Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2004
‎Sakanguneak eta bandak ugaritu egiten dira hiri askotan, harrapaketa kopurua murrizteko gailu eraginkor gisa. Bitxia bada ere, ez dago elementu arkitektoniko horiek nola eraiki behar diren zehazten duen araudirik.
2007
‎Ekin diezaiogun araubide praktikoari. Nola eraiki behar da diskurtsoa, testu arrazoitua. Testu argumentatua osatzeko, oro har, hiru lan urrats nagusi egiten dira:
2010
‎Honek ez dakar ongizateaadimen etikoaren hiru oinarrizko gertakizunen arabera kontsideratzea besterik: gizakiaren duintasuna izaki etikoa den heinean, ulertuz duintasun honek gizabanakoen artean berdina eta gizakiaren kokapenarekiko erabat independentea izanbehar duela; gizakiaren gizartekoitasuna; eta beharrizanen aniztasuna, honek onartuegiten du komunean daramagun bizitzak zerbait egin behar duela duintasun horigabeziek urratua izan ez dadin, (Nussbaum, 2007: 274). Hau da, komunean bizidiren gizabanako duinen gizarte ongizate hori nondik eta nola eraiki behar dengaldetu behar da.
2012
‎Irizpide teknikoetatik abiatuta geltoki intermodal bat non eta nola eraiki behar den azaldu du Donostian Francesc Robuste katedradunak.
‎Amona Ugago oso pertsonaia berezia da, umeen ardura du, beraiek zaintzen ditu eta istorioak kontatzen dizkie, horrela liburuko narratzaileak amonaren ahotan jarriz herritarrek Smara herria utzi eta basamortu erdian Smara berria nola eraiki behar izan zuten kontatuko digu, herrialde horretako sineskeriak eta ipuinak ere azalduko dizkigu, baita heriotzari nola egiten dioten aurre ere. Kontu asko kapitulu labur baina hunkigarrietan.
2013
‎Bizitzako beste alorrekin gertatzen den moduan bikote harremanetan ere etengabe ikasten gaude, gure buruaz, eta harremanez baita ere. Bikote harremanak, harreman garrantzitsuak izaten dira guztiontzat, baina nola eraiki behar ditugun gutxitan erakutsi digute. Fina Sanz psikoterapeutak eman dizkidan formazio ezberdinetan beti gogoratzen zigun maitasuna bidea egiten laguntzea zela.
2016
‎Edo izan nahi zuela. Alegia, gizatiartu zuten lantaldea ikus entzunezkoa nola eraiki behar zuten erakutsita. Aktoreek euren pertsonaien inguruan berba egiten aditu ditugu, eta ez hori bakarrik, baita lantaldeko kideak ere, euren lanaren gainean aritu dira.
2017
‎Gurasoek, eta beraien kimuek, ikastetxe jakin bat hautatzerakoan, zerbitzu batengatik ordaintzen duten neurrian, nahi dutena aldarrikatu eta eskatzeko eskubidea dutela pentsatzen dute, ikastetxea denda bat eta irakaslea zerbitzaria bailiran. Profesional txarrak nonahi daudela jakinda ere, medikuei nola sendatu behar duten, mekanikoei nola konpondu behar duten eta arkitektoei nola eraiki behar duten esaten ez badiegu, zergatik esan behar diegu irakasleei nola egin behar duten beraien lana. Zenbait lekutan egoera da horren gogorra, non irakasle batzuek defentsa pertsonalean trebatu behar/ nahi izan duten broma barik.
2019
‎Paul Thomas Andersonek. Bere Phantom Thread dotorezia eta sentikortasun ariketa bikaina da, film bat geruzaz geruza nola eraiki behar den erakusten duen maisulan erabatekoa.Londresen girotu zuen istorioa zinemagile estatubatuarrak, eta hantxe eraiki zuen alegiazko etxe atelierra agertoki ahaztezin bilakatu da. Daniel Day Lewisekin berriro elkarlanean aritu zen Anderson.
‎Orduan behar nuen zerbait egin nuen eta kitto. Gure artean babestu behar gara eta zaintzen gaia nola eraiki behar dugun hausnartu, egun oraindik emakumeek egiten duguna, batez ere emakume etorkinek, loturak eta harremanak saretu behar dira. Egia da bertako emakumeak zaintzen eremutik aterata daudela nolabait, nahiz eta ezin den orokortu.
‎“Gure artean babestu behar gara eta zaintzen gaia nola eraiki behar dugun hausnartu, egun oraindik emakumeek egiten duguna, batez ere emakume etorkinek”
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia