Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎Ona nola aritu ziran. Xanti jarri zan agintari.
2012
‎Ondo gogoan ditu, ostera, harrika eman behar ziotela ziruditen uneak, eta haien aurrekoak. Nola atera zuten etxetik indarka, ileetatik tiraka; nola erabili zuten lurrean tatarrez, bideko hautsa bilduz, arrastaka; nola aritu zitzaizkion etengabe oihuka eta irainka, hitz bat bera errepikatzen zutela; nola, tira handik eta tira hemendik, erdi biluzik utzi zuten, arropak tarratadaz puskatuz eta urratuz.
2013
‎Halere, zinegotzi nagusiaren jokabidea aisekeria iruditu zaio askori, auzapezari berari barne, eta kezka handiak eragin ditu. " Nola ari liteke holako errazkeriarekin?" Tente eta heze dagoen zuhaitzaren enborra ez da oraindik zura, eta enbor hezetik ez daiteke berehalakoan altzaririk egin. Zerratu egin behar da lehenik, oholak egurastu behar dira ondoren eta dagokion epea igaro arte ezin dira zurgindu edo landu.
2015
‎Ez dugu gure memoria ulertzen. Zer den, nola aritzen den. Ez dakigu memoriarekin zer egin.
‎aparteko gizakien azalaren pean gizon edo emakume arruntak dauden moduan, ohiz kanpoko historia ororen azpian ohiko historia bat dagoke; horrexegatik historia ezohiko bakoitzean badaudela guri guztioi dagozkigun sentimenduak, ideiak, bizipenak, bizipenen oihartzunak; kontakizunen inportanteena horixe dela. Kontakizun bat irakurri edo entzuten dugun bitartean, ikertzen dugu nola arituko ginatekeen horrelako historia guri gertatuz gero, nola sartuko ginatekeen bertan; bertatik osorik aterako edo ez. Iheslariaren bilobak, bibote gris sarridun gizon hark, buruaz baiezko keinuak egiten zituen egongelako atea irekitzeko nire lehendabiziko isilunea profitatzen zuen bitartean.
2018
‎Italian formakuntza paramilitarra jaso zuen eta Iruñeko Zirkulu Karlistak erreketeen Teniente gradua eman zion. Idazle bezala, Lealtad (hitz neurtuetan idatzitako antzezlana; 1932, Iruñea, Coronas arg.), Veteranos de la causa (1939, Donostia, Editorial Española arg.), Al borde de la traicion (1936, Iruñea, Coronas arg.), Huracdn (non kontatzen baita nola aritu ziren azpilanean Errepublikaren kontra eta kolpearen alde; 1943, Iruñea, Gomez arg.). XX. mendearen bukaera hurbil zegoelarik, 1998 urtean hain zuzen ere, olerkari bilakatu zitzaigun eta Soliloquios: en busca de un rayo de luz perdido izenburuko liburua argitaratu zuen (Iruñea, Siempre arg.). Historiagilea zenez gero, nobela historiko bat idatzi zuen 2000 urtean:
2019
‎Ezpainetako karmin gorri eta moreak ezpain ertzetatik irristaka, mingainak jostetan, muxu bero eta gartsuetan nola korapilatzen ziren. Arnasestuka elkarri laztantzen nola aritzen ziren. Zoragarriak izan ziren.
‎Eta aipatu lekuan egiten badira bordak, badakiela Ezkurrarako bidea luzatu eginen dela," que es ademas uno de los caminos senderos para el ganado". Eta oroitzen dela orain hamar urte inguru nola aritu zen testigua bera beste guziekin batera" haciendo variosplantios de castaño en dicho paraxe contencioso con fin de embarazar sitios de bordas". Gainera badakiela lehen ere Miguel Perez Eguzkitzak eta Barbara Ernandorenak eskatu zutela leku berean borda egiteko lizentzia, baina ez ziela eman Herriak, esanez:
2020
‎Galletak eta dendako gauzak edukitzen zituzten han. Gogoratzen naiz ni Pako lehengusuarekin kaja batean sartu eta galletak jaten nola aritu ginen. Denak atearen kontra jarri eta kristoren beldurrarekin egon ginen, zergatikan balak etortzen baitziren, eta beldurrez akabatuta geunden denok.
2021
‎Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea. Alabaina, ez da edozein irakasleaz ari, irakasle onaz baizik artista, non irakasle ona, Tolstoiri jarraituz, etengabe formaturik eta eguneraturik dagoena den, beti prest; futbol entrenatzailea, Marinaren analogiari jarraituz, zeinak jakin behar duen une bakoitzean, talde bakoitzean edo pertsona bakoitzarekin nola aritu behar den, zein teknika edo metodologia den egokiena; lorazaina izan du, oraingoan Ken Robinsonen analogiari jarraiki, zeinak jakin behar duen bera ez dela sustraiak eta petaloak jartzen dizkiona, landarearen hazte egokiaz arduratzen dena baizik. Irakasle onak jakin behar du eszenatoki egokia prestatzen landareak berez has daitezen, landareak zuzendu edo nahi duen forma eman barik, noski; eta, ahaztu barik arestian esandakoa, irakasle onak pasioarekin transmititzen jakin behar duela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia