2000
|
|
Zeren eta ez bainuen ulertzen
|
nola
bazter zezakeen ama, bertze emazteki batzuen faboretan.
|
2012
|
|
Guk hitz egiten genuen sexuaz gure tertulietan, natural, mugarik eta lotsakizunik gabe. Sexu mailan heldutasun nagusi eta lasaigarri batera iristeko asko falta zaion gizartea da euskalduna, eta hori baieztatzeko aski da ikustea
|
nola
baztertzen dugun sexua gure elkarrizketatik pertsona errespetagarri baten aurrean gaudenean, nola ezabatzen dugun sexua konfiantzan norbaiti buruz hizketan ari garenean, nola biografia bat edo erreportaje bat idazterakoan sexua ez den analisi faktore izaten, nola sexua aipatzea eredugarritasunaren aurkako ekintzatzat daukagun, nola mundu jasoa, dotorea eta merituzkoa sexurik gabeko esparru bihurt... Sexudunak gara, baina gizartean zabaltzen den gure isla axesuala da.
|
2013
|
|
–Barka horrela hitz egitea, aita, baina gero eta ulergaitzagoa egiten zait
|
nola
baztertu zenuen lauta. Bai, badakit nire jarrera honetan predisposizio bat egon daitekeela, hainbertze estutu ninduzun pianoarekin?
|
|
–Barka horrela hitz egitea, aita, baina gero eta ulergaitzagoa egiten zait
|
nola
baztertu zenuen lauta. Bai, badakit nire jarrera honetan predisposizio bat egon daitekeela, hainbertze estutu ninduzun pianoarekin... baina esplikazio bat ere baduzu, beharbada...
|
2018
|
|
Teorialari politiko feminista gutxi batzuek berriki eztabaidatu dute Lockeren eta Sir Robert Filmerren arteko debateaz, baina haien eztabaidek, oro har, gehiago zor diote teoria politikoari eta, beraz, teoria patriarkalari, feminismoari baino. Halako eztabaidetan, besteak beste, ez da askorik jorratu
|
nola
baztertu dituzten emakumeak gizarte zibila sortu duen ekintzatik. Melissa Butler-ek galdegina du nolatan Lockek ez zuen txintik esan emakumeek jatorrizko kontratu sozialean izandako parte hartzeari buruz, baina Butlerren arrazoibidea, hala ere, Lockeren interpretazio liberal akritiko baten adibide ia perfektua da, eta gehiago esaten digu kontratu sexualaren istorioaren errepresioaz, Lockek eta Filmerrek harreman sexualak jorratu zituzten moduaz baino.
|
2019
|
|
Durduzagarria izan liteke emakumea aldi berean hautematea pertsona sozial gisa eta haragizko harrapakin gisa: Peynetek berriki argitaraturiko marrazki sorta batean, ikusten dugu senargai gazte batek
|
nola
baztertzen duen emaztegaia, ezkontza gidatu behar zuen alkate andere politak seduzitu duelako; emakume bat, gizon lanbide batean, aritu eta aldi berean desiragarria izateak trufa gutxi asko gordinak eragin ditu luzaroan; poliki poliki, leundu egin dira eskandalua eta ironia, eta badirudi bestelako erotismo modu bat sortzen ari dela:
|
2020
|
|
Gorputzaren tenperatura nola jaisten zen; odolak, mantso mantso, berebiziko ez zituen organoak
|
nola
baztertzen zituen, eta funtzionatzeari nola uzten zioten antzemanik. Odol presioa hain baxua izanda, ezinezkoa zitzaidala pultsua nabaritzea bera ere?
|
2023
|
|
Nerabezarotik ederki bazekien, aldiz, errekaren zein bazterretan zegoen bera. Ura bezain garbi ikusten zuen agintariek
|
nola
baztertzen, deitoratzen eta zikintzen zituzten bera eta bere hizkuntzakideak, aberkideak. Begi bistan zeukan espainol izan nahi zutenak ibaiaren alde emankorrenean ari zirela lantzen beren baratzeak, ez berez zirelako lur joriak, baizik eta ahalegin guztia egin zutelako beste aldeko ur bazterrerako sarbideak harresiz tapatzeko eta ur guztia beren aldera bideratzeko.
|