altsasuko Gamesa enpresako lagunei ere.
2015
‎Cyborgaren irudia tresna egokia dirudi identitatearen mito hertsiarekin eta mugekin amaitzeko. Hirugarren atalean cyborg bat nola eraiki dezakegun ikusiko dugun moduan, fikziozkoa ez den kulturan Harawayk bide bat aukeratu du emakumea, emakume beltza, batik bat, cyborg erara birpentsatzeko edo eraikitzeko.
2018
‎Hazten eta hezten diren bitartean txertatzen zaizkien ideiek eta konnotazioek egiten dituzte arrazista. Erakutsi behar zaie nazio batean arraza, erlijio eta sinesmen ezberdinak daudela.Eta bazterkeria sufritzen duten afrikar jatorriko gazteek nola eraiki dezakete beren identitatea. Sendotasunez eta irmotasunez. Aktiboki eta une oro gogoratu behar diegu nortzuk diren eta horrek duen balioa.
2020
‎Amancay Gaztañaga zuzendariak azaldu duenez, transmititu nahi izan dute herri gisa" nondik gatozen, nora goazen, bide horretan zer ebaki behar izan dugun, eta nola eraiki genezakeen etorkizun berri bat atzean utzitakoa galdu gabe". Gaztañagak azpimarratu du ikuskizuna espresuki Altxa!
‎" Garrantzitsua da ikustea zaurgarriak garela eta arrisku bat daukagula. Garrantzitsua da ikustea nola eraiki dezakegun estrategia handinahi bat gure gizarteen erresilientzia handitzeko, kanpora bidal ezin daitezkeen lanpostuekin, eta berotegi gasen isurketak irmo gutxituz".
2021
‎Aurreko azpiatalean esaten zenari jarraiki, gizarteak literaturari" leku duin bat" eskaini behar diola aldarrikatzen du GE2 k, eta hezkuntzak eta erakunde desberdinek ardura zentrala dutela problematika horretan irizten dio, literaturak babesik ez badu, nekez izango baitu arloaren irakaskuntzak. GE4 k dioenez, azken batean, irakurketak eta literaturak pertsona bezala nola eraiki zaitzakeen ez du gorengo balio gisa hartzen gizarte honek.
‎Klubentzat ere bai. Nola eraiki dezake zerbait entrenatzaileak. Jokalariek badakite bi aste barru ez dela egongo entrenatzaile hori, eta nola entzungo dute hark ematen dien mezua?
2022
‎Zergatik ez ditugu espazio fisiko zein sinboliko horiek guztiak ikastetxe gisa legitimatzen? Nola eraiki dezakegu eskolen eta herri eragileen arteko harreman atzeraelikatzailea. Zein arrisku eta zein abantaila izan dezake saretze horrek?
‎Nortonek arrebaren hitzak entzun eta zerbait egitea zegokiola jakin zuen. Nola eraiki zezakeen zubia ibiltzeko makila baten beharra zeukanak?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia