2010
|
|
Ona
|
nola
aritu ziran. Xanti jarri zan agintari.
|
2012
|
|
Ondo gogoan ditu, ostera, harrika eman behar ziotela ziruditen uneak, eta haien aurrekoak. Nola atera zuten etxetik indarka, ileetatik tiraka; nola erabili zuten lurrean tatarrez, bideko hautsa bilduz, arrastaka;
|
nola
aritu zitzaizkion etengabe oihuka eta irainka, hitz bat bera errepikatzen zutela; nola, tira handik eta tira hemendik, erdi biluzik utzi zuten, arropak tarratadaz puskatuz eta urratuz.
|
2013
|
|
Halere, zinegotzi nagusiaren jokabidea aisekeria iruditu zaio askori, auzapezari berari barne, eta kezka handiak eragin ditu. "
|
Nola
ari liteke holako errazkeriarekin?" Tente eta heze dagoen zuhaitzaren enborra ez da oraindik zura, eta enbor hezetik ez daiteke berehalakoan altzaririk egin. Zerratu egin behar da lehenik, oholak egurastu behar dira ondoren eta dagokion epea igaro arte ezin dira zurgindu edo landu.
|
2015
|
|
Ez dugu gure memoria ulertzen. Zer den,
|
nola
aritzen den. Ez dakigu memoriarekin zer egin.
|
|
aparteko gizakien azalaren pean gizon edo emakume arruntak dauden moduan, ohiz kanpoko historia ororen azpian ohiko historia bat dagoke; horrexegatik historia ezohiko bakoitzean badaudela guri guztioi dagozkigun sentimenduak, ideiak, bizipenak, bizipenen oihartzunak; kontakizunen inportanteena horixe dela. Kontakizun bat irakurri edo entzuten dugun bitartean, ikertzen dugu
|
nola
arituko ginatekeen horrelako historia guri gertatuz gero, nola sartuko ginatekeen bertan; bertatik osorik aterako edo ez. Iheslariaren bilobak, bibote gris sarridun gizon hark, buruaz baiezko keinuak egiten zituen egongelako atea irekitzeko nire lehendabiziko isilunea profitatzen zuen bitartean.
|
2018
|
|
Italian formakuntza paramilitarra jaso zuen eta Iruñeko Zirkulu Karlistak erreketeen Teniente gradua eman zion. Idazle bezala, Lealtad (hitz neurtuetan idatzitako antzezlana; 1932, Iruñea, Coronas arg.), Veteranos de la causa (1939, Donostia, Editorial Española arg.), Al borde de la traicion (1936, Iruñea, Coronas arg.), Huracdn (non kontatzen baita
|
nola
aritu ziren azpilanean Errepublikaren kontra eta kolpearen alde; 1943, Iruñea, Gomez arg.). XX. mendearen bukaera hurbil zegoelarik, 1998 urtean hain zuzen ere, olerkari bilakatu zitzaigun eta Soliloquios: en busca de un rayo de luz perdido izenburuko liburua argitaratu zuen (Iruñea, Siempre arg.). Historiagilea zenez gero, nobela historiko bat idatzi zuen 2000 urtean:
|
2019
|
|
Ezpainetako karmin gorri eta moreak ezpain ertzetatik irristaka, mingainak jostetan, muxu bero eta gartsuetan nola korapilatzen ziren. Arnasestuka elkarri laztantzen
|
nola
aritzen ziren. Zoragarriak izan ziren.
|
|
Eta aipatu lekuan egiten badira bordak, badakiela Ezkurrarako bidea luzatu eginen dela," que es ademas uno de los caminos senderos para el ganado". Eta oroitzen dela orain hamar urte inguru
|
nola
aritu zen testigua bera beste guziekin batera" haciendo variosplantios de castaño en dicho paraxe contencioso con fin de embarazar sitios de bordas". Gainera badakiela lehen ere Miguel Perez Eguzkitzak eta Barbara Ernandorenak eskatu zutela leku berean borda egiteko lizentzia, baina ez ziela eman Herriak, esanez:
|
2020
|
|
Galletak eta dendako gauzak edukitzen zituzten han. Gogoratzen naiz ni Pako lehengusuarekin kaja batean sartu eta galletak jaten
|
nola
aritu ginen. Denak atearen kontra jarri eta kristoren beldurrarekin egon ginen, zergatikan balak etortzen baitziren, eta beldurrez akabatuta geunden denok.
|
2021
|
|
Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea. Alabaina, ez da edozein irakasleaz ari, irakasle onaz baizik artista, non irakasle ona, Tolstoiri jarraituz, etengabe formaturik eta eguneraturik dagoena den, beti prest; futbol entrenatzailea, Marinaren analogiari jarraituz, zeinak jakin behar duen une bakoitzean, talde bakoitzean edo pertsona bakoitzarekin
|
nola
aritu behar den, zein teknika edo metodologia den egokiena; lorazaina izan du, oraingoan Ken Robinsonen analogiari jarraiki, zeinak jakin behar duen bera ez dela sustraiak eta petaloak jartzen dizkiona, landarearen hazte egokiaz arduratzen dena baizik. Irakasle onak jakin behar du eszenatoki egokia prestatzen landareak berez has daitezen, landareak zuzendu edo nahi duen forma eman barik, noski; eta, ahaztu barik arestian esandakoa, irakasle onak pasioarekin transmititzen jakin behar duela.
|